انواع بورسیه های تحصیلی در استونی

به یکی از موضوعاتی که متقاضیان تحصیل در اروپا به آن فکر می کنند ، کمک هزینه ها و انواع بورسیه های تحصیلی می باشد که کشور استونی از این قاعده مستثنی نیست . انواع بورسیه های تحصیلی در استونی توسط دولت و دانشگاه های استونی جهت حمایت مالی از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در استونی اعطا می شود . فقط کافی است این دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود ، اقدامات لازم را انجام دهند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استونی 2019 ” را مطالعه فرمایید .

لازم به ذکر است جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا انواع بورسیه های تحصیلی در کشور استونی وجود دارد.این بورسیه ها عبارتند از :

  • بورسیه دولت استونی : این بورسیه ۳۵۰ یورو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۴۲۲ یورو در مقطع دکترا برای هر ماه می باشد . قابل توجه است که این بورسیه ، هزینه‌ های اضافی مانند شهریه‌ دانشگاه، بیمه سلامت و هزینه ‌های دیگر را پوشش نمی ‌دهد. این مقدار هزینه هر ۱۲ ماه تحصیلی به غیر از سال آخر که فقط ۱۰ ماه تعیین شده است ، به دانشجویان داده می ‌شود. این مقدار پرداخت بورسیه برای دانشجویانی است که تمام وقت تحصیل می‌کنند و حداقل در پایان هر سال تحصیلی ۷۵% از دوره‌های آموزشی مورد نیاز برنامه تحصیلی را گذرانده باشند. در صورت اتمام دوره تحصیلی و اقامت در استونی یا بیشتر شدن دوره تحصیل از آنچه خود بورسیه تعیین کرده است، کمک هزینه قطع می شود . شایان ذکر است داشتن دیگر بورسیه های تحصیلی در استونی هم زمان با این بورسیه، شانس گرفتن آن را کم می‌کند. این بورسیه شامل حال دانشجویانی که در مقطع دکتری ثبت نام کرده و شهروند کوتاه‌ مدت یا بلند ‌مدت استونی هستند و از کمک هزینه‌ های دکتری برخوردارند، نمی‌شود.
  • بورسیه‌ اختصاصی رشته فناوری اطلاعات : دانشگاه تکنولوژی تالین استونی و دانشگاه تارتو استونی هر ساله ۴۰۰,۰۰۰ یورو در مقطع کارشناسی و ۳۰۰,۰۰۰ یورو در مقطع کارشناسی ارشد را صرف بورسیه تحصیلی دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته فناوری اطلاعات (IT) می‌کنند. دانشجویان می‌توانند بعد از ثبت نام در دانشگاه، 2 بار در سال (اوایل ماه اکتبر و فوریه) برای این بورسیه اقدام کنند . دانشجویان کارشناسی مجاز به دریافت ۱۶۰ الی ۲۴۰ یورو و کارشناسی ارشد ۲۴۰ الی ۳۰۰ یورو در ماه هستند (ده ماه در یک سال تحصیلی)

در مقاله ” اقامت در استونی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت استونی اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه ITL’s Ustus Agur: این بورسیه مختص دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترای رشته‌ فناوری اطلاعات است. این بورسیه شامل ۲۰۰۰ یورو در ماه برای افرادی که این رشته را در دانشگاه‌ های دولتی گذرانده و فقط مختص به مقطع دکترا می باشد.
  • بورسیه‌ LHV BANK برای دانشجویان رشته‌ ICT : این بورسیه به ارزش ۱۵۰۰ یورو در مقطع کارشناسی و ۳۰۰۰ یورو در مقطع کارشناسی ارشد در ماه است . این نوع کمک هزینه تحصیلی مختص علاقه ‌مندان به رشته‌ ICT است و مهارت و دانش آن‌ها را در بازار کار افزایش می‌دهد.
  • بورسیه های تحصیلی در استونی مختص دانشگاه‌ ها : دانشگاه ‌های استونی هرکدام به‌ صورت جداگانه کمک هزینه ‌ها و انواع بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهند جهت تکمیل اطلاعات در باب دانشگاه مورد نظر خود و کمک‌ هزینه ‌های آن، می‌توانید به وب ‌سایت ‌های هر کدام مراجعه فرمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استونی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به استونی ” بیاندازید.

بورسیه های تحصیلی در استونی

بورسیه های تحصیلی در استونی

  • بورسیه های تحصیلی در استونی جهت فرصت مطالعاتی و پژوهش : در کشور استونی بورسیه ‌هایی مختص به کارهای پژوهشی است. این بورسیه تحقیقاتی جهت کمک به محققان و کارکنان موسسات عالی خارجی است تا بتوانند در مراکز عالی و موسسات توسعه و تحقیق، به پژوهش، انجام پروژه‌ های مختلف، آزمایشات، مطالعات علمی و همچنین تدریس مشغول شوند. دانشجویانی که هم زمان در دانشگاه‌ های استونی تحصیل می کنند نمی ‌توانند این بورسیه را دریافت کنند، ولی افرادی که این فرصت مطالعاتی را دریافت کردند بعد از اتمام پروژه خود می ‌توانند به یکی ازدانشگاه‌ های کشور استونی درخواست پذیرش و بورسیه دهند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button