بازار کار مهندسی برق در کشور یونان برای فارغ التحصیلان الکترونیک در کشور یونان پررونق است . مهاجرانی که قصد اقدام به مهاجرت کاری به کشور یونان دارند ، باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدامات لازم را انجام دهند . مهندسی الکترونیک یکی از بهترین رشته های کاری در کشورهای اروپایی است که در این مقاله از موسسه حقوقی و مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به صورت کامل بررسی شده است . رشته مهندسی الکترونیک یکی از پردرآمد ترین رشته های کاری است که مزایای زیادی دارد . متقاضیانی که وارد بازار کار مهندسی الکترونیک در یونان میشوند می توانند بعد از پنج سال اقامت این کشور را کسب کنند و اگر واجد شرایط باشند می توانند اقدام به کسب پاسپورت و تابعیت در یونان نمایند . مهندسان برق یا الکترونیک برای کار کردن در سازمان ها و کمپانی های مختلف باید به زبان انگلیسی  مسلط باشند تا بتوانند با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند و در محیط کاری با همکاران، مشتریان و افراد مختلف تبادل اطلاعات نمایند . برای کار در بازار کار مهندسی الکترونیک در یونان مهندسان باید بتوانند ارتباط با مشتریان را برقرار کنند و در خواندن و درک پروژه های برقی و الکترونیکی مهارت های خود را ثابت نمایند . مهندسی الکترونیک شامل طراحی ، تولید و نگهداری وسیله ها و محصولات الکترونیکی همانند کامپیوتر می گردد ؛ مهندسان الکترونیک باید بتوانند برای صدور گواهینامه ، برنامه نویسی ، کنترل مواد و نگهداری سیستم رایانه ای اقدام کنند . برای کار در زمینه مهندسی الکترونیک متقاضیان و مهندسان باید توانایی کار کردن با برنامه های مایکروسافت اکسل و ورد را داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل فیزیوتراپی در یونان به مقاله ” تحصیل در رشته فیزیوتراپی یونان ” مراجعه کنید .

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار یونان

مدارکی که جهت دریافت ویزای کار یونان برای متقاضیان لازم است عبارت است از :

  • ارائه عکس رنگی ۶ در۴ با بکگراند سفید از شخص متقاضی دریافت ویزای کار یونان
  • ارائه شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی کار در کشور یونان
  • داشتن بیمه نامه سلامت فرد متقاضی کار در یونان
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی کار در کشور یونان با حداقل شش ماه اعتبار
  • ارائه تفاهم نامه همراه با اساسنامه توسط فرد متقاضی دریافت ویزای کار یونان
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی کار در یونان
  • همراه داشتن تائیدیه از کارفرمای یونانی توسط فرد متقاضی کار در یونان
  • داشتن دعوتنامه رسمی از شرکت رسمی یونانی برای افراد متقاضی کار در کشور یونان
  • ارائه قرارداد استخدام فرد متقاضی دریافت ویزای کار یونان
  • ارائه عدم سوء پیشینه فرد متقاضی با تائید وزارت امور خارجه توسط فرد متقاضی دریافت ویزای کار کشور یونان
  • ارائه گواهی سلامت فرد متقاضی کار در یونان با تائید وزارت بهداشت و درمان
  • تهیه و تکمیل فرم استخدام فرد متقاضی کار در یونان با تائید شرکت یا کارفرمای یونانی
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی اقامت در یونان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در یونان به مقاله ” بازار کار رشته زبان در کشور یونان ” مراجعه کنید .

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در یونان

مهندسان الکترونیک دستگاه های روزمره همانند گوشی موبایل ، دستگاه های موسیقی قابل حمل و رایانه ها را ایجاد می کنند . مهندسی الکترونیک این فرصت را جهت تولید نوآوری ها و تحولات جدید در ارتباطات از راه دور ، روباتیک ، سخت افزار محاسباتی و تجهیزات برق و برق فراهم می آورد . افراد متقاضی می توانند در زمینه های مختلف مهندسی الکترونیک که شامل تجهیزات الکترونیکی صوتی ، سیستم های کنترل و اتوماسیون و میکروالكترونیكی (تراشه های رایانه ای) و ارتباطات از راه دور و تصویری ، متخصصان حرفه ای شوند. در کشور یونان کمبود مهندسین الکترونیک وجود دارد. وظایف مهندس الکترونیک در کشور یونان به شرح زیر است :

  • برنامه ریزی پروژه ها و تهیه و مدیریت بودجه
  • نوشتن گزارش های فنی و به روز کردن پیشرفت های فناوری و مقررات
  • ارزیابی سیستم های عملیاتی و توصیه اصلاحات طراحی برای از بین بردن علل نقص و یا تغییر در نیاز سیستم
  • استفاده از ترکیبی از علوم و ریاضیات، همراه با تکنیک های مهندسی، برای طراحی، تولید نصب و نگهداری سیستم های ارتباطی
  • طراحی و مدیریت تجهیزات مورد استفاده برای کنترل و نظارت بر فرآیندها، سیستم ها و ماشین آلات در مناطق مختلف
  • استفاده و طراحی سیستم هایی برای کنترل فشارها و دما و مدیریت ضایعات در صنایع تولیدی
  • نوشتن مشخصات و ترسیم طرح های نظری برای ایجاد رابط های کاربر پسند

آتیه آفرینان ایرانیان برای شما مقاله مهاجرت به یونان را آماده نموده است تا بتوانید از روش های مهاجرتی به این کشور آگاه شوید .

مهاجرت به یونان از طریق کار

اجازه اقامت برای کار برای اتباع غیر EEA برای به دست آوردن مجوز کار و ویزای کار در یونان برای کسانی که دارای ریشه یونانی نیستند و یا با یک فرد یونانی ازدواج نکرده اند بسیار دشوار است. هنگامی که مجوز جداگانه، اجازه اقامت و اجازه کار دریافت شد، به این معنی است که شخص اجازه اقامت و حق کار در این کشور را دارد. برای افراد خارج از اتحادیه اروپا به دست آوردن اجازه کار مستقل؛ به معنی به دست آوردن اجازه اقامت نیز می باشد.

اجازه کار در یونان بایستی توسط یک کارفرمای خاص درخواست گردد (اگر چه استثناهایی نیز وجود دارد)، شغل خاص و مکان خاص برای مدت یک سال به طور معمول معتبر است. اشتغال مداوم در یونان لینکی به اقامت اتباع غیر اتحادیه اروپا در این کشور است.یک کارگر از یک کشور غیر اروپایی ابتدا باید ویزای ورود به یونان را دریافت کند و پس از آن اجازه اقامت و کار را در یونان به دست آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در یونان به مقاله ” بازار کار رشته کامپیوتر در کشور یونان ” مراجعه کنید .

کارآفرینی در یونان

خارجی ها می توانند کسب و کار خود تحت شرایط اقتصاد یونان راه اندازی کنند و آنها پول کافی برای پوشش هزینه های زندگی و کسب و کار خود را داشته باشند. مراحل اداری متعددی برای تکمیل این روند وجود دارد و می تواند بیش از 1 سال به طول انجامد. اجازه کار برای دو سال معتبر است و اگر دو ماه قبل از انقضا فرد اقدام کند این مجوز به مدت 2 سال قابل تمدید است.

وظایف مهندس برق در یونان

مهندس برق مسئول طراحی و اجرای قطعات دستگاه هایی است که با برق کار می کنند . مهندس برق متمرکز بر تولید انرژی جهت دستگاه ها یا محصولات است . مهندس برق همچنین متمرکز بر تحقیقات، ایجاد و اصلاح محصولات و دستگاه هاست . معمولا مهندسین به صورت تیمی مسائل را حل کرده و با آنها برخورد خواهد کرد . تیم های کاری شامل مهندسین زمینه های مختلفی می شود .

در نتیجه با آمادگی بیشتر گروه ، راه حل های مناسبی جهت نیازهای برق یک محصول به وجود می آید . مهندسین باید بتوانند ارتباطی بین ایده ها به وجود آورند و باید مسلط به ریاضی و علوم باشند و مسائل را به بهترین شکل برطرف کرده ، توانایی فکر خلاقانه ، تسلط به کامپیوتر و مشارکت در جمع از جمله نیازهای مهندس برق است . جهت تبدیل به مهندس برق باید دارای بعضی از الزامات آموزشی باشند و حداقل دارای مدرک لیسانس باشند . اکثر شرکت ها نیازمند مدرک فوق لیسانس یا دکترای مهندسی برق و فردی با تسلط و سابقه کار هستند .

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در یونان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در یونان ” است .

بازار کار مهندسی برق در یونان
بازار کار مهندسی برق در یونان

مشاغل مرتبط با مدارک مهندسی برق در بازار کار مهندسی برق در کشور یونان

دانشجویان با مدرک مهندسی برق ، می توانند در زمینه IT، ریاضیات و حل مساله مورد نیاز بسیاری از کارفرمایان در حوزه هایی مانند IT، مالی و مدیریت نیز شاغل شوند . به عنوان مثال، حرفه ای به عنوان مشاور IT می تواند مناسب باشد . فارغ التحصیلان مهندسی برق ، داشتن تخصص در IT در سازمان های مختلف مورد استقبال واقع می شود . مشاوران IT در مشارکت با مشتریان کار کرده و تیم را در روش استفاده از اطلاعات فنی برای برآورده شدن اهداف تجاری و غلبه بر مشکلات راهنمایی نمایند . ارائه مدرک و داشتن تخصص ، سابقه کار و علاقه محض در زمینه IT و مشاوره، سبب افزایش شانس در استخدام این رشته می شود .

از جمله دیگر حرفه های مناسب جهت فارغ التحصیلان مهندسی برق ، مهندسی هوانوردی است . یک مهندس هوانوردی ، جهت اصول علمی ، فنی و ریاضیات برای تحقیق، طراحی، توسعه، حفظ و آزمایش عملکرد هواپیمای داخلی و جنگی درخواست داده ، که شامل اسلحه ها، ماهواره ها و همچنین سفینه های فضایی می گردد . مهندس هوانوردی می تواند هر مشکلی که در طول طراحی، توسعه و فرآیند آزمایش رخ می دهد را برطرف کند ؛ که شامل بازرسی تصادف هر هواپیما و مدیریت پروژه می گردد .

 دریافت پاسپورت یونان از طریق دریافت ویزای کاری کشور یونان

دریافت پاسپورت یونان از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار یونان اقامت و تابعیت یونان را اخذ کرد . جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور سونان ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در یونان ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور یونان درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود .پس از ۵ سال اقامت در این کشور، می توانند برای دریافت اقامت دائم برای اعضای خانواده و دریافت یک مجوز طولانی مدت در سراسر اتحادیه اروپا اقدام کنند . این افراد همچنین بعد از گذشت حدود ۷ سال می توانند پاسپورت یونان را کسب کنند . اما با توجه به اینکه کار در این کشور جهت افراد غیر اروپایی نیازمند به دریافت پیشنهاد شغلی می باشد و افراد باید یک پروسه سخت و طولانی را طی کرده و برای دریافت ویزای جستجوی کار اتریش یا اخذ ویزای جستجوی کار اتریش اقدام کنند .

گروه اعزام نیروی کار به یونان آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در یونان و اشتغال در کشور یونان یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به یونان دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی یونان ، تابعیت و اقامت کاری در یونان و استخدام در بازار کار مهندسی برق در کشور یونان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه نحوه یافتن کار در یونان و دریافت لیست مشاغل موردنیاز کشور یونان می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button