انواع بورسیه های تحصیلی در ژاپن

هزینه های تحصیل در ژاپن معمولا بسیار بالا می باشد بنابراین متقاضیان تحصیل در کشور ژاپن به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در ژاپن هستند که معمولا از طریق روش های مختلف کسب می شوند . ابتدا فرد برای اخذ بورسیه تحصیلی در ژاپن باید از سفارت ژاپن در تهران اقدام نماید و یا اینکه با اساتید دانشگاه به طور مستقیم تماس بگیرد . در کشور ژاپن ، چندین بورسیه تحصیلی وجود دارد که قصد داریم در این مقاله به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در ژاپن بپردازیم .

برای اقامت و تابعیت در ژاپن روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی در ژاپن به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه تحصیلی مونبوکاگاکوشو ژاپن : این بورسیه به اغلب رشته ها تعلق می گیرد . برای اخذ این نوع بورسیه ، فرد باید فارغ التحصیل شده باشد و لازم به ذکر است که اگر دانشجوی سال آخر باشد نمی تواند برای این بورسیه اقدام کند.
  • بورسیه تحصیلی مونبوشو ژاپن : این بورسیه در سه مقطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد . این نوع بورسیه برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های ژاپن را دارند فرصت بسیار خوبی است .
  • بورسیه تحصیلی Aichi برای دانشجویان آسیایی : این نوع بورسیه برای دانشجویان آسیایی متقاضی تحصیل در مقاطع تکمیلی در رشته‌های تحصیلی صنعتی مورد تایید دولت در ژاپن می باشد .
  • بورسیه تحصیلی ADB : این بورسیه تحصیلی برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی از کشورهای آسیایی و حاشیه اقیانوس آرام که به قصد تحصیل در ژاپن و در رشته ‌های مربوط به توسعه از جمله اقتصاد، مدیریت و علوم و فناوری وارد این کشور می‌ شوند ، می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ژاپن توضیح دادیم .

بورسیه های تحصیلی در ژاپن

بورسیه های تحصیلی در ژاپن

  • بورسیه تحصیلی Japan-IMF برای آسیا : این نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که در حال حاضر در یکی از ارگان‌ های دولتی مربوط به اقتصاد و امور مالی فعالیت دارند و به قصد تحصیل وارد کشور ژاپن می‌ شوند ، می باشد که تنها برای برخی از کشورهای آسیایی فراهم شده است.
  • بورسیه‌ های پژوهشی وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش و فناوری ژاپن برای دانشجویان بین المللی : یک نوع از بورسیه‌ های دولتی برای تحصیل در مقاطع تکمیلی در ژاپن می باشد .
  • بورسیه تحصیلی پست دکترای JSPS ژاپن : این نوع از بورسیه ‌های تحصیلی برای افراد دارای مدرک دکترا که برای پژوهش وارد کشور ژاپن می‌ شوند ، می باشد .
  • بورسیه رشته ‌های مهندسی مقطع دکترا دانشگاه KUT برای دانشجویان بین المللی : این نوع از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته‌های مهندسی مقطع دکترا در دانشگاه فناوری کوچی (KUT) می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” بیاندازید.

  • بورسیه «طراحی برای فردا» دانشگاه کیو ژاپن برای دانشجویان بین المللی :  این نوع بورسیه تحصیلی دانشگاه کیو برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در رشته‌ های مختلف این دانشگاه می باشد .
  • بورسیه ویژه دانشگاه توکیو ژاپن برای دانشجویان بین المللی : بیش از ۱۰۰ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در مقاطع تکمیلی در دانشگاه توکیو وجود دارد .به علاوه اگر فردی علاقه مند به تحصیل در شهر توکیو باشد ، دانشگاه های دیگری برای اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند .
  • بورسیه نهاد اوتسوکا توشیمی: این نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در رشته‌ های پزشکی، داروسازی، تغذیه، تربیت بدنی یا مدیریت بازرگانی می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button