دریافت ویزای کار کشور دانمارک جهت کار مهندسی برای ورود به بازار کار مهندسی برق در کشور دانمارک یکی از پرطرفدارترین مشاغل سال های اخیر است. دانمارک یکی از اعضای اصلی سازمان ملل است که از لحاظ درآمد هفتمین جایگاه جهانی را دارد.

جهت اخذ ویزای کار کشور دانمارک در ابتدا باید یک پیشنهاد کاری یا Job Offer از کارفرمای دانمارکی دریافت نمایید و از طریق این دعوت نامه برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنید.
کشور دانمارک در بیشتر مشاغل تخصصی نیازمند کارگر است چون کمبود نیروی کار با مهارت در این کشور دیده می شود.
دریافت ویزای کاری کشور دانمارک به معنای اخذ اقامت این کشور برای متقاضی و همسر یا فرزندان کمتر از 18 سال است.
بر اساس مدت کار و اقامت فرد در قرارداد کاری با کارفرما مدت اعتبار ویزای کاری دانمارک برای فرد متقاضی تعیین می گردد.

بازار کار مهندسی برق در دانمارک

ویزای کار کشور دانمارک در دوره اولیه چهار ساله صادر می گردد اما پس از به پایان رساندن مدت مشخص با توجه به شرایط لازم می توان آن را تمدید کرد. مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کشور دانمارک به شرح زیر است:

  • گواهی اثبات مهارت زبانی انگلیسی و دانمارکی
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی در دانمارک
  • دعوتنامه و پیشنهاد کار از جانب کارفرمای دانمارکی
  • گذرنامه معتبر همراه با چند قطعه عکس پاسپورتی
  • رزومه کاری مرتبط و ارائه آخرین مدرک تحصیلی

یکی از روش های مفید که راحت تر به نتیجه می رسند استفاده از موسسات کاریابی در دانمارک می باشند که می توانید به آنها مراجعه نمایید و رزومه خود را ارائه داده تا بتوانند با توجه به شرایط و رزومه شما کار و رده شغل مناسبی را پیدا کنند.
ما در اینجا اسامی برخی از موسسات را برای شما آورده ایم تا بتوانید از آنها استفاده کنید . StepStone Eco-job
Kelly Service Temp-Team net CBP Network Jobindex Top Language Jobs Translators Work JobsinCopenhagen Jobnet Copenhagen University New to Denmark

قوانین بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

معمولا کارمندان در کشور دانمارک درآمد بالا و شرایط خوبی برای کار دارند و در بازنشستگی نیز شامل شرایط مطلوبی می شوند . شرایط کار در کشور دانمارک به صورت تیمی است؛
در فرهنگ کشور دانمارک ، وجدان کاری و خوشرویی مهم است و مردم دانمارک با هر جایگاه اجتماعی فروتن هستند. مطالق قانون کار در کشور دانمارک 37 ساعت کار هفتگی در 5 روز هفته باید انجام شود و کارمندان روزانه باید کمتر از 8 ساعت کار کنند اما انجام اضافه کاری با میزان مشخص امکان پذیر است.

قوانین بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

تعطیلات هر سال برای بخش دولتی در دانمارک از اول ماه مِی تا اواسط ماه آوریل است و کارمندان علاوه بر این تعطیلات امکان برخورداری از 5 هفته مرخصی در سال را دارند.
همچنین زمان تغییر شغل در دانمارک کارفرمای سابق شما باید مرخصی استحقاقی شما را محاسبه کرده و در آخرین حقوق به شما پرداخت کند.
میزان مالیات در کشور دانمارک حدود 50٪ یا در مواردی حتی بیشتر به صورت ماهانه از حقوق کارمندان و کارگران کم می شود.

برای اینکه فرد به ویزای کار برسد حتی اگر دعوتنامه ی کاری داشته باشند آن کارفرما باید کار را در کشور خودش به مدت ۳ ماه آگهی کند و پس از آن اگر متقاضی وجود نداشت به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا اگهی کند. پس باید گفت که رسیدن به ویزای کار کشور دانمارک سختی های خاص خودش را دارد. فلذا بهتر است از تایپ دیگر ویزاهای بلند مدت اقدام شود برای رسیدن به ویزای کار مثل ویزای تحصیلی.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار دانمارک

  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی کار در دانمارک
  • همراه داشتن مدارک تحصیلی (به همراه ریز نمرات) شخص متقاضی دریافت ویزای کار دانمارک
  • ارائه مدرک زبان (انگلیسی، آلمانی، دانمارکی) از فرد متقاضی کار در دانمارک
  • ارائه رزومه کاری معتبر از فرد متقاضی کار در دانمارک
  • ارائه سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود) شخص متقاضی دریافت ویزای کار دانمارک

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کشور دانمارک مجوز کار در محدوده ای ۱۰ الی ۲۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در دانمارک را در یک سال پوشش دهد.

پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.
ولیکن تجربه ارزشمند وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس مبین این مطلب است که فقط به دلیل ویژگی های شخصی متفاوت فرد (مثل عدم وفق پذیری با محیط، سطح ضعیف برقراری ارتباط و یا عوامل مشابه) می باشد.

درآمد بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

میانگین درآمد مهندس برق یا الکترونیک در کشور دانمارک حدود 110 کرون معادل 16$ (دلار آمریکا) به ازای هر ساعت کار است. حداقل دستمزد در شهر کپنهاگ کشور دانمارک حدود 2400$ (دلار آمریکا) یا معادل حدودا 17000 کرون دانمارک است.

حداقل هزینه زندگی در کشور دانمارک با حداقل دستمزد کارمندان در بیشتر بخش های تحصیلی و تخصصی تطابق دارد و مردم این کشور توسعه یافته در رفاه اقتصادی کم نظیری زندگی می کنند. اما شرایط مطلوب کاری مهندسان برق به شرح زیر است:

فاکتورشرایط ارزیابیدرصد افزایش حقوق
سابقه کار2-5 سال29+%
مدرک تحصیلیکارشناسی30+%
جنسیتمرد14+%
کارفرمابخش دولتی26+%

هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک و هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک در شهرهای بزرگ و کوچک با هم متفاوت است یعنی چنانچه شما ساکن شهرهای بزرگ همانند کپنهاگن باشید هزینه زندگی ماهیانه حدود 7000 کرون دانمارک و در شهرهای کوچک بطور میانگین 5000 کرون دانمارک است. اگر شما همراه نیز داشته باشید، هزینه همراه نصف هزینه شما می باشد.

  • هزینه ی خورد و خوراک ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کرون (میانگین ۸۰۰ هزار تومان)
  • هزینه های تلفن همراه و تماس ۱۵۰ تا ۲۵۰ کرون (میانگین ۸۰ هزار تومان)
  • حمل و نقل و جابجایی ۳۰۰ کرون (۱۲۰ هزار تومان)
  • هزینه های بیمه و خدمات درمانی ۲۰۰ کرون (۸۰ هزار تومان)
  • اجاره بهای مسکن در دانمارک بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کرون (میانگین یک میلیون و پانصد هزار تومان)
  • سایر مخارج شخصی ۱۰۰۰ کرون (۴۵۰ هزار تومان)

گروه اعزام نیروی کار به دانمارک آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در دانمارک و اشتغال در کشور دانمارک یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به دانمارک دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکا...

آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

نظرات کاربران
Call Now Button