کشور سریلانکا ، کشوری جزیره ای است واقع در بخش جنوب آسیا ، در اقیانوس هند و جنوب کشور هند است . این کشور یکی از مستعمرات انگلیس است که هم اکنون از استعمار این کشور خارج شده است . کشور سریلانکا ، یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر از نظر رشد اقتصادی و جذب توریسم و داشتن بازار کار عالی تبدیل به مقصد مناسبی جهت زندگی و کار برای افراد متقاضی می باشد . عوامل متعددی در شریط کار در سریلانکا برای خارجی ها تأثیر گذار می باشد . از شرایط اولیه کار در سریلانکا داشتن یک دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی در کشور سریلانکاست که قطعا روزمه کاری قوی و مدرک تحصیلی معتبر نقش مهمی در جلب نظر کارفرمایان دارد . آگاهی از شرایط کار در کشور سریلانکا برای دانشجویان بین الملل نیز بسیار مهم است چون دانشجویان زیادی وارد کشور سریلانکا شدند و به دنبال کار در سریلانکا می باشند . با توجه به اینکه اقتصاد کشور سریلانکا یکی از ضعیف ترین اقتصادها بین کشورهای آسیایی است به دنبال شرایط کاری در این کشور برای اتباع کشورهای دیگر چندان ایده آل نیست . بخش اعظم اقتصاد و بازار کار کشور سریلانکا در بخش کشاورزی می باشد و معمولا یک سوم جمعیت این کشور در این بخش کار می کنند . البته با سیاست های جدید دولت حاکم در سریلانکا و ایجاد بازار آزاد و سرمایه گذاری خارجی ، اقتصاد این کشور معمولا با رشد و رونق مطلوبی رو به رو می شود . به دلیل رشد جوامع امروزی در زمینه توسعه فناوری و اطلاعات می توان گفت بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پر رونق است .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا – زمینه های اشتغال در کشور سریلانکا

در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا مهندسان و متخصصان کامپیوتر می توانند در زمینه های مختلف کار کنند . اشتغال در کشور سریلانکا برای مهاجران خارجی در صورتی امکان پذیر است که مجوز کار سریلانکا را دریافت کنند و از طرف یک شرکت یا کارفرمای کمپانی معتبر در کشور سریلانکا پیشنهاد کاری دریافت کنند . موارد اشتغال در بازار کار رشته کامپیوتر در سریلانکا به شرح زیر است :

  • معماری برنامه
  • اپراتور رایانه
  • تکنسین تعمیر رایانه

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سریلانکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سریلانکا ” است .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا – اپراتور رایانه در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا

وظیفه اپراتور ارشد رایانه در بازار کار کامپیوتر ، کنترل و نظارت عملکردهای سیستم رایانه ای است . فعالیت های اپراتور ارشد رایانه شامل نظارت بر فعالت های گروهی به صورت دستورالعمل ، نظارت بر کار سیستم و اخذ نسخه پشتیبان از داده ها در فواصل منظم و کپی های اسناد مهم لازم می باشد . یک اپراتور ارشد رایانه وظیفه نظارت بر رایانه ها ، لوازم جانبی و شبکه ، مسئولیت ایجاد اتاق تجهیزات رایانه ای با اطمینان از نصب صحیح و درست سیستم ها و سیم ها ، انجام کارهای اداری را عهده دارد است .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا – تکنسین تعمیر رایانه در کشور سریلانکا

تکنسین تعمیر رایانه در بازار کار رشته کامپیوتر در سریلانکا خدمات سخت افزار فنی و پشتیبانی نرم افزاری را به سازمان ها و افراد ارائه می کند . توضیحات شغلی تکنسین های تعمیر رایانه شامل نصب ، تجزیه و تحلیل ، تعمیر و نگهداری انواع رایانه هاست . تکنسین های رایانه با حفظ و نگهداری رایانه های سازمان ها و ارائه آموزش ضمن خدمت به اعضای کارکنان و تعمیر رایانه روی مسائل سخت افزاری کار کرده ، و گاهی اوقات مشکلات مربوط به نرم افزار را برطرف می کنند. عیب یابی مشکلات فنی ، ارائه پشتیبانی فنی جهت استفاده از نرم افزار و برنامه ها ، هماهنگی خدمات و نگهداری با مشتریان داخلی و خارجی ، نصب نرم افزار و سخت افزار جدید و نگهداری از موجودی تجهیزات سازمان نیز از جمله سایر وظایف تکنسین های تعمیر رایانه در بازار کار کامپیوتر است .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا ساعات کاری در کشور سریلانکا

مردم در کشور سریلانکا ۵ روز در هفته از دوشنبه تا جمعه کار می کنند که معمولا ساعت کار اداری از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر برای کارهای دولتی و تجاری و ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر برای بانک ها و ۱۰ صبح تا ۷ شب برای مغازه ها است . رستوران های توریستی معمولا از ۸ صبح تا ۱۱ شب باز می باشند . تعطیلات سالانه متفاوت است و بستگی به کارفرما و سابقه کاری فرد دارد و حدود ۲۱ روز تعطیلی عمومی و تعطیلاتی هم شرکت ها به کارمندان می دهند وجود دارد .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا روش های کاریابی در کشور سریلانکا

راه های یافتن کار در کشور سریلانکا به شرح زیر می باشد :

  • مراجعه به وب سایت های شغل یابی کشور سریلانکا
  • مراجعه به موسسات کاریابی کشور سریلانکا
  • مطالعه روزنامه های منتشر شده در کشور سریلانکا

در مقاله ” تحصیل در سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سریلانکا اطلاعات کسب کنید .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا – وظایف مهندس کامپیوتر در کشور سریلانکا

  • بهبود امنیت و عملکرد شبکه با ارزیابی، توصیه و اجرا اقدامات لازم
  • دستیابی به اطلاعات و ارزیابی آن ها در زمینه هایی مثل چارچوب های برنامه، هزینه های لازم عملکرد و حفظ ایمنی
  • برنامه ریزی، دستیابی و نصب کلیه خدمات و تجهیزات ارتباط صوتی و پشتیبانی از آن ها
  • انتخاب تجهیزات از جمله نصب، پیکربندی و آزمایش آن ها
  • نظارت بر عملکرد سیستم
  • مشاوره با مشتری ها در رابطه با طراحی و نگهداری سیستم های نرم افزاری
  • پشتیبانی از شبکه
  • فرد با نظارت بر ترافیک و عملکرد شبکه عملیات کارآمد، موثر و ایمن را تضمین می کند

شما می توانید برای مهاجرت به سریلانکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سریلانکا ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سریلانکا – مدارک لازم برای دریافت ویزای کار رشته کامپیوتر در سریلانکا

برای کار در کشور سریلانکا باید از کارفرمای سریلانکایی دعوت نامه شغلی دریافت شود ، سپس باید برای دریافت ویزای کاری سریلانکا اقدام کرد .

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور سریلانکا :

  • ارائه رزومه (CV) کامل و دقیق
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه Job Offer دریافت شده از کارفرما در نروژ
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن

گروه اعزام نیروی کار به سریلانکا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در سریلانکا و اشتغال در کشور سریلانکا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به سریلانکا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در سریلانکا و استخدام در رشته کامپیوتر در سریلانکا ، همچنین نحوه یافتن کار در سریلانکا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در سریلانکا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button