بازار کار رشته زبان در کشور سوئد شرایط مطلوبی دارد و نیازمند نیروی کار متخصص است. در کشور سوئد فرصت های شغلی مختلفی در زمینه های مختلف وجود دارد. یافتن کار در زمینه تدریس در سوئد آسان نیست اما امکان پذیر است. مهاجرت به سوئد برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور سوئد شرایط خاصی دارد.

بازار کار رشته زبان در کشور سوئد
بازار کار رشته زبان در کشور سوئد


واحد پول کشور سوئد کرون سوئد (SEK) است و پایتخت آن شهر استکهلم است. پیش از مهاجرت به سوئد و کار در سوئد متقاضیان تدریس زبان حتما باید از شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد مطلع شوند. به دلیل این که در کشور سوئد بیشتر از 85٪ از سوئدی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند، تنها معلمان متخصص می توانند در مراکز آموزشی و مدرسه کار کنند.

تدریس یک حرفه بسیار با ارزش در سوئد است و در واقع در این کشور تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که همه معلمان دارای مهارت و مهارت بالایی هستند.
یافتن شغل مناسب در کشور سوئد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد کار دشواری استچون معمولا مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. سوئد از جمله کشور های صنعتی اروپا و دنیاست و ویزای کار این کشور بسیار ارزشمند خواهد بود.
در صورتی که قصد دریافت ویزای کار سوئد را دارید در مورد یکی از مهم ترین مسائل موجود در این کشور که مربوط به نرخ بیکاری در این کشور است آگاه باشید. میانگین نرخ بیکاری در سوئد عدد 5/62% است، در ژوئن 1997 به بیشترین حد خود به عدد 12/9% رسید و در جولای 1970 به کمترین حد خود یعنی به برخ 1/3% رسید.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با بازار کار رشته زبان در کشور سوئد، با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سوئد می توانید مقاله ” تحصیل در سوئد ” را مطالعه فرمایید.

بازار کار رشته زبان در کشور سوئد
بازار کار رشته زبان در کشور سوئد

موسسه های کاریابی در سوئد

در اینجا برخی از موسسه‌های کاریابی در سوئد را برای شما معرفی می نماییم تا با استفاده از آنها شفلی در سوئد بیابید. موسسات کاریابی برای افراد جویای کار راهی مناسب جهت یافتن شغل مورد نظر می باشد زیرا این موسسات غالبا با کارفرما یا شرکت جویای کارمند در ارتباط هستند و می توانند راهی مطمئن برای شما باشند. شما با مراجعه به این موسسات و در اختیار گذاشتن رزومه خود می توانید کار مورد نظر را بیابید.

موسسه کاریابی Academic Work www.academicwork.se Phone number +46 8-555 290 00 موسسه کاریابی Hammer & Hanborg www.hammerhanborg.com Phone number +46 8-459 03 50 موسسه کاریابی Stockholm Headhunting www.stockholmheadhunting.se Phone number +46 73-980 69 69 موسسه کاریابی Wise Professionals www.wis.se Phone number +46 8-555 290 00 موسسه کاریابی Maxkompetens Produktion i Sverige www.maxkompetens.se Phone number +46 8-120 753 00 موسسه کاریابی Work & Study Abroad Stockholm www.workandstudyabroad.se Phone number +46 8-428 90 55

بررسی بازار کار و فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی در سوئد

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم، مترجم، کارمند آژانس مسافرتی، راهنمای گردشگری در کشور سوئد کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند.

همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم، همکاری با وزارت خارجه، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی، شعر، نمایشنامه، داستان و رمان و… هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است.

بازار کار رشته زبان در کشور سوئد – شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور سوئد

برای کار در سوئد در زمینه تدریس زبان انگلیسی و ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد، افراد متقاضی دارنده مدرک معتبر از دانشگاه به همراه گواهینامه تدریس و یا مدرک TEFL شانس بیشتری دارند.
داشتن مدرک TEFL برای تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به افراد مختلف در کشورهای خارجی ضروری می باشد. اخذ مدرک TEFL و شرکت در دوره های تحصیلی مرتبط به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است.
متقاضیان می توانند به صورت حضوری در دوره های آموزش تدریس زبان جهت کسب مدرک TEFL شرکت نمایند و یا با مراجعه به سایت مربوطه دوره خود را تعیین نمایند و به صورت آنلاین اقدام به کسب مدرک TEFL نمایند.

مدرک TEFL یک مدرک تدریس زبان انگلیسی با استانداردها و کیفیت بسیار بالاست و متقاضیان و مدرسان می توانند بعد از به پایان رسیدن اعتبار مدرک TEFL خود اقدام به تمدید آن نمایند.
برای اینکه بتوانید به عنوان معلم و یا مدرس به صورت دائم در کشور سوئد تدریس کنید، حتما باید به آژانس ملی آموزش سوئد گواهینامه معلم سوئدی ارائه نمایید. جهت کسب گواهینامه، دانش زبان سوئدی موردنیاز است، در نتیجه جهت فراهم کردن بهترین شرایط ممکن برای درخواست صدور گواهینامه معلم سوئدی، شرایط کار شما را تنظیم می کند.
در صورت نیاز افراد متقاضی باید جهت افزایش میزان دانش خود در دوره های آموزشی اضافه شرکت کرده تا شرایط آن ها بر اساس شرایط مورد نیاز جهت کار در سوئد باشد.

در مقاله ” اقامت در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در سوئد اطلاعات کسب کنید.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور سوئد
شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور سوئد

بازار کار رشته زبان در کشور سوئد – بازار کار زبان انگلیسی در کشور سوئد

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی ، کانال‌ های تلگرامی ، صفحه‌ های اینستاگرام ، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش  کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار سوئد

برای دریافت ویزای کار سوئد باید مدارکی را فراهم و ارائه کنید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری سوئد عبارت است از :

  • داشتن پاسپورت معتبر توسط فرد متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار  
  • ارائه نامه رسمی پیشنهاد شغلی فرد متقاضی دریافت ویزای کار سوئد  
  • ارائه قرارداد کاری با حقوق حداقل 13000 کرون ماهیانه جهت کار در سوئد
  • داشتن اجاره نامه منزل در کشور سوئد  
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه از متقاضی کار در کشور سوئد  
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات شخص متقاضی کار در سوئد  
  • ارائه مدارک هویتی شخص متقاضی دریافت ویزای کار سوئد  
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی فرد متقاضی کار در کشور سوئد  
  • تهیه و تکمیل فرم های مربوطه جهت کار در سوئد

 کسب اقامت در سوئد

افرادی که از طریق کار موفق شده اند به سوئد مهاجرت کنند ویزایی با اعتبار 2 سال به آن ها اعطا می شود و پس از اتمام آن اگر هنور مهاجر دارای کاری ثابت در سوئد بود ویزای او 2 سال دیگر تمدید می شود و با پایان 4 سال اقامت موقت می تواند درخواست اقامت دائم به این کشور را بدهد.
افرادی که بتوانند این 4 سال را با موفقیت پشت سر گذارند به آن ها از سال پنجم اقامت داده می شود و آن ها از آن پس شهروند سوئد محسوب شده و از همه ی امکانات و مزایای شهروندان سوئد برخوردار خواهند بود. در ضمن به صورت اختصاری باید بدانید که در همه ی انواع این مهاجرت ها فرد مهاجر می تواند خانواده ی خود را همراه ببرد که شروطی هم دارد و در آینده به صورت جداگانه آن ها را بررسی خواهیم کرد.  

 کسب اقامت در سوئد
 کسب اقامت در سوئد

درآمد بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

در کشور سوئد، درآمد معلمان و کسانی که زبان انگلیسی را تدریس می نمایند ، متفاوت است. با لحاظ کردن سابقه کاری و تجربه افراد، میزان دانش آن ها و مرکزی که در آن کار می کنند، میزان درآمد و حقوق افراد تغییر می کند.
متقاضیانی که می توانند در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد کار کنند می توانند از 700$ الی 3200$ (دلار) در ماه درآمد کسب کنند. اکنون متوسط درآمدی انواع دبیران TEFL در مدارس مختلف سوئیس به شرح زیر است:

عنوان شغلیرده سنیمیانگین درآمدی SEK (کرون)در ماهساعت کاری
TEFL در مدارس استکهلم6 تا 10 سال32500 کرون25 ساعت در هفته
TEFL در مدارس استکهلمبزرگسالان40000 کرون25 ساعت در هفته
TEFL در مدارس هلسینگ بورگبزرگسالان28000 کرون30 ساعت در هفته
TEFL در مدارس گوتنبرگ6 تا 16 سال28500 کرون20 ساعت در هفته

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در سوئد

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در سه گرایش مترجمی، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی، می‌ توانند در زمینه تدریس، ترجمه متون، آموزشگاه زبان، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند.
همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار ، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن، در پی یافتن شغل مناسب هستند.

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در سوئد
زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در سوئد

سخن پایانی بازار کار رشته زبان در کشور سوئد

گروه اعزام نیروی کار به سوئد آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در سوئد و اشتغال در کشور سوئد یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به سوئد دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی سوئد ، تابعیت و اقامت کاری در سوئد را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه نحوه یافتن کار در سوئد و دریافت لیست مشاغل موردنیاز کشور سوئد می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو بازار کار رشته کامپیوتر در کشور موناکو

کشور موناکو ، واقع در ریویرای فرانسه ،کشوری مستقل و مشهور است . در این کشور نیازی به پرداخت ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022 بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استرالیا 2022

رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مهارتی (SOL) و موردنیاز کشور استرالیاست به همین دلیل بازا...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه بازار کار رشته کامپیوتر در کشور روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق ا...

نظرات کاربران
Call Now Button