کشور جمهوری چک در آغاز سال ۱۹۹۳ میلادی به عنوان یکی از زیباترین کشورهای شرق اروپا شکل گرفت و استقلال یافت که قبلا بخشی از چکسلواکی بود که از پیش این جمهوری تحت اتحادیه شوروی فعالیت می کرد . در حالی که در سال های اخیر این کشور رشد اقتصادی بسیاری داشته است زیرا در سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان اولین دولت سابق بلوک شرقی در نظر گرفته شده است و ناگفته نماند که این کشور برای رسیدن به یک کشور توسعه یافته تلاش های بسیاری کرده است .
امروزه کشور جمهوری چک یکی از معروف ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی از لحاظ تحصیل خواهد بود زیرا بیش از ۳۹ هزار دانشجو را در خود جای داده است . مطمئنا دلایل زیادی برای تحصیل در چک وجود دارد که عبارتند از : داشتن دانشگاه های معتبر ، پایین بودن شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی ، فرهنگ زندگی رنگارنگ و پرتحرک و غیره . این مقاله در مورد انواع کالج های کشور جمهوری چک می باشد .

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک  ” را مطالعه فرمایید .

انواع کالج های کشور چک | تحصیل در چک | مهاجرت از طریق تحصیل به چک
انواع کالج های کشور چک | تحصیل در چک | مهاجرت از طریق تحصیل به چک

نظام آموزش عالی کشور چک با قدمتی در حدود ۶۰۰ سال، امروزه شامل بیش از ۷۰ دانشگاه است که حدود دو سوم آن خصوصی هستند. در کل ۱۰ دانشگاه جمهوری چک در رتبه بندی دانشگاه ها QS رتبه بالای ۱۵۰ را به خود اختصاص داده اند. به همین جهت در این مقاله سعی داریم انواع کالج های کشور جمهوری چک را برای شما عزیزان معرفی نماییم.

انواع کالج های دانشگاهی کشور جمهوری چک به شرح زیر می باشد :

  • کالج College of Polytechnics Jihlava در کشور جمهوری چک
  • کالج Banking Institute / College of Banking در کشور جمهوری چک

کالج بانکداری یکی از انواع کالج های کشور جمهوری چک می باشد که  توسط وزارت آموزش و پرورش، جوانان و ورزش جمهوری چک در سال 1999 به عنوان اولین موسسه خصوصی در جمهوری چک تأسیس شد. در سال 2001، یک شرکت آموزشی شرکت آلمانی COGNOS AG، با این کالج مشارکت داشت که اولین کالج خصوصی چک با یک شریک خارجی استراتژیک بود. این کالج در چارچوب توسعه خارجیش، مراکز جدید مشاوره منطقه ای را در جمهوری چک و اسلواکی تاسیس کرده است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در چک ” را مطالعه فرمایید .

  • کالج چک در کشور جمهوری چک (Czech College)

کالج چک یکی از کالج های کشور جمهوری چک و یک موسسه آموزش عالی است که در شهر Žižkov، پراگ، جمهوری چک واقع شده است که توسط وزارت آموزش، جوانان و ورزش تأیید شده است. این کالج با دانشگاه Northampton برای ارائه برنامه های انتخاب شده در پراگ مشارکت می کند و برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد از چهار مدرسه جداگانه را اجرا می کند و حدود 130 دانشجو دارد که 90 درصد آنها بین المللی هستند.

انواع کالج های کشور چک | تحصیل در چک | مهاجرت از طریق تحصیل به چک
انواع کالج های کشور چک | تحصیل در چک | مهاجرت از طریق تحصیل به چک

کالج پراگ در کشور جمهوری چک (Prague College)

کالج پراگ یکی از کالج های دانشگاهی کشور جمهوری چک می باشد که یک دانشگاه خصوصی زبان انگلیسی است که در سال 2004 در ناحیه Vinohrady پراگ، جمهوری چک تاسیس شد. این کالج در حدود سه مدرسه در حدود 550 دانش آموز و یک مرکز تحقیقاتی سازماندهی شده است. حدود 35 درصد دانشجویان چکی و بقیه از حدود 80 کشور در سراسر جهان هستند . در سال  2014 میلادی یک برنامه برای افزایش تعداد دانش آموزان به 3000 اعلام شد. پردیس این کالج در یک ساختمان تاریخی قرن نوزدهم بازسازی شده در پارک ریگروی سادی قرار دارد.

در مقاله ” مهاجرت به چک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به چک اطلاعات کسب کنید .

  • کالج Unicorn College در کشور جمهوری چک

کالج Unicorn یک موسسه خصوصی واقع در پراگ جمهوری چک است.این کالج مدرک لیسانس را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد و مدیریت ارائه می دهد و تمام برنامه ها به زبان چکی و انگلیسی تدریس می شوند . این کالج در اواخر سال 2006 مورد تایید قرار گرفت و  اعتباربخشی از برنامه های تحصیلی را دریافت کرد.  این کالج عمدتا دو نوع فارغ التحصیلان – متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دانان با مهارت های فناوری اطلاعات را آموزش می دهد که می توانند از فناوری اطلاعات در درجه اول در کسب و کار استفاده کنند. با حمایت  Unicorn Systems، حامی اصلی آن، دانش آموزان با استعداد ممکن است بورس تحصیلی دریافت کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
انواع کالج های کشور بلغارستان انواع کالج های کشور بلغارستان

انواع کالج های کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که در سال 200...

انواع کالج های کشور بلژیک انواع کالج های کشور بلژیک

انواع کالج های کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری در غرب اروپا می باشد که با کشورهای فرانسه ، لوک...

انواع کالج های کشور لتونی انواع کالج های کشور لتونی

انواع کالج های کشور لتونی امروزه اغلب افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پی...

نظرات کاربران
Call Now Button