انواع بورسیه های تحصیلی نروژ

کشور نروژ ، کشوری در قسمت غربی جزیره اسکاندیناوری می باشد که از کشورهای اتحادیه اروپا نیست ولی روابط بسیار نزدیکی با کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا دارد . تحصیل در نروژ به صورت رایگان است ولی از آنجایی که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر می باشد ، دانشجویان سعی در اخذ بورسیه تحصیلی در نروژ را دارند . البته تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ به صورت رایگان نمی باشد و تنها تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان است . دانشگاه های کشور نروژ بورسیه های فراوانی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد به طوری که در حال حاضر این کشور 1100 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان قرار داده است که از این میان 800 بورسیه به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و 300 بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای بالکان  غربی ، اروپای مرکزی و آسیای مرکزی تعلق دارد . دانشگاه های نروژ علاوه بر ارائه بورسیه به دانشجویان ، کمک هزینه های تحصیلی بسیاری نیز به آنها پرداخت می کنند . حال در این مقاله قصد داریم با انواع بورسیه های تحصیلی نروژ آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت نروژ مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه بفرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی بین المللی نروژ عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه های تحصیلی اراسموس موندوس در رشته های مدیریت و مهندسی دریایی و ساحلی
  • طرح کیوتای نروژ برای دانشجویان کشورهای درحال توسعه
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی تابستانی در دانشگاه اوسلو نروژ

 

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ  – بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس برای دانشجویان خارجی در نروژ

بورسیه های اراسموس موندوس، با حمایت مالی اتحادیه اروپایی، منحصرا به دانشجویان از اتحادیه اروپایی و هم کشورهای غیر اتحادیه اروپایی تعلق می گیرد که در یکی از برنامه های مشترک اراسموس موندوس در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا انتخاب شده اند. رشته های تحت پوشش توسط این بورسیه تحصیلی در نروژ به شرح زیر می باشد :

  • علوم انسانی و هنر
  • ریاضیات و علوم کامپیوتری
  • علوم اجتماعی
  • بازرگانی
  • حقوق
  • کشاورزی و باغبانی
  • مهندسی
  • تولید و ساخت
  • بهداشت و رفاه

دانشجویان بین المللی برای آگاهی از شرایط این بورسیه تحصیلی و نحوه درخواست آن، می توانند به سایت مربوط به این بورسیه تحصیلی مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنند. مهلت ثبت نام در این بورسیه تحصیلی برای کاهش هزینه زندگی در نروژ در ماه سپتامبر و آگوست هر سال است.

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ – بورسیه های تحصیلی اراسموس موندوس در رشته های مدیریت و مهندسی دریایی و ساحلی

بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس در رشته های مدیریت و مهندسی دریایی و ساحلی (CoMEM) برای مقطع کارشناسی ارشد و به تدریسی با زبان انگلیسی و 2 ساله است. به عنوان دانشجو، فرد بایست که در یکی از رشته های مورد نظر برنامه اراسموس ثبت نام و شرکت کند. با اتمام مقطع کارشناسی ارشد CoMEN اراسموس موندوس، فرد مدرک MSc را از هر سه دانشگاهی که فرد در طی دوره بازدید کرده ، دریافت خواهد کرد. علاوه بر دانشگاه های اروپایی بنام و معروف، دانشکده های مهندسی عمران و ژئوتکنیک، دپارتمان مهندسی هیدرولیک دانشگاه علوم و تکنولوژی، Trondheim، دانشکده مهندسی، علوم و تکنولوژی، دانشکده مهندسی عمران و حمل و نقل نیز تحت پوشش این بورسیه تحصیلی می باشد. معمولا تعداد دریافت کننده این بورسیه تحصیلی محدود می باشد  و هر سال حدود 15 تا 17 دانشجوی ارشد خارجی به CoMEM MSc دسترسی دارد. مدارک لازم برای پذیرش این بورسیه به شرح زیر است :

  • مدرک لیسانس BSc در رشته های مهندسی عمران، مهندسی محیطی یا مدرک در یک رشته مرتبط با برنامه CoMEM
  • معدل کل دوره لیسانس (GPA) حداقل 75 درصد ماکسیمم ارزشیابی باشد
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • یک مقاله پژوهشی مرتبط با CoMEM به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی

در مقاله ” مهاجرت به نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به نروژ اطلاعات کسب کنید .

مهلت درخواست پذیرش در این نوع بورسیه تحصیلی در نروژ معمولا 1 نوامبر هر سال است .

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ – طرح کیوتای نروژ برای دانشجویان کشورهای درحال توسعه

دولت کشور نروژ بورس هایی را برای دانشجویان کشورهای درحال توسعه در اروپای شرقی و آسیای مرکزی از طریق طرح کیوتا Quota Schem تهیه می کند. اغلب برنامه های پیشنهادی مخصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است ولی طرح کیوتا همچنین برنامه های تحصیلی ویژه لیسانس نیز دارد. کلیه دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه ها و کالج های نروژ شایسته دریافت این بورسیه می باشند و اعطای این بورسیه تحصیلی بدین طریق است که 40 درصد از مبلغ به صورت بلاعوض و 60 درصد به صورت وام به دانشجو تعلق می گیرد. پرداخت اقساط وام مذکور نیز به پس از اتمام تحصیل دانشجو موکول می شود.

این بورس تحصیلی به 1100 دانشجوی خارجی داده می شود که 800 نفر از کشورهای در حال توسعه و 300 نفر از اروپای شرقی و آسیای مرکزی هستند . دانشجویان ایرانی نیز مشمول دریافت این بورسیه تحصیلی هستند . دانشجویان ایرانی متقاضی این بورسیه تحصیلی بایست که مستقیما از ایران درخواست دهند و حداقل 1 سال قبل از قصد تحصیل در دانشگاه های نروژ در ایران مقیم باشند. مدارک لازم برای اخذ این بورسیه عبارتند از:  دیپلم دبیرستان یا حداقل مدرک معادل 2 سال آموزش عالی از کشور ایران به همراه فرم تکمیل شده درخواست می باشد. دانشجویان ایرانی بایست که توجه کنند مهلت ثبت نام بورسیه تحصیلی کیوتا 1 دسامبر هر سال است .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور نروژ دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور نروژ  ” را مطالعه نمایید.

انواع بورسیه های تحصیلی نروژ  – بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی تابستانی در دانشگاه اوسلو

دانشگاه اوسلو نروژ این بورسیه را به متقاضیان از کشورهای خاص جهت تحصیل در دوره های فوق لیسانس و لیسانس در طی دانشگاه تابستانی بین المللی پیشنهاد می کند. مهلت زمانی درخواست این بورسیه تحصیلی، 1 فوریه سال 2017  میلادی است . هدف از این بورسیه تحصیلی، دانشجویان خارجی از  کشورهای آسیاییريال اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، قفقاز و بالکان، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، کشورهای EU/EEA ، ایالات متحده آمریکا و کانادا است . بورسیه ISS پوشش دهنده هزینه های اصلی، اقلام تحصیلی و کارت تردد اسلو است . فرد جهت صلاحیت برای اخذ این بورسیه بایست که مدارک آکادمیک و مهارت زبان انگلیسی را برای دوره های ISS داشته باشد. رقابت بر سر بورسیه های ISS خیلی شدید می باشد و به همین دلیل اخذ ویزای تحصیلی در نروژ نیز تقاضای بالایی دارد.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button