امروزه اغلب دانشجویان قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و پیشرفته ای را دارند که مدرک تحصیلی آنها در همه جای دنیا قابل تایید باشد و تحصیل در مجارستان یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است زیرا دانشگاه های مجارستان از اعتبار جهانی برخوردارند.

کشور مجارستان با قدمتی 1100 ساله در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر بوداپست است. این کشور عضو کشورهای حوزه شینگن بوده و با داشتن ویزای تحصیلی مجارستان متقاضی می تواند به تمام کشورهای حوزه شینگن در اروپا مسافرت کند . بیش از 20 هزار دانشجو از 100 کشور دنیا در مجارستان تحصیل می کنند.

انواع کالج های کشور مجارستان

دلایل ادامه تحصیل در کالج های مجارستان

برخی به خاطر بورسیه ای که دولت مجارستان ارائه می کند برای تحصیل به مجارستان مهاجرت می کنند و برخی دیگر به دلیل شرایط نسبتا ساده تر دانشگاه در صدور پذیرش و همچنین شرایط نسبتا ساده تر سفارت مجارستان در صدور ویزای دانشجویی کشور مجارستان راهی این کشور می شوند.

لازم به ذکر است که هزینه پایین زندگی در مجارستان نیز یکی از دلایل مهم جذب دانشجویان بین المللی در این کشور است به طوری که هزینه زندگی در کشور مجارستان ماهیانه بین 600 تا 750 یورو خواهد بود.
قصد داریم بیشتر با شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان آشنا شویم از این رو این مقاله به انواع کالج های کشور مجارستان اختصاص داده شده است.

کشور مجارستان نیز مانند سایر کشورهای اروپایی دارای دوره های پیش دانشگاهی و آمادگی ورود به دانشگاه می باشد که این آمادگی ها برای رشته های پزشکی پریمدیکال و در رشته های فنی و مهندسی پری انجیرینگ کورس نامیده می شود. کشور مجارستان دارای کالج های معتبر بین المللی می باشد که تعدادی از انواع کالج های کشور مجارستان به شرح زیر می باشد :

کالج اینترنشنال در کشور مجارستان

کالج اینترنشنال مجارستان یکی از انواع کالج های کشور مجارستان می باشد که علاوه بر دوره پیش دانشگاهی علوم پزشکی , فنی و مهندسی, علوم انسانی و زبان انگلیسی، برخی از رشته های دانشگاهی علوم انسانی (در مقطع لیسانس) همانند مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، روابط بین الملل و اقتصاد نیز برگزار می کند.

این کالج با همکاری دانشگاه وستمینستر آمریکا با نام کالج مک دانیل (تاسیس ۱۸۶۷ در آمریکا) ارائه کننده دوره های کارشناسی مدیریت بازرگانی، اقتصاد، ارتباطات و تاریخ هنر و علوم سیاسی و مطالعات بین الملل نیز می باشد.

لازم به ذکر است که کالج اینترنشنال مجارستان فاقد خوابگاه می باشد و دانشجو موظف است که جهت سکونت در مجارستان آپارتمان اجاره کند.این کاج دانشجویان را برای ورود به دانشگاه های مجارستان آماده کرده و از اساتید و کارگاه های آموزشی خوبی برخوردار می باشد آموزش زبان انگلیسی نیز در این کالج توسط اساتید زبان به صورت جداگانه صورت می گیرد .

دانشجویان در پایان سال تحصیلی باید نمره قبولی را در دروس رشته خود کسب کرده تا مجوز ورود به دانشگاه های فنی و مهندسی و پزشکی مجارستان را به دست آورند.
یکی دیگر از مزایای کالج اینترنشنال مجارستان برگزاری آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر مجارستان می باشد که در صورت قبولی در آزمون ورودی نیاز به گذراندن دورهای مقدماتی نیست و این آزمون به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود.

کالج اینترنشنال در کشور مجارستان (کالج مک دانیل مجارستان )

کالج اویسنا در کشور مجارستان

کالج اویسینا یکی از انواع کالج های کشور مجارستان می باشد که برگزار کننده دوره پیش دانشگاهی علوم پزشکی ، فنی و مهندسی، علوم انسانی و زبان انگلیسی و سال سوم دبیرستان است.
این کالج در شهر بوداپست واقع شده است و از نظر امکانات آموزشی نمره قابل قبولی را داراست، اعتبار کالج اویسینا توسط وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نیز در مقطع پیش دانشگاهی ارزشیابی می شود.

کالج اویسینا برگزار کننده دوره های پیش دانشگاهی علوم پزشکی و مهندسی و اقتصاد و مقطع کارشناسی علوم اقتصادی و دبیرستان (پایه سوم) است و همچنین این کالج برگزار کننده دوره های پیش دانشگاهی اقتصاد برای دانشگاه های علوم اقتصادی کوروینوس مجارستان و کالج ای بی سی نیز می باشد.
کالج اوسینا برای دانشجویانی که دارای رتبه زبان قابل قبولی نیستند، ۸ دوره آموزشی زبان انگلیسی برگزار می کند که به عنوان پیش نیاز برای دوره ورود به گروه پزشکی ، فنی و مهندسی و اقتصاد ارائه می شود .

کالج اویسینا مجارستان همچنین دارای خوابگاه، اینترنت، تلفن و رستوران و امکانات رفاهی می باشد. همچنین خوابگاه های این کالج دارای تخت، مبلمان، لباسشویی، اینترنت بی سیم که قابل دسترسی در تمام اتاق ها می باشد.
کالج اوسینا دارای رستورانی در داخل خوابگاه خود است که انواع غذاهای ایرانی و خارجی در آن پخته می شود و با توجه به قیمت بسار کم این غذاها نسبت به رستوران های شهر بوداپست مورد توجه اکثر دانشجویان مشغول به تحصیل در این کالج قرار دارد.

کالج اویسنا در کشور مجارستان

کالج دانشگاه پزشکی پچ در کشور مجارستان

این کالج در شهر پچ مجارستان در ۲۲۰ کیلومتری بوداپست پایتخت این کشور واقع شده است و زیر مجموعه دانشگاه پزشکی پچ می باشد. کالج دانشگاه پزشکی پچ علاوه بر برگزاری دوره پیش دانشگاهی گروه پزشکی دارای رشته های علوم پزشکی ( پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی) می باشد.

دوره پزشکی ۶ سال و دوره دندانپزشکی و داروسازی ۵ سال است. دور بودن و فاصله زیاد با شهر بوداپست و بالا بودن هزینه دوره کالج از معایب این کالج پچ است و هزینه کمتر زندگی نسبت به شهر بوداپست از مزیتهای این شهر می باشد.

لذا اکثر دانشجویان ترجیح می دهند تا دوره کالج را در یکی از دوکالج اینتر نشنال و یا اویسینا گذرانده و در دوره لیسانس یا دکتری به دانشگاه پچ مراجعه کنند.
این کالج دارای خوابگاه می باشد و هزینه ماهیانه خوابگاه ۳۰۰ یورو است. بعد از گذراندن دوره کالج دانشجویان می توانند در یکی از دانشگاه های مجارستان ثبت نام و در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.

 کالج دونا در بوداپست کشور مجارستان

کالج دونا در بوداپست کشور مجارستان دارای دورهای آموزشی زیر می باشد :

  1. دوره یکساله پیش پزشکی
  2. دوره یکساله پیش مهندسی
  3. دوره پیش یکساله پیش اقتصاد

همچنین این کالج دوره های آموزشی زبان را در مقاطع ۴ تا ۶ ماه نیز به صورت یک ماهه برگزار می کند و تاریخ شروع این کلاسها در دوشنبه اول هر ماه می باشد. کالج دونا دارای خوابگاه دانشجویی بوده که هزینه ماهیانه بین ۲۲۰-۸۵ یورو در ماه بسته به کیفیت و چند خوابه بودن اتاق می باشد .

برخی دیگر از کالج های دانشگاهی کشور مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • کالج Berzsenyi Dániel College در کشور مجارستان
  • کالج Kölcsey Ferenc Reformed Teacher’s Training College در کشور مجارستان
  • کالج Police College در کشور مجارستان
  • کالج Vitéz János Roman Catholic Teacher’s Training College در کشور مجارستان
  • کالج Avicenna International College در کشور مجارستان
  • کالج Budapest College of Management در کشور مجارستان
  • کالج Gábor Dénes College در کشور مجارستان
  • کالج CBS Central European International College در کشور مجارستان
  • کالج The Gate of the Teaching Buddhist College در کشور مجارستان
  • کالج Harsányi János College در کشور مجارستان
  • کالج John Wesley Theological College در کشور مجارستان
  • کالج Pentacostal Theological College در کشور مجارستان
  • کالج King Sigismund College در کشور مجارستان
  • کالج Sola Scriptura Theological College در کشور مجارستان
  • کالج Eötvös József College در کشور مجارستان
  • کالج Kecskemét College در کشور مجارستان
  • کالج Adventist Theological College در کشور مجارستان
  • کالج Apor Vilmos Catholic College در کشور مجارستان
  • کالج Archiepiscopal Theological College of Veszprém در کشور مجارستان
  • کالج College of Modern Business Studies در کشور مجارستان
  • کالج Szent Bernát Theological College در کشور مجارستان
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
Call Now Button