بازار کار دبیر زبان انگلیسی در ایالات آمریکا پر رونق است، در نتیجه بازار کار رشته زبان در کشور آمریکا دارای فرصت های کاری فراوانی برای دبیران می باشد.
دبیران آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (TEFL) در ایالات متحده شامل کیفیت زندگی بالا و درآمد خوبی می شوند . میانگین درآمد این دبیران در آمریکا حدود $43,878 (دلار) می باشد.

شایان ذکر است درآمد دبیران در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا وابسته به سوابق کاری و سطح تحصیلات آکادمیک فرد است.
به صورتی که حداقل درآمدی دبیران زبان انگلیسی در آمریکا با سابقه کمتر از 4 سال حدود تقریبا $30,000 (دلار) و حداکثر درآمدی دبیران زبان با سابقه بیشتر از 4 سال حدود $63000 (دلار) است.

بازار کار رشته زبان در آمریکا

شغل دبیر رشته زبان انگلیسی در آمریکا

دبیر زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) کشور آمریکا جزء یکی از مشاغل برتر و پر رونق این کشور است و بازار کار خوبی دارد.
دبیران زبان در کشور آمریکا معمولا یه آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان غیر بومی آمریکا می پردازند.
از جمله وظایف دبیر زبان انگلیسی در آمریکا می توان به تصحیح اوراق امتحانی، نمره دهی و حضور و غیاب و… موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی (Speaking, Listening, Writing و Reading) به دانش آموزان یا فراگیران غیربومی آمریکا
  • استفاده از فونتیک، تلفظ معانی، ضرب المثل ها، کتاب های درسی، ویدیوها و آموزش مولتی مدیا برای تکمیل مهارت های فراگیری دانش آموزان
  • توسعه برنامه درسی جهت تناسب با هم سطح یادگیری دانش آموزان و هم جهت تکمیل مهارت های آموزشی خاص

کار دبیران در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

دبیر زبان انگلیسی در آمریکا همانند سایر معلمان باید جهت ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی صلاحیت خود را ثابت کند . اولین شرط دبیری زبان در آمریکا داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس یا بالاتر می باشد.

همچنین جهت کار دبیری زبان انگلیسی در کشور آمریکا، پس از به پایان رساندن دوره لیسانس خود باید در برنامه آموزش دبیران زبان (ESL) شرکت کرده و گواهی ESL را دریافت نمایید.

مجوز یا گواهی ESL در حقیقت مجوز کار تدریس به عنوان کار حرفه ای در آمریکاست. دریافت مدرک لیسانس، گذراندن دوره آموزش دبیری زبان، اخذ گواهی ESL و تجربه اندوزی همگی جزء مراحل تبدیل شدن به یک دبیر ESL است.

کار دبیران در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

وضعیت بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

بازار کار رشته زبان در کشور آمریکا همواره دارای فرصت های اشتغال با درآمد بالاست. طبق آمار سایت درآمدی Payscale، میانگین درآمد دبیران آموزش زبان انگلیسی در آمریکا حدود $43,878 (دلار) است که کمی پایین تر از میانگین درآمد ملی آمریکا با $56,516 (دلار) است.

اما حدود 90% از جامعه دبیران و معلمان آمریکایی از این سطح درآمدی خود راضی هستند. میانگین درآمدی با توجه به سوابق کاری به شرح زیر است:

سابقه کاریمیانگین درآمد به دلار ($)
1 سال41000
1 تا 4 سال41000
5 تا 9 سال42000
10 تا 19 سال50000
بالای 20 سال55000

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور آمریکا

  • ارائه رزومه (CV) کامل و دقیق
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه Job Offer دریافت شده از کارفرما در نروژ
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن

شرایط ویزای کار برای دبیران زبان در آمریکا

طبق قوانین آمریکا ، شهروندان خارجی مایل به کار در آمریکا نیازمند درخواست ویزای کار آمریکا می باشند. در کشور آمریکا، گزینه های ویزایی زیادی جهت افراد متقاضی خارجی وجود دارد.
این گزینه ها شامل گرین کارت (اقامت دائم آمریکا)، ویزاهای کار موقتی، ویزاهای کار فصلی و ویزاهای کار انتقال نیروی کار است. نوع ویزایی که انتخاب می کنید وابسته به نوع کار شما یا کارفرما یا ملیت شماست.

اما در صورت تایید صلاحیت، دبیران زبان انگلیسی جهت مهاجرت به آمریکا نیازمند ویزای کار موقتی (اسکیل ورکر آمریکا) هستند.
ویزای اسکیل ورکر آمریکا در واقع یک نوع ویزای غیر مهاجرتی H1-B مخصوص مهاجران ماهر، افراد تحصیلکرده و شاغل در پست های شغلی تخصصی است.

اما شرایط درخواست این ویزا داشتن رابطه کارفرما- کارمند، کار در مشاغل مورد نیاز خاص، و درآمد بالاتر از متوسط درآمد ملی می باشد . هر سال حدود 65000 عدد ویزای از نوع ویزای H1-B برای متقاضیان خارجی صادر می گردد.
شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار آمریکا شامل فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی، گواهی وضعیت کار (LCA)، پرداخت هزینه دولتی $750 (دلار) به علاوه گواهی های پزشکی و سوء پیشینه افراد متقاضی است.

هزینه زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا به عوامل مختلفی همچون شهر انتخابی ، سبک زندگی و… بستگی دارد که شرح آن به صورت زیر می باشد: (هزینه هر کدام از موارد برای یکسال می باشد)
کتب درسی جهت تحصیل در آمریکا 1000
اجاره مسکن 7000-8000
خورد و خوراک 2000-3000
حمل و نقل حدودا 1000
بیمه سلامت حدودا 500

گروه اعزام نیروی کار به آمریکا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در آمریکا و اشتغال در کشور آمریکا یاری می رساند.
سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به آمریکا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button