بورسیه های تحصیلی ترکیه در این مقاله مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. شرایط تحصیل در ترکیه به چه صورتی است؟ برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در برترین دانشگاه های ترکیه چه اقداماتی باید انجام داد؟ شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ترکیه چیست؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های ترکیه چیست؟

این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه و تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی بورسیه های تحصیلی ترکیه کمک بسزایی داشته باشد.
برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با تحصیل در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: آموزش زبان ترکی استانبولی

بورسیه های تحصیلی ترکیه
بورسیه های تحصیلی ترکیه

حتما بخوانید: آموزش زبان انگلیسی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ترکیه – بورسیه های تحصیلی ترکیه

دولت ترکیه هر ساله تعدادی بورس تحصیلی در مقاطع لیسانس, فوق لیسانس و دکتری برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه تحت عنوان ترکی بورسلری (بورسیه تحصیلی ترکیه) ارائه می نماید.
بورسیه تحصیلی کشور ترکیه غیر قابل برگشت است و تنها برای دانشجویان بین المللی در سطح تحصیلات عالیه و تکمیلی ارائه می شود. افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام نمایند که شرایط زیر را دارا باشند:

  • دانشجو باید دارای پروپوزال قوی از نظر محتوایی باشد.
  • ریز نمرات و معدل بالا
  • مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های معتبر
  • مدرک زبان آیلتس در حد نمره 7 و برای دانشگاه های دولتی ترکیه نیاز به نمره قابل قبول در آزمون yos می باشد.
  • داشتن مقالات ISI به صورت ژورنالی و به چاپ رسیده باشد.
  • نامه تأییدیه از استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده باشد.

 در صورت داشتن این مدارک است که دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند با بررسی شرایط متقاضی، بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اعطا کنند.
در هنگام مهاجرت به ترکیه و اخذ بورسیه، برخی از بورسیه ها ممکن است که تمام هزینه های تحصیل دانشجو در ترکیه را پوشش دهند و برخی از بورسیه ها نیز ممکن است بخشی از هزینه های تحصیلی را ساپورت نماید. ظرفیت بورسیه دانشگاه ‌های مختلف متفاوت می باشد. همچنین هر دانشگاه فقط به میزان خاصی می‌تواند بورسیه ارائه دهد.
بورسیه نیز به ترتیب به افراد واجد شرایط بهتر اعطا می گردد که یکی از مهم ‌ترین معیارها برای ارائه بورسیه تحصیل دولتی، تسلط بر زبان ترکی استانبولی می باشد.

حتما بخوانید: آزمون زبان YOS و SAT ترکیه

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ترکیه
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ترکیه

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه در مقطع کارشناسی به متقاضیانی که واجد شرایط باشند اعطا می شود. شرایط سنی لازم برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه جهت پذیرش در مقطع لیسانس و پزشکی، شخص متقاضی باید کمتر از 21 سال سن داشته باشد.
حداقل نمره لازم جهت پذیرش ثبت نام بورسیه ترکیه پذیرش در مقطع لیسانس حداقل معدل 14 از 20 یا 75 از 100 لازم است. دانشجویان بین المللی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی را دارند، باید در دوره های زبان یک ساله yos شرکت نمایند. در طی این مدت زمان، به دانشجویان زبان ترکی را آموزش می دهند.
پس از پایان دوره یک ساله، متقاضیان باید در آزمون ورودی YOS یا SAT آزمونی مبنی بر سنجش دانش زبان ترکی شرکت کنند. اگر متقاضیان بتوانند نمره قبولی را در آزمون بدست بیاورند، می توانند نسبت به درخواست پذیرش خود در دانشگاه های ترکیه اقدام نمایند.

معمولا به چنین دانشجویانی بورسیه تحصیلی تعلق خواهد گرفت. هزینه های تحصیل نیز با وجود بورسیه های تحصیلی به شکل قابل توجهی پایین می آید. اما اگر متقاضی در این آزمون قبول نشود، بورسیه تحصیلی به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.
دانشجویان علاوه بر مدرک زبان، باید دیپلم 12 ساله همراه ریز نمرات و معدل بالا داشته باشند که معدل آن حداقل باید بالای 15 باشد. در این زمینه هرچه فرد متقاضی معدل بالاتری داشته باشد در اولیت قرار خواهد گرفت. امکان دریافت کمک هزینه های خاصی نیز برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی وجود ندارد.
معمولا این کمک هزینه ها برای دانشجویان بومی ترکیه در نظر گرفته می شود. مدت زمان پوشش بورسیه ترکیه در مقطع لیسانس 4 تا 6 سال (با توجه به رشته تحصیلی) می باشد که 1 سال نیز برای آموزش زبان ترکی به آن اضافه می شود.

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی
اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیانی که دوره کارشناسی را پشت سر گذاشته باشند، می توانند برای بورس تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. شرایط سنی لازم برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس، لازم است شخص متقاضی کمتر از 30 سال سن داشته باشد.
حداقل نمره لازم جهت پذیرش ثبت نام بورسیه ترکیه جهت پذیرش در مقطع فوق لیسانس حداقل معدل 15 از 20 یا 75 از 100 لازم است. در این مقطع نیز مانند مقطع کارشناسی، متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی باید در دوره های زبان ترکی شرکت نمایند تا بتوانند نمره بالایی در آنها کسب نمایند.
یکی از آزمون هایی که می توانند در آن شرکت نمایند، آزمون YOS می باشد که مهارت و توانایی دانشجویان را در زبان ترکی می سنجد. همچنین یکی دیگر از آزمون هایی که متقاضی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد باید در آن شرکت نماید، آزمون GRE می باشد که با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر تعیین می شود.

دانشجویان باید در مقطع کارشناسی ارشد، مدارک تحصیلی دیپلم 12 ساله، همراه با مدارک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی را جهت پذیرش و اخذ بورسیه تحصیلی ارائه نمایند.
در این مقطع امکان دریافت کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به ندرت دیده می شود. اما اگر دانشجو شرایط ویژه ای داشته باشد، امکان دریافت کمک هزینه نیز بالا می رود.
یکی دیگر مدارک مهم برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، رزومه تحصیلی دانشجو می باشد. همچنین داشتن یک توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی می تواند شرایط دریافت بورسیه را برای دانشجو بهتر نماید. مدت زمان پوشش بورسیه ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می باشد که 1 سال نیز برای آموزش زبان ترکی به آن اضافه می شود.

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد
اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

هر ساله کشور ترکیه بورسیه های زیادی در مقطع دکتری در اختیار متقاضیان بین المللی قرار می دهد. در مقطع دکتری نیز همانند مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان دریافت بورسیه وجود دارد اما با این تفاوت که علاوه بر اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، امکان اخذ کمک هزینه های دانشجویی مانند خوابگاه رایگان، بیمه های درمانی رایگان و امکانات ایجاد شده در زمینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است.
در این راه رقابت بسیار زیادی بین دانشجویان وجود دارد زیرا تعداد افرادی که می خواهند از این بورسیه ها استفاده نمایند بسیار زیاد است اما ظرفیت های بورسیه تحصیلی و اخذ کمک هزینه های دانشجویی به تعداد محدود ارائه می شود.
متقاضیان دریافت بورسیه باید در ابتدا در زمینه و رشته تحصیلی خود داشته باشند که مکاتبات لازم را با او انجام دهند. در صورتی که استاد راهنما، دانشجو را تایید کند، متقاضی می تواند برای اخذ بورسیه در مقطع دکتری اقدام نماید.

شرایط سنی لازم برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه جهت پذیرش در مقطع دکتری، لازم است شخص متقاضی کمتر از 35 سال سن داشته باشد.
حداقل نمره لازم جهت پذیرش ثبت نام بورسیه ترکیه جهت پذیرش در مقطع دکتری حداقل معدل 15 از 20 یا 75 از 100 لازم است. معدل دانشجویان می تواند عاملی به حساب بیاید. معمولا افرادی که معدل بالای 18 دارند، از شرایط بهتری برخوردار می باشند. همچنین دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را که شامل دیپلم، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را نیز ارائه نمایند. همچنین ارائه مقالات ISI که منتشر شده باشد، از نکات بسیار مهمی محسوب می شود.
به طور کلی رزومه علمی در سطح بالا در این مقطع بسیار حائز اهمیت می باشد. لازم به ذکر است که گذراندن دوره یک ساله زبان ترکی و قبول شدن در آزمون پایانی جهت اخذ مدرک زبان ترکی نیز الزامی است. مدت زمان پوشش بورسیه ترکیه در مقطع دکتری 4 سال می باشد که 1 سال نیز برای آموزش زبان ترکی به آن اضافه می شود.

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری
اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

امکانات بورسیه های تحصیلی ترکیه

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی در مقاطع مختلف می شوند، امکاناتی را می توانند دریافت نمایند که شامل موارد زیر می شود:

  • تحصیل در دانشگاه بصورت کاملا رایگان
  • پرداخت ماهانه 800 لیر برای مقطع کارشناسی
  • پرداخت ماهانه 1100 لیر برای مقطع کارشناسی ارشد (ماستری)
  • پرداخت ماهانه 1600 لیر برای مقطع دکتری
  • بلیط هواپیما (رفت و برگشت)
  • بیمه سلامت رایگان
  • خوابگاه رایگان
  • یکسال آموزش زبان ترکی رایگان
  • استقبال و همراهی از فرودگاه تا دانشگاه

مدارک لازم جهت ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی به مدارک زیر نیاز دارند تا بتوانند شانس خود را برای دریافت بورسیه در مقاطع مختلف در دانشگاه های ترکیه امتحان نمایند:

  • ارائه مدرک شناسایی یا پاسپورت معتبر فرد متقاضی تحصیل در ترکیه
  • ارائه عکس جدید از داوطلب تحصیل در ترکیه
  • ارائه مدارک فارغ از تحصیلی و یا گواهی موقت آن (از دوره 12 سال متوسطه تا آخرین دوره تحصیلی)
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی Academic transcripts شخص متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه (از دوره 12 سال متوسطه تا آخرین دوره تحصیلی)
  • کارنامه شرکت در آزمون کنکور برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کردند (اختیاری)
  • مدرک قبولی در امتحانات بین المللی نظیر IELTS، TOEFL، GRE، GMAT (داشتن مدرک زبان ضروری نیست اما در اخذ بورسیه تاثیر مثبت دارد)
  • ارائه نمره آزمون زبان ترکی
  • ارائه پروپزال جهت پذیرش در مقاطع ارشد و دکتری
  • ارائه انگیزه نامه فرد متقاضی تحصیل در ترکیه
  • ارائه 2 عدد توصیه نامه از اساتید راهنما برای داوطلبان تحصیل ارشد و دکتری در ترکیه
  • ارائه CV یا رزومه قوی
  • در صورت وجود ارائه لوح تقدیر, مقاله, کتاب, گواهی ثبت اختراع و سایر افتخارات علمی، ورزشی، هنری و… جهت بالابردن شانس قبولی و پذیرش بورسیه

مدارک لازم جهت ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه
مدارک لازم جهت ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه

انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه هر ساله بورسیه ‌های تحصیلی فراوانی را برای جذب دانشجویان خارجی از سراسر جهان فراهم نموده است. دست یافتن به بورسیه های ترکیه اغلب به صورت رقابتی می باشد و به دانشجویان و پژوهشگران برجسته اختصاص می ‌یابد.
به طور کلی بورسیه های تحصیلی ترکیه به 3 دسته کلی تقسیم می شوند که شامل بورسیه دانشگاهی، بورسیه های دولتی و بورسیه نهاد های خصوصی می شود.
هر کدام از این بورسیه ها بسته به ماهیتشان شرایط متفاوتی دارند اما بطور کلی، بورسیه ها اکثرا به دانشجویانی تعلق می گیرد که رزومه آکادمیک قوی و سطح زبان خوبی داشته باشند. در این میان 2 نوع بورسیه تحصیلی در ترکیه وجود دارد که در بین دانشجویان محبوبیت بیشتری دارد که شامل بورسیه تحصیلی عبدالله گل و بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته می شود.

بورسیه عبدالله گل، تمامی هزینه های تحصیل متقاضی را در بر می گیرد. اما شامل کمک هزینه دانشجویی نمی شود که اغلب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. همچنین در رشته هایی مانند معماری، ژنتیک، مدیریت و برخی رشته های مهندسی پذیرش بیشتری دارد.
بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته نیز در تمامی مقاطع قابل دریافت می باشد. اما بیشتر در مقطع دکتری، دانشجو می پذیرد. متقاضیانی که رزومه تحصیلی قوی دارند و واجد شرایط می باشند، می توانند این نوع بورسیه را دریافت کنند. این نوع بورسیه کلیه هزینه های تحصیل دانشجو را در بر می گیرد. برخی از مهم ترین بورسیه های ترکیه شامل موارد زیر می باشد:

  • بورسیه تورک بورسلاری
  • بورسیه دانشگاه فنی خاورمیانه
  • بورسیه دانشگاه سابانچی
  • بورسیه تحصیلی Tubitak
  • بورسیه تحصیلی اراسموس
  • بورسیه تحصیلی ابن سینا
  • بورسیه تحصیلی موفقیت ترکیه
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه یدی تپه ترکیه
  • بورسیه های NEN دانشجویان بین المللی
  • برنامه بورس تحصیلی دانشجویان بین الملل Yediteppe university
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا ترکیه
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی استانبول

انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه
انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه

لیست رشته های بورسیه دار ترکیه

رشته های دارای بورسیه در مقطع کارشناسی در لیست زیر وجود دارد. مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز، رشته های دارای بورسیه، همان رشته هایی است که در مقطع کارشناسی آمده است. با این تفاوت که زیر رشته های هر رشته نیز به آنها اضافه شده است.

  • بیوتکنولوژی کشاورزی
  • اقتصاد کشاورزی
  • برنامه های مهندسی کشاورزی
  • مهندسی و فناوری ماشین آلات کشاورزی
  • سازه های کشاورزی و آبیاری
  • علوم دامی
  • مهندسی آبزی پروری
  • باستان شناسی و تاریخ هنر انگلیسی
  • معماری
  • معماری انگلیسی
  • مهندسی خودرو
  • بانک و امور مالی
  • بانکداری و امور مالی انگلیسی
  • زیست شناسی
  • زیست شناسی انگلیسی
  • آموزش زیست شناسی
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی پزشکی انگلیسی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت بازرگانی انگلیسی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی شیمی انگلیسی
  • شیمی
  • شیمی انگلیسی
  • تدریس شیمی
  • رشد کودک
  • برنامه ریزی شهر و منطقه
  • برنامه ریزی شهر و منطقه انگلیسی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی عمران انگلیسی
  • تدریس در کلاس
  • طراحی ارتباطات
  • آموزش رایانه و فناوری آموزش
  • مهندسی رایانه
  • مهندسی کامپیوتر انگلیسی
  • گویش ها و ادبیات معاصر ترکی
  • مهندسی کنترل و اتوماسیون
  • فناوری لبنیات
  • دندانپزشکی
  • اقتصاد سنجی
  • اقتصاد و دارایی
  • اقتصاد
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی الکترونیک و ارتباطات
  • آموزش ریاضیات ابتدایی
  • مهندسی سیستم های انرژی
  • فیزیک مهندسی
  • مهندسی محیط زیست
  • گیاهان مزرعه
  • طراحی مد و پارچه
  • طراح مد
  • فیلم و تلویزیون
  • مهندسی زمین شناسی
  • راهنمایی و مشاورۀ روانشناسی
  • مدیریت بهداشت و درمان
  • تاریخ
  • باغداری
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی صنایع انگلیسی
  • مدیریت اطلاعات و سوابق
  • مهندسی سیستم اطلاعات
  • تجارت بین الملل
  • تجارت و تجارت بین الملل انگلیسی
  • پزشکی بین المللی
  • روابط بین المللی
  • روابط بین الملل انگلیسی
  • تجارت و تجارت بین الملل
  • تجارت و دارایی بین الملل
  • تجارت و لجستیک بین المللی
  • علوم اسلامی
  • علوم اسلامی عربی
  • پزشکی استانبول
  • تجارت بین المللی
  • روزنامه نگاری
  • وکالت
  • مدیریت لجستیک انگلیسی
  • سیستم های مدیریت اطلاعات
  • سیستم اطلاعات مدیریت انگلیسی
  • مهندسی نقشه کشی
  • مهندسی نقشه  کشی انگلیسی
  • عملیات مهندسی دریایی
  • مهندسی مدیریت حمل و نقل دریایی
  • مدیریت تجارت دریایی
  • مدیریت بازرگانی دریایی انگلیسی
  • ریاضی
  • ریاضی انگلیسی
  • آموزش ریاضی
  • مهندسی مکانیک و ساخت
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مکانیک انگلیسی
  • مهندسی مکاترونیک
  • رسانه و ارتباطات
  • رسانه و هنرهای تجسمی انگلیسی
  • پزشکی پردیس Cerrahpasa
  • پزشکی انگلیسی
  • پزشکی
  • متالورژی و مهندسی مواد
  • مامایی
  • مهندسی معدن
  • زیست شناسی مولکولی و ژنتیک انگلیسی
  • معماری نیروی دریایی
  • رسانه و ارتباطات جدید
  • پرستاری
  • مهندسی نفت و گاز انگلیسی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی و توان بخشی
  • فیزیک
  • آموزش فیزیک
  • علوم سیاسی
  • علوم سیاسی و روابط بین الملل
  • علوم سیاسی و روابط بین الملل انگلیسی
  • علوم سیاسی و مدیریت دولتی انگلیسی
  • آموزش پیش دبستانی
  • مطبوعات و انتشارات
  • مدیریت دولتی
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • رادیو، تلویزیون و فیلم
  • توسعه و مدیریت املاک و مستغلات
  • علوم دینی
  • تربیت معلم
  • کشتی و مهندسی دریایی
  • خدمات اجتماعی
  • جامعه شناسی
  • جامعه شناسی انگلیسی
  • مهندسی نرم افزار انگلیسی
  • علوم خاک و تغذیه گیاهان
  • تربیت معلم آموزش ویژه
  • آمار
  • آمار انگلیسی
  • آمار و علوم کامپیوتر
  • گزارشگری و برنامه سازی تلویزیونی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی مواد غذایی
  • الهیات
  • الهیات عربی
  • الهیات انگلیسی
  • مدیریت گردشگری
  • مدیریت گردشگری انگلیسی
  • حمل و نقل و تدارکات
  • زبان و ادبیات ترکی
  • آموزش زبان ترکی
  • دامپزشکی
  • دامپزشکی انگلیسی

لیست رشته های بورسیه دار ترکیه
لیست رشته های بورسیه دار ترکیه

مزایای استفاده از بورسیه تحصیلی ترکیه

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه می شوند علاوه بر اینکه در برترین دانشگاه های این کشور می توانند به ادامه تحصیل بپردازند، از نظر شرایط پرداخت شهریه نیز می توانند خیالی آسوده داشته باشند. سیستم آموزشی برترین دانشگاه های ترکیه‌ سبکی مدرن دارد که به ترکیه اعتبار بین‌المللی بخشیده است.
استانداردهای آموزشی در ترکیه دارای اعتبار جهانی است که سطح آموزش‌ های ارائه شده دارای کیفیت بسیار مناسبی است. همچنین دانشجویان با وجود اساتید موفق و سیستم یکپارچه در آموزش، استانداردهای بالایی را در برترین دانشگاه های این کشور تجربه می نمایند. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، استفاده از خوابگاه ‌های دولتی و شهریه ‌های دانشگاه برای دانشجویان رایگان می شود.

همچنین امکان دوره های زبان 1 ساله در دانشگاه نیز به صورت رایگان در اختیار این دانشجویان قرار خواهد گرفت. بعضی از بورسیه ‌های تحصیلی از امتیازات ویژه‌ای مانند تامین هزینه مسافرت ورود به خاک ترکیه به منظور تحصیل و خروج از آن بعد از فارغ ‌التحصیلی و پرداخت هزینه ‌های درمانی نیز برخوردار می باشد.
دانشجویان پس از اخذ بورسیه می توانند از خدمات بیمه درمانی به صورت رایگان استفاده نمایند. جالب است که این بورسیه ها تنها به افراد خارجی و بین المللی تعلق می گیرد.
از مزیت های دیگری که اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان به همراه دارد، دریافت حقوق در ترکیه می باشد. دانشجویانی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه هستند، می توانند حقوق ماهیانه ای را از دولت ترکیه دریافت نمایند که شامل موارد زیر می شود:

  • برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی: 700 لیر
  • برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: 950 لیر
  • برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری: 1400 لیر
  • برای پژوهشگران واجد شرایط: 3000 لیر

از دیگر مزایای تحصیل در ترکیه

  • کیفیت آموزشی در ترکیه
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی در ترکیه
  • امکان کار دانشجویی در ترکیه
  • امکان اقامت پس از تحصیل در ترکیه
  • فرصت ‌های کاری کم ‌نظیر در ترکیه
  • هزینه ‌های پایین زندگی در ترکیه
  • سیستم حمل و نقل عمومی آسان و ارزان برای دانشجویان
  • امکانات و کیفیت اقامتی و خوابگاه های دانشجویی بسیار خوب
  • پردیس‌ های مدرن و مجهز دانشگاه های ترکیه
  • خدمات ویژه مشاوره ای برای دانشجویان برای سازگاری با محیط و زندگی در ترکیه

مزایای استفاده از بورسیه تحصیلی ترکیه
مزایای استفاده از بورسیه تحصیلی ترکیه

سخن پایانی بورسیه های تحصیلی ترکیه

بورسیه های تحصیلی ترکیه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارید، می توانید با توجه به شرایط خود اقدام به پذیرش از برترین دانشگاه های این کشور نمایید.
از آنجایی که مهاجرت تحصیلی در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به بورسیه های تحصیلی ترکیه مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بورسیه های تحصیلی ترکیه می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول بورسیه های تحصیلی ترکیه

✳️ مزایای تحصیل در ترکیه چیست؟

  • کیفیت آموزشی در ترکیه
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی در ترکیه
  • امکان کار دانشجویی در ترکیه
  • امکان اقامت پس از تحصیل در ترکیه
  • ✳️ امکانات بورسیه تحصیلی در ترکیه چیست؟

    تحصیل در دانشگاه بصورت کاملا رایگان
    پرداخت ماهانه 800 لیر برای مقطع کارشناسی
    و…

    5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

    کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

    تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

    کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

    تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

    تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

    نظرات کاربران
    H.S

    سلام وقت بخیر شرایط بورسیه شخصی که خریداری میشود در کشور ترکیه به چه صورت است و چه شرایطی دارد ممنون از پاسخگویی تون

    آتیه آفرینان

    با سلام. خدمات در این زمینه نداریم.

    محمد ممتازبخش

    دريافت بورس تحصيلي

    سارا جوادی

    با سلام دوست عزیز ، به منظور اقدام برای بورسیه های تحصیلی باید شرایط شما ازجمله سن ، مدرک زبان و .. را بررسی کنیم. در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای بورسیه های تحصیلی بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

    مشاهده نظرات بیشتر
    Call Now Button