کشور سوئد، کشوری فوق العاده محبوب برای تحصیل می باشد که در میان پیشتازان جهانی در آموزش عالی قرار دارد و بخشی از شهرت خود را مدیون سیستم آموزش مستقل خود است که در آن زمان کمتری به آموزش از طریق مربیان و زمان بیشتری به مطالعه گروهی و مستقل اختصاص داده شده است.

به عبارتی دیگر آموزش عالی کشور سوئد برای پرورش مهارت های فردی همراه با آزادی و مسئولیت پذیری می باشد. تعداد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد روز به روز در حال افزایش می باشد و آمارها بیانگر این است که در حال حاضر در کشور سوئد از هر 4 نفر 1 نفر مهاجرند.
در حال حاضر این کشور دارای 53 دانشگاه و کالج دانشگاهی می باشد. دوره های متفاوتی نظیر دوره های زبان در این کالج ها برگزار می گردد.
کشور سوئد خواستگاه جایزه برجسته نوبل است و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارند می توانند از فرصت های متنوعی که این کشور برای دانشجویان فراهم کرده است بهره مند شوند. این مقاله به معرفی انواع کالج های کشور سوئد اختصاص داده شده است.

برخی از انواع کالج های کشور سوئد به شرح زیر است:

  • کالج دانشگاهی دالارنا کشور سوئد (Dalarna University College) : یک کالج دانشگاهی عمومی واقع در فالون و Borlänge، در شهرستان دالارنا، سوئد است و یکی از موسسات عالی تحصیلی سوئدی می باشد که در سال 1977 تأسیس شده است. شهر دالارنا، در 200 کیلومتری شمال غربی استکهلم واقع شده است.
  • کالج دانشگاهی غرب کشور سوئد (Dalarna University College ) : یکی از کالج های دانشگاهی کشور سوئد می باشد واقع در Trollhättan در جنوب غربی سوئد است.
    تا سال 2008 میلادی، این دانشکدۀ دانشگاه کالج ترول هاتان / اودلووالا نامگذاری شد و سه دانشگاه در Trollhättan، Uddevalla و Vänersborg داشت، اما همه برنامه های تحصیلی به امکانات جدید در Trollhättan منتقل شده بودند.
  • کالج دانشگاهی Mälardalen کشور سوئد (Mälardalen University College) : یکی از انواع کالج های کشور سوئد می باشد که واقع در Västerås و Eskilstuna، سوئد است. این کالج 15،000 دانش آموز و حدود 900 کارمند دارد که 87 نفر آنها استادان، 479 معلم و 218 دانشجوی دکترا هستند. دانشگاه Mälardalen اولین مدرک گواهی محیط زیست جهان مطابق با استاندارد بین المللی ISO 14001 است.
انواع کالج های کشور سوئد
انواع کالج های کشور سوئد
  • کالج دانشگاهی Kristianstad کشور سوئد : یکی از کالج های دانشگاهی کشور سوئد می باشد که در Kristianstad واقع است. این کالج در سال 1977 میلادی تاسیس شد و یکی از جدیدترین موسسات آموزش عالی سوئد است.
    شروع آموزش معلم می تواند به سال 1835 برسد. یک دوره آموزشی برای پرستاری در سال 1893 آغاز شد. آموزش فنی در سال 1912 تأسیس شد. با وجود سن جوانان موسسه مدیریت بازرگانی، برنامه کارشناسی در مدیریت کسب و کار در سال 2012 میلادی توسط شورای عالی آموزش عالی سوئد در رتبه سوم قرار گرفته است.
    در سال 1995 میلادی دانشگاه Kristianstad به محوطه اصلی کنونی منتقل شد. این کالج دارای 12000 دانش آموز در زمینه های مختلف تحصیلی می باشد و برنامه ها و دوره های آموزشی در آموزش، علوم رفتاری، اجتماعی، علوم طبیعی و بهداشتی، مدیریت کسب و کار و مهندسی ارائه شده است.
  • کالج سلطنتی موسیقی استکلهم کشور سوئد (The Royal College of Music, Stockholm) : یکی از انواع کالج های دانشگاهی کشور سوئد می باشد که قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در موسیقی در سوئد است، که در سال 1771 میلادی به عنوان محافظ آکادمی موسیقی سلطنتی سوئد تاسیس شد. این سالن در سال 1971 میلادی مستقل از آکادمی بود.
  • کالج دانشگاهی هنر ، صنایع دستی و طراحی کشور سوئد (Konstfack, or University of Arts, Crafts and Design) : یک کالج دانشگاهی برای تحصیلات عالی در زمینه هنر، صنایع دستی و طراحی استکهلم در سوئد است.
  • کالج دانشگاهی Gävle کشور سوئد (Gävle University College) : یک کالج دانشگاهی است که در گولو سوئد واقع شده است. این نام “دانشگاه گیله” را به زبان انگلیسی به کار می برد، هرچند که به طور رسمی یک “کالج دانشگاهی” است. این دانشگاه در سال 1977 تاسیس شد و در حال حاضر به سه آکادمی و نه اداره سازماندهی شده است.
1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
احمد رضایی

سلام شرایط ویزای کاری سوئد چیه و شما چقدر هزینه دریافت میکنید بابت اینکار

آتیه آفرینان

با سلام. برای اطلاع از شرایط با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button