انواع بورسیه های تحصیلی در فنلاند

در کشور فنلاند، انواع مراکز تحصیلات عالی مانند دانشگاه، موسسات و همچنین دانشگاه علوم کاربردی وجود دارد که هر کدام از این مراکز هر ساله تعدادی بسیار زیاد رشته تحصیلی با زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. در این کشور امکان بورسیه شدن در دو  مقطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.. تحصیل دکترا در فنلاند کاملا رقابتی است و به دلیل داشتن شرایط خوبی مانند تحصیل در فنلاند به صورت بورسیه ، متقاضیان تحصیل دوره دکترا در دانشگاه های فنلاند باید از شرایط بسیار خوبی برخوردار باشند و تمامی دروس در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد. در حال حاضر امکان تحصیل رایگان در فنلاند در همه رشته ها به جز پزشکی و هنر وجود دارد. کشور فنلاند دارای انواع بورسیه های تحصیلی است و در این مقاله قصد داریم انواع بورسیه های تحصیلی در فنلاند را شرح دهیم .

در مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فنلاند اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی در کشور فنلاند به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه تحصیلی دولت فنلاند جهت فرصت مطالعاتی : این بورسیه مختص دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا می باشد . جهت پذیرفته شدن در بورسیه تحصیلی دولت فنلاند داشتن شرایط زیر الزامی است :
  • اقدام فوری برای این بورسیه بعد از گذراندن یک دوره‌ی یک ساله در دانشگاه‌ های فنلاندی
  • داشتن گواهی مهارت زبان مورد نیاز پروژه ( نوشتن، خواندن و…)
  • داشتن مدرک حداقل کارشناسی ارشد
  • داشتن ارتباط رسمی با یکی از موسسات دارای این بورسیه قبل از درخواست پذیرش، نامه‌ دعوت این موسسه که باید تعهد موسسه میزبان را نسبت به پروژه درخواست شده، نیز شامل شود.
  • قصد تکمیل تحقیقات خود در رشته‌ مورد نظر و شرکت در پروژه‌ تحقیقاتی یا تدریس در دانشگاه به عنوان دانشجوی مهمان
  • این بورسیه شامل ۱۵۰۰ یورو در ماه می باشد و هزینه بیمه را هم در مدت اقامت می ‌پردازد. هزینه سفرهای داخلی و خارجی را دربر نمی‌گیرد.
  • بورسیه CIMO (center for international mobility) : این نوع بورسیه تحصیلی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی که به زبان انگلیسی در مقطع دکتری تحصیل می کنند و یا به تحقیق مشغولند تعلق خواهد گرفت. بورسیه CIMO در مقطع دکترا در تمامی رشته های دانشگاهی ارائه می شود و شامل مقاطع پست دکتری و فوق لیسانس و لیسانس برای دانشجویان خارجی که در زبان انگلیسی در کشور فنلاند تحصیل می کنند ، نمی شود . این نوع بورسیه برای افرادی که در دوره های ابتدایی و پیشرفته زبان فنلاندی هستند نیز نخواهد شد .
  • بورسیه تحصیلی EDUFI فنلاند : بورسیه تحصیلی EDUFI فنلاند مختص دانشجویان جوانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند . لازم به ذکر است که مقاطع کارشناسی ارشد و پست دکتری شامل این بورسیه نمی‌‌شوند. مدت این کمک هزینه از 3 ماه تا یک سال متغیر می باشد و ۱۵۰۰ یورو در ماه را در بر می‌گیرد که هزینه‌ های زندگی و مسکن را فقط برای شخص درخواست کننده نیز تامین می ‌کند. بازه زمانی مشخص برای این بورسیه ذکر نشده است و متقاضیان در کل سال قادر به درخواست هستند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی در فنلاند  – نمونه هایی از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند

در این قسمت قصد داریم به بررسی نمونه هایی از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند بپردازیم .

  • بورسیه کامل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اوئولو فنلاند : دانشگاه اوئولو فنلاند یکی از بزرگترین دانشگاه‌ های فنلاند می باشد. بورسیه دانشگاه اوئولو فنلاند دو ساله است و صد‌ در‌صد شهریه‌  دانشگاه را متقبل می‌ شود و مختص دانشجویانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند. یکی از شرایط پذیرش و بورسیه گرفتن در این دانشگاه داشتن گواهی سطح زبان می باشد و دانشجویان واجد شرایطی که معیار‌های قابل قبول این دانشگاه را دارند، دراولویت قرار می‌گیرند.
بورسیه های تحصیلی در فنلاند

بورسیه های تحصیلی در فنلاند

  • بورسیه دانشگاه هلسینکی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد : دانشگاه هلسینکی فنلاند یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شده است که بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان واجد شرایط تدارک دیده است یکی از این کمک هزینه های دو ساله برای مقطع کارشناسی ارشد می باشد .

برای اقامت و تابعیت در فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

  • بورسیه دانشگاه های پلی تکنیک فنلاند در مقطع کارشناسیدانشگاه فنی حرفه ای فنلاند برای مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی برای بورسیه تحصیلی فنلاند ، دانشجو می پذیرد. این دانشگاه عموما به مباحث فنی و علمی می پردازند تا تئوریک.
  • بورسیه دانشگاه های معمولی فنلاند در مقطع کارشناسی : دانشگاه های معمولی فنلاند مانند تمامی دانشگاه های کشورهای مختلف است و از دانشگاه های پلی تکنیک بزرگتر و بیشتر هستند اما بورسیه تحصیلی فنلاند برای دوره کارشناسی به زبان انگلیسی در آنها برگزار نمی شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button