انواع بورسیه های تحصیلی در دانمارک

آموزش عالی در کشور دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می باشد در حالی که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا مجبور به پرداخت شهریه در حدود 6000 تا 16000 یورو می باشد . دولت و موسسات مختلف دانمارک برای جذب دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا جهت تحصیل در دانمارک ، تعدادی کمک هزینه تحصیلی دانمارک و بورسیه تحصیلی دانمارک برای متقاضیان تحصیل در کشور دانمارک را فراهم می کنند . اگر فردی علاقه مند به تحصیل در کشور دانمارک را داشته باشند اما به دلیل هزینه های بالای تحصیل در این کشور ، این امکان وجود دارد که فرد از طریق بورسیه تحصیلی در دانمارک ، امکان مهاجرت ارزان تحصیلی را برای خود فراهم کند. معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در دانمارک و اخذ بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک راحت تر از بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی در دانمارک بدست می آیند . معمولا بورسیه تحصیل رایگان در دانمارک به افرادی با رزومه های بالا در مقاطع تحصیلی قبلی تعلق می گیرد . بورسیه های تحصیلی دولتی دانمارک براساس توافق نامه فرهنگی برای دانشجویان مجرب و پژوهشگران جوان که قصد تحصیل به زبان دانمارکی و آشنایی با فرهنگ یا زمینه های دیگر مطالعاتی مربوط به دانمارک مانند طراحی ، معماری ، مطالعات زیست محیطی و سایر زمینه های مرتبط دارند ، ارائه می شود . افراد متقاضی با رزومه تحصیلی عالی و علاقه مند به تحصیل پزشکی در دانمارک می توانند بورسیه تحصیلی پزشکی دانمارک دریافت کنند . این مقاله در رابطه با انواع بورسیه های تحصیلی در دانمارک می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دانمارک توضیح دادیم .

زبان تحصیل در کشور دانمارک ، به زبان دانمارکی  و تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک نیز مقدور می باشد . در کشور دانمارک اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان دانمارک امکان پذیر است . افرادی که در دانمارک موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند یا اقامت دائم دارند و یا در دانمارک مشغول به کار هستند می توانند به طور رایگان ادامه تحصیل دهند اما مابقی افراد موظف به پرداخت شهریه سالانه برای تمامی دوره های تمام وقت حدود ۸۰۰۰ تا ۱8۰۰۰ دلار می باشند .

بورسیه تحصیلی دولتی دانمارک شامل دو بخش می باشد که می تواند به صورت چشم پوشی کامل یا نیمی از شهریه دانشجویی باشد، یا حتی ممکن است کمک های مالی هزینه های زندگی دانشجو را نیز پوشش دهد و این بسته به نوع موسسه دانمارکی متفاوت می باشد . نمونه هایی از بورسیه های تحصیلی دانمارک به شرح زیر می باشد :

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دانمارک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در دانمارک ” می باشد .

  • بورسیه های تحصیلی دولتی دانمارک برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا مجرب : موسسات آموزش عالی دانمارک تعداد محدودی بورسیه تحصیلی دولتی را هر سال به صندوق دانشجویان واریز می کنند . این بورسیه برای دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس جهت تحصیل در تمام رشته ها می باشد. این نوع بورسیه توسط نهادهای آموزش عالی دانمارکی به دانشجویان اعطا می شود و این موسسات تصمیم می گیرند بورسیه ها به کدام یک از دانشجویان تعلق بگیرد .
  • بورسیه های تحصیلی دولتی دانمارک جهت تحصیل در دانشگاه Roskilde دانمارک : تعداد محدودی بورسیه دولتی جهت چشم پوشی از شهریه دانشگاه در دانمارک و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بسیار با استعداد ، از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و این بورسیه یک محل اقامت را به دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه  Roskilde دانمارک ارائه می کنند. این بورسیه تحصیلی در قالب یک چشم پوشی شهریه و حدود DKK 7800 در هر ماه برای پوشش هزینه های زندگی در دانمارک می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دانمارک ” اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس دانمارک : از طریق طرح اراسموس موندوس، دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا می توانند برای دریافت کمک هزینه تحصیلی جهت تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد که توسط یک موسسه دانمارکی و دیگر دانشگاه اروپایی ارائه می شود درخواست خود را ارسال کنند.
  • طرح Erasmus mundus : این طرح هم برای دانشجویان اتحادیه اروپا و هم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می باشد و افراد برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا امکان دریافت این بورسیه تحصیلی را خواهند داشت.
بورسیه های تحصیلی در دانمارک

بورسیه های تحصیلی در دانمارک

  • بورسیه تحصیلی دانمارک دانشگاه IT کپنهاگ دانمارک : کمک هزینه تحصیلی دولتی دانشگاه فناوری اطلاعات (IT) کپنهاگ دانمارک، به 3 یا 4 متقاضی فوق العاده با استعداد جهت تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد، از خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هر سال ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی شامل آموزش رایگان و تا حدودی پوشش هزینه های زندگی می باشد.
  • بورسیه های دولتی در دانشگاه و کالج دانمارک :هر سال، کالج دانشگاه شمال دانمارک چند کمک هزینه تحصیلی را برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که در یک برنامه تحصیلی UCN ثبت نام کردند ، ارائه می کند. این برنامه بورسیه تحصیلی بین 30 تا 50 درصد از هزینه های تحصیلی را پوشش می دهد بدین معنا که بقیه هزینه ها باید توسط دانشجو پرداخت شود. افرادی که این بورسیه تحصیلی را تحت شرایط خاصی دریافت می کنند نیز در هر ماه بخش هایی از هزینه های زندگی خود دریافت خواهند کرد.
  • بورسیه دولتی دانمارک برای تحصیل در دانشگاه آرهوس دانمارک : دانشگاه آرهوس دانمارک تعداد محدودی کمک هزینه تحصیلی را با کمک دولت دانمارک برای تامین مالی هزینه های تحصیل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را برای متقاضیان مجرب برای تحصیل در دوره های دو ساله کارشناسی ارشد اعطا می کند. این بورسیه تحصیلی به طور کلی شامل چشم پوشی کامل هزینه تحصیل می باشد، کمک هزینه تحصیلی ماهانه و برای حداکثر 23 ماه به دانشجوی پذیرفته شده تعلق می گیرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button