بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی پررونق است که به دلیل وجود فرصت های کاری بالا و سطح درآمد بالا مورد توجه متقاضیان است . در کشور مالزی ،‌ شرکت های بزرگ چند ملیتی و معروفی وجود دارند که مشغول استخدام مهندسان الکترونیک هستند . کشور مالزی به دلیل اقتصاد رو به رشد در تمامی زیر ساخت های اقتصادی و مالی مورد توجه بیشتر سرمایه گذاران خارجی را جلب کرده است . شرکت های بزرگ چند ملیتی در کشور مالزی به دنبال جذب و استخدام مهندسان الکترونیک هستند در کشور مالزی فارغ التحصیلان و مهندسان برق یا الکترونیک بیکار نخواهند ماند . نیاز فوری بازار کار کشور مالزی ، سطح درآمد بالا و استاندارد زندگی بالا از جمله انگیزه های اصلی مهندسان الکترونیک برای کار در مالزی می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در مالزی در رشته پرستاری شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند مقاله ” تحصیل در رشته پرستاری مالزی ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی نرخ بیکاری در کشور مالزی

نرخ بیکاری یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شرایط یک کشور برای اخذ ویزای کار است و شرایط کار نیز می تواند از این زاویه مورد ارزیابی قرار گیرد. نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال ۲۰۱۹ میلادی معادل ۳٫۳ درصد می باشد که نرخ بسیار مناسبی است . نرخ بیکاری در مالزی در طی ده سال گذشته دستخوش نوسانات زیادی نبوده و شرایط تقریبا پایداری را تجربه کرده است به طوری که در ماه نوامبر ۲۰۱۸، به ۳٫۳ رسیده است، که مشابه با همین ماه در سال گذشته می باشد و تعداد بیکاران ۲٫۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۵۱۶٫۲ هزار نفر رسید، در حالی که استخدام ۲٫۵ درصد افزایش یافته به ۱۴٫۹۴ میلیون نفر رسید. همچنین نیروی کار ۲٫۵ درصد افزایش یافته و به ۱۵٫۴۶ میلیون نفر رسیده است. نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۸ میلادی به طور متوسط ۳٫۲۸ درصد بوده است، در ماه مارس سال ۱۹۹۹ میلادی به بالاترین حد خود یعنی ۴٫۵ درصد رسید و در ماه اوت ۲۰۱۲ پایین ترین حد خود یعنی ۲٫۷ تجربه کرده است . طبق برآوردهای اقتصاد جهانی تجارت انتظار می رود که نرخ بیکاری در مالزی به ۳٫۲۰ درصد برسد. همچنین پیش بینی ها طبق مدل های اقتصادسنجی نشان می دهد در طولانی مدت، نرخ بیکاری در کشور مالزی در سال ۲۰۲۰ به حدود ۳٫۶۰ درصد خواهد رسید .

برای اقامت و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی – وضعیت بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی

به دلیل توسعه کشور مالزی و رشد اقتصادی مالزی ، بازار کار مهندسی برق همانند سایر بخش های مهندسی نیازمند استخدام نیروهای ماهر است . با توجه به شرایط و مقررات بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی از الزامات کار در مالزی می باشد . بر اساس قانون کار کشور مالزی هفته کاری در این کشور 48 ساعت با 8 ساعت در روز و 6 روز در هفته است . اطلاع از درآمد مهندسان الکترونیک در کشور مالزی از جمله موضوعات مورد توجه افراد متقاضی ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک است . معمولا مهندس الکترونیک در مالزی ماهیانه حدود 7,861 MYR (رینگیت مالزی) دریافت می کند . مهندس الکترونیکدر شهرهای (Ampang (6,885MYR و (Ipon (8,573 MYR و نیز (Johor Bahru (7,955MYR بالاترین درآمد را دارد . حداقل درآمد ماهیانه مهندسان در حدود 3,852 MYR (رینگیت مالزی) و حداکثر درآمد مهندسان تقریبا 11,477 MYR (رینگیت مالزی) است . اختلاف در سابقه کار مهندسان الکترونیک سبب اختلاف حقوق این افراد می شود . قطعا مهندسان با سابقه تر درآمد بالاتری را نیز از بازار کار مهندسی الکترونیک مالزی دارند .

سابقه کاردرصد افزایش درآمدمیانگین درآمدی مهندسین الکترونیک
0 تا 2 سال=4,538 MYR
2 تا 5 سال+29%5,835 MYR
5 تا 10 سال+17%6,826 MYR
10 تا 15 سال+15%7,817 MYR
15 تا 20 سال+21%9,495 MYR
بالای 20 سال+16%10,981 MYR

[WPSM_AC id=34283]

بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی ساعات کاری در کشور مالزی

میانگین ساعات کاری در کشور مالزی در بیشتر اداره ها روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت ۹  تا ۱۷ بعدازظهر می باشد اما برخی از ادارات دولتی تا ظهر های شنبه نیز مشغول به کار هستند . افراد در حین کار اجازه یک ساعت استراحت را در ساعت ۱۴ دارند که برای فرد شخص مسلمان وقت نماز نیز جدا در نظر گرفته می شود. تعطیلات سالیانه فرد بستگی به میزان کار انجام شده برای شرکت مورد نظر را دارد و معمولا افراد سالیانه می توانند از ۱۰ روز کاری برای تعطیلات خود استفاده کنند . همچنین فرد با کار پاره وقت، نیمه وقت یا کار دانشجویی ۲۰ ساعت در هفته به واسطه تحصیل می تواند با جستجو در آگهی های اعلام شده یا در اداره کار آن کشور ثیت شده است به کار مورد نظر خود دست پیدا کند و و ویزای خود را تبدیل کند .

شایان ذکر است که اگر فرد متقاضی بیش از ۱۸۲ روز در کشور مالزی ساکن باشد بایستی مالیات خود را پرداخت کرده و این امر می تواند آنلاین انجام شود. همچنین اگر فردی با ویزای دانشجویی در کشور مالزی مشغول به تحصیل است ، در حین تحصیل اجازه کار کردن نخواهد داشت، ولی هستند افرادی که مشغول یک سری شغل های آزاد چون آرایشگری، برنامه نویسی، تعمیرات قطعات کامپیوتر  هستند . کارهای سطح پایین در این کشور بسیار زیاد است ولی ایرانیان تمایلی به انجام این کارها نشان نمی دهند.

شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ”بازار کار رشته زبان در کشور مالزی ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی – شرایط بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی

فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق یا الکترونیک با ارائه مدرک لیسانس می توانند در این کار استخدام شوند . فارغ التحصیلان دارای مدرکی غیر از مدرک دانشگاه های مالزیایی باید مدرک تحصیلی خود را برای کار در مالزی معادل سازی کنند. پروسه معادل سازی مدرک دانشگاهی مهندسی الکترونیک در کشور مالزی شامل طی کردن مراحلی ساده و از طریق ارائه فتوکپی مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه همراه با مدارک هویتی متقاضی برای ارزیابی به شورای مهندسان مالزی (BEM) است . بنابراین برای جستجوی کار و و ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی باید به عنوان فارغ التحصیل مهندسی در BEM ثبت نام کنید تا بتوانید مجوز کار مهندسی دریافت کنید . همچنین جهت کار در مالزی نیازمند سابقه کاری بالا و تسلط به زبان انگلیسی هستند . متقاضیان می توانند جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی خود به کارفرمای احتمالی خود از مدارک دوره های زبان انگلیسی معتبری همانند IELTS استفاده کنند . همچنین داشتن گواهی عدم سوء پیشینه کارکنان از مهمترین شرایط لازم برای استخدام در مالزی است .

شما می توانید برای مهاجرت به مالزی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مالزی ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی  میزان حقوق در کشور مالزی

مهاجرانی که توسط کارفرمایان در مالزی استخدام شده اند اغلب بیش از ۱۰۰۰۰ رینگت در هر ماه حقوق دریافت می کنند. بیشتر اوقات کمک هزینه های اضافی از قبیل هزینه های حمل و نقل، کمک هزینه خودرو و حتی کمک هزینه خرید لباس و غیره نیز دریافت می کنند . لازم به ذکر است که فرد با داشتن ۱۰۰۰۰ رینگت در هر ماه می تواند یک زندگی شایسته در کشور مالزی تجربه کند که این یک درآمد عادی برای خارجیان در مالزی است و برای همسر یا شوهر وی نیز قابل دستیابی است. مردم محلی معمولا حقوقی بین ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ رینگت در ماه به دست می آورند. البته افراد با تجربه به واسطه مهارت های ویژه خود می توانند درآمد مناسب تری داشته باشند.

شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” بازار کار رشته کامپیوتر در کشور مالزی ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار مهندسی برق در کشور مالزی – شرایط مهاجرت مهندسان الکترونیک به مالزی

مهندسان الکترونیک جهت دریافت ویزای کار کشور مالزی موسوم به Work Pass نیازمند پیشنهاد کار از طرف کارفرمای مالزیایی می باشند . در نتیجه ویزای کار مالزی توسط کارفرما دریافت می گردد . در نتیحه مطابق قوانین مهاجرتی مالزی مهندسان خارجی متقاضی کار در مالزی باید دارای پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 16 ماه باشند و سن آنها نیز بالای 27 سال باشد . همچنین ویزاهای کار کشور مالزی جهت دوره های زمانی بین 5 الی 6 سال صادر می گردد . بسته به نوع شغل و مهارت شما ، زمان دریافت مجوز کار انواع Work Pass مختلف شامل پاس کاری، پاس استخدام موقتی، پاس ویزیت حرفه ای برایتان صادر می گردد .

شما می توانید برای تحصیل در مالزی مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در رشته فیزیوتراپی مالزی ” را مطالعه فرمایید .

گروه اعزام نیروی کار به مالزی آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در مالزی و اشتغال در کشور مالزی یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به مالزی دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی مالزی ، تابعیت و اقامت کاری در مالزی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه نحوه یافتن کار در مالزی و دریافت لیست مشاغل موردنیاز کشور مالزی می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button