انواع بورسیه های تحصیلی در ارمنستان

تحصیلات عالی در ارمنستان توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی ، هر دو ارائه می شود . تحصیلات تکمیلی و نظارت بر امر اعطای بورسیه تحصیلی در ارمنستان برعهده وزارت آموزش و علوم می باشد، گاهی نیز تحت نظارت و مسئولیت وزارت خانه های مختلف است . دانشگاه های ارمنستان ، انواع مختلفی از رشته های گوناگون مانند علوم اجتماعی، تکنولوژی، فرهنگ و غیره را ارائه نموده و فرصت های تحقیقاتی مناسب را برای دانشجویان تحت بورسیه خود فراهم می آورد . موسسات بیشتر در زمینه های مختلف علوم ، اقتصاد و فرهنگ بورسیه تحصیلی ارائه می کنند.اما دانشگاه ها، بورسیه تحصیلی را در سطح وسیع تری ارائه می کنند . موسسات آموزش عالی ارمنستان در استفاده از بودجه و اعطای کمک هزینه های تحصیلی از قبیل بورسیه تحصیلی، دارای استقلال عمل هستند و خود تصمیم گیری می کنند . کمک هزینه های تحصیلی در ارمنستان و بورسیه های تحصیلی در ارمنستان از منابع غیر دولتی استفاده می کند، که در برگیرنده مبالغ ماهیانه و سالیانه و شهریه های دریافتی است که صرف اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه های ارمنستان به دانشجویان ملی و بین المللی داده می شود . هر دانشگاه در اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مختار است و شیوه های منحصر به فرد خود را دارد . تحصیلات تکمیلی در ارمنستان می تواند به صورت تمام وقت ، پاره وقت یا آموزش آنلاین باشد . دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ارمنستان می توانند از بورسیه های تحصیلی ارمنستان با وجود برخی شرایط استفاده کنند. دریافت بورسیه تحصیلی ارمنستان براساس قوانین دولتی به دانشجویانی اعطا می شود که اولا در زمینه علمی توانایی خود را به اثبات رسانده باشند، دوما بتوانند فعالیت های اجتماعی خود را به اثبات رسانند و در نهایت در صورتی که از بورسیه های تحصیلی مبتنی بر نیاز استفاده می کنند بتوانند عدم توانایی مالی خود را نشان دهند . انواع بورسیه های تحصیلی در ارمنستان به شرح زیر می باشد :

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ارمنستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ارمنستان ” است .

  • بورسیه دولتی جمهوری ارمنستان : این بورسیه تحصیلی بر اساس توافقنامه ای می باشد که دولت ارمنستان امضا کرده و به این ترتیب خود را متعهد کرده است تا به دانشجویان بین المللی واجد شرایط بورسیه اعطا کند . این بورسیه تمام هزینه های زندگی دانشجوی واجد شرایط دریافت بورسیه را پوشش می دهد.
  • بورسیه تحصیلی مبتنی بر معافیت از شهریه تحصیلی : این بورسیه تحصیلی به منظور حذف هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی اعطا می شود و مرجع آن وزارت داخلی ارمنستان می باشد . در این نوع از بورسیه تحصیلی ارمنستان، تنها شهریه مورد پوشش قرار می گیرد و هزینه های زندگی هم چنان بر عهده دانشجوی بین المللی می باشد .
  • شهریه رایگان برای دانشجویان ۷۰ کشور مشخص دنیا : این نوع از بورسیه تحصیلی ارمنستان همان نوع دوم می باشد با این تفاوت که تنها به دانشجویان گروه خاصی از کشورها اعطا می شود که توسط دولت ارمنستان تعیین می شوند. دانشجویان ایرانی می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده نمایند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ارمنستان 2019 ” به طور مفصل درباره شرایط صفر تا صد تحصیل در ارمنستان توضیح دادیم .

انواع بورسیه های تحصیلی در ارمنستان بورسیه های تحصیلی خاص برخی از دانشگاه های ارمنستان

بورسیه های تحصیلی خاص برخی از دانشگاه های ارمنستان عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ملی اکواریان ارمنستان : دانشگاه ملی اکواریان ارمنستان هر ساله ۱۶ بورسیه تحصیلی اعطا می کند . متقاضی تحصیل در ارمنستان برای دریافت این بورسیه تحصیلی باید برنامه درخشان تحصیلی، سابقه فعالیت های اجتماعی و عمومی خود را ثبات نماید. در حقیقت این بورسیه تحصیلی به افرادی اعطا می شود که علاوه بر زندگی علمی، زندگی اجتماعی فعالی نیز داشته اند.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه آمریکایی ارمنستان : دانشگاه آمریکایی ارمنستان در جهت حمایت مالی از دانشجویان ، برنامه ریزی هایی برای تعهدات مالی دانشجویان خود دارد . بنابراین هیچ دانشجوی واجد شرایطی از دریافت کمک های مالی محروم نخواهد شد. بورسیه های تحصیلی این دانشگاه به نام کمک های اهدایی خصوصی به دانشجویان برجسته اعطا خواهد شد و البته این دانشگاه کمک هزینه هایی جهت تخفیف شهریه از ۲۰ تا ۹۰ درصد و وام دانشجویی نیز اعطا می کند.
بورسیه های تحصیلی در ارمنستان

بورسیه های تحصیلی در ارمنستان

یکی از روش های مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ارمنستان ” اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی اوراسیا ارمنستان : در دانشگاه بین المللی اوراسیا ارمنستان فرصت های متعددی جهت پوشش شهریه و هزینه های زندگی دانشجویان بر اساس موقعیت های اجتماعی آن ها وجود دارد.بورسیه  Turpanjian این دانشگاه بر اساس وضعیت اجتماعی دانشجو اعطا می گردد. سایر بورسیه های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از : سنت جانز و آدوریان که تقریبا به طور کامل شهریه دانشگاه را پوشش می دهند. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در ارمنستان بین ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار می باشد .
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ایروان ارمنستان : بورسیه تحصیلی دانشگاه ایروان ارمنستان بيشتر حول رشته ‌هاي تاريخ و زبان‌هاي خارجه مي ‌باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button