کشور استرالیا ، یکی از محبوب ترین کشورها برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد و سالانه تعداد دانشجویان بین المللی متقاضیان تحصیل در استرالیا در حال افزایش است. طبق آخرین آمارهای ارائه شده ، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دانشجوی بین المللی از ۲۰۰ کشور جهان ، تحصیل در کشور استرالیا را انتخاب می کنند . یکی از دلایل اصلی انتخاب این کشور توسط دانشجویان ، رتبه بندی و رنکینگ جهانی دانشگاه های استرالیا می باشد. کالج های کشور استرالیا، انتخابی عالی برای دانشجویانی می باشد که می خواهند قبل از شروع به کار، تجربه واقعی در حرفه انتخابی خود و یا ادامه تحصیل در سطح دانشگاه پیدا کنند. کالج ها در کشور استرالیا ، بر پایه آموزش حرفه ای هستند که برای اشتغال یا به عنوان پایه برای تحصیلات آکادمیک بیشتر استفاده می شوند و در این مقاله قصد داریم با انواع کالج های کشور استرالیا آشنا شویم . از این رو متقاضی بعد از گذراندن دوره مورد نظر وارد یکی از دانشگاه های کشور استرالیا می شود. مدارک ارائه شده توسط کالج های کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • مدرک گواهینامه 1 ( طول تحصیل : 4 تا 6 ماه)
  • مدرک گواهینامه 2 ( طول تحصیل : 6 تا 8 ماه)
  • مدرک گواهینامه 3 ( طول تحصیل : 12 ماه)
  • مدرک گواهینامه 4 ( طول تحصیل : 12 تا 18 ماه)
  • مدرک دیپلم ( طول تحصیل : 18 تا 24 ماه)
  • مدرک دیپلم پیشرفته ( طول تحصیل : 24 تا 36 ماه)

پس از دریافت مدرک دیپلم و یا دیپلم پیشرفته، دانش‌آموز می‌تواند برای ورود به دانشگاه اقدام نماید. انواع کالج های کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • کالج مریتایم استرالیا (AMC) (Australian Maritime College)

کالج مریتایم استرالیا یکی از انواع کالج های کشور استرالیا می باشد که موسسه تخصصی دانشگاه تازمانیا و موسسه ملی آموزش و پرورش و تحقیقات دریایی است که در سال ۱۹۸۰ در لاونسستون تازمانیا تاسیس شد. برنامه آموزشی این کالج توسط هیئت مستقل AMC کنترل می شود. این کالج یکی از ۷ عضو بنیان گذار انجمن بین المللی دانشگاه های دریایی (IAMU) می باشد. این کالج دارای دو پردیس اصلی در ۵۰ کیلومتری تازمانیای شمالی می باشد که یکی از این پردیس ها دارای تسهیلات و اقامتگاه های متفاوتی هست و دومی از نظر زیبایی مورد توجه است . کالج مریتایم استرالیا از سه مرکز ملی تشکیل شده است که دوره هایی را در مهندسی دریایی، محیط دریا و حمل و نقل دریا و دریانوردی ارائه می کنند. پردیس اصلی کالج در نیونهام واقع است. لازم به ذکر است که کلاس های کالج مریتایم استرالیا کوچک هستد و این امر باعث برقراری ارتباطی نزدیک بین استادان و دانشجویان شده است. آموزش های این کالج در دو دوره خاص ارائه می شوند: دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره های آموزش و پرورش حرفه ای (صنعتی)/ دریانوردی ساحلی که شامل دیپلم ها، دیپلم های پیشرفته، گواهینامه ها و دوره های حرفه ای می باشد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استرالیا  ” را مطالعه فرمایید .

  • کالج مارتین در کشور استرالیا (Martin College)

کالج مارتین استرالیا با تجربه ۳۰ ساله خود یکی از بزرگترین فراهم کنندگان آموزش های شغلی استرالیا می باشد. تکنیک های آموزشی و پیشرفته این کالج به دانشجویان توانایی کنترل دوره های قابل تغییر و حق انتخاب دوره های تحصیلی Fast Track را می دهد. دوره های کوتاه، ارزیابی بر پایه عملکرد، و دوره های عملی، همچنین از توانایی عمده کالج مارتین محسوب می شود.این کالج با بسیاری از دانشگاه ها در سراسر استرالیا قراردادهای منعقد شده دارد که فرد را قادر می سازد که برای انتقال اعتبار در مقاطع مربوط به لیسانس در آن دانشگاه ها اقدام نماید و این توافق نامه ها امکان فارغ التحصیلی در رشته های فوق دیپلم مدیریت بازرگانی، دیپلم فن آوری اطلاعات را با امکان ادامه در مقطع لیسانس با واحدهای معتبر مشخص شده را فراهم می کند . این کالج در شهرهای بریزبین، سیدنی، پرت، گولدکوست و پاراماتا دارای شعبه می باشد و امکان اسکان در تمام مراکز را فراهم می نماید و دوره های زیر را در تمام مراکز ارائه می کنند :

  • دیپلم طراحی گرافیک
  • دیپلم مدیریت رویدادها
  • دیپلم بازاریابی
  • دیپلم فن آوری اطلاعات
  • دیپلم منابع انسانی
  • دیپلم خدمات حقوقی
  • دیپلم تجارت
  • دیپلم تجارت بین المللی
  • دیپلم مدیریت بازرگانی
  • دیپلم توریست و مسافرت
  • فوق دیپلم مدیریت بازرگانی

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

  • کالج ANU  (Australian National Univers)

کالج ANU استرالیا بخشی از دانشگاه ملی استرالیا می باشد که فراهم کننده دوره های زبان انگلیسی و آکادمیک برای ورود به دانشگاه ملی استرالیا می باشد که در محوطه دانشگاه ANU واقع شده است و در حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی از محوطه تجاری مرکزی کانبرا ، پایتخت ملی استرالیا ، فاصله دارد . این کالج دو نقش کلیدی در درون دانشگاه ملی استرالیا دارد یکی ارائه کردن برنامه های موفق آکادمیک و انگلیسی برای دانشجویان بین المللی و دیگری آماده کردن این دانشجویان برای تحصیل در مقاطع بالاتر. دانشجویانی که از این کالج فارغ التحصیل شده اند، به موفقیت های آکادمیک زیادی در مقاطع تحصیلی لیسانس و بالاتر رسیده اند. برنامه های بنیادی کالج ANU این فرصت را به دانشجویان می دهد که با هر پیش زمینه ای وارد دانشگاه ملی استرالیا شوند و محل تحصیلی را برای آنها در مقطع تحصیل لیسانس تضمین می کند. دانشجویان این کالج امکان گرفتن دو ترم تحصیلی یا یک دوره یکساله بنیادی را دارند. کالج ANU با داشتن اساتید باتجربه در تدریس ، با تمام دروسی که توسط اساتید و هیئت علمی واجد شرایط تدریس می شوند ، به خود افتخار می کند زیرا :

  • ۳۳% از اساتید داری مدرک PhD می باشند
  • ۴۶% از اساتید داری مدرک فوق لیسانس می باشند
  • ۲۰% از اساتید داری مدارک تحصیلات عالیه می باشند

برنامه های زبان انگلیسی این کالج به شرح زیر می باشد :

  • انگلیسی برای آکادمیک (EAP)
  • انگلیسی عمومی (GE)
  • انگلیسی گسترده دانشگاهی (EUE)
  • برنامه های انگلیسی راهیابی به ANU
انواع کالج های کشور استرالیا
انواع کالج های کشور استرالیا
  • کالج تیلورز در کشور استرالیا (Taylors College)

کالج تیلورز ، یکی از انواع کالج های کشور استرالیا می باشد که یکی از محبوب ترین و معتبرترین کالج های کشور استرالیا است .این کالج از سال ۱۹۲۰ میلادی تا کنون در زمینه آموزشی همواره در اوج بوده است و شرایط ویژه آموزشی کالج تیلورز پیشرو در امر آماده سازی دانشجویان برای حضور در دانشگاه های استرالیا بوده است. کالج تیلورز استرالیا، برنامه های آموزشی جهت آماده سازی دانشجو برای حضور در دانشگاه را ارائه می دهد که در صورت کسب حداقل امتیازات تعیین شده توسط دانشگاه، ورود دانشجو را به مقطع کارشناسی در دانشگاه تضمین می کند. برنامه های آموزشی علوم پایه که توسط این کالج ارائه می شوند، برای حضور در سه دانشگاه شاخص استرالیا در نظر گرفته شده است :

۱ – دانشگاه سیدنی استرالیا
۲ – دانشگاه موناش استرالیا
۳ – دانشگاه غرب استرالیا

در کنار برنامه های آموزشی پیش دانشگاهی کالج تیلورز، این کالج یک دبیرستان مختلط برجسته در کشور استرالیا می باشد که برنامه های آموزشی سه ساله آخر دبیرستان را ارائه می دهد. محیط آموزشی خاص این کالج ، شباهت زیادی به فضای آموزشی دانشگاه دارد.در این مرکز کلاس ها و جلسات نظرسنجی همانند دانشگاه برگزار می شود و در عین حال راهنمایی های آموزشی جامع جهت افزایش سطح یادگیری دانش آموز نیز به کار گرفته می شود. در این کالج نگهداری از فرزندان دانش آموز بالاترین هدف می باشد و در تمام مدتی که فرزندان در این مرکز هستند ، تحت مسئولیت مرکز می باشند.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت استرالیا مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه بفرمایید .

  • کالج کشاورزی و باغبانی HSA در کشور استرالیا

کالج HSA استرالیا به عنوان یکی از مطرح ترین مراکز پرورش نیروی متخصص در زمینه کشاورزی و باغبانی در استرالیا معرفی شده است. هدف اصلی این کالج فراهم کردن شرایطی در زمینه آموزشی می باشد که در نهایت منجر به تجربه استاندارد هایی با کیفیت بالا در صنایع باغبانی تحت دستیابی به اهداف زیر می شود:

  1. ادامه تحصیل در رشته باغبانی و کشاورزی و توانایی تبدیل آن به دیگر فرصتهای تحصیلی
  2. پرورش نیروی ماهر برای جذب در بازار کار استرالیا
  3. یافتن فرصتهای شغلی و شناسایی مهارت ها برای تغییر جهت در زمینه کاری و تحصیلی
  4. توانایی ایجاد برنامه اقتصادی بلند مدت بر پایه برنامه های صحیح آموزشی مرتبط و سرویس های مشاوره همزمان با بالا بردن توانایی استاندارد های اجرایی به طور متوالی
  5. جهت دار کردن پتانسیل افراد علاقمند در جهت رشد توانایی های فردی

این کالج  دارای ۲ مرکز به نامهای Melbourne و  Bridge Streaf می باشد که هر دو در شهر ملبورن واقع شده اند. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل به کشور استرالیا مهاجرت می کنند که حدود ۳۰ درصد این افراد در کالج ها و دانشگاه های شهر ملبورن مشغول به تحصیل می شوند. طبیعت زیبا و رشته کوهها و دریاچه های شهر ملبورن در کنار جاذبه های توریستی، این شهر را کاملا منحصر به فرد کرده است. علاوه براین ، شهر ملبورن به دفعات میزبان برنامه های ورزشی بین المللی از قبیل کریکت، فوتبال و تنیس بوده است. لازم به ذکر است که کالج HSA دوره های آموزشی خود را بر حسب رشته انتخابی در دوره زمانی ۱ و ۲ ساله ارائه می دهد و شرایطی را برای آموزش زبان انگلیسی بر حسب نیاز دانشجویان فراهم کرده است.به تمامی دانشجویان پس از گذراندن موفق دوره مدارکی تحت عنوان Certificate یا Diploma با درجات و شاخه های مختلف عطا میکند. دانشجویان بر حسب دوره انتخابی با مواردی از قبیل آشنایی با گیاهان، پرورش و مقابله با آفات گیاهی، سیستم آبیاری، تهیه و استفاده بهینه از کودهای شیمیایی برای بهره وری بالاتر، ایجاد و توسعه برنامه های اقتصادی و آشنایی و ایجاد سیستم های گلخانه ای آشنا می شوند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
انواع کالج های کشور بلغارستان انواع کالج های کشور بلغارستان

انواع کالج های کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که در سال 200...

انواع کالج های کشور بلژیک انواع کالج های کشور بلژیک

انواع کالج های کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری در غرب اروپا می باشد که با کشورهای فرانسه ، لوک...

انواع کالج های کشور لتونی انواع کالج های کشور لتونی

انواع کالج های کشور لتونی امروزه اغلب افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پی...

نظرات کاربران
Call Now Button