انواع بورسیه های تحصیلی رومانی

کشور رومانی یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا می باشد اخذ بورسیه تحصیلی رومانی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است و هر ساله تعداد زیادی دانشجو درخواست بورسیه تحصیلی کشور رومانی را می دهند . بورسیه تحصیلی در رومانی برای دانشجویان مقطع کارشناسی برای مدت زمان 3 تا 6 سال و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 1.5 تا 2 سال می باشد که برای دانشجویان دوره دکترا 3 تا 4 سال طول می کشد . کمک هزینه های  تحصیلی در رومانی 65 یورو در یک ماه برای مقطع کارشناسی ، 75 یورو در ماه برای کارشناسی ارشد و 85 یورو در ماه برای مقطع دکترا می باشد . بورسیه تحصیلی کشور رومانی انواع مختلفی دارد . اگر فردی دانشجویی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد امکان اخذ بورسیه تحصیلی رومانی از سوی دولت را خواهد داشت ولی اگر دانشجو از سایر کشورها باشد نیز بورسیه های تحصیلی متفاوتی را می تواند دریافت نماید . بورسیه هایی از طرف وزارت امور خارجه و همچنین وزارت علوم و آموزش رومانی برای توسعه تبادلات علمی و فرهنگی با سایر کشورها ارائه  می گردد . این برنامه ها از این جهت می باشد که چشم اندازهای علمی این کشور همراه با سایر کشورها گسترش پیدا کند . انواع بورسیه های تحصیلی رومانی از جانب وزارت اقتصاد رومانی ارائه می شود که هدف آن نیز گسترش همکاری های اقتصادی با سابر کشورها است . لازم به ذکر است که انواع بورسیه های تحصیلی کشور رومانی تنها از طرف وزارت خانه ها ارائه نمی شود بلکه برخی از دانشگاه های رومانی نیز دانشجویان خارجی را که دارای سوابق تحصیلی خوبی هستند جذب می کنند . اغلب بورسیه های ارائه شده از جانب دانشگاه در ارتباط با تحصیلات تکمیلی است و فرصت خوبی می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به رومانی مقاله ” مهاجرت به رومانی ”  را مطالعه بفرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی رومانی عبارتند از :

  • بورسیه وزارت امور خارجه رومانی : از طرف وزارت امور خارجه بورسیه هایی ارائه می شود که دانشگاه در این دوره تحصیلی به آموزش دروس خود به زبان رومانیایی می پردازد و اگر دانشجویی خارجی باشد قبل از این که دوره شروع شود آموزش زبان رومانیایی برای وی اجباری خواهد بود . هدف از ارائه این نوع از بورسیه این است که روابط بین کشورها و فرهنگ و زبان رومانیایی توسعه پیدا کند به همین دلیل است که واحدها به زبان رومانیایی تدریس می گردد . برای آموزش زبان رومانیایی دوره هایی به مدت 6 ماهه تعیین شده است . انواع بورسیه های تحصیلی رومانی که وزارت امور خارجه آنها را ارائه می دهد در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور رومانی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در رومانی ” را مطالعه نمایید.

انواع بورسیه های تحصیلی رومانی

انواع بورسیه های تحصیلی رومانی

  • بورسیه کارشنناسی رومانی : مدت زمان بورسیه کارشناسی رومانی با توجه به رشته مورد نظر 3 تا 6 سال طول می کشد . این بورسیه برای مقاطع بالاتر در مدارس و یا پیش دانشگاهی ارائه می شود و به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در رومانی مشغول به تحصیل هستند ، تعلق می گیرد . مبلغ این بورسیه 65 یورو در ماه می باشد . برای بورسیه در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم کافی است و بررسی ریزنمرات و توانایی در دانش زبان زبان تا حدی بررسی خواهد شد . دروس مقطع کارشناسی به زبان  فرانسوی ، انگلیسی و رومانیایی ارائه می گردد و زبان رومانیایی آن در یک دوره یک ساله بررسی می شود ، محدودیت برای دریافت این بورسیه 25 سال است .
  • بورسیه کارشناسی ارشد رومانی : بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در رومانی 1.5 تا 2 سال خواهد بود و به دانشجویان فارغ التحصیل در تحصیلات تکمیلی ارائه می شود و پس از ارائه پایان نامه به اتمام می رسد . مبلغ این نوع بورسیه 75 یورو در ماه خواهد بود . برای دریافت بورسیه کارشناسی ارشد داشتن مدرک زبان آیلتس 6 به بالا ضروری می باشد . لازم به ذکر است که امکان تغییر رشته تحصیلی وجود نخواهد داشت . مدرک این مقطع با گذشت 3 سال تحویل دانشجو خواهد شد .

در مقاله ” اقامت در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در رومانی اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه دکترا رومانی : بورسیه مقطع دکترا در رومانی 3 تا 4 سال خواهد داشت که در نهایت با ارائه پایان نامه مقطع  دکترا این بورسیه به اتمام خواهد رسید . این بورسیه به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تعلق می گیرد . مبلغ این نوع بورسیه 85 یورو در ماه می باشد . برای دریافت این بورسیه داشتن مدرک زبان آیلتس 7 به بالا نیاز است و بیشتر فعالیت ها در این مقطع تحقیقاتی خواهد بود و استاد راهنما در آن نقش مهمی خواهد داشت . حمایت مالی در این بورسیه بیشتر احساس خواهد شد و برای گرفتن مدرک 6 سال تحصیل در این مقطع لازم خواهد بود . پس از این که دانشجو مدرک خود را تحویل گرفت امکان کار کردن در حیطه تحصیلی مربوطه برای فرد وجود خواهد داشت و این امکان وجود دارد که دانشجوی ایرانی که مدرک فوق لیسانس دارد برای مقطع دکترا در رومانی پذیرش شود .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button