کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان است که بسیار ثروتمند است و در بخش صنعت بسیار قوی و خارق العاده است. در کشور روسیه به دلیل نرخ بیکاری پایین بازار کار رشته زبان در کشور روسیه هر سال متقاضیان زیادی دارد. قوانین کار کشور روسیه مطلوب است و درآمد بالا در کشور روسیه به همراه سطح رفاه زندگی از جمله دلایل انتخاب روسیه برای کار است. کشور روسیه قطب پیشرفت های تکنولوژیک و صنعتی در شرق یکی از ابرقدرت های جهان است و در زمینه علوم فنی و مهندسی، ارتباطات هوافضا، کامپیوتر و نرم افزار و نانوتکنولوژی بسیار پیشرفته است.

بازار کار رشته زبان در روسیه
بازار کار رشته زبان در روسیه

هزینه زندگی در روسیه

هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه به شرح زیر است : مخارج زندگی و تحصیل در روسیه بستگی به شهر محل سکونت، دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی شخص دارد. هزینه زندگی و اقامت در روسیه ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در هر ماه در نظر گرفته شده است. هزینه های زندگی در روسیه به شرح زیر است:

  • هزینه های خوراک در روسیه: برای هر شخص بین ۴۰ تا ۵۰ دلار است.
  • هزینه حمل و نقل در روسیه: هزینه یک ماهه بلیط مترو 8 دلار تا 16 دلار خواهد بود  . بلیط اتوبوس بین ۱۰ تا ۵۰ سنت می باشد .
  • بیمه عمر و درمانی روسیه: بیمه درمانی و عمر برای هر شهروند خارجی که به منظور تحصیل به روسیه وارد شده اجباری می باشد و همچنین هزینه بیمه عمر و درمان در هر سال و بسته به نوع و برنامه بیمه از ۱۶۰ تا ۲۵۰ دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در روسیه در بعضی از دانشگاه ها لیسانس: ۷۴۵۰- ۲۶۵۰ دلار فوق لیسانس: ۷۳۵۰-۲۸۵۰ دلار دوره های تخصصی :۷۳۵۰- ۲۸۵۰ دلار

بازار کار رشته زبان در کشور روسیه دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور روسیه

اخذ دعوت نامه کار یک مزیت بزرگ برای متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور روسیه است . شما در ابتدا باید رزومه خود را ارسال کنید از طریق موسسه های کاریابی یا وبسایت های آنلاین سپس یک دعوت نامه کار از کارفرمای روسیه ای اخذ نمایید. کارفرما جهت شغل هایی که نیاز به نیروی کار در آن بخش دارد به مدت سه ماه در روسیه آگهی استخدام منتشر می کند؛ اگر کسی برای شغل مورد نظر داوطلب نشد سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا این فرصت شغلی را آگهی می کند. نیروهای کار خارجی اگر در ۶ ماه آگهی این شغل در اتحادیه اروپا و روسیه کسی داوطلب نشده باشد می توانند در شغل موردنظر استخدام شوند . حداقل مدرک تحصیلی شما در رشته زبان باید مقطع کارشناسی باشد و همچنین بیش از ۲۴ سال سن داشته باشید و اگر از رزومه کاری برخوردار باشید شانس شما افزایش می یابد. مدارک لازم برای دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در روسیه به شرح زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • سوابق کاری مرتبط با تدریس زبان انگلیسی یا مترجمی
  • گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت پزشکی
  • گذرنامه معتبر همراه با مدارک شناسایی کشور مبداء

دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور روسیه
دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور روسیه

مدارک مورد نیاز برای کار در روسیه

  • دو قطعه عکس
  • ارائه مدارک از سابقه کاری
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • گذرنامه معتبر با داشتن صفحه خالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • فرم درخواست ویزای کار روسیه به صورت تکمیل شده

بازار کار رشته زبان در کشور روسیه – بررسی بازار کار و فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات روسیه

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم، مترجم،کارمند آژانس مسافرتی، راهنمای گردشگری در کشور روسیه کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند. همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم، همکاری با وزارت خارجه، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی، شعر، نمایشنامه، داستان و رمان و … هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است. کشور روسیه هر سال یک لیست جهت اعلام مشاغل مورد نیاز در سال آینده ارائه می کند؛ اساتید زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی معمولا هر سال بین مشاغل مورد نیاز این کشور هستند. کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه ای به جایگاه اساتید و معلمان دارند چون بدون یک آموزش صحیح با استاندارد های بین المللی رسیدن به پیشرفت امکان پذیر نیست.

در مقاله ” بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه 2020 ” به طور مفصل درباره شرایط کار در روسیه اطلاعات کسب کنید.

بازار کار رشته زبان در کشور روسیه
بازار کار رشته زبان در کشور روسیه

بازار کار رشته زبان در کشور روسیه زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در روسیه

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در سه گرایش مترجمی، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی، می‌ توانند در زمینه تدریس، ترجمه متون، آموزشگاه زبان، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند. همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن، در پی یافتن شغل مناسب هستند.

جهت اقامت تابعیت در روسیه گروه آتیه آفرینان مقاله ای با عنوان اقامت در روسیه را آماده نموده است.

بازار کار رشته زبان در کشور روسیه – بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور روسیه

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی، کانال‌های تلگرامی، صفحه‌های اینستاگرام، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش  کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور روسیه
بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور روسیه

بازار کار رشته زبان در کشور روسیه – مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشور روسیه

  • دعوتنامه ای که از سمت شرکت استخدام کننده فرد متقاضی صادر شود
  • گذرنامه ای که حداقل ۶ ماه بعد از خروج فرد معتبر باشد و حداقل دارای دو صفحه خالی باشد
  • ارائه یک قطعه عکس پاسپورتی ۳ در ۴ از فرد متقاضی دریافت ویزای کار روسیه
  • ارائه دو نسخه از فرم درخواست ویزای روسیه
  • ارائه بیمه نامه فرد متقاضی کار در روسیه
  • ارائه پرینت بانکی گویای تمکن مالی فرد متقاضی کار در روسیه جهت مدت زمان اقامت فرد در روسیه
  • ارائه آزمایش ایدز

سایت های کاریابی در روسیه

/ CEE-Legal / / ExpatRu / / Morgan Hunt / / Russian jobs / / eGraduate / / IPenny Lane Personnel / / SuperJob / TrovitRussia / / Jobs in Moscow / / The Escape Artist / / The Moscow Expat Site / / The Russian Connection Group / / Xpat Jobs / / ru / / CareerJet / / net / / Indeed / / Learn4Good / / JobRapido / / ru / / Rabota / / Go Go Jobs / / Iagora / / AntalRussia /

اگر اقامت فرد در روسیه بیشتر از سه ماه  باشد فرد باید درخواست ویزای چند ورودی دهد و هزینه ی ویزای کاری کاملاً به کشوری که در آن درخواست می گردد وابسته است و متغیر است و فرآیند صادر کردن ویزا معمولاً بیشتر از ۲۰ روز کاری نمی باشد.

گروه اعزام نیروی کار به روسیه آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در روسیه و اشتغال در کشور روسیه یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است. هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به روسیه دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشور روسیه
مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشور روسیه

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در روسیه و استخدام در رشته زبان انگلیسی در روسیه، همچنین نحوه یافتن کار در روسیه را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در روسیه می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
شاهرخ

سلام من دکتری زبان و ادبیات انگلیسی دارم و نسبتا بر روی بدن روسی مسلط هستم چگونه میتوانم در دانشگاه های روسیه شروع به کار بکنم؟

آتیه آفرینان

با سلام برای اخذ ویزای کار نیازمند دعوتنامه کاری از کارفرمای روسی می باشید. از روش های اخذ جاب آفر می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1_سایت و موسسه های کاریابی 2_دوستان و آشنایان 3_استفاده از برنامه هایی همچون لینکدین

فریبا

سلام میخواستم بدونم کسایی که رشتشون مرتبط با زبان انگلیسی نیس ولی تافل یا آیلتس دارن میتونن واسه تدریس زبان انگلیسی به روسیه برن؟؟؟؟ من کارشناسیم مدیریت هستش نمیتونم برم واسه تدریس انگلیسی روسیه؟؟؟؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام ، برای کار بایستی جاب آفر داشته باشید ضمن اینکه تسلط نسبی به زبان روسی هم لازم هست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button