انواع بورسیه های تحصیلی در بلاروس

هزینه تحصیل در دانشگاه های بلاروس بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپا می باشد ، بنابراین سیستم آموزشی بلاروس جز ارزان ترین نظام های آموزشی در سطح جهان است . افرادی که قصد تحصیل ارزان دارند ، دانشگاه های معتبر کشور بلاروس می تواند یک مقصد بسیار خوب و مناسب باشد زیرا بسیاری از نهادهای این کشور در هر زمانی از سال آماده کمک به دانشجویان بین المللی هستند . در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کشور بلاروس در حال تحصیل هستند . علاوه بر نهادهای دولتی در بلاروس ، نهادهای خصوصی هم به دانشجویان کمک هزینه آموزشی ارائه می دهند . مراکز متعددی در کشور بلاروس وجود دارد که به دانشجویان بین المللی بورسیه و کمک هزینه ارائه می دهند . معمولا بورسیه های تحصیلی به افرادی اعطا می شود که اقامت در بلاروس را داشته باشند . به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس زیادی برای اخذ بورسیه تحصیلی در بلاروس ندارند و دانشجویان مقطع دکترا با وجود رزومه علمی درخشان و معدل بالا می توانند درخواست بورسیه و کمک هزینه کنند . لازم به ذکر است متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های معتبر بلاروس می توانند برای مقاطع بالاتر شانس اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان ، آمریکا و کانادا بیش از قبل افزایش دهند . رتبه دانشگاه های بلاروس به خصوص دانشگاه ملی مینسک بلاروسجز برترین دانشگاه های جهان است و در شمار ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد . در این مقاله قصد داریم به برخی از انواع بورسیه های تحصیلی در بلاروس اشاره کنیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلاروس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلاروس ” می باشد .

  • بورسیه ملی بلاروس : بورسیه ملی بلاروس اولین و بالاتربن سطح بورسیه در بلاروس می باشد . با حمایت دولت و مؤسسات آموزشی به دانشجو تعلق می گیرد و ارزش آن ۱۰۰۰۰۰۰ روبل در هر ماه می باشد. درخواست این بورسیه تا ۱۷ دسامبر هر سال از طریق تکمیل فرم اینترنتی انجام می شود. این بورسیه تحصیلی شامل حال افراد زیر می باشد :
  1. برای پروژه هایی که نوآوری و ابتکار در آنها جریان دارد
  2. برای دانشجویان دارای رزومه علمی قوی
  3. مدیران طرح ها و پروژه های اجتماعی یا فرهنگی در بلاروس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در بلاروس می توانید مقاله ” تحصیل در بلاروس ” را مطالعه فرمایید .

  • بورسیه غیر دولتی و سازمانهای تجاری کشور بلاروس : این نوع بورسیه ها با تلاش فردی شهروندان و مؤسسات غیردولتی ارائه شده است.مؤسسات غیر دولتی که بورسیه تحصیلی اعطا می کنند عبارتند از : کمک هزینه شرکت  we belarusians ، بورسیه انجمن بین المللی BSA (FATHERLAND)، مرکز فرهنگی art manor، مرکز توسعه طرح های دانشجویی، انجمن عمومی حقوق بشر و آموزش  movment for freedom، نماینده دانشجویان علوم انسانی لیتوانی در اروپا، انجمن جوانان گل میخ لیتوانی، سازمان حمایت از دانشجویان بین المللی از کشورهای اطراف بلاروس، مشارک شخصی برخی افراد مانند Yevhen Mihasyuk، Igor Nazarenko، Kirill Atamanchyk Maksim Marinich
  • بورسیه تحصیلی ریاست جمهوری بلاروس: دانشجویان تحصیل کارشناسی ارشد که قصد اقدام برای اخذ این بورسیه را دارند می بایست مدرک کارشناسی خود را از یکی از مؤسسات آموزش عالی بلاروس اخذ کرده باشند. ریاست جمهوری بلاروس طبق دستورالعمل N 405 برای دانشجویانی که به صورت تمام وقت در مؤسسات بلاروس مشغول به تحصیل هستند این کمک هزینه را در نظر گرفته است.
  • بورسیه تحصیلی دکترا در کشور بلاروس : اکثر دانشجویان مقطع دکترا شانس اخذ کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی را دارند که این کمک هزینه یا در صورت رزومه علمی درخشان دانشجو به وی تعلق می گیرد و یا در قبال فعالیتی که دانشجو در دانشگاه انجام می دهد به عنوان حقوق به وی پرداخت می شود.

شما می توانید برای مهاجرت به بلاروس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به بلاروس ” را مطالعه فرمایید .

بورسیه های تحصیلی در بلاروس

بورسیه های تحصیلی در بلاروس

  • بورسیه تحصیلی گیلمن کشور بلاروس : بورسیه تحصیلی گیلمن کشور بلاروس به دانشجویان برخی کالج ها ، دانشجویان نیازمند، دانشجویان رشته های علمی و فنی سطح بالا، دانشجویان اقلیت های قومی و دانشجویان معلول تعلق می گیرد. از جمله ملاک های دیگر برای دریافت این کمک هزینه ها شامل سطح پیشرفت علمی بالا و حداقل ۴ هفته تحصیل در کشور بلاروس می باشد .
  • بورسیه تحصیلی دیوید ال. بورن در بلاروس : بورسیه تحصیلی معتبر دیوید ال. بورن  در بلاروس به دانشجویان دوره کارشناسی اعطا می شود که در رشته های زبان و فرهنگ و یا رشته هایی مانند بازرگانی، حقوق، علوم و کشاورزی تحصیل می کنند. کمک هزینه تحصیلی برای یک سال تحصیل در خارج از کشور است.دریافت کنندگان این بورسیه بایستی کمک هزینه تحصیلی خود را با یک دوره خدمت به دولت فدرال بلاروس بازپرداخت کنند. مبلغ این کمک هزینه تا ۲۰۰۰۰ دلار است . همچنین متقاضیان باید ثابت کنند که تحصیلات آنها در راستای مبارزه با چالش های جامعه جهانی، از جمله توسعه پایدار، تخریب محیط زیست، بیماری های جهانی و گرسنگی و رشد جمعیت بوده است .
  • بورسیه تحصیلی فولبرایت : بورسیه تحصیلی فولبرایت اغلب به دانشجویان آمریکایی جهت تحصیل در بلاروس اعطا می شود و شامل هزینه های یک سال تحصیلی کامل می باشد. طبق این بورسیه دانشجویان آمریکایی می توانند در ازای کمک هزینه تحصیلی خود به عنوان دستيارهاي آموزشی زبان انگليسي در مدارس يا دانشگاه ها کار کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button