دریافت ویزای کا کشور ترکیه در سال های اخیر مورد توجه متقاضیان کار در ترکیه و مهاجرت به ترکیه واقع شده است. بررسی شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه برای فارغ التحصیلان کامپیوتر و کسانی که قصد مهاجرت کاری دارند اهمیت زیادی دارند. اقتصاد کشور ترکیه شرایط خوبی ندارد اما آمارها نشانگر رشد تولید ناخالص داخلی کشور ترکیه است و صنعت گردشگری به اقتصاد ترکیه کمک شایانی دارد.
واحد پول ترکیه لیر است و معمولا میزان حقوق دریافتی متناسب با میزان هزینه های زندگی در کشور ترکیه است.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه، با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور ترکیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ترکیه ” را مطالعه نمایید.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه – درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور ترکیه

در بحث درآمد بازار کار رشته کامپیوتر در ترکیه عوامل زیادی همانند سوابق کاری فرد، میزان تحصیلات و سطح توانایی افراد در میزان درآمد آن ها موثر است. در کشور ترکیه درآمد افراد به صورت سالیانه محاسبه می گردد و حقوق به صورت ماهیانه پرداخت نمی شود، حداقل حقوق را کسانی دریافت می کنند که کمتر از 3 سال سابقه کاری داشته باشند.
حداقل، میانگین و حداکثر درآمد مهندسان کامپیوتر در ترکیه توسط تحصیلات و سابقه کار تعیین می گردد.

میزان درآمد افراد در سال 2019 در کشور ترکیه به شرح زیر است :

میزان تحصیلاتسابقه کارسطح درآمدی (TRY)
کارشناسی یا کارشناسی ارشد1-3 سال63425 لیره
کارشناسی ارشد3-8 سال89667 لیره
کارشناسی ارشد و دکترا8+ سال112561 لیره

با توجه به صنعتی بودن ترکیه و پیشرفت الکترونیک و فناوری در آن بازار کار رشته کامپیوتر در این کشور دارای امنیت شغلی قابل قبولی است. استخدام در رشته کامپیوتر به عنوان یک مهندس یا یک تکنسین الکترونیک و فنی بازار کار رقابتی دارد چون ترکیه در بیشتر موارد نیازی به نیروی کار خارجی نخواهد داشت.

همچنین لازم به ذکر است نرخ بیکاری در کشور ترکیه بیشتر از 11% است و حدود 23% از جوانان این کشور در حال حاضر بیکار هستند؛ این آمار ضعیف و البته شرایط رو به نابودی اقتصاد در ترکیه برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارند گزینه خوبی است. همچنین لازم به ذکر است دستمزد مهندسان کامپیوتر در طی 5 سال آینده تا 46% بیشتر می شود. یعنی درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور ترکیه حدودا به 131142 لیره ترک می رسد.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

مهاجرت به کشور ترکیه یکی از روش های اقامت در این کشور است . کسانی که قصد کار در رشته کامپیوتر در ترکیه دارند باید با قوانین و شرایط کار در ترکیه آشنا باشند .

از جمله شرایط لازم جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در ترکیه عبارت است از:

  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه مدرک تحصیلی رشته کامپیوتر
  • داشتن مهارت و تخصص در زمینه سخت افزار یا نرم افزار
  • ارائه سوابق کاری مرتبط شخص متقاضی کار در کشور ترکیه

در مقاله ” کار دانشجویی در کشور ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط کار در حین تحصیل در ترکیه اطلاعات کسب کنید.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه – زمینه های اشتغال در کشور ترکیه

در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه مهندسان و متخصصان کامپیوتر می توانند در زمینه های مختلف کار کنند. اشتغال در کشور ترکیه برای مهاجران خارجی در صورتی امکان پذیر است که مجوز کار ترکیه را دریافت کنند و از طرف یک شرکت یا کارفرمای کمپانی معتبر در کشور ترکیه پیشنهاد کاری دریافت کنند. موارد اشتغال در بازار کار رشته کامپیوتر در ترکیه به شرح زیر است:

  • معماری برنامه
  • اپراتور رایانه
  • تکنسین تعمیر رایانه

در مقاله ” اقامت در ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ترکیه اطلاعات کسب کنید.

اپراتور رایانه در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

وظیفه اپراتور ارشد رایانه در بازار کار کامپیوتر، کنترل و نظارت عملکردهای سیستم رایانه ای است. فعالیت های اپراتور ارشد رایانه شامل نظارت بر فعالت های گروهی به صورت دستورالعمل، نظارت بر کار سیستم و اخذ نسخه پشتیبان از داده ها در فواصل منظم و کپی های اسناد مهم لازم می باشد.

یک اپراتور ارشد رایانه وظیفه نظارت بر رایانه ها ، لوازم جانبی و شبکه، مسئولیت ایجاد اتاق تجهیزات رایانه ای با اطمینان از نصب صحیح و درست سیستم ها و سیم ها، انجام کارهای اداری را عهده دارد است.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه – تکنسین تعمیر رایانه در کشور ترکیه

تکنسین تعمیر رایانه در بازار کار رشته کامپیوتر در ترکیه خدمات سخت افزار فنی و پشتیبانی نرم افزاری را به سازمان ها و افراد ارائه می کند . توضیحات شغلی تکنسین های تعمیر رایانه شامل نصب، تجزیه و تحلیل، تعمیر و نگهداری انواع رایانه هاست. تکنسین های رایانه با حفظ و نگهداری رایانه های سازمان ها و ارائه آموزش ضمن خدمت به اعضای کارکنان و تعمیر رایانه روی مسائل سخت افزاری کار کرده، و گاهی اوقات مشکلات مربوط به نرم افزار را برطرف می کنند.

عیب یابی مشکلات فنی، ارائه پشتیبانی فنی جهت استفاده از نرم افزار و برنامه ها، هماهنگی خدمات و نگهداری با مشتریان داخلی و خارجی ، نصب نرم افزار و سخت افزار جدید و نگهداری از موجودی تجهیزات سازمان نیز از جمله سایر وظایف تکنسین های تعمیر رایانه در بازار کار کامپیوتر است.

[WPSM_AC id=34175]

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه – ویزای کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

دریافت ویزای کار و اقامت موقت ترکیه هنگامی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارید لازم است؛ مجوز کار در کشور ترکیه توسط وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه با نام اختصاری MLSS و همزمان با ویزای کار برای متقاضیان صادر می شود.
فرآیند دریافت ویزای کار از طریق کارفرمایان در ترکیه انجام می شود یعنی ابتدا باید از یک کارفرمای ترک جاب آفر گرفته و سپس مدارک خود را به سفارت ارائه کرده تا کارفرما برای جواز کار اقدام نماید. شرایط لازم برای درخواست ویزای کاری جمهوری ترکیه به شرح زیر است:

عنوان ویزاویزای کاری ترکیه
شرط اخذ ویزابرخورداری از قرارداد کاری
اداره متولیوزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS)
مراجعه متقاضیانسفارت ترکیه و اداره پلیس محلی
مدت اعتیار1 ساله
هزینه ویزا$1000 دلار
قابلیت تمدیدوجود دارد

برای افراد واجد شرایط اجازه کار در کشور ترکیه تنها زمانی صادر می شود که حداقل طی 6 ماه از مهلت اعتبار جواز اقامت آنها در ترکیه باقی مانده باشد تا بتوانند برای صدور ویزای کار درخواست کنند.

انواع ویزای کار رشته کامپیوتر در ترکیه به شرح زیر است:

  • ویزای کار موقت کشور ترکیه به صورت یک ساله ارائه می شود و پس از عقد قرارداد با یک کارفرمای ترک برای متقتضیان صادر می شود.
  • ویزای کار مستقل که به افراد با بیشتر از 5 سال سابقه کار و زندگی در ترکیه ارائه می شود تا بتوانند یک مغازه یا کارگاه برای خود راه اندازی نمایند.
  • ویزای کار دائم به کسانی که 8 سال سابقه زندگی و کار در ترکیه دارند و ابتدا از طریق ویزای یک ساله اقدام کردند ارائه می شود و جواز کار دائم آن ها محسوب می شود.
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

کاریابی در کشور ترکیه نیازمند مسلط بودن به زبان ترکی و زبان انگلیسی است چون بیشتر مردم ترکیه به زبان انگلیسی مسلط نیستند اما در شرکت های بزرگ بین المللی معمولا به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
برای کاریابی بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه نیاز به مراجعه به موسسه های کاریابی خواهید بود زیرا این موسسه ها با گستره وسیع اطلاعات از کارفرمایان همانند پل ارتباطی بین شما و آن ها عمل می کنند.
روزنامه های کاریابی در کشور ترکیه وجود دارد که می توانید با مراجعه به آن ها از لیست مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر در شرکت های ملی و محلی آگاه شوید . داشتن مدرک تحصیلی به همراه سابقه کاری مرتبط و مسلط بودن به زبان ترکی از مهم ترین الزامات استخدام در بازار کار رشته کامپیوتر ترکیه است.

[WPSM_AC id=34176]

سخن پایانی بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه

گروه اعزام نیروی کار به ترکیه آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در ترکیه و اشتغال در کشور ترکیه یاری می رساند.
سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد.
جهت مهاجرت به ترکیه دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در ترکیه و استخدام در رشته کامپیوتر در ترکیه، همچنین نحوه یافتن کار در ترکیه را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در ترکیه می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button