امکان تحصیل در استرالیا ، در کلیه مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و متقاضیان می توانند با توجه به مدرک تحصیلی و مقطع تحصیلی خود برای اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا اقدام نمایند اما لازم به ذکر است که این امر نیازمند داشتن مدرک زبان می باشد . بورسیه تحصیلی در کشور استرالیا به دانشجویان بین المللی اهدا می شود که کمک هزینه های تحصیلی کشور استرالیا از قبیل هزینه های زندگی سفر، بهداشت و درمان، شهریه و غیره را پوشش می دهد . لازم است بدانید که شرایط بورسیه تحصیلی در استرالیا ، داشتن معدل نسبتا بالا می باشد . بورسیه تحصیلی در استرالیا و هر یک از دانشگاه های استرالیا متفاوت بوده و انواع گوناگونی دارد . این مقاله در رابطه با انواع بورسیه های تحصیلی در استرالیا می باشد . به طور کلی بورسیه تحصیلی در استرالیا پنج نوع می باشد که عبارتند از :

  • بورسیه دولت ایران : اطلاعات این بورسیه را می توان در سایت وزارت علوم ایران مشاهده کرد .
  • بورسیه دولت استرالیا : دولت استرالیا چندین بورسیه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که معمولا دانشجویان ایرانی را شامل نمی شود و این بورسیه ها عبارتند از Ausaid ، ALA ، ADS و …
  • بورسیه دانشکده ها و دانشگاه های استرالیا : هر دانشکده و دانشگاه سهمیه ای خاص برای بورسیه دارد. این نوع بورسیه بسیار در کشور استرالیا رایج می باشد و هر دانشکده سالانه تعدادی دانشجو را برای رشته های خاص بورسیه می کند.
  • بورسیه موسسات و سازمان ها و افراد خاص: این بورسیه از طرف برخی افراد ثروتمند یا نامدار یا از طرف برخی سازمان ها مانند بانک ها به دانشجویان اعطا می شود و معمولا بورسیه خوابگاه ها از این نوع هستند.

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی دولت استرالیا

خود دولت استرالیا این بورسیه ها را بر اساس صلاحیت دانشجو به دانشجویان اعطا می کند که به شدت رقابتی بوده و هزینه های که تقبل می کند شامل پرداخت شهریه کامل دانشگاه، پرداخت هزینه کلاس زبان قبل از شروع رشته، پرداخت هزینه های کامل زندگی، رفت و آمد و دیگر هزینه های جانبی است.  انواع بورسیه های تحصیلی دولت استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه تحصیلی ADS: این بورسیه از سوی دولت استرالیا بوده و کمکی برای تحصیل دانشجویان کشورهای در حال توسعه در کشور استرالیا می باشد. لازم به ذکر است که بررسی پرونده های که برای ADS ارسال می شوند ممکن است ۱ سال زمان ببرد. این بورسیه به دوره های کارشناسی ارشد تحقیقی و تحصیلی و دوره ی دکتری تعلق می گیرد .
  • بورسیه تحصیلی ALA: این نوع بورسیه دولت استرالیا در واقع مختص افراد بسیار خاص یا نوابغ و افراد پیشرو می باشد که بر اساس صلاحیت دانشجو به وی اعطا می شود.

انواع بورسیه های تحصیلی دانشکده ها و دانشگاه های استرالیا 

برای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های استرالیا باید مستقیما با دانشگاه های این کشور ارتباط داشت و مراحل ثبت نام اولیه در تاریخی که دانشگاه تعیین می کند، انجام شود . در زیر به برخی از انواع بورسیه های تحصیلی دانشکده و دانشگاه ها استرالیا می پردازیم .

  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه ملبورن استرالیا : یکی از دانشگاه های استرالیا که انواع بورسیه های تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد دانشگاه ملبورن استرالیا می باشد. بورسیه های این دانشگاه به دو گروه تحقیقاتی و غیر تحقیقاتی تقسیم می شوند که بیشتر آن ها متعلق به مقاطع بالاتر از کارشناسی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا می باشند.

لذا انواع بورسیه دوره های تحقیقاتی دانشگاه ملبورن استرالیا عبارتند از :

  • بورسیه IPRS (Endeavour International Postgraduate Research Scholarship) :  یکی از انواع بورسیه های دولتی و بسیار رقابتی در کشور استرالیا می باشد که معمولا به دانشجویان بین المللی اعطا می شود . این بورسیه هزینه های شهریه دانشگاه به طور کامل و نیز هزینه بیمه دانشجویی را شامل می شود. معمولا دانشجویانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند ، بورسیه MIRS را نیز دریافت می نمایند.
  • بورسیه MIRS (Melbourne International Research Scholarship) :  این بورسیه به دانشجویان بین المللی و بومی اختصاص داده می شود. در صورتی که به دانشجوی خارجی تعلق گیرد MIRS و در غیر این صورت MRS نامیده می شود . هزینه های پرداختی توسط این نوع بورسیه، خرج و مخارج زندگی در استرالیا را شامل می شود.
  • بورسیه (Melbourne International Fee Remission Scholarship) MIFRS:  این بورسیه توسط دانشگاه به متقاضیان اعطا می شود و کل شهریه دانشگاه را در بر می گیرد. لازم به ذکر است که هر دانشکده برای این نوع بورسیه تعدادی سهمیه و ظرفیت دارد و دریافت کنندگان این بورسیه خود به خود می توانند بورسیه MIRS را دریافت کنند.
  • بورسیه HRS : این بورسیه مختص به رشته تحصیلی حقوق انسانی می باشد و توسط دانشکده حقوق به دانشجویان رشته حقوق انسانی تعلق می گیرد. تمامی دانشجویان بومی و خارجی در دوره های تحقیقاتی و غیر تحقیقاتی می توانند برای این نوع بورسیه اقدام کنند .

انواع بورسیه دوره های غیر تحقیقاتی دانشگاه ملبورن استرالیا عبارتند از :

  • بورسیهIGS  (International Graduate Scholarships) : این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی دوره های غیر تحقیقاتی است که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه ملبورن گذرانده اند و قصد ادامه تحصیل را دارند، در این نوع از بورسیه مبلغی معادل ۱۰ هزار دلار از شهریه سال اول مقطع کارشناسی ارشد متقاضی کم خواهد شد.
  • بورسیهIPCA  (International Graduate Coursework Scholarships) : این بورسیه مختص دانشجویان خارجی می باشد که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاهی به غیر از دانشگاه ملبورن با معدل بالا دریافت کرده اند که در این صورت مبلغی معادل ۲۵ تا ۱۰۰ دلار از شهریه هر واحد درسی متقاضی کسر خواهد شد.
  • بورسیهADB  (Asian Development Bank Scholarship)  : این بورسیه در ۱۸ موسسه معتبر در کشورهای حاشیه اقیانوس آرام ارائه می شود که دانشگاه ملبورن یکی از ۳ موسسه استرالیایی می باشد که می تواند این بورسیه را در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار دهد.

بورسیه سفر استرالیا، بورسیه ای می باشد که دانشجویان دوره های تحقیقاتی و غیر تحقیقاتی می توانند از آن استفاده کنند که هزینه های سفر دانشجویانی که تصمیم دارند در یکی از دانشگاه های خارج از کشور استرالیا مهمان شوند ، شامل می شود.متقاضیان برای درخواست این نوع از بورسیه های تحصیلی به مکاتبه مستقیم با خود دانشگاه احتیاج ندارند و همه دانشجویان واجد شرایط که پیشنهاد بی قید و شرط برای ورود به مقطع کارشناسی را دریافت کرده اند به طور خودکار می توانند از این بورسیه استفاده کنند .

انواع بورسیه های تحصیلی دانشکده ها و دانشگاه های استرالیا 
انواع بورسیه های تحصیلی دانشکده ها و دانشگاه های استرالیا 

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور استرالیا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در استرالیا 2019  ” را مطالعه نمایید.

  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه نیوکاسل استرالیا : دانشجویان واجد شرایط برای ورود به دانشگاه نیوکاسل استرالیا از طرف دولت فدرال، کمک هزینه های تحصیلی دریافت می کنند. دانشگاه نیوکاسل دو بورسیه خاص برای دانشجویان بین المللی دارد که عبارت است از :
  • بورسیه IPRS استرالیا : این بورسیه مختص به دوره های تحقیقاتی می باشد. در این نوع بورسیه شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی تا ۳ سال برای دانشجویان مقطع دکتری و تا ۲ سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می شود.
  • بورسیه UNPRS استرالیا : این بورسیه از سوی دانشگاه بوده و سالانه مبلغ ۲۲۵۰۰ دلار به دانشجویان در حال تحصیل در دوره های تحقیقاتی استرالیا پرداخت می کند . دانشجویانی که این نوع بورسیه را اخذ می کنند خود به خود برای دریافت این بورس مد نظر قرار می گیرند.
  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه ملی استرالیا : در دانشگاه ملی استرالیا تعداد محدودی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که عبارت است از :
  • بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی : این بورسیه سالانه به تعداد محدودی از دانشجویان اعطا می شود و هزینه های شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی را در تمام طول دوران تحصیل متقاضی در بر می گیرد. بورسیه آنرز دانشگاه ملی استرالیا به دانشجویانی که مقطع کارشناسی ۴ ساله یا همان کارشناسی آنرز را با موفقیت طی می کنند اعطا می شود. در این بورسیه ۵ هزار دلار به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجو پرداخت می شود.
  • بورسیه مقطع کارشناسی ارشد تحصیلی و تحقیقاتی
  • بورسیه دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات که به صورت کمک هزینه تحصیلی به متقاضی ۵ هزار دلار برای ترم اول دانشگاه پرداخت می کند و متعلق به دوره های تحصیلی و تحقیقاتی می باشد.
  • بورسیه نیل ووستن دانشکده اقتصاد و بازرگانی که سالانه به ۱۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده تعلق می گیرد. این بورس نیمی از شهریه دانشگاه را تا پایان دوران تحصیل پرداخت می نماید.
  • بورسیه های رابرت اونیل و تی بی میلر که مختص دانشجویان رشته های آموزش دفاعی می باشد و کسری از شهریه دانشگاه را پرداخت می کند .
  • بورسیه دوره های دکتری
  • بورسیه IPRS: این بورسیه فقط مختص دوره های دکتری بوده و به مدت ۳ سال شهریه دانشگاه را تحت پوشش قرار می دهد.
  • بورسیه PHD: تعداد این بورسیه محدود بوده و به دانشجویان بین المللی دوره دکترا تعلق می گیرد و تا مدت ۳ سال شهریه دانشگاه آن ها را تحت پوشش قرار می دهد.
  • بورسیه RSES: این بورسیه به دانشجویان دکترای در حال تحصیل در زمینه علوم زمینی اختصاص می یابد و سالانه ۸ هزار دلار به دانشجو می پردازد. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می کنند امکان دریافت بورسیه های بیشتر را برای خود افزایش می دهند.
  • بورسیه ECCLES: این بورسیه به دانشجویان دکترای در حال تحصیل در زمینه علوم پزشکی اختصاص می یابد و سالانه ۲۲۵۰۰ دلار به دانشجو پرداخت می کند.
  • بورسیه Zinkernagel: این بورسیه به دانشجویان دکترای در حال تحصیل در زمینه علوم پزشکی اختصاص می یابد و مکان این تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه کرتین می باشد که سالانه ۲۲۵۰۰ دلار به دانشجو پرداخت می کند.
  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه کویینزلند در بریزبن استرالیا : بورسیه هایی که در دانشگاه کویینزلند استرالیا ارائه می دهد عبارتند از :
  • بورسیه IPRS : بورسیه ای خاص می باشد که به دوره های تحقیقاتی در تمامی رشته ها تعلق می گیرد و هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی را پوشش می دهد.
  • بورسیه UQCent : این بورسیه متعلق به دانشگاه است که سالانه ۲۲۵۰۰ دلار از هزینه زندگی دانشجویان را پرداخت می کند.
  • بورسیه UQI : این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی می باشد و سالانه ۲۲۵۰۰ دلار از هزینه زندگی را در بر می گیرد، در برخی از موارد کسری از شهریه را نیز پرداخت می کند .
  • بورسیه UQAdv : این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که یکی از بورسیه های IPRS وUQCent  را اخذ کرده باشند و سالانه ۵ هزار دلار از هزینه های زندگی دانشجو را پرداخت می کند .
  • بورسیه APAI : این بورسیه ، بورسیه ای متفاوت می باشد که سالانه تا حداکثر ۲۷ هزار دلار از هزینه را پرداخت می کند .
  • بورسیه رئیس دانشگاه کویینزلند که سالانه ۱۲ هزار دلار به مدت حداکثر ۵ سال به متقاضیان پرداخت می کند.
  • بورسیه عالی کارشناسی که سالانه ۶ هزار دلار به مدت ۴ سال به دانشجویان پرداخت می نماید. در این نوع بورس دانشجویان رشته های معدن و انرژی در اولویت هستند.
  • بورسیه اختصاصی دانشکده ها : دانشکده های کشاورزی، تغذیه، حیوانات و محیط زیست – دانشکده های هنر، جامعه شناسی، آموزش، موسیقی و علوم اجتماعی – دانشکده های تجارت و بازرگانی، اقتصاد و توریسم – دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات – دانشکده علوم سلامت – دانشکده حقوق – دانشکده علوم پایه
  • بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه کویینزلند استرالیا: این نوع بورسیه به تعداد محدودی از دانشجویان دارای صلاحیت اعطا می شود و مبلغ پرداختی این بورسیه ۶ هزار دلار برای ترم اول دوره کارشناسی ارشد است.
  • بورسیه نخست وزیر استرالیا: این بورسیه از طرف نخست وزیر استرالیا سالانه به ۲۰ نفر از بهترین دانشجویان آسیایی اعطا می گردد و سالانه مبلغ ۱۰ هزار دلار به دانشجویان آسیایی پرداخت می کند .
  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه نیوسات ولز استرالیا : که این بورسیه ها عبارتند از :
  • بورسیه IPRS: این بورسیه در دانشگاه نیوسات ولز استرالیا متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد تحقیقاتی و دکتری در تمامی رشته ها می باشد و این نوع بورسیه شهریه دانشگاه را به علاوه سالانه ۲۲۵۰۰ دلار حق الزحمه کاری می پردازد. این بورسیه علاوه بر آن، بیمه دانشجویی دانشجو و افراد همراه را نیز پرداخت می کند و متقاضی با در دست داشتن این بورسیه، مبلغ ویزای سفارت را نیز پرداخت نمی کند. هزینه های رفت و آمد فرد نیز تامین می شود و وی می تواند در پرداخت شهریه فرزندان خود نیز تخفیف بگیرد. این شرایط برای دانشجویان مقطع دکتری تا مدت زمان ۳ سال و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا ۲ سال ادامه می یابد.
  • بورسیه UIPA: این بورسیه به دانشجویان کارشناسی ارشد تحقیقاتی و دکتری در تمامی رشته ها تعلق می گیرد و شهریه دانشگاه به علاوه سالیانه ۲۲۵۰۰ دلار حق الزحمه کاری را پرداخت می کند. فرد می تواند با در دست داشتن این بورسیه در پرداخت شهریه فرزندان خود تخفیف بگیرد.
  • بورسیه تخفیف در شهریه دانشگاه : این بورسیه به همراه دستمزد در پرداخت شهریه دانشگاه به فرد تخفیف می دهد. در این بورسیه اگر در زمینه کاری که دانشکده برای فرد تعیین می کند به تحقیق پرداخته شود، متقاضی سالانه ۲۲۵۰۰ دلار حقوق دریافت خواهد کرد.همچنین متقاضی می تواند با در دست داشتن این بورسیه در پرداخت شهریه فرزندان خود نیز تخفیف بگیرد و کسری از شهریه را تقبل می نماید.
  • بورسیه رشته های خاص دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا : در این بورسیه تنها هزینه های زندگی دانشجو پوشش داده می شود. در دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا تعدادی رشته تحقیقاتی وجود دارند که متقاضی در صورت تمایل به ادامه تحصیل در این رشته ها می تواند از بورسیه این دانشگاه استفاده نماید.
  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه مرداک استرالیا : دانشگاه مرداک استرالیا در مقاطع تحقیقاتی برای دانشجویان بین المللی تعدادی بورسیه در نظر گرفته است که عبارتند از :
  • بورسیه IPRS : این بورسیه مختص همه دوره های تحقیقاتی در تمامی رشته ها می باشد و هزینه شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی را تا ۳ سال برای دانشجویان مقطع دکترا و تا ۲ سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می کند. آخرین مهلت اقدام برای دانشجویان ۳۰ سپتامبر هر سال است .
  • بورسیه MIPS : این نوع بورسیه از سوی دانشگاه بوده و مختص همه رشته های تحقیقاتی می باشد و سالیانه ۲۵ هزار دلار جهت هزینه های زندگی به دانشجو پرداخت می نماید. متقاضیانی که IPRS را دریافت کرده اند خود به خود برای اخذ این بورسیه در نظر گرفته می شوند. آخرین مهلت اقدام برای دانشجویان ۳۰ سپتامبر هر سال است .
  • بورسیه تحقیق پوشش جانوری : این نوع بورسیه مختص دوره دکتری بوده و به دانشجویانی تعلق می گیرد که در مورد حفاظت و احیای پوشش جانوری به تحقیق و پژوهش می پردازند و سالیانه مبلغ ۴ هزار دلار جهت هزینه های زندگی و ۵ هزار دلار به عنوان بودجه تحقیقاتی پرداخت می نماید. آخرین مهلت اقدام برای دانشجویان ۳۱ اکتبر هر سال است .
  • بورسیه CSIRO : این نوع بورسیه به دانشجویانی که در مورد موضوعات مورد نیاز دانشگاه به تحقیق بپردازند، اعطا می شود و سالیانه ۷ هزار دلار پرداخت می کند. آخرین مهلت اقدام برای دانشجویان ۷ نوامبر می باشد .
  • بورسیه ارشد بیوتکنولوژی : این بورسیه در مورد تحقیق در یکی از شاخه های بیوتکنولوژی می باشد و سالیانه ۲۴ هزار دلار جهت هزینه های زندگی به دانشجو پرداخت می کند .
  • بورسیه املیا ایرهارت : این بورسیه به یکی از دانشجویان خانم که در دوره های دکترای هوافضا ثبت نام نماید، تعلق می گیرد و۱۰ هزار دلار به دانشجو هدیه می دهد. آخرین مهلت اقدام برای دانشجویان ۳۰ نوامبر هر سال می باشد .

برای اقامت و تابعیت در استرالیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه آدلاید استرالیا : بورسیه هایی که در دانشگاه آدلاید استرالیا ارائه می شود عبارتند از :
  • بورسیه AFSI : تمام پرونده های تحقیقاتی دانشگاه آدلاید به طور خودکار برای این بورسیه در نظر گرفته می شوند و سالیانه حدود ۱۵ نفر از دانشجویان بین المللی موفق به دریافت این بورسیه می شوند. در صورت اخذ این بورسیه ، شهریه آنها توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در رشته های تحقیقاتی مورد نظر دانشگاه تحقیق می کنند، در اولویت قرار خواهند گرفت. آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان ۳۱ آگوست هر سال است .
  • بورسیه AGRS: این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی است که فارغ التحصیل دانشگاه آدلاید می باشند، قصد ادامه تحصیل در استرالیا در دوره های تحقیقاتی را دارند و سالانه ۲۲۸۰۰ دلار برای هزینه های زندگی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا ۲ سال و دانشجویان مقطع دکتری تا ۳ سال می پردازد. آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان ۲۹ اکتبر هر سال است و دانشجویان باید در ماه دسامبر در کشور استرالیا حضور داشته باشند.
  • بورسیه ASI : این بورسیه سالیانه به ۱۵ دانشجو تعلق می گیرد و هزینه شهریه کل دانشگاه، بیمه دانشجویی و سالانه ۲۲۸۰۰ دلار برای هزینه های زندگی دانشجو پرداخت می کند. این شرایط برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا ۲ سال و برای دانشجویان مقطع دکتری تا ۳ سال ادامه می یابد و آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان اول می هر سال می باشد.
  • بورسیه EMBL: این بورسیه مختص دانشجویان دوره دکترای مشغول به تحصیل در رشته های علوم زیستی می باشد و سالانه ۳ دانشجو می توانند از این بورس استفاده کنند. دانشجویانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند، به اروپا اعزام می شوند و تا ۳ سال در رشته های زیست مولکولی مشغول به تحصیل می شوند. آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان ماه سپتامبر می باشد و دانشجویان باید در دسامبر در کشور استرالیا حضور داشته باشند.
  • بورسیه Endeavour Awards: این بورسیه سالیانه به تعدادی از دانشجویان اعطا می شود و مبلغ ۴۵۰۰ دلار از هزینه های سفر، ۴۰۰۰ دلار از هزینه های زندگی، ۲۵۰۰ دلار دستمزد کار تحقیقاتی به طور ماهیانه و حداکثر ۱۲ هزار دلار شهریه دانشگاه در هر ترم را شامل می شود.
  • بورسیه IPRS استرالیا : سهمیه دانشگاه آدلاید برای این بورسیه سالانه ۱۵ نفر مد نظر می باشد. این نوع بورسیه شهریه دانشگاه و هزینه بیمه دانشجویی را تا ۲ سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و تا ۳ سال برای دانشجویان دکتری پرداخت می کند. متقاضیانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند موفق به دریافت بورسیه ASI از دانشگاه آدلاید نیز می شوند.
  • بورسیه NTRB : این نوع بورسیه مختص دانشجویان در حال تحصیل در رشته حقوق می باشد و در این نوع بورسیه متقاضیان در رشته های خاص مورد نیاز دانشگاه به تحصیل می پردازند.
  • بورسیه دانشکده MBA : این نوع بورسیه سالیانه به ۳ نفر از دانشجویانی که در این رشته ثبت نام می کنند ۵ هزار دلار به عنوان کمک هزینه اعطا می کند .
  • بورسیه خانواده ترنر : این نوع بورسیه مختص دانشجویان دوره های کشاورزی می باشد.
  • بورسیه رشته های مدیریت منابع آب که به رشته های مدیریت منابع آب ها یا رشته های مرتبط با آن اعطا می گردد و این نوع بورسیه تمام یا بخشی از شهریه دانشگاه را پرداخت می کند.

لازم به ذکر است که برای دانشجویان ایرانی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آدلاید هیچ نوع بورسیه ای وجود ندارد.

  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک کواری استرالیا : بورسیه هایی که در دانشگاه مک کواری استرالیا ارائه می شود عبارتند از :
  • بورسیه MQRES : این بورسیه مختص دانشجویان دوره دکتری می باشد و از طرف دانشگاه اعطا می شود و شهریه دانشگاه را به مدت ۳ سال و نیم پرداخت می نماید.
  • بورسیه Cotutelle : این نوع بورسیه به دانشجویان دکترای دانشگاه مک کواری این امکان را می دهد که همزمان در دو دانشگاه در دوره دکتری ثبت نام کنند و مدرک تحصیلی خود را از هر دو دانشگاه اخذ نمایند. برخی از این دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی خود را که شامل پرداخت هزینه رفت و آمد بین دو دانشگاه می باشد، دریافت کنند.
  • بورسیه IPRS استرالیا : این بورسیه در دانشگاه مک کواری مختص همه دوره های تحقیقاتی می باشد و شهریه دانشگاه و همین طور بیمه دانشجویی را تا پایان دوران تحصیل پرداخت می نماید.
  • بورسیه دانشکده هنر : این بورسیه سالیانه به دو نفر از دانشجویان خارجی که در رشته های خاص این دانشکده تحصیل می کنند بورسیه اعطا می نماید.
  1. بورسیه های تحصیلی دانشگاه لاتروب استرالیا : بورسیه هایی که در دانشگاه لاتروب استرالیا ارائه می شود عبارتند از :
  • بورسیه IPRS : این بورسیه از سوی دولت استرالیا بوده و متعلق به همه دوره های تحقیقاتی می باشد.این بورسیه شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی را تا پایان دوران تحصیلات متقاضی پرداخت می نماید.
  • بورسیه LTUPRS : این بورسیه از سوی دانشگاه لاتروب بوده و سالیانه ۱۹۲۰۰ دلار جهت هزینه های زندگی به دانشجویان پرداخت می نماید. آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان ۳۰ سپتامبر در نظر گرفته می شود .
  • بورسیه LTUFRRS: این بورسیه از سوی دانشگاه لاتروب بوده و کلیه هزینه های شهریه دانشگاه را پوشش می دهد و سالیانه به ۴۰ نفر اعطا می شود. آخرین مهلت ارسال مدارک برای دانشجویان ۳۰ سپتامبر می باشد .
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button