دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی برای ایجاد سهولت در تأمین هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان بین الملل می باشد. در این مقاله ما تصمیم داریم شما را با بورسیه تحصیلی کانادا آشنا نماییم.

کشور کانادا یکی از کشورهای مورد علاقه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل می باشد ولی هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا مقرون به صرفه نیست و بسیاری از افراد از عهده این هزینه ها بر نمی آیند.

برای این منظور متقاضیانی که قصد تحصیل در کانادا و نیاز به حمایت مالی دارند، مجموعه ای از بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشجویان بین المللی فراهم شده است که توسط دولت کانادا، دانشگاه های کانادا و دیگر سازمان ها ارائه می شوند. این مقاله در مورد انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا می باشد.

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس در کانادا

دانشجویانی که به صورت تمام وقت در مقطع لیسانس در کشور کانادا تحصیل می کنند می توانند از بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس در کانادا و کمک هزینه های موجود در دانشگاه استفاده نمایند. معدل دیپلم متقاضی و نحوه عملکرد او در دریافت بورسیه تحصیلی کانادا تأثیر فراوانی دارد.

دانشجویانی که دارای معدل بالا باشند و مدرک زبان نیز داشته باشند در هنگام ثبت نام در دانشگاه بین ۲ تا ۵ هزار دلار به عنوان بورسیه تحصیلی کانادا دریافت می کنند. در بیشتر دانشگاه های کشور کانادا دانشجویان می توانند پس از گذراندن ترم اول و دوم برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا اقدام نمایند. مبلغ این بورسیه با توجه رشته تحصیلی متفاوت است و تا ۱۵ هزار دلار در هر سال می شود.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کانادا ” اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی دولتی در کانادا

انواع بورسیه های تحصیلی دولتی در کانادا به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه تحصیلی Canada Graduate Scholarships – Master’s Program : این بورسیه برای دانشجویان کانادایی که برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در یک دانشگاه در کانادا ثبت نام کرده باشند.
  • بورسیه تحصیلی Benting Postdoctoral Fellowship کانادا : این بورسیه برای دانشجویان بین المللی که در مقطع تحصیلات تکمیلی در علوم طبیعی و علوم اجتماعی و تحقیقات بهداشتی قصد تحصیل داشته باشند.
  • بورسیه تحصیلی NSERC Postgraduate scholarships : این بورسیه شامل بورسیه های تحصیلی، جوایز و کمک هزینه های متعدد دولت کانادا برای دانشجویان برجسته که قصد تحصیل در رشته های علوم طبیعی یا مهندسی در یک دانشگاه معتبر کانادا را داشته باشند، می شود و توسط NSERC تامین می گردد.
  • بورسیه تحصیلی Organization of American States (OAS) Academic Scholarship Program : این بورسیه دولت کانادا از سوی سازمان کشورهای آمریکایی (OAS)، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی از هر کشور عضو OAS  (از جمله کشورهای منتخب در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب) می باشد.
  • بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate Scholarships Program کانادا : این بورسیه ، کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی دوره دکتری که قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه مشارکتی در کانادا را داشته باشند.
  • بورسیه تحصیلی IDRC Research Awards کانادا : این بورسیه برای دانشجویانی از کشورهای در حال توسعه که قصد تحصیل در دوره پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در یک دانشگاه معتبر کانادایی داشته باشند، می باشد.
انواع بورسیه های تحصیلی دولتی در کانادا

انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در کانادا

انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در کانادا به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه تحصیلی Trudeau Scholarships and Fellowships کانادا : این بورسیه به دانشجویان بین المللی مقطع دکتری که در دانشگاه ها و موسسات منتخب کانادا تحصیل می کنند ارائه می گردد.
  • بورسیه تحصیلی Anne Vallee Ecological Fund : این بورسیه برای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در زمینه تحقیق و پژوهش حیوانات در مقطع دکتری در یک دانشگاه معتبر کانادایی در استان کبک یا بریتیش کلمبیا را داشته باشند.

انواع بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشگاه های کانادا

انواع بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشگاه های کانادا عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی Concordia University International Undergraduate Awards : این بورسیه به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه کنکوردیا در مونترال کانادا در مقطع کارشناسی تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی Dalhousie University Scholarships: این بورسیه مخصوص دانشجویان بومی و بین المللی فعلی و آینده که در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه Dalhouse در هالیفاکس تحصیل می کنند، می باشد.
  • بورسیه تحصیلی Carleton University Awards for International Students: این بورسیه به تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا اعطا می شود و به طور اتوماتیک به درخواست های ارائه شده اعطا می گردد.
  • بورسیه تحصیلی York University International Student Program : دانشگاه یورک کانادا تعدادی کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی در حال تحصیل در تورنتو ارائه می دهد.
  • بورسیه تحصیلی McGill University Scholarships and Student Aid : این بورسیه کمک های مالی گوناگونی از جمله برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه McGill و بورس تحصیلی PBEEE Quebec Scholarship به دانشجویان خارجی بین المللی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و فوق دکتری ثبت نام کرده اند ارائه می شود.
  • بورسیه تحصیلی University of Saskatchewan International Student Awards : این بورسیه بر اساس صلاحیت دانشجویان بین المللی به آنها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ساسکاچوان کانادا تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی Western University International Admission Scholarships: این بورسیه شامل بورسیه های متعدد کانادایی برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه وسترن انتاریو کانادا دارند، می شود.
  • بورسیه تحصیلی Simon Fraser University Financial Aid and Awards : شامل دامنه وسیعی از بورسیه های تحصیلی و دیگر فرصتهای مالی برای دانشجویان بومی و بین المللی که در حال تحصیل در دانشگاه سایمون فریزر کانادا هستند می شود.
  • University of Waterloo International Funding : بورسیه های تحصیلی متنوعی در کانادا برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه واترلو کانادا به دنبال دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری می باشند ارائه می شود.
  • مجموعه های بورسیه تحصیلی University of Calgary International Scholarships: مجموعه ای از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه کلگری کانادا تحصیل می کنند و مبلغ این بورسیه ها از ۵۰۰ دلار تا ۶۰ هزار دلار کانادا متغیر می باشد.
  • بورسیه تحصیلی Fairleigh Dickinson Scholarships for International Students : این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه Fairleigh Dickinson ونکوور اعطا می شود.
  • بورسیه تحصیلی University of Toronto Ontario Graduate Scholarship : این بورسیه به دانشجویان بومی و بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تورنتو کانادا تحصیل می کنند اعطا می شود.
  • بورسیه تحصیلی University of Manitoba : این بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه مانیتوبا کانادا به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.
  • بورسیه تحصیلی HEC Montréal Scholarships: این بورسیه به دانشجویان بین المللی در HEC Montréal که بر اساس شایستگی یا نیاز دانشجویان اعطا می شود و شامل mobility scholarships برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • بورسیه تحصیلی University of Alberta International Scholarships: این بورسیه طیف وسیعی از کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آلبرتا کانادا را پوشش می دهد.
  • بورسیه تحصیلی UBC International Leader of Tomorrow Award : این بورسیه بر اساس شایستگی ها برای تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا در ونکوور به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می شود. دانشجویان باید مهارتهای رهبری داشته باشند و پیشرفت های تحصیلی استثنایی از خود نشان دهند.
  • بورسیه تحصیلی Quest University Canada: این بورسیه به میزان ۲۰ هزار دلار کانادا که جهت تحصیل در دانشگاه Quest کانادا اعطا می شود و همه دانشجویان بین المللی واجد شرایط را شامل می شود.

بورسیه تحصیلی مقطع تحصیلات تکمیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی در کانادا 3 نوع بورسیه وجود دارد که دانشجویان با دارا بودن شرایط لازم می توانند از این بورسیه ها استفاده نمایند.

  • بورسیه یا Fellowship

این بورسیه ها معمولاً به وسیله ی دانشکده ها]مؤسسه ها و شرکت های خارج از دانشگاه ارائه می شوند. این بورسیه ها دارای تعداد محدودی هستند و برای تشویق دانشجویان ارائه می شوند.
از مزایای این بورسیه این است که لازم نیست دانشجو در قبال دریافت این بورسیه کار کند. رقابت بسیاری برای دریافت این بورسیه وجود دارد نمره یGRE دانشجویان و معدل مقطع لیسانس و مقطع فوق لیسانس دانشجویان در دریافت این بورسیه تأثیر بسیاری دارد.

  • دستیار تدریس یا Teaching Assistant

اگر دانشجو بتواند به عنوان دستیار تدریس استاد معرفی شود وظیفه ی او اداره ی جلسات هفتگی، نمره دادن به دانشجویان و کمک به دانشجویان دیگر است. برای دریافت سمت دستیار دانشجو باید دارای تسلط کامل به زبان انگلیسی باشد و توانایی لازم برای تدریس را داشته باشد.

  • دستیار تحقیق یا Research Assistant

معمولاً اکثر استادان برای تعریف پروژه های تحقیقاتی مخصوصاً در رشته های بیولوژی و مهندسی بودجه هایی دریافت می کنند و بخشی از این بودجه ها به دانشجویان در مقطع فوق لیسانس و مقطع دکتری به عنوان RA تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات ممکن است براساس نمره تافل یا GRE بورسیه پرداخت شود. در بعضی از دانشگاه های کانادا براساس تعداد واحد های درسی برای هر درس تقریباً بین ۸۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار پرداخت می شود.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Fahima

میخواهم به بورسیه ثبت نام نمایم

سارا جوادی

با سلام برای بررسی شرایط شما برای بورسیه تحصیلی کانادا به اطلاعات بیشتری از سن ، تحصیلات،معدل، مدرک زبان و.... نیاز داریم. لطفا فرم ارزشیابی رایگان را روی وب سایت موسسه پر کنید تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

محمد ممتازبخش

بورييه رشته پزشكي در كانادا

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، به منظور اقدام برای بورسیه های تحصیلی باید شرایط شما ازجمله سن ، مدرک زبان و .. را بررسی کنیم. در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای بورسیه های تحصیلی بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button