برای شاغل شدن در بازار کار رشته زبان در کشور اسپانیا عوامل مختلفی وجود دارد که لازم است به آن ها توجه شود . متقاضیان و مدرسان بین المللی که قصد تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه ها و موسسه های معتبر کشور اسپانیا را دارند باید مدارک و شرایط لازم را برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسپانیا را فراهم کنند. برای متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسپانیا فرصت های شغلی مختلفی در مراکز دولتی و خصوصی وجود دارد و متقاضیان و مدرسان خارجی می توانند با کار کردن در این مراکز از حقوق و مزایای مختلف استفاده کنند.

در کشور اسپانیا معمولا معلمان انگلیسی در ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر و سپس دوباره در ژانویه کار پیدا می کنند . بیشتر قراردادها برای آموزش انگلیسی در اسپانیا در اواخر ماه ژوئن به اتمام می رسد. افرادی که به دنبال آموزش زبان انگلیسی در اسپانیا در تابستان باشند ، فرصت هایی در اردو های تابستانی زبان انگلیسی در اسپانیا و سراسر اروپا امکان پذیر است . معمولا موقعیت های کاری در اردوی های تابستانی در اسپانیا از اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه آغاز می شود.

با توجه به مشاغل موردنیاز برای معلمان و مدرسان زبان انگلیسی، موقعیت های کاری در آموزشگاه ها و موسسه های معتبر خصوصی و دولتی این کشور برای متقاضیان و مدرسان بین المللی امکان پذیر است . جهت تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه ها و موسسه های معتبر خصوصی و دولتی اسپانیا، بیشتر مدرسان و معلمان به گواهی و مدرک تدریس شناخته شده همانند TEFL ، TESOL یا CELTA نیاز دارند. میانگین ​​حقوق تدریس در اسپانیا 800$ تا 2250$ (دلار) در ماه می باشد . وزارت آموزش و پرورش کشور اسپانیا یک فرصت عالی جهت متقاضیان تدریس و گذراندن زمان در خارج از کشور باشند لحاظ کرده و متقاضیان می توانند با فرهنگ و زبان آمریکای شمالی با حضور در آموزشگاه ها و موسسه های معتبر خصوصی و دولتی کشور اسپانیا آشنا شوند . مدرسان زبان انگلیسی در اسپانیا لازم است پس از ورود به اسپانیا به صورت حضوری مصاحبه کرده و مسئولیت امور اقامت و سکونت خود را انجام دهند. اقامت مدرسان زبان انگلیسی در اسپانیا به دو صورت آپارتمان های شخصی و یا خانه های مشترک با سایر مدرسان است.

بازار کار رشته زبان در اسپانیا

الزامات بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسپانیا

جهت ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسپانیا و تدریس در آموزشگاه ها و موسسه های معتبر خصوصی و دولتی اسپانیا ، نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی و صرفا با توانایی های بالا در صحبت کردن به زبان انگلیسی با یک استاندارد بالا می توانید در اسپانیا تدریس کنید .

شروط اصلی آموزش زبان انگلیسی در اسپانیا شامل موارد زیر است :

  • داشتن گواهینامه های TESL، CELTA و TESOL
  • هزینه و طول دوره ها جهت کار در اسپانیا وابسته به دوره و محل تحصیل و اساتید آموزش است .
  • جهت صرفه جویی در وقت و هزینه می توان به صورت آنلاین در دوره های کسب مدارک ذکر شده شرکت کرد.
  • داشتن مدرک معتبر از  آکادمی های شناخته شده در زمینه تدریس زبان انگلیسی

ویزای کار مدرس زبان در اسپانیا

متقاضیان کار تدریس زبان انگلیسی در اسپانیا در صورت داشتن گذرنامه اتحادیه اروپا، نیازی به مجوز آموزش انگلیسی در اسپانیا ندارند . اما بیشتر اتباع غیر اتحادیه اروپا جهت انجام هر نوع اشتغال نیازمند ویزای کاری هستند . در اسپانیا افراد کمتری نسبت به کشورهای اروپای شمالی به زبان انگلیسی تسلط دارند .

در شهرهای بزرگ کشور اسپانیایی نیازمند تسلط به زبان اسپانیایی نیستید ؛ اما در شهرهای کوچکتر متقاضیان حتما باید بر زبان اسپانیایی مسلط باشند. توانایی صحبت به زبان اسپانیایی سبب یافتن شغل های مناسب تر و بهتر در کشور اسپانیا می شود .

آموزش زبان انگلیسی در اسپانیا 

در کشور اسپانیا مراکز مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد . مدارس زبان فرصت مناسبی جهت کسب درآمد پایدار و مطمئن ارائه می کنند . صدها معلم و مدرس زبان انگلیسی در سراسر اسپانیا به دانش آموزان در سنین مختلف و با پیشینه های مختلف آموزش ارائه می کنند .

در مدارس به دانش آموزان در مقاطع مختلف و در ساعات مختلف زبان انگلیسی تدریس می شود. بیشتر مدارس مشاغل ساعتی را در هفته ارائه نمی دهند، می توانید یک بار به تدریس در مدارس چند زبانی مشغول شوید . اما لازم به ذکر است حقوق و دستمزد در مدارس زبان کشور اسپانیا به اندازه سایر مشاغل تدریس زیاد نیست.

قانون کار در کشور اسپانیا در سال 

بر اساس بررسی های انجام شده متوسط زمان کار در اسپانیا به صورت تمام وقت ۴۰ ساعت است ، اما ساعت کاری در طول روز از ۹ صبح تا ۸ شب می باشد . بخش های تجارت، گردشگری ، مهندسی و ساخت و ساز در این کشور پایه حقوق بهتری نسبت به سایر مشاغل دارند . افرادی که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند، تنها می توانند در بخش گردشگری، بخش های تدریس زبان انگلیسی و برخی از بخش های دولتی کار کنند و سایر بخش ها نیازمند تسلط به زبان اسپانیایی است .

ویزای کار رشته زبان در کشور اسپانیا 

بهترن روش مهاجرت به اسپانیا دریافت ویزای کار اسپانیاست چون دریافت ویزای سرمایه گذاری نیازمند گردش مالی بسیار بالاست و سایر ویزاها به صورت موقت ارائه می گردد . جهت دریافت ویزای کار کشور اسپانیا در مرحله اول لازم است فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت تهیه و تکمیل نمایید . کلیه رزومه شخصی و کاری همانند میزان تحصیلات و شغل مورد نظر و محل کار آینده باید در این درخواست قید گردد .

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار کشور اسپانیا 

کلیه مدارک ارائه شده باید در پوشه های جداگانه باشد و به صورت ترجمه شده به سفارت کشور اسپانیا ارائه گردد . شایان ذکر است که ارائه سوابق تحصیلی برای دریافت ویزای کار این کشور لازم نیست اما می تواند یک گزینه تاثیرگذار به همراه امتیاز بالا برای متقاضیان باشد. طی ۲ الی ۶ هفته زمان لازم است تا درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای کار اسپانیا در سفارت این کشور مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه را تعیین کنند .

  • آخرین حکم کارگزینی و گواهی اشتغال به کار
  • گواهی گردش حساب و ریز عملیات حساب بانکی
  • ارائه بیمه پزشکی بین المللی با پوشش بالا
  • اصل و کپی مدارک شناسایی کشور مبدا
  • اصل گذرنامه به همراه دو برگه کپی (شش ماه اعتبار)
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید

درآمد بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسپانیا

درآمد مدرسان زبان انگلیسی در کشور اسپانیا وابسته به ساعت کاری، محل کار، نوع موسسه، تجربه و سطح کاری مدرسان است . نرخ ساعتی جهت آموزش انگلیسی در اسپانیا بین 14€ تا 30€ (یورو) تغییر می کند . حقوق ماهیانه مدرسان زبان در کشور اسپانیا می تواند بین 700€ تا 2500€ (یورو) شود ؛ اما معمولاً بین 1200€ تا 1800€ (یورو) است . درآمد و میزان حقوق افراد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسپانیا نسبت به هزینه زندگی در کشور اسپانیا بسیار مناسب است .

پردرآمدترین مشاغل در کشور اسپانیا 

در کشور اسپانیا رشته های حسابداری و رشته IT در اسپانیا از لحاظ فراوانی شغل گزینه مناسبی هستند و معمولا فارغ التحصیلان این رشته زودتر از سایر رشته ها جذب بازار کار می شوند. در این کشور در بخش آموزش برای رشته های دانشگاهی و همچنین درس زبان اسپانیایی همیشه کمبود نیرو وجود دارد که این برای افرادی که قصد دارند به سرعت جذب کار شوند مناسب است و از نظر درآمدزایی نیز بسیار عالی است .

رشته های مکانیک و مهندسی صنعت و  رشته های محاسبات و همینطور روابط های تجاری نیز در کشور اسپانیا جزء مشاغل پر درآمد و پر تقاضا هستند که معمولا همیشه نیازمند نیرو هستند . همچنن لازم به ذکر است رشته های گردشگری در اسپانیا وضعیت درآمدزایی خوبی دارند و در زمینه جذب توریست در این کشور نیز درآمد خوبی خواهد داشت .

بازار کار رشته زبان در اسپانیا

گروه اعزام نیروی کار به اسپانیا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در اسپانیا و اشتغال در کشور اسپانیا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به اسپانیا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button