انواع بورسیه های تحصیلی در بلژیک

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به بلژیک ممکن است گاهی به دلیل هزینه های بالا از تحصیل در این کشور صرف نظر کنند ولی مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی بلژیک امکان مهاجرت ارزان تحصیلی را برای فرد فراهم می کند . موسسات مختلف ملی و بین المللی و دانشگاه های خاص در کشور بلژیک بورسیه های تحصیلی مختلفی را جهت تحصیل در برنامه های آموزش عالی اعم از مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را برای تحقیقات و تحصیل ارائه می کنند . این فرصت ها و کمک های مالی عالی برای دانشجویان محلی و بین المللی در کشور بلژیک و دانشجویان خارج از این کشور در دسترس می باشند که در بین این کمک ها گزینه های بودجه تحقیقات عملی برای دانشجویان جهت ادامه تحصیل بیشتر نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند  با تحقیق در سایت های مختلف دانشگاه لیستی از کمک هزینه های تحصیلی بلژیک را متناسب با نیاز خود را پیدا کنند . کشور بلژیک برای بسیاری از دانشجویان بین المللی ناشناخته شده است تعدادی از انواع بورسیه های تحصیلی در بلژیک به طور خاص برای دانشجویان بین المللی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد . دولت کشور بلژیک در تلاش است همکاری های بین المللی در این زمینه را توسعه دهد ، کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خارجی که مایل به ادامه تحصیل در بلژیک می باشند ، ارائه می شود . دانشگاه بلژیک در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهانی در زمینه ارائه انواع بورسیه های تحصیلی در بلژیک برای دانشجویان بین المللی قرار دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلژیک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به بلژیک ” بیاندازید.

بورسیه تحصیلی بلژیک به ۳ دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی کارشناسی در بلژیک : متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل کارشناسی در بلژیک را دارند می بایست مدرک فارغ التحصیل دوره دبیرستان خود را برای بورسیه تحصیلی در بلژیک ارائه کنند و این مدرک باید بر طبق قوانین والونیا – بروکسل باشد .
  • بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد بلژیک : دانشجویانی که برای بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد بلژیک اقدام کرده اند و می بایست مدرک کارشناسی خود را که مطابق با رشته ای است که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد بخوانند ، ارائه بدهند و علاوه بر آن باید دوره کارشناسی را حداقل ۳ ساله گذرانده باشد . تجربه شخصی که متقاضی کارشناسی ارشد مرتبط با تحصیلات خود دارد نیز می تواند در مورد تایید قرار گرفتن او از سوی هیئت داوران مربوط به پذیرش بورسیه تحصیلی در بلژیک کمک نماید . اگر فردی مقطع کارشناسی خود را نیز در کشور بلژیک گذرانده باشد احتیاجی به مورد تایید قرار گرفتن از سوی هیئت داوران را ندارد و همان مدرک کارشناسی وی کفایت می کند . دانشجویی که تصمیم داشته باشد برای بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در بلژیک تحصیل بکند باید یک مدرک کارشناسی ارشد را ارائه نماید که بیانگر این باشد که در دوره کارشناسی ارشد حداقل ۱۲۰ واحد را پاس کرده است . کشور بلژیک برای توسعه بین المللی دانشگاه فلاندرز برنامه ای جدی برای بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد طراحی کرده است و به دانشجویی که از این طریق به دانشگاه های بلژیک راه پیدا کرده است تا حداکثر مبلغ ۷۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی تعلق می گیرد .

بورسیه تحصیلی دکترا بلژیک : دانشجویانی که مایل به دریافت بورسیه تحصیلی در بلژیک در مقطع دکترا هستند می بایست یک مدرک کارشناسی ارشد که بیانگر ۱۲۰ واحد گذرانده شده در این مقطع باشد ، داشته باشند . لازم به ذکر است که ارائه پایان نامه مقطع دکترا باید تحت نظر یک سرپرست راهنما انجام شود . برای این که متقاضی برای بورسیه تحصیلی دکترا بلژیک پذیرفته شود می بایست یک پایان نامه داشته باشد که به خوبی تعریف شده باشد و نیز رضایت نامه یک سرپرست و یا مشاور پروژه نیز ضیممه آن باشد . اولین قدمی که برای دریافت پذیرش بورسیه تحصیلی در بلژیک در مقطع دکترا لازم می باشد این است که با یک استاد راهنما در رابطه با رشته تحصیلی و ارائه پروژه خود و تصویب و تایید آن تماس حاصل کرد .

انواع بورسیه های تحصیلی در بلژیک

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button