در کشور ترکیه در رشته‌ های فنی و مهندسی و الکترونیک در بازار کار در ترکیه بسیار پررونق است. بازار کار مهندسی برق در کشور ترکیه پر رونق است و مشاغل الکترونیک در این کشور نیازمند تحصیلات عالی و تخصص فرد متقاضی می باشد.
ترکیه کشوری مهاجر پذیر و در حال پیشرفت است که سرشار از فرصت های شغلی برای مهاجران بین المللی است . متقاضیان کار در کشور ترکیه باید به زبان انگلیسی یا ترکی مسلط باشند.

این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است. امیدواریم مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با بازار کار مهندسی برق در ترکیه و مهاجرت به ترکیه با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

بازار کار مهندسی برق در ترکیه

قوانین بازار کار مهندسی برق در ترکیه

میزان ساعت کاری در کشور ترکیه برای ادارات و موسسه های دولتی و خصوصی حدود 45 ساعت در هفته است که امکان اضافه کاری نیز وجود دارد. کارمندان و کارگران با سابقه کار کمتر از 5 سال در ترکیه حداکثر 14 روز در سال مرخصی دارند که برای کارمندان با سابقه کاری بیشتر از 5 سال تا 20 روز در سال خواهد بود.
حداقل دستمزد جهت افراد خارجی در کشور ترکیه حدود 30% بیشتر از افراد محلی است و این امر برای تشویق کارفرمایان به جذب نیروی خارجی است . زمان شروع به کار در شرکت های دولتی و خصوصی ترکیه، استفاده از بیمه تامین اجتماعی جهت استفاده رایگان از خدمات بیمارستان های دولتی امکان پذیر است.

قرارداد کاری در ترکیه باید با ذکر کلیه شرایط، مزایا و ضوابط کار جهت کارفرما و کارمند اهمیت بالایی دارد و امکان تضیع حق طرفین قرارداد از بین می رود.
در صورت کار بیشتر از یک سال در ترکیه و تعدیل نیروی شرکت باید به ازای هر یک سال سابقه کاری یک حقوق پرداخت کند. هنگام عقد قرارداد با یک کارفرما در ترکیه باید یک حساب بانکی مستقل برای دریافت حقوق ماهانه وجود داشته باشد و هرگز حقوق را به صورت نقدی نپذیرید.

بازار کار مهندسی برق در کشور ترکیه – سایر مشاغل با مدارک مهندسی برق

دانشجویان با مدرک مهندسی برق ، می توانند در زمینه IT، ریاضیات و حل مساله مورد نیاز بسیاری از کارفرمایان در حوزه هایی مانند IT، مالی و مدیریت نیز شاغل شوند.
به عنوان مثال، حرفه ای به عنوان مشاور IT می تواند مناسب باشد. فارغ التحصیلان مهندسی برق ، داشتن تخصص در IT در سازمان های مختلف مورد استقبال واقع می شود.
مشاوران IT در مشارکت با مشتریان کار کرده و تیم را در روش استفاده از اطلاعات فنی برای برآورده شدن اهداف تجاری و غلبه بر مشکلات راهنمایی نمایند. ارائه مدرک و داشتن تخصص ، سابقه کار و علاقه محض در زمینه IT و مشاوره، سبب افزایش شانس در استخدام این رشته می شود.

از جمله دیگر حرفه های مناسب جهت فارغ التحصیلان مهندسی برق ، مهندسی هوانوردی است. یک مهندس هوانوردی، جهت اصول علمی، فنی و ریاضیات برای تحقیق، طراحی، توسعه، حفظ و آزمایش عملکرد هواپیمای داخلی و جنگی درخواست داده، که شامل اسلحه ها، ماهواره ها و همچنین سفینه های فضایی می گردد.
مهندس هوانوردی می تواند هر مشکلی که در طول طراحی، توسعه و فرآیند آزمایش رخ می دهد را برطرف کند؛ که شامل بازرسی تصادف هر هواپیما و مدیریت پروژه می گردد.

[WPSM_AC id=24303]

سایر مشاغل با مدارک مهندسی برق
سایر مشاغل با مدارک مهندسی برق

بازار کار مهندسی برق در کشور ترکیه – سایت های کاریابی ترکیه

یافتن کار در ترکیه از طریق وب سایت ها نیز امکان پذیر است . مهم ترین سایت های کاریابی ترکیه در بازار کار مهندسی برق در کشور ترکیه به شرح زیر است :

  • ISKUR
  • sahebindan
  • Yenebiris
  • kariyer
  • Learn4Good
  • eleman
  • SecretCV

به علاوه از روش های زیر نیز امکان پیدا کردن کار خواهید داشت:

  • نرم افزار iş olsun
  • روزنامه posta

کاریابی رشته مهندسی برق در ترکیه

کاریابی در ترکیه با مراجعه به روزنامه‌ های محلی یا استفاده از وبسایت های آنلاین یا موسسات کاریابی و مراجعه به وب سایت رسمی شرکت‌های بین المللی امکان پذیر است.
ارائه رزومه کاری و تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی و ارائه به دفاتر موسسه های کاریابی سبب کاریابی در این کشور می شود. معمولا مشاغل موجود در موسسه های کاریابی درآمد بیشتری نسبت به سایر مشاغل دارد.
یافتن شغل از طریق موسسه های کاریابی یا وبسایت های کاریابی آنلاین بسیار سریع‌ تر است. شایان ذکر است اخذ ویزای کاری ترکیه برای کسانی که از طریق کار و تخصص به این کشور مهاجرت می‌ کنند به عهده کارفرما و تمام هزینه های پرداختی به عهده کارفرماست. اخذ ویزای کاری از طریق کارفرما در ترکیه زمان‌ بر و هزینه‌ بر نیست اما در صورتی که شما از قبل برای مثال با ویزای دانشجویی وارد ترکیه شوید.

در مقاله ” اقامت در ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ترکیه اطلاعات کسب کنید.

[WPSM_AC id=34175]

درآمد بازار کار مهندس برق در ترکیه

میانگین درآمد مهندس برق در ترکیه با مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد تفاوت زیادی ندارد .

رشته شغلیدرآمد در شرکت های دولتیدرآمد در شرکت های دولتی
مهندسی الکترونیک3750 دلار6500 دلار

میانگین، حداقل و حداکثر رنج درآمد ماهیانه آنها در ترکیه به ترتیب 8875 لیره، 3727 لیره و 13578 لیره ترکیه می باشد. در این بین، بیشترین درآمد ممکن نصیب مهندسانی می شود که دارای شرایط زیر هستند:

تجربه کاری2 الی 5 سال
مدرک آکادمیککارشناسی
جنسیت متقاضیمرد
کارفرمابخش دولتی ترکیه

[WPSM_AC id=34176]

مهارت های لازم جهت شغل مهندسی برق در کشور ترکیه

مهندسین برق باید تولید ، طراحی و نظارت بر دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی را انجام دهند. کار مهندس برق شامل ماشین های تولید انرژی و تولید سیستم های مسیریابی، موتورهای الکتریکی است.
رشته مهندسی برق نیازمند تحصیلات دانشگاهی یا مهندسی برق آنلاین است. پلتفرم های مختلف طراحی و افزایش علاقه به اینترنت چشم اندازهای مهندسی را تغییر می دهد. بعضی از مهارت های موردنیاز جهت مهندس برق به شرح زیر است:

  • طراحی کنترل فیدبک
  • مدیریت اجزای اصلی
  • کار با فرکانس رادیویی RF
  • ارزیابی نرم افزار ثابت
  • فیزیک و ریاضیات
  • تفکر خلاق
  • داشتن آگاهی لازم از زبان برنامه
  • آنالیز سیستم ها
  • قضاوت درست و منصفانه و توانایی تصمیم گیری
  • توانایی مدیریت
  • انتخاب تجهیزات و هماهنگی
  • کار کردن با OP-AMPS
  • آشنایی با فیلترهای آنالوگ
  • آشنایی با چگونگی طراحی فیلترهای دیجیتال
  • ارتباطات بین فردی و مهارت های سازمانی
  • تفکر انتقادی و توانایی حل مسئله
  • طراحی مدار و تجزیه و تحلیل آن
  • دستگاه اندازه گیری و اندازه گیری الکتریکی
  • مدرک مهندسی برق آنلاین

سخن پایانی بازار کار مهندسی برق در ترکیه

گروه اعزام نیروی کار به ترکیه آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در ترکیه و اشتغال در کشور ترکیه یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد.
جهت مهاجرت به ترکیه دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در ترکیه و استخدام در رشته مهندسی برق در ترکیه، همچنین نحوه یافتن کار در ترکیه را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در ترکیه می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.6/5 - (8 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button