متقاضیان کار در ایتالیا با کار در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. برای یافتن کار در ایتالیا بهتر است به زبان ایتالیایی مسلط باشید و رزومه خود را بر اساس استانداردهای بین المللی آماده کنید.
با 5 سال کار مداوم در کشور ایتالیا می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و علوم کامپیوتر در کلیه کشورها جمله کشور ایتالیا بازار کار رشته زبان در کشور ایتالیا هر ساله پذیرای فارغ التحصیلان و متخصصان در این زمینه است.

روش های متعددی برای مهاجرت به کشور ایتالیا وجود دارد که می توانید آنها را در مقاله مهاجرت به ایتالیا مطالعه نمایید.

بازار کار رشته زبان در ایتالیا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در ایتالیا

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی ، کانال‌های تلگرامی ، صفحه‌های اینستاگرام ، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش  کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در ایتالیا

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در 3 گرایش مترجمی، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی، می‌ توانند در زمینه تدریس، ترجمه متون، آموزشگاه زبان ، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین ، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند.
همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن ، در پی یافتن شغل مناسب هستند.

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در ایتالیا

فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات ایتالیا

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم ، مترجم ،کارمند آژانس مسافرتی ، راهنمای گردشگری در کشور ایتالیا کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند.

همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم ، همکاری با وزارت خارجه ، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی ، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها ، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی ، شعر ، نمایشنامه ، داستان و رمان و … هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است.

کشور ایتالیا هر سال یک لیست جهت اعلام مشاغل مورد نیاز در سال آینده ارائه می کند؛ اساتید زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی معمولا هر سال بین مشاغل مورد نیاز این کشور هستند.
کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه ای به جایگاه اساتید و معلمان دارند چون بدون یک آموزش صحیح با استانداردهای بین المللی رسیدن به پیشرفت امکان پذیر نیست.

دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در ایتالیا

اخذ دعوت نامه کار یک مزیت بزرگ برای متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان در ایتالیا است. شما در ابتدا باید رزومه خود را ارسال کنید از طریق موسسه های کاریابی یا وبسایت های آنلاین سپس یک دعوت نامه کار از کارفرمای ایتالیا اخذ نمایید. کارفرما جهت شغل هایی که نیاز به نیروی کار در آن بخش دارد به مدت 3 ماه در ایتالیا آگهی استخدام منتشر می کند؛

اگر کسی برای شغل مورد نظر داوطلب نشد سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا این فرصت شغلی را آگهی می کند. نیروهای کار خارجی اگر در 6 ماه آگهی این شغل در اتحادیه اروپا و ایتالیا کسی داوطلب نشده باشد می توانند در شغل موردنظر استخدام شوند.
حداقل مدرک تحصیلی شما در رشته زبان باید مقطع کارشناسی باشد و همچنین بیش از 24 سال سن داشته باشید و اگر از رزومه کاری برخوردار باشید شانس شما افزایش می یابد.

دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در ایتالیا

کارآموزی در کشور ایتالیا

فرد می تواند در ابتدا از طریق کار آموزی اقدام کند تا بدین ترتیب امکان یادگیری بهتر زبان ایتالیایی را نیز داشته باشد. بیشتر موقعیت ها برای کارآموزی در صنعت مد و معماری و هنر قابل دسترس می باشد. سایت های معتبر برای یافتن کارآموز در کشور ایتالیا عبارتند از: AIESECUK.com GoAbroad.com IAESTE.com

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در ایتالیا و اشتغال در کشور ایتالیا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.

هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به ایتالیا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

بازار کار رشته زبان در ایتالیا
بازار کار رشته زبان در ایتالیا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
مهدی عزیززاده

با سلام و خسته نباشید من ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم اونجا چطوری میتونم کار بکنم حقوقش چه قدر هستش و همچنین 7 مهارت ICDL کامپیوتر دارم و کار کرده ام

آتیه آفرینان

با سلام. برای پاسخ به سوالات تخصصی از جمله حقوق و شغل های مربوط به رششتتون باید وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید. تا کارشناسان ارشد با توجه به رزومتون راهنمایی کنند.

پیمان ولی زاده

درود بر شما من 30 سالم هست و ارشد آموزش زبان اگلیسی رو دارم و حدود 10 سال است که زبان درس میدم. این شرایط برای بنده هم ممکن هست؟

آتیه آفرینان

با سلام. یکی از بهترین پل های ورود به ایتالیا تحصیلی هست. شما میتوانید تحصیلی اقدام کنید و ویزاتون رو به کاری تغییر دهید.

Sherlock

ببخشید من میخواهم معلم زبان در ایتالیا بشوم و در مدرسه کار کنم باید چه کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام ابتدا بایستی با یکی از شیوه های متناسب شرایطتان مهاجرت کنید سپس در صورت تایید کارفرما مشغول به کار شوید.

بهناز

سلام من مدرک tefl مدرک بین اللملی آموزش زبان دارم ومدرک کارشناسی مدیریت ولی چون لیسانسم نامرتبطه مشکلی برای تدریس زبان نداره؟

آتیه آفرینان

با سلام اگر کارفرما قبول کند مشکلی نیست.

آرش

سلام. چطور میتونم به عنوان مترجم در ایتالیا کار کنم؟ با توجه به اینکه اکثر مواقع به صورت آزاد هست و کارفرمای رسمی نداره

آتیه آفرینان

با سلام، اگر مهاجرت کاری مد نظرتان هست بایستی از موسسه ای دعوتامه ی کاری برایتان صادر شود اما پیشنهاد می کنم ابتدا برای تحصیل اقدام کنید و سپس مشغول کار شوید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button