کشور مجارستان ، یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و از جمله کشورهای حوزه اتحادیه اروپاست که متقاضیان زیادی برای کار و دریافت اقامت در مجارستان اقدام می کنند . اشتغال در کشور مجارستان با توجه به این که این کشور از شرایط اقتصادی تقریبا خوبی برخوردار است و از نظر شرایط کاری و عرصه کاریابی موقعیت خوبی برای مهاجران بین المللی دارد که در اندیشه یک آینده بهتر و پل زدن به کشورهای تراز اول دنیا می باشند . بین کشورهای اروپایی بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان با میانگین درآمدی HUF 7,950,743 فورینت مجاری جزء بازارهای کاری مناسب به شمار می رود . متخصصان و  مهندسان خارجی می توانند با ورود به این بازار کار پر رونق و نیز مهاجرت کاری به کشور مجارستان ، دریافت اقامت اروپایی خود را نیز تضمین نمایند . شما به عنوان یک مهندس کامپیوتر یا متخصص IT باید ابتداء جهت دریافت مجوز کار در کشور مجارستان اقدام کنید که این کار تنها از طریق کارفرمای مجارستانی شما انجام می شود.

مهندسان کامپیوتر برای مهاجرت به کشور مجارستان باید خلاق و با استعداد باشند که در کنار مدرک تحصیلی دانشگاهی همچنین دارای مهارت زبان انگلیسی برتر باشند و هیچ نوع سوء سابقه ای در رزومه خود نداشته باشند. همچنین می توانید در بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان و در طیف وسیعی از مشاغل شامل توسعه گر نرم افزار ، مهندس IT ، مهندس نرم افزار و مهندس پروژه کاریابی کرده و با دریافت مجوز کار و ویزای مجارستان وارد مجارستان شوید.

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان – بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان

متخصصان و مهندسان رشته کامپیوتر در کشور مجارستان و در پیشرفت عمومی کشور مجارستان نقش به سزایی دارند. این متخصصان با داشتن مهارت های تئوریکی و نظری همواره آماده انجام پروژه های بزرگی در این کشور می باشند.
این متخصصان وظایف مهمی شامل آنالیز شبکه و سیستم و فناوری اطلاعات ، برنامه نویسی ، کدگذاری و کدخوانی ، طراحی و توسعه نرم افزار و …  دارند . مهارت های موردنیاز جهت انجام کار به عنوان مهندس کامپیوتر در کشور مجارستان طیف وسیعی از مهارت ها را دارد. اما از مهم ترین این مهارت ها می توان مهارت Java Script و Java را نام برد که بالاترین درآمدها را جهت دارندگان این مهارت ها در مجارستان به وجود می آورد .

اما شرایط کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان نیز همانند هر بازار کاری دیگر ، پیچیدگی ها و پیچ و خم های زیادی دارد . با توجه به اینکه دریافت مجوز کار و ویزای کار کشور مجارستان مشروط به ارائه پیشنهاد کاری از طرف اسپانسر (کارفرما) مجارستانی می باشد در نتیجه ، کاریابی و دریافت پیشنهاد کاری اهمیت زیادی دارد.
متقاضیان کاریابی در کشور مجارستان می توانتد از طریق وب سایت های کاریابی برای جستجوی کار اقدام نمایند .

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان – وب سایت های کاریابی در کشور مجارستان

  • EURES
  • Linkedin.com
  • Eurojobs.com
  • Job.is
  • indeed.com
  • totaljobs
  • glassdoor.com

در مقاله ای تحت عنوان “تحصیل در مجارستان  ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مجارستان توضیح دادیم .

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان – شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان

مهندسان کامپیوتر در کشور مجارستان تابع قانون کار این کشور بوده و هفته کاری آنها همانند مشاغل ملی دیگر کشور مجارستان در حدود 40 ساعت در هر هفته است . میانگین درآمد مهندسان و متخصصان رشته کامپیوتر در کشور مجارستان در حدود HUF 7,950,743 (فورینت) معادل US$32,027 (دلار) است اما میانگین درآمد خالص این متخصصان حدود HUF 5,354,051 (فورینت) می باشد . درآمد بیشتر متخصصان مهندسان کامیپوتر در کشور مجارستان نیز تقریبا HUF6,122,952 (فورینت) است . اما بهترین مدرک تحصیلی جهت کار مهندسان رشته کامپیوتر در مجارستان مدرک فوق لیسانس و بهترین سابقه کاری در این رشته شغلی در حدود 4 الی 8 سال سابقه است .

شرایط کار جهت مهندسان کامپیوتر که مدرک دانشگاهی آنها غیر از دانشگاه های مجاری یا اروپایی می باشد ، سخت است. افراد متقاضی کار در کشور مجارستان باید در گام اول به فکر معادل سازی مدرک خود هستند تا از این راه به سادگی بتوانند مجوز کار مربوطه را اخذ کنند . فرآیند رسیدگی به معادل سازی مدارک تحصیلی در مجارستان بر عهده مرکز معادل سازی مدارک دانشگاهی ملی (NARIC) مجارستان است . از جمله مدارک موردنیاز جهت انجام معادل سازی می توان ارسال فتوکپی مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه همراه با فرم درخواست و پاسپورت معتبر را نام برد.

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان – مهاجرت به مجارستان از طریق ویزای کار

بر اساس قانون کشور مجارستان برای افراد خارجی زمانی دریافت ویزای کار مجارستان امکان پذیر است که فردی در مجارستان شرایط لازم برای داشتن شغل مورد نظر را نداشته باشد و تقاضایی از این محدوده برای این شغل نباشد . در واقع اشخاص غیر اروپایی در صورتی می توانند ویزای کار کشور مجارستان را دریافت کنند که شغل مورد نظر آنها از طرف کارفرما سه ماه در کشور مجارستان و سه ماه در کشورهای اتحادیه شینگن آگهی شود و تقاضایی متناسب با شرایط اعلام شده از طرف کارفرما وجود نداشته باشد. بنابراین اقدام برای ویزای کار مجارستان ساده نیست و پیشنهاد می شود افرادی که رزومه کاری و علمی قوی دارند برای کشورهای صنعتی و دارای موقعیت شغلی در اروپا همچون کشور های آلمان و اتریش اقدام کنند و بدون نیاز به مراحل پیچیده job offer ویزای کار را دریافت کنید .

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان
بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان – شرایط استخدام متخصصان رشته کامپیوتر در مجارستان

شرایط استخدام متخصصان رشته کامپیوتر در مجارستان به شرح زیر ست :

  • مدرک تحصیلی حداقل لیسانس
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • برخورداری از سابقه کاری بالای 4 سال
  • مهارت زبان انگلیسی در سطح B2 یا C1

برای اقامت و تابعیت در مجارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “اقامت در مجارستان ” را مطالعه فرمایید.

رشته کامپیوتر در کشور مجارستان جزء برنامه های تحصیلی پر مخاطب و با آینده کاری مطلوب به شمار می رود . این رشته تحصیلی از طریق دانشگاه های معروف کشور مجارستان در هر سه دوره تحصیلی کارشناسی (3 سال) ، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکترا (4 سال) به متقاضیان داخلی و خارجی ارائه می گردد . مدارک لازم جهت دریافت پذیرش تحصیلی کشور مجارستان : تهیه و تکمیل فرم درخواست پذیرش مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه ارائه انگیزه نامه رزومه و مدرک مهارت زبان انگلیسی حداقل نمره آزمون IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL برابر 80 الی 60 شهریه سالانه تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور مجارستان حدود €1600 تا 2500€ (یورو) است . بر اساس گزارش رنکینگ دانشگاهی جهانی (QS) در سال 2019 ، افراد متقاضی رشته کامپیوتر می توانند جهت ادامه تحصیل در کشور مجارستان در برترین دانشگاه های این کشور به ترتیب زیر برنامه ریزی نمایند : نام دانشگاه دانشگاه اوتووس لوراند دانشگاه اسملویس دانشگاه دبرسن دانشگاه زگد دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست دانشگاه پکس

بازار کار رشته کامپیوتر در مجارستان – ویزای تحصیلی کشور مجارستان برای مهندسان کامپیوتر

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی مجارستان از طریق سفارت مجارستان عبارت است از :

  • دعوت نامه یا نامه پذیرش
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی 2×2
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • رسید پرداخت هزینه دولتی صدور ویزا
  • بیمه سلامت یا بیمه مسافرت با پوشش بیمه ای حداقل $50000 (دلار)
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت در کشور مجارستان
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • مدارک شناسایی معتبر
  • پاسپورت معتبر بین المللی با اعتبار بیشتر از 6 ماه

یکی از روش های مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر “مهاجرت به مجارستان” اطلاعات کسب کنید .

گروه اعزام نیروی کار به مجارستان آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر کار در رشته کامپیوتر در مجارستان و اشتغال در مجارستان یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه های شغلی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما ، روش ها و گزینه های مناسب برای نحوه یافتن کار در مجارستان ، تابعیت و اقامت کاری مجارستان را ارائه می کنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه لیست مشاغل موردنیاز مجارستان می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور بلغارستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور بلغارستان

کشور بلغارستان واقع در جنوب شرقی اروپاست و نرخ بیکاری این کشور معادل 5.2 درصد برآورد شده است ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور دومینیکا بازار کار رشته کامپیوتر در کشور دومینیکا

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور دومینیکا  بازار کار رشته کامپیوتر در دومینیکا از جمله پر م...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

نظرات کاربران
Call Now Button