بورسیه تحصیلی در مجارستان ، یکی از رایج ترین بورسیه های تحصیلی اروپایی می باشد که مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . از مزایای بورسیه تحصیلی در کشور مجارستان می توان به هزینه مناسب برای ادامه تحصیل و همچنین زندگی در مجارستان اشاره کرد.

لازم به ذکر است که افراد در زمان تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند در طی هفته مشغول به تحصیل کار شوند و براساس مقاطع مختلف حقوق مشخصی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است . اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان در تمامی مقاطع امکان پذیر می باشد . این مقاله در مورد انواع بورسیه های تحصیلی در مجارستان می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مجارستان ” اطلاعات کسب کنید .

دولت مجارستان ، برنامه هایی برای اعطای بورسیه به دانشجویان بین المللی طراحی و تدوین کرده است . بورسیه تحصیلی در کشور مجارستان انواع مختلفی دارد که در ادامه بیشتر به شرح هر یک از این بورسیه ها می پردازیم .  انواع بورسیه های تحصیلی در کشور مجارستان به شرح زیر می باشد :

بورسیه دولتی بین المللی مجارستان

شیوه انتخاب دانشجویان از سایر کشورها برای اعزام به تحصیل در مجارستان از سوی وزارت علوم آن کشور صورت می‌ گیرد. بورسیه های تحصیلی مجارستان در سطح دولتی تمام مقاطع تحصیلی از قیبل کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را پوشش می ‌دهند.

در این بورسیه تحصیلی هزینه‌ های مرتبط با بیمه سلامت، محل اقامت، هزینه شهریه نیز پوشش داده می‌ شوند. این بورسیه‌ ها در سطح تحصیلات تکمیلی طی شرایطی با بررسی دقیق پیشینه علمی دانشجویان اهدا و ارائه می گردد . هدف از اعطای بورسیه دولتی بین المللی مجارستان ، جذب دانشجویان نخبه و با استعداد می باشد .

بورسیه استیپندیوم مجارستان

یک نوع از بورسیه های دولتی در کشور مجارستان می باشد که در سال ۲۰۱۳، از سوی دولت مجارستان برنامه ‌ریزی شده است. کشورهایی که با مجارستان تفاهم‌‌‌ نامه ‌های آموزشی و تحصیلی بسته اند ، می‌توانند از این بورسیه های تحصیلی مجارستان استفاده کنند.

در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور از ۴ قاره جهان این تفاهم ‌نامه‌ ها را با کشور مجارستان به امضا رسانده ‌اند و روز به روز تعداد دانشجویان بین ‌المللی حاضر در مجارستان در حال افزایش می باشد

بورسیه اراسموس ماندوس مجارستان

بورسیه اراسموس ماندوس مجارستان برنامه‌ای آموزشی می باشد که از جانب اتحادیه اروپا به تحصیل، ورزش و آموزش جوانان می ‌پردازد. این بورسیه مخصوص دانشگاه های اروپا می باشد و در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکتری ارائه می ‌شود.

بیش از چهار میلیون دانشجو از سراسر اروپا، در این بورسیه شرکت کرده‌ اند و مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف هستند. لازم به ذکر است که این بورسیه محدود به دانشجویان نیست و اساتید نیز می ‌توانند در آن شرکت کنند.

بورسیه سی ‌‌پوس مجارستان

بورسیه سی ‌‌پوس مجارستان یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی کشور مجارستان می باشد که در آن کشورهای آلبانی، استونی، اتریش، بوسنی ‌هرزگوین، کرواسی، جمهوری چک، مولداوی، مقدونیه، لهستان، مونتنگرو، رومانی، صربستان، اسلوانی شرکت دارند.

این بورسیه با هدف ایجاد شبکه ‌های ارتباطی میان کشورهای نام‌ برده صورت می‌گیرد. ایجاد شبکه ‌های ارتباطی و تعامل در زمینه ‌های علمی گوناگون با امکان تحصیل در کشورهای عضو این برنامه صورت می‌گیرد. این بورسیه نیز مخصوص دانشجویان نیست و برای مدت مشخصی دانشجویان و اساتید می ‌توانند از این بورسیه استفاده کرده و به تعاملات آموزشی و تبادلات علمی با دانشگاه ‌های مختلف بپردازند.

هر چند کشورهای حاضر در این بورسیه ، با یکدیگر تشکیل یک گروه و شبکه‌ای ارتباطی می‌دهند و به واسطه گروه ‌بندی‌ هایی که صورت می گیرد با یکدیگر تبادلات علمی و سازنده ‌ای را پوشش می‌ دهند.

بورسیه مجارستان و فائو

در سال ۲۰۰۷ میلادی قراردادی میان دولت مجارستان و سازمان فائو (سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد) به امضا رسید که طی آن دولت مجارستان امکان تحصیل را برای برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی نظیر افعانستان، تاجیکستان، نیجریه، سومالی، میانمار، ترکمنستان و غیره فراهم می نماید.

بیشتر کشورهایی که تحت بورسیه تحصیلی دولتی مجارستان با همکاری سازمان نائو قرار می‌گیرند، از جمله کشورهای محروم و با امکانات آموزشی نه چندان مطلوب هستند.

در این بورسیه هزینه‌های تحصیل دانشجویان تمام و کمال از سوی دولت مجارستان تقبل می‌شود. امکانات رفاهی مختلف، پرداخت شهریه دانشگاه، در نظر گرفتن محل اقامت دانشجویان، بیمه سلامت و سایر امکانات در این بورسیه پوشش داده می‌شوند.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
Call Now Button