انواع بورسیه های تحصیلی در یونان

کشور یونان از جمله کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل در آن بسیار زیاد است ولی از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین برای این که تحصیل در یونان آسان تر شود دانشجویان و متقاضیان شرایط دریافت کمک هزینه های تحصیلی در یونان و بورسیه تحصیلی در یونان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. به عبارتی می توان گفت که بورسیه تحصیلی یونان به افرادی تعلق می گیرد که قصد تحصیل در دانشگاه های یونان را داشته باشند. میزان بورسیه تحصیلی در یونان برای هر مقطعی متفاوت می باشد. انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی در کشور یونان وجود دارد که می توان به تناسب شرایط خود و همچنین نمرات و رزومه ارائه شده یکی از این بورسیه های تحصیلی را انتخاب کرد، بنابراین در این مقاله قصد داریم انواع بورسیه های تحصیلی در یونان را معرفی نماییم.

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی در یونان  – بورسیه تحصیلی یونان در مقاطع مختلف تحصیلی  

کشور یونان دارای یک سنت بسیار طولانی در آموزش و پرورش است که با وجود شرایط بد اقتصادی کشور همچنان به حفظ سیستم بورس تحصیلی ادامه داده است که از طریق نهاد IKY یا بورس بنیاد دولت اداره می شود.

تمام بورسیه های تحصیلی که در  یونان و اتحادیه اروپا به طور متمرکز از طریق سازمان IKY هماهنگ می شود و  بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. تقریبا تمام بورس های تحصیلی بین المللی می تواند برای تحصیل در یونان استفاده شود، همچنین برخی از بورس های تحصیلی خصوصی در یونان وجود دارد، یونان به عنوان یک کشور کوچک، با این حال به تعداد نسبتا کمی کمک هزینه تحصیلی به متقاضیان اعطا می کند.

بورسیه تحصیلی یونان در مقاطع مختلف تحصیلی به قرار زیر می باشد :

  • فرد متقاضی پس از فراغت از تحصیل در دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم خود می تواند برای ادامه تحصیل به کشور یونان سفر کند. طول مدت تحصیل کارشناسی در یونان همانند ایران حدود ۳ تا ۴ سال می باشد و فرد می تواند در این دوره با اخذ بورسیه به تحصیل رایگان در دانشگاه های یونان مشغول شود و حتی می تواند به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی و همچنین سفرهای خود دریافت کند و با خیالی آسوده در این کشور تحصیل کند.
  • اخذ بورسیه تحصیلی یونان در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بالاتر از مقطع کارشناسی می باشد زیرا بورسیه تحصیلی در یونان در مقطع کارشناسی بیشتر برای افراد اروپایی و یا خود دانشجویان یونانی می باشد. لازم به ذکر است که فرد می تواند مبلغی در حدود ۶۰۰ یورو به عنوان مقرری ماهیانه دریافت کند که این مبلغ برای دانشجویانی است که از کشورهای در حال توسعه برای تحصیل به یونان مهاجرت کردند و همچنین می تواند مبلغ ۱۰۰۰ یورو نیز برای هزینه های سفر دریافت نماید.
  • میزان بورسیه تحصیلی یونان در مقطع دکترا مبلغ بیشتری می باشد و فرد به طور ماهیانه تا ۱۳۰۰ یورو را دریافت می کند و همچنین می تواند از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو را به عنوان هزینه های سفر خود دریافت نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در یونان می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه فرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی در یونان  – برخی از مهمترین انواع بورسیه های تحصیلی در یونان

برخی از مهمترین انواع بورسیه های تحصیلی در یونان به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه تحصیلی دولتی یونان: از مزایای بورسیه تحصیلی دولتی یونان می توان به حقوق ماهیانه، هزینه سفر و هزینه های مختلف نظیر اقامت، هزینه های کتاب و وسیله آموزشی به صورت رایگان، عدم پرداخت مالیات، برگزاری دوره های زبان یونانی در برخی از رشته ها اشاره کرد و فرد با اخذ این بورسیه می تواند ماهیانه ۶۰۰ یورو دریافت کند که این مبلغ مخصوص دانشجویان بین المللی می باشد. برای ثبت نام جهت دریافت این بورسیه تحصیلی می توان به سفارت یونان مراجعه کرد.
  • بورسیه بین المللی بنجامین گیلمن : بورسیه بین المللی بنجامین گیلمن به دانشجویان در مقطع لیسانس ارائه نمی شود ولی دانشجویانی که شرایط مالی مناسبی ندارند می توانند این بورسیه را کسب کنند که این گزینه ها در مورد شرایط مختلف متمایز است؛ اما اگر فرد شرایط مورد نظر این بورسیه را داشته باشد می تواند این بورسیه را اخذ کند. به صورت کلی متقاضیان بورسیه باید لزوما کم درآمد و دارای چالش های مالی قابل توجهی باشند. در این نوع بورسیه تحصیلی دانشجویان مبلغی تا حدود ۷٫۰۰۰ $ را دریافت می کنند. لازم به ذکر است که در هر دوره تنها به ۷۰۰ نفر این بورسیه تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی دیوید ال بورن: این نوع بورسیه متعلق به آمریکایی های مقیم در یونان می باشد و این دانشجویان باید در سطح بین المللی از نظر تحصیلی در رتبه بالای تحصیلی باشند و ذکاوت و هوش خود را نشان دهند به عبارتی متقاضیان باید دانشجویان درجه یک با سوابق تحصیلی عالی و تحصیلی فوق العاده ای باشند که در یک برنامه زبان و فرهنگ در یونان و یا قوانین، آموزش، فن آوری یا علوم تأکید دارند. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می باشد که پس از اتمام تحصیلات خود، باید برای دولت فدرال کار کنند. برای این فرصت ایده آل به دانشجویان مبلغ ۲۶،۰۰۰ دلار در هر بورسیه پرداخت می شود.
  • بورسیه موسسه Marie Sklodowska Curie: اگر فردی علاقه مند به تحقیق و پژوهش در رشته های بیولوژی و مهندسی بیولوژی باشد و در رشته های علوم زیستی، زیست شناسی، میکروبیولوژی، دامپزشکی، زیست ماده و رشته هایی از این قبیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد شرکت کند، برای دریافت این بورسیه می توان به سفارت یونان مراجعه کند. لازم به ذکر است که این موسسه در هر سال تنها دو نفر را پذیرش می کند و برای اینکه شانس بیشتری جهت اخذ این بورسیه داشت باید یک رزومه قوی و کاملی را ارائه داد.
بورسیه های تحصیلی در یونان

بورسیه های تحصیلی در یونان

در مقاله ” اقامت در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت یونان اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه موسسه Stavros Niarchos: متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا می توانند از این بورسیه استفاده کنند. این بورسیه شامل دو بخش می باشد که بخش اول آن مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته های حکومت داری و سیاست می باشد که پذیرش سالیانه تنها ۱۰ نفر را دارد و مبلغی در حدود ۳۵۰۰ یورو به هر دانشجو اختصاص داده می شود. بخش دوم این بورسیه مختص دانشجویان دکترا و ظرفیت آن نیز ۱۰ نفر می باشد. این مبلغ برای تحقیق دانشجویان دکترا در زمینه هایی نظیر جامعه مدنی و اصالت خواهی حدود ۹۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. برای دریافت این نوع بورسیه باید از سطح آگاهی زیادی در مورد حکومت داری مدرن اروپا و مفاهیم بین المللی در این زمینه برخوردار بود.
  • بورسیه موسسه اراسموس : موسسه اراسموس یکی از مهمترین موسسات در زمینه بورسیه تحصیلی در یونان است که به ۵۰ نفر، این نوع بورسیه تحصیلی یونان را اعطا می کند. این نوع بورسیه تحصیلی برای یادگیری زبان یونانی و سمینارهای فرهنگی می باشد و برای اخذ این بورسیه باید مدرک دانشگاهی داشت و اگر دانشجوی ترم آخر باشید نمی توانید از این بورسیه استفاده کنید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button