بانک های ایرانی در ترکیه و شرایط ارائه خدمات این بانک ها در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوید. کدام بانک های ایرانی در ترکیه شعبه دارند؟ تحریم چه تاثیری بر خدمات این بانک ها داشته است؟ آدرس بانک های ایرانی در ترکیه کجاست؟

در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است.
امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما کاربردی باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با بانک های ایرانی در ترکیه نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید ملک در ترکیه کلیک کنید.

بانک های ایرانی در ترکیه

بانک های ایرانی در ترکیه

در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا زندگی به ترکیه مهاجرت کرده اند. یکی از چالش های این افراد استفاده از خدمات بانکی در این کشور و نقل و انتقال پول بین ایران و ترکیه است.

به همین دلیل لازم است، در زمان اقامت در ترکیه بانک های ایرانی در ترکیه را شناخته و برای انجام خدمات بانکی به این بانک ها مراجعه کنید. در ادامه لیست بانک های ایرانی در ترکیه و محل آن ها را به شما معرفی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

لیست بانک های ایرانی در ترکیه

بانک های ایرانی به صورت وابسته به شعبه اصلی در ایران در کشور ترکیه نیز فعالیت می کنند. این بانک ها به تحریک تجاری بین ایران و ترکیه کمک می کنند. بانک های ایرانی فعالیت خود را زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و نظارت بر بانک ها انجام می دهند.

تمامی بانک های ایرانی در ترکیه شعبه نداشته و تنها برخی از آن ها در شهرهای مهم این کشور دارای شعب هستند. پس در ادامه همراه ما باشید، تا این بانک ها را به شما معرفی کنیم.

لیست بانک های ایرانی در ترکیه

1. بانک ملت در ترکیه

بانک ملت با کد بانکی 94 در ترکیه 3 شعبه داشته و این 3 شعبه در 3 استان قرار گرفته اند. در این بانک ها حدود 50 کارمند فعالیت می کنند.
برای ارتباط با این بانک می توانید با خدمات مشتریان و مرکز تماس بانک ملت تماس بگیرید. همچنین می توانید برای استفاده از خدمات بانکداری آنلاین به وبسایت این بانک مراجعه کنید.

ایرانیان می توانند در شعب بانک ملت به صورت محدود لیر ترکیه خریداری کنند. خرید لیر ترکیه در بانک به نسبت صرافی ممکن است، نرخ بالاتری داشته باشد. این بانک در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است و امکان خدمات ارزی در آن وجود ندارد.
اما ایرانیان می توانند پول خود را در این بانک نگه داری کرده و به صورت محدود از خدمات ارزی و انتقال وجه استفاده کنند. استفاده از این شرایط محدود هم برای گردشگران و هم افراد مقیم ترکیه امکان پذیر است.

کد بانکی مورد استفاده در مبادلات EFT و انتقال پول داخلی برای بانک ملت ترکیه 94 تعریف شده است. کد SWIFT (BIC) بانک برای انتقال ارز بین المللی BKMTTRIS می باشد. بانک ملت در ترکیه از ساعت 9 تا 12 و 13 تا 17 فعالیت دارد. این بانک در آخر هفته (شنبه و یکشنبه) تعطیل است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پاسپورت کشور ترکیه کلیک کنید.

شعب بانک ملت در ترکیه

همانطور که گفتیم بانک ملت 3 شعبه در ترکیه دارد. این شعب در استان های زیر واقع شده اند.

  • آنکارا

در ناحیه چانکایا بوده و نام شعبه، آنکارا می باشد. کد شعبه آنکارا 2 است. این کد برای معاملات انتقال پول (EL) یا حواله تعریف شده است.

آدرس شعبه: Ziya Gökalp Cad. No:12 Kızılay

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در ترکیه کلیک کنید.

لیست بانک های ایرانی در ترکیه
  • استانبول

این شعبه در ناحیه بشیکتاش قرار گرفته و نام آن دفتر مرکزی استانبول است و شعبه اصلی بانک ملت در ترکیه محسوب می شود. کد شعبه استانبول 1 است. از این کد برای معاملات انتقال پول یا حواله استفاده می شود.

آدرس شعبه: Büyükdere Cad. Binbirçiçek Sok. No:1 Levent

  • ازمیر

این شعبه در ناحیه کوناک قرار دارد. کد شعبه ازمیر 3 است. از این کد برای معاملات انتقال پول یا حواله استفاده می شود.

آدرس شعبه: Cumhuriyet Bulvarı No:88/A 35210 Konak

2. بانک ملی در ترکیه

بانک ملی نیز در ترکیه دارای یک شعبه است. این شعبه در شهر استانبول قرار دارد. مدیر عامل بانک ملی و مدیر عامل زراعت بانک و رییس اتحادیه بانک های ترکیه در نظر دارند، از کارت های بانکی مشترک بین 2 کشور استفاده کنند.
در این صورت امور تجاری برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در 2 کشور راحت تر می شود. این اقدام همچنین باعث رونق صنعت توریسم در 2 کشور خواهد شد.

متاسفانه بانک ملی نیز به دلیل وجود تحریم ها در ارائه خدمات با مشکل مواجه است. ممکن است، در آینده با کم شدن فشار تحریم ها خدمات این بانک در ترکیه افزایش پیدا کند.

شعب بانک ملی در ایران

3. بانک آینده

بانک آینده برای جابجایی وجوه و معاملات بانکی از صرافی آینده استفاده می کند. این بانک در ترکیه و کانادا برای شهروندان ایرانی این امکان را ایجاد کرده است، که انتقال وجه را به راحتی انجام دهند.

سخن پایانی

بانک های ایرانی در ترکیه و محل قرارگیری این بانک ها در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، باید بانک های ایرانی در ترکیه را پیدا کرده و برای انتقال وجه در این بانک ها حساب افتتاح کنید.
در این مطلب اطلاعاتی در مورد بانک های ایرانی، نوع ارائه خدمات، شماره تلفن آن ها برای ارتباط با بانک و تاثیر تحریم بر این بانک های ایرانی ارائه دادیم.

سوالات متداول

چه بانک های ایرانی در ترکیه شعبه دارند؟

بانک ملت، بانک آینده، بانک ملی

بانک ملی در ترکیه چند شعبه دارد؟

بانک ملی دارای یک شعبه در استانبول ترکیه است.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
مصطفی محبت

سلام و عرض ادب بنده محبت هستم کاردر ترکیه برای بنده وجود دارد فوق لیسانس رشته تربیت بدنی و 10تا مدرک مربیگری یا شغل های دیگر

آتیه آفرینان

با سلام. چون کشور ترکیه بدون ویزاست. میتونید 3 ماه اونجا حضور داشته باشید و از این فرصت برای کاریابی استفاده کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button