انواع بورسیه های تحصیلی در هلند

کشور هلند از جمله کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل در آن بسیار زیادست ولی از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد. لذا برای تحصیل در هلند می توان از طریق دریافت کمک هزینه تحصیلی در هلند و بورسیه تحصیلی هلند اقدام کرد. بورسیه تحصیلی در هلند به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند کرده اند. بورسیه تحصیلی کشور هلند توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و علوم هلند برای چندین دانشگاه که در زمینه های علوم برتر تحقیقات گسترده دارند، ارائه می گردد. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی هلند معمولا به افرادی داده می شود که رزومه بسیار قوی و چشم گیری از خود ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در هلند بپردازیم که به شرح زیر می باشند:

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هلند 2019 ” به طور مفصل درباره شرایط صفر تا صد تحصیل در هلند توضیح دادیم .

  • بورسیه تحصیلی اراسموس هلند : تحصیلی بورسیه اراسموس در سال 2014 در اتحادیه اروپا به تصویب رسید و بازده زمانی اعمال شده برای این برنامه 6 سال می باشد و هدف از طرح و تصویب این برنامه تشویق دانشجویان و متقاضیان بین المللی مستعد تحصیلی و کاری است که از لحاظ مالی به این افراد کمک می شود تا بتوانند در اتحادیه اروپا تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانند.
  • بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس هلند : بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس یک برنامه تلفیقی بین اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غیر اروپایی می باشد که به جهت بالا بردن سطح کیفیت آموزش عالی در اتحادیه برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است.

برای اقامت و تابعیت در هلند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هلند ” را مطالعه فرمایید .

  • بورسیه تحصیلی دزموند فورتس هلند : این بورسیه به افرادی تعلق می گیرد که در زمینه تحصیلی و فیلد کاری خود از تخصص بالایی برخوردار باشند . در واقع این بورسیه از سوی شرکتFMO هلند برای افرادی که در این شرکت استخدام شده باشند در نظر گرفته شده است ولی برای سایر افراد متخصص نیز می توان اقدام به دریافت این بورسیه کرد .
  • بورسیه تحصیلی منا (MENA) : این بورسیه در واقع بین 140 طرح بورسیه در نظر گرفته شده در هلند به اتباع آفریقا و خاورمیانه که در زمینه تحصیل و کاری خود تخصص بالایی داشته باشند و یا اینکه دوره های حرفه ای را گذرانده باشند اعطا می شود و البته اعطا این بورسیه ها در دوره های کوتاه مدت رخ می دهد .
  • بورسیه تحصیلی لیبرال هلند : این بورسیه ویژه دانشجویان کانادایی می باشد که می خواهند بقیه واحد های درسی خود را در دانشگاه های هلند بگذرانند و یا اینکه بخواهند واحد های درسی خود را در این کشور تطبیق دهند. مدت زمان استفاده یا ارائه بورسیه لیبرال برای این دانشجویان 3 ماه تا 1 سال می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به هلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به هلند ” اطلاعات کسب کنید .

بورسیه های تحصیلی در هلند

بورسیه های تحصیلی در هلند

  • بورسیه تحقیقاتی هلند (NFP) : بورسیه تحقیقاتی هلند در واقع در جهت ترویج و تشویق افراد متقاضی که در زمینه های رشته تحصیلی خود تخصص بالایی در تحقیقات و انجام پروژه های علمی خود داشته اند و در زمینه های علمی مقالات معتبری ارائه داده اند ، تعلق می گیرد و این بورسیه از سوی وزارت امور خارجه هلند برای این افراد در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه تحصیلی هلند توسط دانشگاه رادبود Radboud University : برای متقاضیان تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. این بورسیه به دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که دارای شرایط لازم باشند تعلق می گیرد. دانشگاه رادبود Radboud University که در رتبه بندی جهانی از رتبه مناسبی برخوردار است و با امکانات پیشرفته و اساتید با سطح علمی بالا به عنوان یکی از بهترین دانشگاههای اروپا محسوب می شود با هدف جذب متقاضیان بین المللی با سوابق درخشان آکادمیک از سرتاسر دنیا (خارج از اتحادیه اروپا) بورسیه های تحصیلی خودرا ارائه می کند.این بورسیه در واقع به صورت نقدی به دانشجو پرداخت نمی شود بلکه در قالب کمک هزینه تحصیلی و تخفیف در شهریه ارائه می شود. دانشجویانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند می توانند شهریه مربوط به دانشجویان اروپایی را بپردازند به این صورت که شهریه دانشگاه به صورت عادی ۹٫۵۷۰ تا ۱۰٫۵۳۷ یورو در سال می باشد ولی شهریه سالیانه برای دانشجویان خارجی بورسیه شده ۱۹۰۶ یورو است (برابر با شهریه دانشجویان هلندی).همچنین دانشگاه رادبود مبلغ ۷۰۰ یورو را برای هزینه ویزا، اخذ اقامت و بیمه درمانی دانشجویان پرداخت می کند.

    گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button