بازار کار رشته زبان در آلمان را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. هر سال فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی، جهت کار در آلمان به این کشور مهاجرت می کنند. موقعیت اقتصادی و سطح زندگی مطلوب در کشور آلمان، سبب شده بیشتر متقاضیان این کشور را برای اقامت انتخاب کنند.

گرایش های رشته زبان انگلیسی متفاوت است و افراد متقاضی با توجه به رشته تحصیلی خود به عنوان مدرس زبان انگلیسی یا مترجم کار کنند. جهت کار در هر کدام از این مشاغل قوانین خاصی وجود دارد که رعایت آنها لازم است.
معمولا زبان انگلیسی در کشورهایی که زبان محلی دارند بازار کار بسیار خوب است و همچنین به دلیل بین المللی بودن زبان انگلیسی این زبان در دانشگاه های کشور آلمان و سایر کشورهای اروپایی نیز تدریس می گردد.

در مقاله ” مهاجرت به آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت آلمان اطلاعات کسب کنید.

بازار کار مترجمان زبان انگلیسی در آلمان

مترجمان زبان انگلیسی ارتباط اساسی بین کسانی است که به زبان های مختلف صحبت می کنند، مترجمان زبان انگلیسی ارتباط کتبی بین 2 یا چند نفر که به زبان های مختلف مسلط هستند را آسان تر می کند.
جهت ورود به بازار کار رشته زبان در آلمان لازم است فرد مدارک تحصیلی، مدرک زبان معتبر و سوابق کاری مرتبط را ارائه کند.
افراد متقاضی می توانند بر روی اسنادی که جهت مصرف گسترده هستند همانند بروشورها، تبلیغات، کتب و… کار کنند، همچنین در زمینه ترجمه نقشه ها، لیست اصطلاحات، رویه های عملیاتی، کتابچه ها و یادداشت ها نیز می توانند بپردازند.

جهت ارائه ترجمه لازم است در خصوص موضوعی که بر روی آن کار می کند دانش عمیقی داشته باشد تا بتواند ترجمه ای تمیز، شفاف و قوی ارائه کند.

وظایف افراد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان عبارت است از:

  • پیام های گفتاری را به صورت دقیق، واضح و صریح بیان کنند
  • تبدیل مفاهیم در زبان مبدا به مفاهیم معادل در زبان مقصد
  • سبک نوشتاری نویسنده اصلی را در نظر داشته باشید
  • امکان نوشتن مطالب به روش خلاقانه و جذاب
بازار کار رشته زبان در آلمان

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد موسسه آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

روش های کاریابی در کشور آلمان

راه های یافتن کار در آلمان به شرح زیر می باشد :

  • مراجعه به وب سایت های کاریابی کشور آلمان
  • مراجعه به موسسات کاریابی کشور آلمان
  • مطالعه روزنامه های منتشر شده در کشور آلمان

بررسی بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان

متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان به عنوان یک مدرس باید دارای مدرک تحصیلی و سوابق تحصیلی مرتبط باشند، همچنین جهت بررسی صلاحیت آموزش توانایی های شما ارزیابی می شود.
بعد از اخذ مجوز کار می توانید به عنوان مدرس در مدارس یا دانشگاه های این کشور کار کنید. همچنین فرد می تواند به عنوان معلم خصوصی شاغل شود، همچنین لازم به ذکر است متوسط حقوق مدرسین خصوصی برای هر ساعت تدریس 17€ (یورو) است.

وظیفه اصلی معلم کمک به دانش آموزان برای درک بهتر زبان انگلیسی، توانایی صحبت کردن و توانایی نوشتن است و لازم است معلم فعالیت های اضافی درسی را لحاظ کند و اهداف لازم را جهت دانش آموزان تعیین کند. از جمله سایر وظایف مدرسین عبارت است از:

  • مدیریت کلاس
  • ایجاد فضای تدریس پویا
  • تدوین برنامه های درس انگلیسی مطابق با برنامه درسی ملی
  • ارزیابی کار و تکالیف درسی دانش آموزان
  • سازماندهی و ارائه سخنرانی در کلاس به دانشجویان
  • ارائه مشاوره به دانشجویان در رابطه با مسائل شغلی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در آلمان می توانید مقاله ” بازار کار رشته کامپیوتر در کشور آلمان ” را مطالعه فرمایید .

مدارک لازم جهت اخذ ویزا کار آلمان

افراد متقاضی جهت ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان نیازمند ویزای کار آلمان هستند، یکی از شرایط لازم جهت اخذ ویزای کاری آلمان داشتن دعوت نامه شغلی است.
جهت ارائه دعوت نامه شغلی به افراد متقاضی خارجی و بین المللی شرایط و قوانینی وجود دارد که با مطالعه مقاله قوانین جدید کار در آلمان می توانید اطلاعات کاملی در این رابطه کسب کنید.
بعد از اخذ دعوت نامه شغلی با ارائه مدارک زیر در زمان تعیین شده جهت مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور آلمان می توانید ویزای کار آلمان را دریافت کنید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 24 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان دریافت حقوق
  • ارائه رزومه کاری و سوابق شغلی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی
مدارک لازم جهت اخذ ویزا کار کشور آلمان

جهت انجام مراحل اخذ اقامت کشور آلمان باید پس از ارائه نامه رسمی بانک و همچنین موجودی حساب , متقاضی جهت گرفتن وقت سفارت برای خود و خانواده و ارائه مدارک مورد نظر جهت گرفتن ویزای نوع D اقدام مینماید.اقامت از طریق ازدواج نوع دیگری از شرایط مهاجرت به آلمان میباشد. چنانچه شما با فردی که اقامت آلمان را دارد ازدواج نمایید ، به شما هم اقامت آلمان داده میشود و چنانچه 5 سال از ازدواج شما گذشته باشد به شما تابعیت آلمان داده میشود.

توجه نماید اقامت در آلمان از نوع ازدواج هیچ ربطی به جنسیت ندارد و از مزایای این نوع اقامت میتوان به این نکته اشاره کرد که شما اجازه کارتمام وقت خواهید داشت و تمام قوانینی که شامل افرادی که تابعیت حوزه شینگن را دارند برای شما نیز صادق است . نکته مهم این است که برای ازدواج با فردی که تابعیت آلمان رادارد باید شما هم حتما درخواست تابعیت بدهید البته تا زمان مورد نظر نگذرد به شما تابعیت داده نخواهد شد ولی برای ازدواج حتما باید درخواست تابعیت داد.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور آلمان

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی، کانال‌های تلگرامی، صفحه‌های اینستاگرام، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

سایت های کاریابی در آلمان

آژانس استخدامی فدرال (BA)، بزرگترین ارائه دهنده خدمات بازار کار در آلمان، دارای شبکه ای بیش از 700 سازمان و دفتر در سراسر کشور است. سرویس جایگزینی بین المللی (ZAV) اطلاعاتی در مورد فرصت های کاری به شما خواهند داد. شما می توانید مشخصات خود را در پورتال شغلی وارد کنید و یا می توانید به آنها ایمیل بزنید.
لیست کارهایی که دوست دارید و توانایی انجام آن را دارید پیدا کنید . این لیست به شما کمک می کند تا بتوانید کار مورد نظر خود را نیز بیابید.

حتی از سایت هایی مانند Overseas jobs و Efinancialcareers و MICHAEL PAGE و GO ABROADو LINKEDIN نیز می توانید استفاده کنید. البته وب سایت ها و بلاگ هایی هستند که می توانید شانس خود را نیز امتحان کنید مانند MAKE IT IN GERMANY و TRANSITIONS ABROAD.

سایت های کاریابی در آلمان

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در آلمان

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در 3 گرایش مترجمی ، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی ، می‌ توانند در زمینه تدریس ، ترجمه متون ، آموزشگاه زبان ، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین ، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند.
همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن، در پی یافتن شغل مناسب هستند.

گروه اعزام نیروی کار به آلمان آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در آلمان و اشتغال در کشور آلمان یاری می رساند.
سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است. هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به آلمان دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در آلمان و استخدام در رشته زبان انگلیسی در آلمان، همچنین نحوه یافتن کار در آلمان را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در آلمان می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
سجادامیری

سلام ودرود بنده ۴۰ساله،مدرک مترجمی زیبان انگلیسی دانشگاه ازاد شیراز،۱۳سال سابقه کار مرتبط بابیمه، آیا امکان مهاجرت کاری به آلمان را دارم یانه؟ ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. برای اخذ ویزای کاری آلمان حتما باید مدرک زبان b1 رو داشته باشید. (اکر از طریق تحصیلی اقدام کنید بستر برای اخذ ویزای کار فراهم میشه)

mobina

سلام من ۱۹ سالمه و دانشجوی مترجمی زبان هستم و حدودا ۶ یا ۷ سال هستش که کلاس زبان میرم و به زودی دیپلم زبانم رو میگیریم و همون اموزشگاه زبانم دوره های TTC رو برگزار میکنه منم میخوام شرکت کنم و بعداز اتمام این دوره ها میتونم تو همون اموزشگاه تدریس کنم . ایا من اگر مدرک TTC رو بگیرم شانسم چقدر هستش که به المان برم و انجا شروع به کار کنم یا ارشد رو اونجا تموم کنم؟!؟؟؟ کلا شرایطش چه جوریه؟!

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز بهتره ابتدا برای تحصیل در این کشور اقدام کنید سپس مشغول به کار شوید چرا که برای تدریس شما به هردو زبان باید تسلط داشته باشید. برای کسب اطلاعات و بررسی رزومه تحصیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محسن کریمی

سلام، من هم مثل خیلی از دوستان دارای مدرک لیسانس مترجمی زبان هستم و به تازگی آموزش زبان آلمانی رو شروع کردم. با توجه به اینکه ۳۶ ساله و مجردم ممکنه لطفا توضیح بدید شرایط جستجوی کار در آلمان با مشخصات من دقیقا چیه؟ ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز تمامی اطلاعات لازم را در مقاله "کاردرآلمان برای ایرانیان" می توانید مطالعه کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Sadaf

سلام وقتتون بخیر من لیسانس مترجمی انگلیسی و دارای مدرک Tefl هستم و تقریبا ۵ سال هم سابقه ی کار دارم دو ماه پیش هم مدرک b1 آلمانی گرفتم خواستم ببینم با این شرایط میشه برای تدریس زبان به کشور آلمان مهاجرت بکنم؟

آتیه آفرینان

سلام با توجه به شرایطتان ویزای جست و جوی کار برای شما مناسب می باشد.

نیلوفر اولادزاد

سلام، برای کار در آلمان بهتر است در دانشگاه ایران مترجمی زبان بخوانم یا آموزش زبان یا زبان و دبیات انگلیسی؟

آتیه آفرینان

با سلام . اگر هدف شما کار در زمینه ی همین رشته می باشد لازم هست زبان آلمانی هم تا حدودی تسلط داشته باشید، بین رشته هایی که گفته شد خیلی تاثیر چندانی ندارد.

Farzane alizade

سلام من لیسانس اموزش زبان انگلیسی هستم . ۵ سال سابقه تدریس زبان انگلیسی در مقطع کودکان دارم اما از اونجایی که بیمه نبودم نمیتونم اینو ثابت کنم .. میشه راهنماییم کنید لطفا و راهی جلوی پام بگزارین ؟! ممنونم

آتیه آفرینان

با سلام. برای کشور آلمان به صورت جست و جو کار می توانید اقدام کنید الزام به ارائه دادن سابقه بیمه ندارید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button