کشور چین یکی از مقاصد عالی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد که از پتانسیل بسیار خوبی برای دانشجویان برخوردار است . دولت چین به منظور گسترش درک متقابل ، همکاری و مبادلات در زمینه های مختلف بین کشور چین و کشورهای دیگر ، برنامه هایی را برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ، اساتید و پژوهشگران سایر کشورها به اجرا گذاشته است.

ارائه انواع بورسیه های تحصیلی در چین از طرف دانشگاه های معتبر و مطرح این کشور ، خصوصا که این بورسیه ها همراه با دریافت فاند می باشد ، تاثیر به سزایی در جذب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در چین دارد . مسئولیت پذیرش متقاضیان و مدیریت بورسیه تحصیلی دولت چین از طرف وزارت آموزش جمهوری خلق چین به شورای بورسیه تحصیلی محول شده است.
شورای اعطای بورسیه تحصیلی چین (China Scholarship Council) یا به اختصار CSC ، هر ساله به متقاضیان تحصیل در کشور چین بورسیه های تحصیلی متعددی اعطا می کند .

انواع بورسیه تحصیلی در چین | تحصیل در چین | صفر تا صد تحصیل در چین
انواع بورسیه تحصیلی در چین | تحصیل در چین | صفر تا صد تحصیل در چین

در حالی که برخی از این بورسیه ها معدود به کشورهای خاصی مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند ، سایر کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان همه کشورها در دسترس می باشند . تاکنون ۲۷۹ دانشگاه طیف وسیعی از برنامه های آکادمیک در علوم ، کشاورزی ، مهندسی ، پزشکی ، مطالعات حقوقی ، اقتصاد ، مدیریت ، تاریخ ، آموزش ، ادبیات ، فلسفه و هنرهای زیبا را برای دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی در تمام سطوح ارائه می کنند . برخی از انواع بورسیه های تحصیلی در کشور چین به شرح زیر می باشد :

برای اقامت و تابعیت در چین روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چین ” را مطالعه فرمایید .

  • بورسیه تحصیلی دولت چین : این بورسیه برای حمایت از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران بین المللی برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین دوره های مطالعه زبان چینی یا سایر پژوهش های دانشگاهی در موسسات آموزش عالی چین می باشد .
  • بورسیه تحصیلی دو جانبه : این بورسیه تحصیلی تمام یا بخشی از هزینه های تحصیلی را پوشش داده و بر اساس موافقتنامه های همکاری آموزشی بین دولت چین و دیگر دولت ها، موسسات، دانشگاه ها و یا سازمان های بین المللی انجام می شود. این بورسیه شامل دانشجویان مقطع کارشناسی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران عمومی و پژوهشگران ارشد می شود و متقاضیان باید از طریق سازمان های اعزام کننده بورسیه در کشور خود اقدام کنند .
  • بورسیه گریت وال : این بورسیه تحصیلی ویژه یونسکو بوده و تمام هزینه ها را پوشش می دهد. هدف از بورسیه گریت وال حمایت از دانشجویان و پژوهشگران کشورهای در حال توسعه برای مطالعه و پژوهش در چین می باشد . فقط پژوهشگران عمومی و پژوهشگران ارشد می توانند از این بورسیه استفاده کنند و متقاضیان باید به کمیسیون ملی یونسکو در کشورهای خود مراجعه کنند.
  • بورسیه اتحادیه اروپا : این بورسیه تحصیلی با پوشش کامل برای تشویق دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مطالعه و پژوهش در چین بوده و هدف از این بورسیه گسترش درک متقابل بین چین و اعضای اتحادیه اروپا می باشد که شامل مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران عمومی و ارشد می شود. متقاضیان این بورسیه باید از طریق دفاتر فرهنگی چین در اتحادیه اروپا اقدام کنند.

انواع بورسیه تحصیلی در چین | تحصیل در چین | صفر تا صد تحصیل در چین
انواع بورسیه تحصیلی در چین | تحصیل در چین | صفر تا صد تحصیل در چین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کشور چین می توانید مقاله ” تحصیل در چین ” را مطالعه فرمایید .

  • بورسیه (ASEAN University Network (AUN :  این بورسیه تحصیلی کامل برای شبکه دانشگاه ASEAN چین و با هدف تشویق دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کشورهای عضو ASEAN به تحصیل در چین و افزایش تبادلات علمی و درک متقابل میان چین و اعضای ASEAN می باشد و این بورسیه فقط از تحصیلات تکمیلی حمایت می کند و متقاضیان باید از طریق دبیرخانه AUN اقدام کنند .
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه های چین : بورسیه تحصیلی دانشگاه های چین تمام هزینه های تحصیلی را پوشش می دهد و مختص به دانشگاه های چین و مراکز آموزش عالی برخی استان ها و مناطق چین می باشد تا بتوانند دانشجویان برجسته بین المللی را برای تحصیلات تکمیلی جذب کنند. این بورسیه فقط برای تحصیلات تکمیلی می باشد و متقاضیان باید از طریق دانشگاه هایی که به این منظور تعیین شده اند اقدام کنند.
  • بورسیه برنامه PIF) Pacific Islands Forum) : این بورسیه تحصیلی کامل برای حمایت از دانشجویان کشورهای جزیره پاسفیک برای مطالعه در چین می باشد و شامل حال دانشجویان کارشناسی، تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران عمومی و پژوهشگران ارشد می شود و متقاضیان باید به دبیرخانه PIF درخواست دهند.
  • بورسیه برنامه WMO : این برنامه یک بورسیه تحصیلی شامل معافیت از شهریه، اقامت رایگان در دانشگاه و بیمه پزشکی جامع بوده و در اختیار سازمان هواشناسی جهانی (WMO) گذاشته شده تا بتواند از دانشجویان بین المللی برای مطالعه و انجام تحقیقات هواشناسی، هیدرولوژی و نظارت و مدیریت منابع آب در چین حمایت نماید .این بورسیه فقط برای دانشجویان دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است و متقاضیان باید از طرق WMO اقدام کنند.
  • بورسیه تحصیلی غیر کامل : بورسیه تحصیلی غیر کامل (Partial scholarship) یک یا برخی از اقلام از بورسیه تحصیلی کامل را پوشش می دهد.

یکی از روش های مهاجرت به چین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به چین ” اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه تحصیلی کنفسیوس : بورسیه تحصیلی کنفسیوس با هدف ترویج زبان و فرهنگ چینی با کمک جمعی از اساتید خبره در صدد جذب دانشجویان مستعد از سرتاسر جهان می باشد و با وجود بورسیه‌ کنفسیوس می‌توان از بابت مسائل مالی خیال راحت داشت و اقدامات لازم برای دریافت بورسیه کنفسیوس از طریق اینترنت قابل پیگیری می باشد و روندی بسیار سریع و ساده دارد و وجود اساتید و امکانات خوب از جمله مزایای بورسیه کنفسیوس می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button