کشور دانمارک ، یکی از برترین کشورهای دنیا محسوب می شود که همه ساله تعداد بسیاری از متقاضیان ،قصد تحصیل در کشور دانمارک را دارند و از بین راه های مهاجرت به کشور دانمارک ، بهترین راه را برای خود انتخاب می کنند . در واقع تحصیل در کشور دانمارک یکی از راه های مهاجرت به اروپا می باشد.
لازم به ذکر است که افراد عضو اتحادیه اروپا و کشور سوئیس می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند و همچنین افراد غیر اروپایی که خود یا خانواده خود اقامت دائم یا اقامت موقت دارند می توانند تحصیل رایگان در کشور دانمارک داشته باشند . اغلب دوره هایی در کالج های دانشگاهی کشور دانمارک ارائه می شود که برای افرادی مناسب است که قصد استخدام در کسب و کار و صنعت را دارند که این دوره ترکیب بخش های تئوری و عملی می باشد و باعث می شود که شخص مهارت های زیادی را برای ورود به یک حرفه خاص را به دست آورند. طول مدت این دوره بسته به رشته های مختلف بین 3 تا 4.5 سال است . فرد علاوه بر گذراندن واحد های تئوری ، در سمینارها ، سخنرانی ها ، کار در پروژه و فعالیت های گروهی شرکت می نماید . لازم به ذکر است دانشجویان در پایان دوره تحصیل ، برای تکمیل برنامه تحصیلی ملزم به انجام و ارائه پروژه تحصیلی می باشند . در این مقاله قصد داریم انواع کالج های کشور دانمارک را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

انواع کالج های کشور دانمارک
انواع کالج های کشور دانمارک

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دانمارک توضیح دادیم .

در کشور دانمارک مدرک 8 کالج دانشگاهی وجود دارد که به دانش آموزان خود مدرک لیسانس حرفه ای اعطا می کنند . کالج های دانشگاهی کشور دانمارک به شرح زیر می باشد :

  • دانشکده طراحی و تکنولوژی کپنهاگ دانمارک (Copenhagen School of Design and Technology) KEA : یک مدرسه عالی در کپنهاگ، دانمارک است. این آکادمی یک موسسه مستقل  است که زیرنظر وزارت علوم، نوآوری و آموزش عالی است. برنامه های تحصیلی ارائه شده عمدتا به درجه های کاربردی، به ویژه در طراحی، فناوری و فناوری اطلاعات می باشد . آکادمی مدرک لیسانس و دانشگاهی، اما نه مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری اعطا می کند . علاوه بر مطالعات تمام وقت آکادمی آموزش های مکمل، برنامه های نیمه وقت در سطح کارشناسی و دوره های کوتاه مدت برای افرادی که نیاز به تقویت مدارک خود را دارند ، ارائه می دهد. این دانشکده در سال 2015 میلادی 7717 دانش آموز تمام وقت و 3،907 دانش آموز نیمه وقت و حدود 350 کارمند دارد . لازم به ذکر است که این دانشکده یکی از بزرگترین دانشکده های تجاری در دانمارک است.
  • دانشکده رسانه و روزنامه نگاری کشور دانمارک (Danish School of Media and Journalism, Aarhus) : یا DMJX یکی از انواع کالج های کشور دانمارک می باشد که سازمان آموزش عالی و مرکز دانش رسانه و روزنامه نگاری در دانمارک است. در سال 2004 میلادی دانشگاه DMJX و دانشگاه آرهوس ، مرکز مطالعات دانشگاهی روزنامه نگاری را تأسیس کرد که دوره های کارشناسی ارشد در سطح دانشگاه را ارائه می دهد.
  • کالج دانشگاهی Absalon کشور دانمارک : یکی از انواع کالج های دانشگاهی کشور دانمارک می باشد که یکی از هشت سازمان جدید منطقه ای از سایت های مختلف مطالعه در دانمارک است . این کالج دوره های لیسانس در بسیاری از زلاندنو و برخی از جزایر نزدیک زلاندنو ارائه می دهد . این کالج دانشگاهی در سال 2007 تاسیس شد و منطقه زلاندنو را پوشش می دهد و یازده برنامه کارشناسی حرفه ای را ارائه می دهد که دو مورد آن به زبان انگلیسی تدریس می شود. علاوه بر این، ماژول های بین المللی در هر ترم در دانشگاه های مختلف ارائه می شوند . دو درجه فارغ التحصیلی به زبان انگلیسی، یک لیسانس مهندسی در زمینه بیوتکنولوژی و مدرک بین المللی در تدریس است. این موسسه در سال 2017 میلادی ، کالج به نام کالج دانشگاهی زلاندنو تغییر نام داد.

انواع کالج های کشور دانمارک
انواع کالج های کشور دانمارک

شما می توانید برای مهاجرت به دانمارک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

  • کالج دانشگاهی متروپولتین کشور دانمارک (Metropolitan University College) MUC : یکی از انواع کالج های کشور دانمارک است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی دوره های کارشناسی در شهر کپنهاگ دانمارک ارائه می دهد. تمام برنامه ها در کشور دانمارک به جز یک مدرک لیسانس در رژیم غذایی و تغذیه جهانی آموزش داده می شود. طیف وسیعی از دوره ها و ماژول ها به زبان انگلیسی برای تبادل دانش آموزان در دسترس است. این کالج در دو دانشکده با 9 واحد اداره می شود. فعالیت های آن در تعدادی از سایت ها، در نوربرو، Frederiksberg و مرکزی کپنهاگ گسترش یافته است. در مجموع حدود 9000 دانش آموز بیش از 15 دوره متوسطه را در بر می گیرد .
  • کالج دانشگاهی کپنهاگ کشور دانمارک (University College Copenhagen) : یکی از 8 کالج های کشور دانمارک در شهر کپنهاگ می باشد .
  • کالج دانشگاهی Lillebaelt کشور دانمارک (University College Lillebaelt) : یکی از کالج های کشور دانمارک می باشد که دوره های کارشناسی همه جانبه در بخش جنوب غربی دانمارک ارائه می دهد و این سازمان در سال 2008 با ادغام CVU Fyn، CVU Jelling، CVSU Fyn و کالج اجتماعی Odense تشکیل شد. این کالج دارای شعبه هایی در شهرهای Jelling، Vejle، Odense و Svendborg است. دفتر مرکزی در شهر Vejle واقع شده است. در مجموع 7000 دانشجوی ثبت شده و 700 کارمند وجود دارد. گردش سالانه این کالج دانشگاهی 475 میلیون دلار است.
  • کالج دانشگاهی دانمارک شمالی (University College of Northern Denmark) : یکی از کالج های کشور دانمارک و یکی از شش سازمان منطقه ای از سایت های مختلف تحصیل در دانمارک است که دوره های حرفه ای را ارائه می دهد. در صورت ثبت نام در یک دانشگاه، بعضی از دوره ها با سطح لیسانس در نظر گرفته می شوند . این کالج در حال حاضر دارای چهار مدرسه – بهداشت، آموزش، فن آوری و کسب و کار و تحصیلات بیشتر و طول عمر است. اخیرا ادغام در سال 2009 صورت گرفت و UCN اکنون دارای شعبه هایی در شهرهای Aalborg ، Hjørringو Thisted است. این کالج دانشگاهی در ارتباط با دانشگاه ایلبورگ AAU کار می کند. کالج دانشگاهی دانمارک شمالی علاوه بر ارائه آموزش عالی در دوره ابتدایی نیز در تحقیقات کاربردی، نوآوری، توسعه و آموزش مداوم فعالیت می کند. دانشکده دانشگاه UCN دانمارک شمالی دارای 10000 دانشجوی تمام وقت، 8000 دانشجوی نیمه وقت، 1200 دانشجوی تمام وقت و 750 کارمند است.این کالج دارای بیش از 100 دانشگاه شریک در سراسر جهان است.
  • کالج دانشگاهی VIA کشور دانمارک (VIA University College) :  یکی از کالج های دانشگاهی کشور دانمارک و یک سازمان دانشگاهی در منطقه مرکزی دانمارک است که در ژانویه سال 2008 میلادی در شهر آرهوس تاسیس شده است و دارای 8 پردیس دانشگاهی می باشد .
  • کالج دانشگاهی دانمارک جنوبی (University College South Denmark) : یکی از انواع کالج های کشور دانمارک در بخش جنوبی می باشد که دوره های کارشناسی را در رشته های مختلف ارائه می دهد و تقریبا 5900 دانشجو و 700 کارمند دارد.

کالج های دانشگاهی دانمارک
کالج های دانشگاهی دانمارک

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دانمارک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در دانمارک ” است .

  • کالج دانشگاهی تربیت معلم کشور دانمارک (The Necessary Teacher Training College ) : یکی از کالج های کشور دانمارک و یک کالج آموزشی خصوصی در کشور دانمارک می باشد که در سال  1972 میلادی تأسیس شد و از آن زمان صدها معلم در حال تحصیل در سراسر جهان در مشاغل مرتبط با بهبود مداوم آموزش جایگزین برای کودکان، جوانان و بزرگسالان بوده است و دانشجویان در چارچوب کالج خود خود را تامین می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
انواع کالج های کشور بلغارستان انواع کالج های کشور بلغارستان

انواع کالج های کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که در سال 200...

انواع کالج های کشور بلژیک انواع کالج های کشور بلژیک

انواع کالج های کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری در غرب اروپا می باشد که با کشورهای فرانسه ، لوک...

انواع کالج های کشور لتونی انواع کالج های کشور لتونی

انواع کالج های کشور لتونی امروزه اغلب افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پی...

نظرات کاربران
رحمت

با سلام و خسته نباشید؛بدینوسیله اینجانب دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی و دارای ۲ مدرک کارشناسی در رشته های علوم تربیتی و حقوق را دارا میباشم همچنین دارای ۲ سال سابقه تدریس در اداره آموزش وپرورش را دارا هستم دارای مقاله تایید شده علمی نیز میباشم لذا اینجانب آمادگی خود را جهت مهاجرت به این کشور جهت هر گونه فعالیت اعم از تدریس یا هرگونه فعالیت دیگری اعلام میدارم لذا جهت فراخوانی اینجانب به ادرس ایمیل اینجانب پیام ارسال کنید با تشکر 🙏

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز به اطلاعات بیشتری از رزومه شما مثل سن و سطح زبان شما داریم. پیشنهاد میکنم با گروه آتیه آفرینان واحد مشاوره تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button