تحصیل در روسیه و سطح مناسب تحصیلات عالی این کشور همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. کشور روسیه ۲۴ دانشگاه در رتبه بندی دانشگاهی QS در سال 2019 میلادی دارد و نام 13 دانشگاه این کشور نیز در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می شود.  افرادی که بدون بورسیه های تحصیلی روسیه قصد تحصیل در این کشور را دارند، بسته به رشته و محل تحصیل باید بین  4000 تا 13000 دلار در سال صرف شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در روسیه کنند. در چند سال اخیر شهریه دانشگاهی در این کشور افزایش یافته است اما هزینه تحصیل برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه یافته جهان پایین تر است. کشور روسیه، سرمایه گذاری مناسبی در بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی  انجام داده است. البته چندین بورسیه  دولتی برای دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های روسیه وجود دارد که علاوه بر شهریه دانشگاهی، هزینه مسکن و بیمه درمانی را نیز پوشش می دهد. در این مقاله قصد داریم به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در روسیه بپردازیم. به طور کلی بورسیه های تحصیلی روسیه سه نوع می باشد که عبارتند از : بورسیه های دولتی روسیه، بورسیه های غیر دولتی روسیه و بورسیه های دانشگاهی روسیه.

در مقاله ” تحصیل در روسیه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در روسیه 2019 اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی در روسیه – بورسیه های دولتی روسیه برای دانشجویان بین المللی

یکی از بورسیه های دولتی روسیه برای دانشجویان بین المللی ، بورسیه های دولت فدرال روسیه می باشد . تعداد زیادی بورسیه ایالتی هر سال برای دانشجویان بین المللی در کشور روسیه وجود دارد که دانشجویان را از پرداخت شهریه دانشگاهی و هزینه مسکن معاف می‌کنند. لازم است بدانید که۱۵۰۰۰ بورسیه تحصیلی این چنینی تنها در سال ۲۰۱۵ به دانشجویان بین المللی اعطا شده است. بنابراین اخذ چنین بورسیه چندان کار سختی نیست.

انواع بورسیه های تحصیلی در روسیه – بورسیه های غیر دولتی روسیه برای دانشجویان بین المللی

در این قسمت قصد داریم بورسیه های غیر دولتی روسیه برای دانشجویان بین المللی را معرفی نماییم که عبارتند از :

  • بورسیه پژوهشی شرکت نفت و گاز بریتانیا در روسیه : این بورسیه به دانشجویان بین المللی در رشته‌ های مربوط به انرژی و اقتصاد در یکی از دانشگاه‌ های کشور روسیه توسط شعبه روسی شرکت نفت و گاز بریتانیا (BP) اعطا می شود. این مبلغ از حقوق اساتید دانشگاه‌ های روسی پرداخت خواهد شد و دانشجویان باید نمره‌ های بالا داشته باشند و همچنین در آینده نیز همین مسیر فعلی را به عنوان شغل دنبال کنند.
  • مدرسه مطالعات روسیه و آسیا (SRAS) : این مدرسه بورسیه‌ های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان متقاضی به تحصیل در کشور روسیه و کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق ارائه می‌دهد . برخی از این بورسیه ‌ها به طور انحصاری برای دانشجویان کشور آمریکا در نظر گرفته شده است.

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی در روسیه – بورسیه های دانشگاهی روسیه برای دانشجویان بین المللی

اغلب بورسیه های تحصیلی کشور روسیه توسط دانشگاه های روسیه ارائه می شود و تنها برای مقطع تحصیلات تکمیلی در دسترس می باشد. علاوه بر دانشگاه‌های زیر دانشگاه‌ های بسیار دیگری نیز در این کشور بورسیه تحصیلی ویژه خود را به دانشجویان بین المللی اعطا می‌کنند و تنها کافی است فرد متقاضی رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند و در قسمت بورسیه ‌های تحصیلی آن دانشگاه جستجو کند. در هر صورت تعداد بورسیه های تحصیلی روسیه قابل توجه و در دسترس دانشجویان بین المللی می باشد. در زیر به برخی از بورسیه های دانشگاهی روسیه برای دانشجویان بین المللی اشاره می کنیم.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه دولتی تومسک روسیه : بورسیه‌ های متنوعی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است و این بورسیه نیز برای رشته ‌های تدریسی به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی می باشد و هزینه سفر، اقامت و شهریه دانشگاهی دانشجویان خارجی را تقبل می‌کند.
  • بورسیه دانشگاه فدرال اورال روسیه (UrFU) : بورسیه تحصیلی «طلایی» دانشگاه فدرال اورال روسیه برای مقاطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده و سالانه ۶۵ بورسیه به دانشجویان بین المللی جدید اعطا می‌کند که به موجب آن دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاهی به مدت 2 سال معاف می‌شوند. رشته ‌های تحصیلی انتخاب شده برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه باید به زبان انگلیسی تدریس شوند. بورسیه تحصیلی «نقره‌ای» دانشگاه فدرال اورال روسیه نیز سالانه ۵۰ بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد اعطا می‌کند که در آن هزینه یک سال شهریه دانشگاه این دانشجویان تقبل می شود.
بورسیه های تحصیلی در روسیه

بورسیه های تحصیلی در روسیه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به روسیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به روسیه ” بیاندازید.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ روسیه : فرصت‌ های بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ روسیه تنها برای رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود در نظر گرفته شده است و این بورسیه شهریه و هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی برای یک ترم یک دانشجوی بین المللی را پوشش می‌دهد.
  • دانشگاه دولتی اقتصاد و خدمات ولدیوستوک روسیه (VSUES) : این دانشگاه چهار بورسیه تحصیلی به صورت ماهیانه برای دانشجویان برتر خارجی در نظر گرفته است.
  • دانشگاه بین المللی المپیک روسیه : بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی المپیک روسیه توسط بنیاد ولادیمیر پوتین بنا شده است. به موجب این بورسیه، سالانه ۲۰ دانشجوی بین المللی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت ورزشی را انتخاب می‌کنند؛ علاوه بر معافیت از پرداخت شهریه دانشگاهی و خوابگاه دانشجویی، ماهانه مبلغی را نیز برای هزینه ‌های زندگی دریافت خواهند کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button