کشور آمریکا یک جمهوری فدرال مشتکل از 50 ایالت، 1 منطقه، 5 سرزمین خودمختار و مجموعه ای از جزایر پراکنده می باشد. این کشور چهارمین کشور دنیا از نظر وسعت و سومین کشور دنیا از لحاظ جمعیت است.
پایتخت کشور آمریکا واشینگتن دی سی و پرجمعیت ترین شهر آن نیویورک می باشد. لازم به ذکر است که 48 ایالت کشور آمریکا و منطقه فدرال پایتخت در سرزمین اصلی کشور آمریکا واقع در آمریکا شمالی بین کانادا و مکزیک قرار دارند.

ایالت آلاسکا در گوشه شمال غربی آمریکای شمالی بین کانادا از شرق و تنگه برینگ و روسیه از غرب قرار گرفته است. ایالت هاوایی که به صورت مجمع الجزایری است که در میانه اقیانوس آرام قرار گرفته است.
قلمروهای کشور آمریکا که در دریای کارائیب و اقیانوس آرام پراکنده هستند، نه منطقه زمانی را شامل می شوند.

در این مقاله قصد داریم با استان های کشور آمریکا یا به عبارتی ایالت های کشور آمریکا آشنا شویم. این مقاله توسط کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هر گونه سوال در رابطه با مهاجرت به آمریکا دارید با شماره موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید. و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا کلیک کنید.

ایالت های کشور آمریکا

50 تا از ایالت های کشور آمریکا

همان طور که قبلا اشاره شد کشور آمریکا 50 ایالت دارد که هر کدام از آن‌ ها بنا بر سامانه فدرالی حاکم، دارای سطح بالایی از خودگردانی می باشند. تا سال 2021 میلادی ایالت (51 مین) مجمع ‌الجزایر پورتوریکو باشد که با موافقت کنگره در 28 ژوئن 2018 مقدمات آن شروع شده است.  

البته ناحیه واشینگتن، دی. سی جزو هیچ ‌یک از ایالات آمریکا نمی باشد و در منطقه خودمختار کلمبیا قرار دارد. ناحیه کلمبیا، در اصل بخشی از ایالت مریلند است که در سال 1790 میلادی برای تأسیس مرکز آمریکا، یعنی شهر واشینگتن، دی.سی. در نظر گرفته شد. برخی از استان های کشور آمریکا یا ایالت های کشور آمریکا عبارتند از :

1. ایالت آلاباما در کشور آمریکا

ایالت آلاباما یکی از ایالت ‌های جنوبی آمریکا و بیست ‌و دومین ایالتی می باشد که به ایالات متحده آمریکا پیوست. این ایالت از شمال با تنسی، از شرق با جورجیا، از جنوب با فلوریدا و خلیج مکزیک، و از غرب با میسیسیپی همسایه است. ایالت آلاباما، سی مین ایالت بزرگ کشور آمریکا بر پایه مساحت و بیست و سومین یالت آمریکا بر پایه جمعیت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ، بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری کلیک کنید.

2. ایالت آلاسکا در کشور آمریکا

ایالت آلاسکا، بزرگترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا می باشد که به واسطه معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت ‌های کشور آمریکا محسوب می ‌شود.
پایتخت آن جونو، و شهرهای مهم آن فیربنکس، نوم، و انکوریج می باشند. شمالی‌ترین شهر آلاسکا بَرو و جنوبی ‌ترین شهر ایالت آلاسکا کودیاک است.

3. ایالت آریزونا در کشور آمریکا

ایالت آریزونا، یکی از ایالت‌ های کشور آمریکا می باشد که در منطقه جنوب غرب آمریکا قرار دارد و بخشی از منطقه غرب آمریکا و منطقه کوهستانی آمریکا نیز محسوب می ‌شود. این ایالت ششمین ایالت بزرگ و شانزدهمین ایالت پرجمعیت آمریکا است.

شهر فینیکس پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر آریزونا است. ایالت آریزونا با ایالت‌ های نیومکزیکو، یوتا، نوادا، کالیفرنیا همسایه است و همچنین دارای 626 کیلومتر مرز بین ‌المللی با دو ایالت مکزیکی باخا کالیفرنیا و سونورا می ‌باشد. آریزونا پرجمعیت ‌ترین ایالت محصور در خشکی آمریکا به شمار می آید.

برای اطلاعات بیشتر درباره کار در آمریکا کلیک کنید.

ایالت آریزونا در کشور آمریکا

4. ایالت آرکِنسا، آرکنسو یا آرکانزاس در کشور آمریکا

ایالت آرکِنسا در منطقه جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این ایالت بیست و نهمین ایالت پهناور آمریکا و همچنین سی و دومین ایالت آمریکا از نظر جمعیت می ‌باشد. پایتخت و پرجمعیت ‌ترین شهر آرکانزاس لیتل راک می باشد که در بخش مرکزی ایالت قرار دارد.

5. ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا

ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا بر کرانه اقیانوس آرام واقع شده است که مرکز آن ساکرامنتو و شهرهای مهم آن لس ‌آنجلس، سن دیگو، سن خوزه و سان‌ فرانسیسکو می باشند.

همچنین این ایالت پرجمعیت ‌ترین ایالت آمریکا می باشد و سومین ایالت بزرگِ آمریکا از لحاظ وسعت است. شهر لس آنجلس پرجمعیت ‌ترین شهر کالیفرنیا و بزرگترین شهر آمریکا پس از شهر نیویورک است.

6. ایالت کلرادو در کشور آمریکا

ایالت کلرادو از ایالت‌ های جنوب غربی آمریکا می باشد که اکثر کوه‌ های سنگی جنوبی را از قبیل بخش شمال شرقی فلات کلرادو و کناره غربی دشت بزرگ احاطه می ‌کند. پایتخت و شهر مهم آن دنور می باشد که پرجمعیت ‌ترین شهر کلرادو به حساب می ‌آید.

ایالت کلرادو از لحاظ وسعت هشتمین ایالت و از نظر جمعیت بیست و یکمین ایالت پرجمعیت از ایالت‌های ایالات متحده آمریکا است. این ایالت توسط وایومینگ از شمال، نبراسکا از شمال شرقی، کانزاس از شرق، اکلاهما از جنوب شرق، نیومکزیکو از جنوب، یوتا از غرب و آریزونا از جنوب غربی مرز بندی شده‌ است.

ایالت کلرادو در کشور آمریکا

7. ایالت کنِتیکت در کشور آمریکا

ایالت کنِتیکت، از ایالت‌ های نیو انگلند آمریکا در شمال شرقی این کشور است و پایتخت آن هارتفورد و شهر مهم آن بریجپورت می باشد. این ایالت با نیویورک، ماساچوست، رودآیلند و همچنین لانگ آیلند سوند هم مرز می باشد.

ایالت کانِتیکت از نظر مساحت سومین ایالت کوچک در کشور ایالات متحده و همچنین این ایالت بیست و نهمین ایالت پرجمعیت کشور آمریکا است، چند از نظر تراکم جمعیت چهارمین ایالت پرجمعیت می باشد.

8. ایالت دلاویر در کشور آمریکا

ایالت دلاویر، در شمال شرقی آمریکا واقع شده است و یکی از ایالت ‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا می باشد که پایتخت آن دوور و شهر مهم آن ویلمینگتن است.

این ایالت دومین ایالت کوچک آمریکا بعد از رود آیلند محسوب می شود و با این وجود تراکم جمعیت بالایی دارد و هفتمین ایالت متراکم آمریکا است.

9. ایالت فلوریدا در کشور آمریکا

ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا واقع شده است و یکی از ایالت‌ های جنوبی آمریکا به‌ شمار می ‌رود. پایتخت این ایالت تالاهاسی و شهرهای مهم آن جکسون‌ ویل، اورلندو، تمپا، سن پترزبورگ و میامی می باشند.
این ایالت نزدیک‌ترین ایالت آمریکا به کشور کوبا می باشد و جمعیت قابل توجّهی کوبایی مخالف رژیم کاسترو را در خود جای داده ‌است.

10. ایالت جورجیا در کشور آمریکا

ایالت جورجیا یکی از ایالت ‌های جنوبی آمریکا می باشد و یکی از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. پایتخت و شهرهای مهم آن ساوانا، آتلانتا و آگوستا می باشد.

ایالت جورجیا در کشور آمریکا

11. ایالت هاوایی در کشور آمریکا

ایالت هاوایی در اقیانوس آرام، ایالت پنجاهم کشور آمریکا می باشد که پایتخت و شهر مهم آن هونولولو می باشد. 7 جزیره اصلی هاوایی عبارتند از: اوآهو، مائوئی، کائوآئی، لانائی، مولوکای، نیهاو و کاهولاوی

12. ایالت آیداهو در کشور آمریکا

ایالت آیداهو یکی از ایالت های غرب آمریکا می باشد و در منطقه شمال غربی ایالات متحده قرار دارد که مرکز و شهر بزرگ آن بویسی است. این ایالت در سال 2017 میلادی یک میلیون 700 هزار نفر جمعیت داشت.
این ایالت از شرق و شمال شرقی با مونتانا، از سوی شرق با وایومینگ، از جنوب با نوادا و یوتا، و در غرب با واشینگتن و اورگان هم ‌مرز است.

13. ایالت ایلینویز در کشور آمریکا

ایالت ایلینویز از ایالت‌ های غرب میانه آمریکا می باشد که پایتخت آن اسپرینگ‌ فیلد و شهر مهم آن شیکاگو است.

14. ایالت ایندیانا در کشور آمریکا

ایالت ایندیانا یکی از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا به‌ شمار می‌ رود که پایتخت و شهر مهم آن ایندیاناپولیس می باشد و شهر دوم آن فورت وین است. این ایالت به 92 شهرستان تقسیم شده ‌است. پولیس پایتخت فعلی ایندیانا و سومین پایتخت در تاریخ این ایالت است.

ایالت ایندیانا در کشور آمریکا

15. ایالت آیوا در کشور آمریکا

ایالت آیوا ، یکی از  ایالت‌ های غرب میانه آمریکا می باشد و در 28 دسامبر 1846 به عنوان بیست و نهمین ایالت به آن کشور پیوست. پایتخت و شهر مهم این ایالت دی ‌موین است.

از شهرهای دیگر این ایالت می ‌توان به دونپورت اشاره کرد و یکی از شهرهای کوچک این ایالت پرشیا نام دارد. ایالت آیووا در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هر 4 سال یک بار حائز اهمیت ویژه ‌ای است .

16. ایالت کانزاس در کشور آمریکا

ایالت کانزاس، از ایالت‌ های غرب میانه آمریکا است و پایتخت آن توپکا و شهر مهم آن ویچیتا می باشد. این ایالت بزرگ‌ ترین تأمین‌ کننده گندم در آمریکا است و گل آفتابگردان نیز نشانه این ایالت می ‌باشد.

17. ایالت کنتاکی در کشور آمریکا

ایالت کنتاکی، پانزدهمین ایالتی می باشد که به ایالات متحده آمریکا پیوست و از نظر فرهنگی از ایالت ‌های جنوبی آمریکا است. پایتخت آن شهر فرانکفورت و شهرهای مهم آن لویی ویل و لکزینگتون می باشد.
از دیدنی ‌های ایالت کنتاکی می ‌توان پارک ملی غار ماموت را نام برد که دارای 590 کیلومتر راه کشف شده درون غار می ‌باشد.

ایالت کنتاکی در کشور آمریکا

18. ایالت لوئیزیانا در کشور آمریکا

ایالت لوئیزیانا، از ایالت ‌های جنوبی آمریکا است و این ایالت از نظر مساحت رتبه سی‌ و یکم و از نظر جمعیت رتبه بیست‌ و پنجم را در بین 50 ایالت آمریکا دارد. شهر باتون ‌روژ مرکز این ایالت بوده و شهر نیواورلئان بزرگترین شهر آن است.

همچنین قسمت ‌های زیادی از خاک ایالت لوئیزیانا تحت تأثیر رودخانه می ‌سی ‌سی ‌پی است و عقب ‌نشینی این رودخانه باعث به وجود آمدن دلتاها و مناطق باتلاقی زیادی شده ‌است.

19. ایالت مین در کشور آمریکا

ایالت مین در شمال شرقی کشور آمریکا و در ناحیه نیوانگلند واقع شده است است که از جنوب و شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با نیوهمپشایر و از شمال غربی و شمال شرقی به ترتیب با استان‌های کانادایی کبک و نیوبرانزویک همسایه است. این ایالت در شمالی‌ ترین و شرقی ‌ترین قسمت نیوانگلند واقع است.

20. ایالت مریلند در کشور آمریکا

ایالت مریلند، در شمال شرقی کشور آمریکا واقع شده و یکی از ایالت‌ های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا است که و پایتخت آن آناپولیس و شهر مهم آن بالتیمور است.

ایالت مریلند در کشور آمریکا

21. ایالت ماساچوست در کشور آمریکا

ایالت ماساچوست، یکی از ایالت ها در شرق کشور آمریکا می باشد که از ایالت‌ های نیو انگلند آمریکا است. پایتخت کشور آمریکا شهر بوستون، و شهر دیگر مهم آن امهرست است. این ایالت از جنوب با رود آیلند و کنتیکت، از غرب نیویورک، از شمال با ورمانت و نیوهمپشایر و از شرق با اقیانوس اطلس هم مرز است.

همچنین این ایالت چهاردهمین ایالت پرجمعیت و سومین ایالت پرتراکم از میان 50 ایالت می باشد. ایالت ماساچوست هفتمین ایالت کوچک ایالات متحده از نظر وسعت است

22. ایالت میشیگان در کشور آمریکا

ایالت میشیگان ، ایالت ‌های غرب میانه آمریکا می باشد و مرکز آن لنسینگ و بزرگترین شهر آن دیترویت است. این ایالت نهمین ایالت پرجمعیت ایالات متحده و یازدهمین ایالت بزرگ این کشور می باشد.

همچنین ایالت میشیگان یکی از مهم ترین مراکز مسلمانان در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود، حدود 10% از مردم این ایالت را مسلمانان تشکیل میدهند، اکثر مسلمانان میشیگان، عرب تبار یا هندی تبار اند، مرکز اسلامی میشیگان نیز در این ایالت قرار دارد که یکی از مهم ترین مراکز اسلامی آمریکا و یکی از بزرگترین مساجد این کشور به شمار می آید.

23. ایالت مینه سوتا در کشور آمریکا

ایالت مینه سوتا یکی از ایالت های غرب میانه کشور آمریکا می باشد که در یازدهم می 1858 از نیمه شرقی قلمرو مینه‌ سوتا ایجاد شد. این ایالت دوازدهمین ایالت پهناور و بیست و یکمین ایالت پرجمعیت ایالات متحده است.

ایالت مینه سوتا در کشور آمریکا

24. ایالت میسیسیپی در کشور آمریکا

ایالت میسیسیپی، از ایالت‌ های جنوبی آمریکا می باشد و پایتخت و شهر مهم آن جکسون است. رودخانه میسیسیپی از مرزهای غربی این ایالت از شمال به جنوب عبور می کند.

25. ایالت میزوری در کشور آمریکا

ایالت میزوری، یکی از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا می باشد و مرکز آن جفرسون ‌سیتی و از جمله شهرهای مهم آن می توان به کانزاس‌ سیتی و سنت ‌لوئیس اشاره کرد.

26. ایالت مونتانا در کشور آمریکا

ایالت مونتانا، یکی از ایالت ‌های غرب آمریکا و چهل و یکمین ایالتی است که به آن کشور پیوست و پایتخت و شهرهای مهم آن هلنا و بیلینگز است.

27. ایالت نبراسکا در کشور آمریکا

ایالت نبراسکا، یکی از ایالت های کشور آمریکا می باشد و از ایالت‌ های غرب میانه آمریکا به ‌شمار می ‌رود که پایتخت آن لینکلن و شهر مهم آن اوماها است.

ایالت نبراسکا در کشور آمریکا

28. ایالت نوادا در کشور آمریکا

ایالت نوادا، از ایالت ‌های کشور آمریکا است که از شمال با اورگن و آیداهو، از شرق با یوتا و آریزونا و از جنوب و غرب با کالیفرنیا هم ‌مرز است و مرکز آن کارسون ‌سیتی و بزرگ‌ترین شهر آن لاس وگاس می باشد.

29. ایالت نیوهمپشر در کشور آمریکا

ایالت نیوهمپشر، یکی از ایالت های کشور آمریکا می باشد که در شمال شرقی این کشور واقع شده است و از ایالتهای نیوانگلند به ‌شمار می ‌رود. این ایالت از جنوب با ماساچوست، از غرب با ورمانت، از شرق با مین و اقیانوس اطلس و از شمال با استان کانادایی کبک همسایه است.

پایتخت آن کنکورد و شهر مهم آن منچستر می باشد. ایالت نیوهمپشر، پنجمین ایالت کوچک آمریکا و نهمین ایالت کم‌جمعیت آمریکا است.

30. ایالت نیوجرسی در کشور آمریکا

ایالت نیوجرسی ، یکی از ایالت های کشور آمریکا می باشد که در شرق این کشور واقع شده است و یکی از ایالت ‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا است و پایتخت آن ترنتون و شهرهای مهم آن نیوآرک و جرزی سیتی هستند.

ایالت نیوجرسی در کشور آمریکا

31. ایالت نیومکزیکو در کشور آمریکا

ایالت نیومکزیکو، از ایالت‌ های جنوب غربی آمریکا می باشد و پنجمین ایالت بزرگ آمریکا از نظر مساحت است. مرکز آن شهر سنتافه و بزرک‌ترین شهر آن البوکرکی می باشد.

32. ایالت نیویورک در کشور آمریکا

نیویورک (به انگلیسی: New York City) پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است که از 5 ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کویینز و استتن آیلند تشکیل شده‌ است.
این شهر یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. عده‌ای به‌دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به‌ فرد نیویورک، این شهر را «پایتخت جهان» نامیده‌اند.

33. ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا

ایالت کارولینای شمالی، یکی از ایالت ‌های جنوبی آمریکا و یا از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. مرکز آن رالی و شهرهای مهم آن شارلوت و اشویل می باشد.

34. ایالت داکوتای شمالی در کشور آمریکا

ایالت داکوتای شمالی، یکی از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا می باشد که با کانادا نیز مرز مشترک دارد به ‌گونه ‌ای که این ایالت از شمال با استان ساسکاچوان کانادا مرز دارد و از شرق با ایالت مینه‌ سوتا و از غرب با ایالت مونتانا و از جنوب با ایالت داکوتای جنوبی همسایه می باشد. پایتخت این ایالت شهر بیسمارک و بزرگترین شهر آن فارگو است.

35. ایالت اوهایو در کشور آمریکا

ایالت اوهایو یکی از ایالت های شرق آمریکا می باشد که از نظر فرهنگی یکی از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا به ‌شمار می‌ رود. مرکز این ایالت کلمبوس است و دیگر شهرهای مهم آن کلیولند، سینسیناتی، تولیدو و دیتون می ‌باشند.

ایالت اوهایو در کشور آمریکا

36. ایالت اکلاهاما در کشور آمریکا

ایالت اکلاهاما از ایالت‌ های کشور آمریکا است که پایتخت و شهر مهم آن اکلاهاما سیتی، و شهر مهم دیگر آن تولسا می باشد . این ایالت گاهی نیز به ویژه از نظر فرهنگی، از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا به‌ شمار می‌ رود.

37. ایالت اورگن در کشور آمریکا

اورِگِن (به انگلیسی: Oregon، /ˈɔːr.ɪ.ɡən/) یکی از ایالت‌های غرب آمریکا است که در کناره اقیانوس آرام واقع شده‌ است.
در شمال با ایالت واشینگتن، در جنوب با ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا و در شرق با ایالت آیداهو هم‌مرز است. پایتخت آن سیلم و شهرهای مهم آن پورتلند و یوجین هستند.

38. ایالت پنسیلوانیا در کشور آمریکا

ایالت پنسیلوانیا، یکی از ایالت های کشور آمریکا می باشد که در شرق آمریکا قرار دارد و یکی ایالت ‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا است و پایتخت آن هریسبورگ و شهرهای مهم آن پیتسبورگ و فیلادلفیا می باشد.

39. ایالت رودآیلند در کشور آمریکا

ایالت رودآیلند، یکی از ایالت های کشور آمریکا در شمال شرقی آمریکا و یکی از ایالت ‌های نیوانگلند می باشد و پایتخت و شهر مهم آن پراویدنس است.

40. ایالت کارولینای جنوبی در کشور آمریکا

ایالت کارولینای جنوبی، یکی از ایالت‌ های جنوبی آمریکا به ‌شمار می‌ رود که در جنوب شرقی آمریکا قرار دارد و یکی از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریتانیا قیام کردند. پایتخت این ایالت کلمبیا و شهر مهم آن چارلستون است.

ایالت کارولینای جنوبی در کشور آمریکا

41. ایالت داکوتای جنوبی در کشور آمریکا

ایالت داکوتای جنوبی، یکی از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا به ‌شمار می ‌رود که مرکز آن پییر و شهر مهم آن سو فالز می باشد. واقعه کشتار زانوی زخمی در این ایالت اتفاق افتاد.

42. ایالت یوتا در کشور آمریکا

یوتا (به انگلیسی: Utah) ایالتی است در ایالت‌های جنوب غربی آمریکا. پایتخت و شهر مهم آن سالت‌ لیک‌ سیتی است. پرووو شهر دوم ایالت است. یوتا همچنین جزو ایالت‌های غرب آمریکا به‌ شمار می‌آید.

جمعیت این ایالت دو میلیون و 800 هزار نفر است و شهر سالت‌لیک‌سیتی، مرکز ایالت، 190 هزار نفر جمعیت دارد. یوتا در تاریخ 4 ژانویه سال 1896 به عنوان چهل‌ و پنجمین ایالت به ایالات متحده پیوست. یوتا سیزدهمین ایالت بزرگ آمریکا و 34 امین ایالت پرجمعیت این کشور است.

43. ایالت تنسی در کشور آمریکا

ایالت تنسی، یکی از ایالت ‌های جنوبی آمریکا می باشد و شانزدهمین ایالت پرجمعیت آمریکا و سی و ششمین ایالت بزرگ آمریکا از نظر مساحت است که پایتخت آن نشویل و شهر مهم آن ممفیس است.

این ایالت با ایالت ‌های کنتاکی و ویرجینیا در شمال، آرکانزاس و میسوری در غرب، کارولینای شمالی در شرق و آلاباما و ایالت میسیسیپی در جنوب همسایه می ‌باشد. شهرهای ناکسویل و چاتانوگا به ترتیب سومین و چهارمین شهر بزرگ این ایالت می باشند.

44. ایالت تگزاس در کشور آمریکا

ایالت تگزاس، یکی از 50 ایالت آمریکا، دومین ایالت پرجمعیت این کشور پس از ایالت کالیفرنیا و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا پس از ایالت آلاسکا می باشد که در جنوب آمریکا قرار دارد و دارای مرز بین‌ المللی با کشور مکزیک است.
این ایالت از طرف غرب با ایالت نیومکزیکو، شمال با اوکلاهما، شمال ‌شرق آرکانزاس و از طرف شرق هم با لوئیزیانا دارای مرزهای مشترک است.

شهر هیوستون بزرگ‌ ترین شهر تگزاس و چهارمین شهر بزرگ در کل آمریکا می باشد در حالی که سان آنتونیو دومین شهر بزرگ تگزاس بوده و هفتمین شهر بزرگ آمریکا محسوب می ‌شود. از دیگر شهرهای مهم این ایالت می‌توان به ال پاسو و آستین اشاره کرد.

ایالت تگزاس در کشور آمریکا

45. ایالت ورمونت در کشور آمریکا

ایالت ورمونت از ایالت ‌های کشور آمریکا واقع در منطقه نیوانگلند در شمال ‌شرق آمریکا می باشد که از جنوب با ایالات ماساچوست، از شرق با نیوهمپشایر، از غرب با ایالت نیویورک، و از شمال با استان کبک کانادا هم ‌مرز است.

این ایالت دومین ایالت کم جمعیت آمریکاست و در حدود 50000 نفر بیشتر از وایومینگ جمعیت دارد. پایتخت آن مونپلیه، کم جمعیت‌ ترین پایتخت ایالت در آمریکاست و پرجمعیت‌ ترین شهر آن برلینگتون، کم جمعیت‌ ترین شهر در بین پرجمعیت‌ترین شهرهای هر ایالت در آمریکا می باشد.

46. ایالت ویرجینیا در کشور آمریکا

ایالت ویرجینیا در منطقه آتلانتیک جنوبیِ ایالات متحده واقع شده ‌است و به دلیل اینکه اولین و قدیمی‌ترین قلمرو پادشاهی انگلستان و پرجمعیت‌ترین شهر آن ویرجینیابیچ می باشد و همچنین شهرستان فرفاکس از پرجمعیت ‌ترین تقسیمات سیاسی آن است. ایالت ویرجینیا دوازدهمین ایالت پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا به ‌شمار می ‌رود.

47. ایالت واشینگتن در کشور آمریکا

ایالت واشینگتن، ایالتی در غرب آمریکا است که از شمال غربی با اقیانوس آرام، از شمال با استان بریتیش کلمبیا کانادا و از جنوب با ایالت اورگن و از شرق با ایالت آیداهو مرز دارد. پایتخت آن الیمپیا و شهرهای مهم آن سیاتل، واشینگتن و سپوکین می باشد.

این ایالت از جرج واشینگتن اولین رئیس‌ جمهور آمریکا گرفته شده ‌است. ایالت واشینگتن آمریکا در سال 1889 میلادی به عنوان چهل و دومین ایالت آمریکا ثبت شد.

ایالت واشینگتن در کشور آمریکا

48. ایالت ویرجینیای غربی در کشور آمریکا

ایالت ویرجینیای غربی، ایالتی در شرق آمریکا است و یکی از ایالت‌ های جنوبی آمریکا به‌ شمار می ‌رود. پایتخت و شهر مهم آن چارلستون می باشد که پل نیو ریور گرج در این ایالت قرار دارد.

49. ایالت ویسکانسین در کشور آمریکا

ایالت ویسکانسین ایالتی در آمریکا است و یکی از ایالت ‌های غرب میانه آمریکا به ‌شمار می ‌رود. مرکز آن مدیسون و بزرگترین شهر آن میلواکی می باشد.

50. ایالت وایومینگ در کشور آمریکا

ایالت وایومینگ، ایالتی در مناطق کوهستانی غرب ایالات متحده می باشد که از لحاظ وسعت در جایگاه دهم قرار دارد، اما دومین ایالت کم‌ جمعیت آمریکا است. شهر شاین پایتخت و پر جمعیت‌ترین شهر این ایالت است و شهر کاسپر در مقام دوم قرار دارد.

ایالت وایومینگ در کشور آمریکا

سوالات متداول

بزرگ ترین ایالت کشور آمریکا کدام است؟

ایالت آلاسکا، بزرگترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا می باشد که به واسطه معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت ‌های کشور آمریکا محسوب می ‌شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
ممد

ول کنین برین امریکا دیگه نمیشه تو ایران زندگی کرد

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button