همان طور که در کشور ایران در دوره دبیرستان رشته های علوم ریاضی و فیزیک ، تجربی ، انسانی ، هنر و غیره وجود دارد.
در کشور آلمان نیز کالج های دانشگاهی بر حسب رشته های تحصیلی متفاوت بوده و براساس رشته های دانشگاهی به انواع مختلفی تقسیم می شود که معمولا این تقسیم بندی بر اساس رشته دانشگاهی که فرد در ایران قبول شده و یا در حال تحصیل می باشد ، صورت می گیرد و فرد می تواند کالج مورد نظر خود را انتخاب کند.  کالج های دولتی معمولا رایگان هستند ولی با این حال در ابتدای هر ترم ، هزینه اندکی پرداخت می شود که این هزینه تقریبا با شهریه هر ترم دانشگاه برابر می باشد.
کالج های موجود در آلمان معمولا بخشی از یک دانشگاه در آن منطقه هستند و دانشجویان بین المللی را برای ورود به دانشگاه های آلمان آماده می نمایند.
کالج ها جهت تحصیل در کشور آلمان  برای متقاضیان بین المللی طراحی شده است که گواهینامه دوران تحصیلی متوسطه آنها برای پذیرش مستقیم از دانشگاه در آلمان کافی نمی باشد . کالج های کشور آلمان معمولا شامل امتحان ورودی، دوره آمادگی ( 28 تا 32 ساعت در هفته) که معمولا تا یک سال طول می کشد و دارای امتحان نهایی می باشد.
در واقع این کالج ها یک پل بین تحصیلات دبیرستان در کشور فرد متقاضی و تحصیلات بالاتر در آلمان در نظر گرفته شده است و دانش آموزان را با یک مدرک تحصیلی بین المللی برای تحصیل در یک دانشگاه آلمانی آماده می کند . برای ورود به انواع کالج های کشور آلمان علاوه بر مدرک تحصیلی برای ورود به دانشگاه های کشور آلمان در رشته تحصیلی مورد نظر ، داشتن مهارت زبان آلمانی سطح B1 و B2 الزامی می باشد که برخی از دانشگاه های کشور آلمان دوره های آمادگی زبان آلمانی را ارائه می دهند تا اجازه ورود به آزمون ورودی کالج های کشور آلمان را صادر کنند.
در زیر لیست انواع کالج های کشور آلمان آورده شده است که به شرح زیر می باشد:

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آلمان می توانید مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید.

  • فنی و مهندسی (T-Kurs): این کالج برای افرادی است که قصد دارند در رشته های ریاضی ، فیزیک، شیمی و یا رشته های مهندسی بخوانند (رشته ای مانند رشته ریاضی-فیزیک در ایران ) . دورس ارائه شده در این کالج شامل زبان آلمانی, ریاضی, فیزیک و شیمی و علوم کامپیوتر می باشد.بعد از اتمام این دوره و گذشتن از آزمون نهایی شما می توانید در رشته های فیزیک، معماری، علوم کامپیوتر در اقتصاد، علم شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، فناوری تولید مواد غذایی، فناوری تولید، ریاضیات، متالورژی، مهندسی برق، آمار، زمین‌شناسی، مهندسی مکانیک ، فناوری کشتی، هیدروگرافی، جغرافیا، مدیریت زمین، فناوری صدا) تحصیل نمایید.
  • علوم زندگی (M-Kurs): برای تمام افرادی است که قصد دارند میخواهند در دانشگاه های آلمان در رشته های پزشکی مثل  پزشکی دندانپزشکی، ژنتیک ،زیست شناسی، داروسازی، شیمی دارو تغذیه، میکروبیولوژی، زراعت، دامپزشکی، بیوشیمی، روان‌شناسی و صنعت داروسازی و کلیه زیر مجموعه های پزشکی تحصیل کنند. دروس ارائه شده این کالج شامل زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی می باشد . توجه داشته باشید که مفاد امتحان ورودی برای شرکت در کالج‌های M-Kurs ممکن است بر اساس نوع کالج متفاوت باشد. بنابراین بهتر است برای آشنایی با محتویات آزمون ورودی به سایت کالج مربوطه مراجعه کنید و از مفاد امتحان آگاهی یابید. اما معمولاً در بیشتر آزمون‌های ورودی مباحثی مانند زبان آلمانی و ریاضی مورد سنجش قرار می‌گیرند.
  • علوم انسانی و تحصیلات زبان (G&S-Kurs):  Geisteswissenschaft-Kurs یا به اصطلاح (G-Kurs) یکی دیگر از دوره‌‌های آماده‌سازی است که به طور خاص برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های گروه انسانی و هنر طراحی شده است. این افراد، باید قبل از ورود به دانشگاه با حضور در این دوره مباحثی مانند تاریخ، ادبیات، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و همچنین زبان آلمانی را فرا بگیریند.همچنین دوره‌های S-Kurs از کلاس‌های آماده‌سازی مناسب برای متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های گروه زبان را دارند. با شرکت در دوره‌های S-Kurs Sprachwissenschaft)) متقاضیان، مباحثی مانند تاریخ، ادبیات، علوم اجتماعی و زبان آلمانی را فرا می‌گیرند.
  • اقتصاد و مدیریت (W-Kurs): این دوره برای افرادی می باشد که قصد تحصیل در رشته های اقتصاد ، مدیریت ، علوم اجتماعی و … را دارند. دروس ارائه شده در این کالج عبارتند از : زبان آلمانی, ریاضی, اقتصاد,  تجارت و جامعه شناسی. حرف اول این دوره‌های آموزشی (W) برگرفته از کلمه اقتصاد است که معادل آلمانی آن Wirtschaft است.

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید .

  • علوم اجتماعی (SW- Kurs)
  • مطالعات هنر (GD-Kurs)
  • کالج های کسب و کار
  • کالج های نمایش
  • کالج های آموزش و پرورش
انواع کالج های کشور آلمان

انواع کالج های کشور آلمان

در مقاله ” اقامت در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت آلمان اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
انواع کالج های کشور بلغارستان انواع کالج های کشور بلغارستان

انواع کالج های کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که در سال 200...

انواع کالج های کشور بلژیک انواع کالج های کشور بلژیک

انواع کالج های کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری در غرب اروپا می باشد که با کشورهای فرانسه ، لوک...

انواع کالج های کشور لتونی انواع کالج های کشور لتونی

انواع کالج های کشور لتونی امروزه اغلب افراد در سراسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کشورهای پی...

نظرات کاربران
Call Now Button