رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا پررونق است و فرصت های شغلی خوبی در این کشور فراهم است فرصت خوبی برای مهاجرت به این کشور فراهم است. شرکت های بزرگ چند ملیتی در استرالیا از بزرگترین کارفرماهای استرالیا و نیز استخدام کننده مهندسان کامپیوتر متخصص و ماهر می باشند. مهندسان کامپیوتر می توانند با مدرک لیسانس و تسلط بر زبان انگلیسی می توانند در این بازار کار ، از کارفرمای استرالیایی پیشنهاد کاری دریافت کنند و نسبت به درخواست مجوز و ویزای کار استرالیا اقدامات لازم را انجام دهند.

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا – درآمد مهندسان کامپیوتر در استرالیا

شرایط کار مهندسان کامپیوتر در کشور استرالیا با میانگین درآمد سالانه بالای $77,813 (دلار) و کل ساعات کاری 36 ساعته در هفته نسبت به بیشتر کشورهای جهان در سطح مناسبی است . بنابراین، وجود فرصت های اشتغال کافی و کیفیت زندگی بالا انگیزه ای برای متقاضیان خارجی است تا از طریق بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا ، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند .

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا

وضعیت بازار کار مهندسی کامپیوتر در کشور استرالیا

کشور استرالیا در زمینه مهندسی کامپیوتر دارای فرصت های کاری خوبی برای مهندسان کامپیوتر است و هر سال شرایط بازار کار کامپیوتر در استرالیا بهتر از قبل می شود . کشور استرالیا از نظر مهندسی و فناوری قوی خود در دنیا شناخته شده است ، که یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا در لیست مشاغل مهارتی (SOL) استرالیا ، رشته کامپیوتر است . همچنین به دلیل کمبود نیرو در بازار کار کامپیوتر در کشور استرالیا ، بعضی از شرکت های بزرگ استرالیایی به دنبال جذب مهندسان خارجی ماهر با حقوق بالا هستند . همچنین لازم به ذکر است شرکت Suncorp در استرالیا بالاترین حقوق را در استرالیا به کارکنان خود پرداخت می کند . مهندسان کامپیوتر ایرانی در صورت واجد شرایط بودن می توانند وارد بازار کار مهندسی کامپیوتر استرالیا شوند و اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند . همچنین چند نوع تایپ ویزا برای کار در استرالیا برای مهاجرین وجود دارد که در یک سیستم امتیازبندی شما می توانید در پروسه ای رقابتی برای مهاجرت به استرالیا از این طریق اقدامات لازم را انجام دهید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت استرالیا مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه بفرمایید .

بازار کار مهندسی کامپیوتر در کشور استرالیا در سال 2022

مهندسان کامپیوتر در کشور استرالیا متخصص در زمینه توسعه نرم افزار ، راه اندازی و نصب انواع سیستم ها ، نرم افزار و سخت افزار ، طراحی سیستم و شبکه می باشند . این افراد با ارائه مدرک لیسانس کامپیوتر می توانند در طیف وسیعی از مشاغلی همانند توسعه گر نرم افزار ، مهندس نرم افزار ، توسعه گر وب یا شبکه ، برنامه نویس یا توسعه گر نرم افزار NET ، توسعه گر یا مهندس Front End ، توسعه گر Java و معمار نرم افزار نقش داشته باشند . در نتیجه ، مسلط بودن آنها بر مهارت هایی همانند موارد زیر می تواند تاثیر به سزایی بر درآمد آنها داشته باشد :

  • Java/J2EE
  • JavaScript
  • C++Programming Language
  • Linux
  • Java
  • SQL
  • C# Programming Language
  • Paython
  • NET
  • HTML

مزایای اقامت دائم کشور استرالیا

فرد می تواند برای همیشه در کشور استرالیا بماند . فرد اجازه کار به صورت تمام وقت و بدون محدودیت را دارد. فرد اجازه تحصیل در استرالیا دارد و برای تحصیل در این کشور شهریه به مراتب کمتری از دانشجویان بین المللی می پردازد. به محض ورود به استرالیا برای کارت بانکی مدیکر اقدام کرده و آن را دریافت می کند، این کارت تمامی هزینه های درمان شخص را تحت پوشش قرار می دهد. اگر فرد بعد از ۲ سال نتوانست کاری پیدا کند ، می تواند از مزایای مقیم بودن خود استفاده کند و از دولت حقوق بیکاری دریافت کند . اگر فرزندی در کشور استرالیا به دنیا آمد، به محض تولد شهروند استرالیا خواهد بود . فرد می تواند از وام ۴ درصدی خرید خانه استفاده کند و مبلغ آن را تا ۳۰ سال به صورت قسطی پرداخت کند ، به طوری که تا ۹۵ درصد قیمت خانه به فرد مقیم وام تعلق می گیرد. فرد می تواند فرزندان خود را به صورت رایگان به مدرسه های تراز اول بفرستد.

بازار کار مهندسی کامپیوتر در کشور استرالیا در سال 2022
بازار کار مهندسی کامپیوتر در کشور استرالیا در سال 2022

بازار کار رشته کامپیوتر در استرالیا – بازار کار رشته نرم افزار کامپیوتر در کشور استرالیا

به دلیل گسترس کاربرد رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر در فعالیت های بشری این رشته در دوره های کاردانی و کارشناسی قابل توجه واقع شده است .

مشاغل مربوط به کار در زمینه رشته نرم افزار کامپیوتر در کشور استرالیا به شرح زیر است :

  • طراحی نرم افزار
  • فرایند تولید سیستم ها و نیاز های کاربر
  • طراحی ، تولید و توسعه انواع نرم افزار های کاربردی و سیستمی
  • طراحی سیستم عامل ها
  • توزیع شبکه و کمپایلر ها

لازم است مهندسان نرم افزار کامپیوتر در حوزه برنامه نویسی مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند طراحی کد و الگوریتم ها ، تجزیه تحلیل ها را به خوبی انجام دهند .

زبان های اصلی برنامه نویسی مورد استفاده مهندسان کامپیوتر در کشور استرالیا عبارت است از :

  • ++C
  • جاوا
  • فرترن
  • کوبل

برای دریافت پاسپورت استرالیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” پاسپورت کشور استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشور استرالیا در سال 2022

  • دعوتنامه ای که از سمت شرکت استخدام کننده فرد متقاضی صادر شود
  • گذرنامه ای که حداقل ۶ ماه بعد از خروج فرد معتبر باشد و حداقل دارای دو صفحه خالی باشد
  • ارائه یک قطعه عکس پاسپورتی ۳ در ۴ از فرد متقاضی دریافت ویزای کار استرالیا
  • ارائه دو نسخه از فرم درخواست ویزای استرالیا
  • ارائه بیمه نامه فرد متقاضی کار در استرالیا
  • ارائه پرینت بانکی گویای تمکن مالی فرد متقاضی کار در استرالیا جهت مدت زمان اقامت فرد در استرالیا
  • ارائه آزمایش ایدز

اگر اقامت فرد در روسیه بیشتر از سه ماه  باشد فرد باید درخواست ویزای چند ورودی دهد و هزینه ی ویزای کاری کاملاً به کشوری که در آن درخواست می گردد وابسته است و متغیر است و فرآیند صادر کردن ویزا معمولاً بیشتر از ۲۰ روز کاری نمی باشد .

شرایط بازار کار مهندسی کامپیوتر در استرالیا 2022

در حوزه فناوری اطلاعات ، مهندسان کامپیوتر نقش اساسی در زندگی انسان ها دارند . مهندس معمولا به توسعه روش هایی کمک می کند تا از آن روش عملکردهای ایجاد شده توسط گروه طراحی نرم افزار به درستی فعالیت کند . در کشور استرالیا ، جهت تفکیک و دسته بندی عملکردهای برنامه از یک مجموعه برنامه واحد ، مهندسان کامپیوتر با طراحان همکاری می نمایند . مهندسان کامپیوتر با برنامه نویس ها و رمزگذارها نیز جهت تدوین وظایف برنامه نویسی و عملکردهای کوچکتر همکاری می کنند.

شرایط بازار کار مهندسی کامپیوتر در استرالیا 2022
شرایط بازار کار مهندسی کامپیوتر در استرالیا 2022

مهارت های لازم برای مهندس کامپیوتر عبارت است از :

  • JavaScript
  • C# Programming Language
  • Java
  • C++Programming Language
  • SQL

در صورت داشتن مهارت Java و C++Programming Language، درآمد متخصصان AU$75,000 (دلار استرالیا) می شود اما در صورت داشتن مهارت های دیگر ، حقوق پایین تر از AU$75,000 (دلار استرالیا) درآمد خواهید داشت . سابقه کار افراد شاخص درآمد دریافتی آن هاست . مهندسان کامپیوتر با 1 سال سابقه کار حدود AU$60,000 (دلار) درآمد کسب می کنند اما مهندسان با بیشتر از 5 سال سابقه کار دارای میانگین درآمدی بالای AU$85,000 (دلار) هستند . بنابراین درآمد متخصصان کامپیوتر به عوامل مختلفی همانند مهارت ، تحصیلات و سابقه کاری شما وابسته است .

شما می توانید برای مهاجرت به استرالیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

قوانین کار مهندسان کامپیوتر در کشور استرالیا

کشور استرالیا دارای یک سیستم کاری خاصی است که جزء یکی از برترین کشورها در این زمینه است . موارد اصلی سیستم مذکور شامل یک مجموعه از استانداردهای ملی کار جهت تمامی کارمندان و کارگران استرالیایی ، سلامت شغلی و مقررات ایمنی کار و پرداخت های فوق العاده است . Fair Work Ombudsman (FWO) و Fair Work Australia (FWA) دو سازمان و نهاد کلیدی در سیستم روابط بازار کار استرالیاست . در کشور استرالیا مهندسان کامپیوتر می توانند در قالب یک تعداد از مشاغل مختلف همانند کارمند یا پیمانکار فعالیت نمایند .

بر اساس قوانین و شرایط تعریف شده توسط استانداردهای ملی کار ، تمامی کارمندان در کشور استرالیا شامل حقوقی همانند ساعت کاری هفتگی ، ایام تعطیلات یا مرخصی ، بیمه تامین اجتماعی و پرداخت های اضافی یا پاداش ها می شوند . بر اساس قوانین کاری کشور استرالیا ، متوسط هفته کاری استرالیا 36 ساعت از دوشنبه تا جمعه است . بر اساس گزارش اداره آمار کشور استرالیا ، میانگین درآمد کل هفتگی کارگران در استرالیا حدود AU$1056.16 (دلار استرالیا) می باشد . با کار و زندگی در شهرهای کوچک می توانید در هزینه های زندگی خود صرفه جویی کنید .

مهاجرت مهندسین کامپیوتر به کشور استرالیا

سیستم مهاجرتی کشور استرالیا شامل امتیازاتی (PBS) می شود و تنها لیست مشاغل مهارتی (SOL) استرالیا ملاک تعیین صلاحیت متقاضیان درخواست ویزای کار استرالیاست . بعد از تایید صلاحیت افراد برای درخواست ویزای کار کشور استرالیا ، باید در سیستم ثبت نام آنلاین درخواست ویزا با نام Expression Of Interest از طریق وب سایت SkillSelect درخواست خود را ثبت کنید . بعد از ارائه درخواست و مدارک موردنیاز ، پرونده درخواست شما از طریق معیارهای سن ، مهارت زبان انگلیسی ، مدرک دانشگاهی و سابقه کار ارزشیابی می شود و امتیاز می گیرید . جهت واجد شرایط شدن ، باید حداقل 65 امتیاز از 100 امتیاز کل را اخذ نمایید .

گروه اعزام نیروی کار به استرالیا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در استرالیا و اشتغال در کشور استرالیا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به استرالیا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برایدریافت تابعیت در استرالیا و استخدام در رشته کامپیوتر در استرالیا ، همچنین نحوه یافتن کار در استرالیا را ارائه خواهند داد . جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در استرالیا می توانید با ما در ارتباط باشید.

2/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور قبرس بازار کار رشته کامپیوتر در کشور قبرس

هر سال متخصصان کامپیوتر زیادی در زمینه نرم افزار و سخت افزار برای کار به کشور قبرس مهاجرت م...

نظرات کاربران
Call Now Button