انواع بورسیه های تحصیلی در سوئیس

تحصیل در کشور سوئیس می تواند امکان تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا، در یکی از امن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان و همچنین محیط آموزشی و تحصیلی بسیار مناسبی را برای دانشجو فراهم نماید. سالانه دانشگاه های سوئیس، برخی از دانشجویان خود را از بین متقاضیان خارجی انتخاب می کنند. هزینه تحصیل در سوئیس صرفا در دانشگاه های دولتی کم و مقرون به صرفه است و البته امکان اخذ بورسیه نیز برای دانشجویان بین المللی در صورت داشتن رزومه تحصیلی خوب وجود دارد. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع کارشناسی است. هر ساله دولت سوئیس برای ترویج تبادل و پژوهش همکاری های بین المللی به دانشجویان بیش از ۱۸۰ کشور کمک هزینه تحصیلی اعطا می نماید. بورسیه تحصیلی تحقیقاتی در اختیار پژوهشگران فارغ التحصیل در هر رشته ای قرار می گیرد. بورسیه تحصیلی در سوئیس، پرداخت ماهانه، معافیت از شهریه تحصیلی، بیمه درمانی، هزینه بلیط هواپیما، کمک هزینه مسکن و غیره را تحت پوشش قرار می دهد. دولت کشور سوئیس برای جذب دانشجویان ممتاز جهان برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس در مقاطع دکترا، فوق دکترا و دکترای پژوهشی بورسیه های متنوعی را ارائه می کند. حال قصد داریم به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در سوئیس بپردازیم.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سوئیس مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه بفرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه های دولتی دانشگاه های سوئیسدولت سوئیس این بورسیه را از طریق کمیسیون فدرال اعطای بورسیه برای  دانشجویان خارجی فراهم می نماید.بورسیه تحصیلی دانشگاه های سوئیس شامل دانشگاه های کشور سوئیس، موسسات فناوری فدرال و دانشگاه های علوم تجربی می شود. بورسیه دانشگاهی  هنر که شامل مدارس موسیقی و هنرهای زیبا می باشند که البته محدود به کشورهای خاصی می شوند.
  • بورسیه تحصیلی عالیه دولت سوئیساین بورسیه تا مقطع دکترا در تمامی رشته ها امکان تحصیل و پژوهش را برای دانشجویان در یکی از دانشگاه ها و یا موسسات معتبر سوئیس فراهم می آورد و هزینه های ماهیانه، معافیت شهریه، تامین بیمه بهداشتی، هزینه پرواز و کمک هزینه زندگی را شامل می شود.
  • طرح دانشجوی سیار: این طرح این اجازه را به دانشجویان سیار می دهد تا بتوانند در یکی از دانشگاه های عضو این سیستم در اتحادیه اروپا به عنوان مهمان ادامه تحصیل دهند و بعد به دانشگاه اولیه خود بازگردند.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه برن سوئیسبرای دانشجویان بین المللی : این بورسیه تحصیلی نیز در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان برتر و مبلغ ۱۶۰۰ فرانک سوئیس برای هر ماه تحصیلی اعطا می شود.  
  • بورسیه عالیه و تحصیلی دانشگاه زوریخ سوئیس (ETH) : از نظر مالی دانشگاه زوریخ سوئیس، دانشجویان ممتازی که خواهان تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشند را به دو طریق حمایت می کند که بورسیه عالیه و طرح فرصت ها به صورت کامل هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد و طرح بورسیه تحصیلی برتر در آن به دانشجویان مستمری جزئی و پیشنهادات دستیاری ارائه می شود.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور سوئیس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور سوئیس ” را مطالعه نمایید.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه لوزان سوئیس (University of Lausanne) : این بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان بین المللی متقاضی شرکت در دوره کارشناسی ارشد می باشد و میزان این کمک هزینه ۱۶۰۰ فرانک سوئیس در هر ماه از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ جولای که همان طول دوره می باشد را پوشش می دهد.
  • دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان (کمک هزینه آموزشی دانشجویان ممتاز EPFL) :: کمک هزینه های آموزشی محدودی را در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان برتری که از نظر سوابق تحصیلی برجسته هستند، ارائه می دهد. ثبت نام برای درخواست این کمک هزینه تحصیلی برای تمامی افراد آزاد می باشد و برای متقاضی خارجی، بسته ارائه شده شامل مبلغ ۱۶ هزار فرانک سوئیس جهت یک سال تحصیل به علاوه رزرو محل سکونت دانشجو می باشد.
  • بورسیه تحصیلی موسسات آموزشی عالی : هر ساله تعداد چشم گیری از بورسیه های تحصیلی این موسسات به دانشجویانی تعلق می گیرد که در مقاطع کارشناسی ارشد و مشغول به تحصیل می شوند. تمامی کاندیداهای متقاضی در این مقاطع مجاز به درخواست دکترا می باشند و به صورت کلی مبلغی در حدود ۱۸۰۰ فرانک سوئیس برای هر سال بوده و شامل معافیت پرداخت شهریه و هرینه های جانبی دوره می باشد .
  • بورسیه های تحصیلی MBA در دانشگاه IMD  : این دانشگاه بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی از سراسر جهان و با سوابق تحصیلی متفاوت ارائه می دهد. تعدادی از این بورسیه ها عبارتند از : بورسیه تحصیلی Jim Alert. این بورسیه  مختص دانشجویان محروم آفریقا، اروپای مرکزی و اروپای شرقی می باشد حدود مبالغ اعطایی در بورسیه ها بین ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار فرانک سوئیس می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئیس شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سوئیس ” بیاندازید.

بورسیه های تحصیلی در سوئیس

بورسیه های تحصیلی در سوئیس

  • کمک هزینه تحصیلی عالیه دانشگاه ژنو سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد : کمک هزینه تحصیلی دانشکده علوم دانشگاه به دانشجویان برتر و همچنین کاندیداهای با انگیزه که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مورد ارائه دانشکده علوم این دانشگاه را دارند، اعطا می گردد و میزان این کمک هزینه تحصیلی در حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار فرانک سوئیس برای هر سال تحصیل می باشد.
  • طرح کمک هزینه تحصیلی US Fulbright-Swiss : این طرح به دانشجویان آمریکایی اجازه اخذ بورسیه و تحصیل در سوئیس را می دهد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Faezeh

سلام خسته نباشید، ببخشید برای رشته هایی مثل روانشناسی آیا با زبان انگلیسی هم بورس تعلق میگیره یا فقط با زبان سوئیسی؟ 

سارا جوادی

با سلام در مقطع ارشد و دکتری امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم است.اما کارشناسی ایتالیایی و فرانسوی و آلمانی

پونه

سلام.خسته نباشید.ببخشید برای ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی و گرفتن تخصص هم بورسیه داره این کشور ؟

سارا جوادی

با سلام بله در مقطع تخصص نیز بورسیه ارائه می شود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button