کشور آمریکا ، کشوری است که همچنان مهاجران را جذب می نماید و به مکانی پویا برای زندگی و تحصیل تبدیل شده است . امروزه بسیاری از افراد در این کشور تحصیل می کنند و از این محیط بسیار زیبا و آرام لذت میبرند . تحصیل در آمریکا ، تجربه ای فوق العاده خواهد بود، زیرا این فرصت بوجود خواهد آمد که دانش خود را با بهترین مغزها به اشتراک بگذارید و دیگر مزیت تحصیل در این کشور، آینده شغلی بهتر است که در انتظار فرد می باشد و تجربه تحصیل و کار در این کشور باعث افزایش اعتماد به نفس ، استقلال و توانایی های بین فرهنگی در شما می شود . بسیاری از کشورها و کارفرمایان در انتظار این فرصت هستند تا این افراد را به عنوان نیروی کار متخصص جذب نمایند . کشور آمریکا دارای دانشگاه ها و کالج هایی با بهترین رتبه می باشد و مدارکی که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می شوند ، در کل دنیا شناخته شده هستند .بورسیه تحصیلی در آمریکا ، معمولا نوعی کمک مالی می باشد که براساس توانایی و عملکرد تحصیلی دانشجو محاسبه می شود.لذا تنها یک دانشجوی کاملا برجسته ممکن است قبل از ثبت نام در دانشگاه ، مشمول بورسیه تحصیلی شود. در واقع بورسیه تحصیلی هزینه ای می باشد که از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به تعداد محدودی از دانشجویان داده می شود و دانشجو نیازی به بازپرداخت آن ندارد ولی سایر هزینه های عام به عنوان مثال برای استفاده از تسهیلات دانشگاه مانند کتابخانه ، کامپیوترها و خدمات ورزشی و بهداشتی عموما باید توسط دانشجو تامین شود . خصوصیت اصلی بورسیه های تحصیلی این است که برای دریافت کمک هزینه، در قبال گرفتن آن نیازی به کار کردن نیست  بورسیه تحصیلی در آمریکا انواع مختلفی دارد. یکی از انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا ، بورسیه تمامی مخارج زندگی دانشجو در دانشگاه می باشد، در حالی که بورسیه های تحصیلی دیگر مستلزم پرداخت هزینه هایی از طرف دانشجو و یا پوشش مابقی هزینه ها از راه های دیگر است . در این مقاله قصد داریم انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا را شرح دهیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آمریکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آمریکا ” است.

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا  – انواع بورسیه های تحصیلی دولتی آمریکا برای دانشجویان بین المللی

انواع بورسیه های تحصیلی دولتی آمریکا برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است :

  • برنامه کمک هزینه تحصیلی هوبرت هامفری آمریکا (Hubert Humphrey Fellowship Program) : برنامه ای برای بورسیه تحصیلی آمریکابدون مدرک برای متخصصان با تجربه ای بین المللی که مایل به انجام ۱۰ ماه از مطالعات علمی آکادمیک در ایالات متحده می باشد اگر چه هزینه را بر عهده می گیرد اما مدرک را حمایت نمی کند و دانش آموزان فقط می توانند مطالعه کنند و معلومات خود را گسترش دهند.
  • برنامه دانشجویان خارجی فولبرایت آمریکا (Fulbright Foreign Student Program ) : محبوب ترین کمک هزینه تحصیلی آمریکامی باشد که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود و برای حرفه های جدید و هنرمندانی که تمایل به تحصیل در کشور آمریکا برای یک سال یا بیشتر را دارند اعطا میشود. این برنامه برای تمام دانشجویان بین المللی در تمامی زمینه های تحصیلی به جز پزشکی است.

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا  – انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی آمریکا برای دانشجویان بین المللی

انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی آمریکا برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد :

  • صندوق بورسیه تحصیلی آمریکا (The Next Gen Scholarship Fund) : ارائه کمک هزینه تحصیلی در آمریکابر ای افراد غیر مقیم و دانشجویان بین المللی می باشد .در این برنامه باید حداقل معدل فرد ۳٫۰ باشد و در یک دانشگاه معتبر مثل واشنکتن دی سی ، مریلند و یا ویرجینیا به ارزش ۱۰۰۰ دلار آمریکا ثبت نام کند .
  • عضویت در پکیج تحصیلی خارج از کشور با بورسیه تحصیلی (Tortuga Backpacks Study Abroad Scholarship) : این بورسیه دو بار در سال به دانشجویان بین المللی اعطا می شود که تمایل به تحصیل در آمریکا را دارند و ارزش آن ۱۰۰۰ دلار است.
  • بورسیه سالیانه دیوید پ. برای دانشجویان مبتلا به سرطان خون (David P. Shapiro Annual Leukaemia Scholarships) : دو بورسیه تحصیلی سالیانه به ارزش ۱۰۰۰ دلار آمریکا به دانشجویان فعلی یا کسانی که در آینده در آمریکا مشغول به تحصیل می شوند و مبتلا به سرطان خون هستند، تعلق می گیرد.
  • Abbey Road Summer Scholarships : ارائه کمک هزینه تحصیلی آمریکابه ارزش ۱۰۰۰ دلار برای دانشجویان زبان و هنر و همچنین ۵۰۰ دلار آمریکا برای کمک هزینه غنی سازی تابستان در موسسات آمریکا.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا توضیح دادیم.

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا  – بورسیه های تحصیلی آمریکا برای خانم ها 

بورسیه های تحصیلی آمریکا برای خانم ها ، یک کمک هزینه برای دانشجویان اقلیت خانم می باشد که عبارتند از:

  • MIT-Zaragoza Women in Logistics and SCM Scholarship : کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان زن در هر سن ،نژاد و یا ملیت برای تحصیل در مرکز سارا گو بالجستیک در MIT می باشد .
  • AAUW International Fellowships : فرصت های تحصیلی که توسط انجمن زنان آمریکایی در دانشگاه برای دانشجویان خانم متقاضی تحصیل در آمریکا ، ارائه می شود.

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا  – بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان فارغ التحصیل

یک نوع بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان فارغ التحصیل وجود دارد که آن هم فرصت های تحصیلی روتاری صلح (Rotary Peace Fellowships) می باشد . این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی اعطا می شود که مشغول به تحصیل در یکی از مراکز صلح رو تاری هستند (به عنوان مثال در دانشگاه دوک و یا دانشگاه کارولینای شمالی در چلیل هیل)

انواع بورسیه های تحصیلی آمریکا

انواع بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا  – بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان آسیایی

بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان آسیایی دو نوع می باشد:

  • کمسیون دولتی ابتکار، اجرا شده توسط ژاپن در آمریکا :این کمسیون، کمک مالی به دانشجویان ژاپنی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند و بالعکس ارائه می دهد.
  • شرق و غرب ،مرکز بورسیه های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی : هدف این بورسیه تحصیلی، جذب دانشجویان بین المللی از منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آمریکا ” اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی در آمریکا  – انواع بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه

انواع بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه شامل موارد زیر می باشد :

  • بورسیه بنیاد مستر کارد آمریکا (Master Card Faundation ) : برای دانشجویان آفریقایی جهت تحصیل در آمریکا و آفریقا می باشد.
  • بورسه ماندلا واشینگتن آمریکا (Mandela Washington Fellowship) : این بورسیه برای دانشجویان آفریقایی بین سنین ۲۵ تا ۳۵ از کشور های جنوبی  افریقا که تمایل به تحصیل در آمریکا برای بدست آوردن مهارت های رهبری و کسب و کار را دارند.
  • بورسیه بنیاد Aga Khan برای بورسیه تحصیلی بین المللی آمریکا :  این بورسیه برای دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد که در هر نقطه از کشور آفریقا می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button