قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت کاری یونان را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت یونان از طریق کار اشاره کنیم. همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کار در یونان توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید، اقامت یونان از طریق کار می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و کاریابی  به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به یونان پیچیدگی های مخصوص به خود دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اقامت کار یونان می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.  و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط کار در یونان 🔊

اقامت کاری در یونان و شرایط عمومی آن

کشور یونان دارای فرهنگ و تمدن غنی است که عمده درآمد آن از طریق گردشگری و جذب توریست است .از سال 2008 میلادی کشور یونان دچار بحران اقتصادی شد و حتی چندین بار تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت.
اما در طول چند سال اخیر، گسترش روز افزون مهاجران کشورهای دیگر، در اقتصاد این کشور رشد چشم گیری داشته است که در این میان، مهاجرت کاری به یونان نیز جایگاه ویژه ای دارد.
کشور یونان عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می ‌باشد و افراد به راحتی می توانند به سایر کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند. واحد پول کشور یونان، یورو می‌باشد. کشور یونان حدود 6000 جزیره دارد که 227 جزیره آن قابل سکونت است و بسیاری از ثروتمندان را به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و متعادل، جذب خود کرده است.

اقامت کاری در یونان و شرایط عمومی آن
اقامت کاری در یونان و شرایط عمومی آن

همچنین یونان را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی توصیف کرد. این کشور که در چهارراه اروپا واقع شده و مهد تمدن غربی محسوب می شود و از شمال با مقدونیه شمالی و بلغارستان، از شمال غربی با آلبانی و از شمال شرقی با ترکیه مرز مشترک دارد.
در حال حاضر جمعیت آن در حدود 11 میلیون نفر تخمین زده شده است. همچنین زبان رسمی این کشور نیز یونانی است و فرصت های کاری مختلفی برای متخصصان و نیروی کار ماهر خارجی وجود دارد. به همین منظور دانستن زبان یونانی می تواند کمک فراوانی در پیشرفت و توسعه هر فرد شود. علاوه بر این، کم بودن هزینه های زندگی در این کشور نیز موجب جذب مهاجران زیادی شده است.

مهاجرت کاری به یونان و ویزای کاری یونان

شرایط اخذ ویزای کار در یونان

فرد متقاضی کار در کشور یونان باید یک پیشنهاد شغلی (job offer) از یک کارفرمای یونانی، داشته باشد که این مورد خود پروسه طولانی دارد و به این صورت می‌باشد که در ابتدا کارفرما باید به مدت ۳ ماه کار مورد نظر را در یونان آگهی کند و فرد مورد نظر برای کار یافت نشود و سپس کارفرما باید به مدت ۳ ماه دیگر کار مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی کند و سپس فرد متقاضی کار مورد نظر یافت نشود که در این صورت فرد متقاضی کار از غیر اتحادیه اروپا می تواند کار مورد نظر را دریافت کند که این مورد عملا غیر ممکن می‌باشد.

لازم به ذکر است که فرد متقاضی ویزای کار یونان باید در مدت ۳۰ روز پس از ورود به یونان شخصاً برای اجازه اقامت کار به دفتر محلی شهرداری (Δημαρχείο / Dimarchio) مراجعه کند و اطلاعات خود را برای اقامت کاری مطابق با قوانین یونان به ثبت برساند. در بعضی مناطق این کشور، ممکن است لازم باشد تا به اداره پلیس یونان درخواست داده شود.

انواع روش های اخذ ویزای یونان
انواع روش های اخذ ویزای یونان

باید دانست که برای درخواست کار ابتدا باید رزومه خود را که شامل تجربیات حرفه ای و تحصیلی است در دو صفحه تهیه نماییم. تجربیات ذکر شده می تواند شامل مهارت فنی، دانش زبان و هر تخصص دیگر فرد در هر زمینه کاری باشد. البته باید دانست که برخی از شرکت های یونانی فرم های مشخصی به جای رزومه ارائه می دهند و با تکمیل آن درخواست متقاضی بررسی خواهد شد.
در مرحله بعد مصاحبه ای با فرد متقاضی انجام می گیرد که گاها ممکن است 3 جلسه هم طول بکشد. البته این مصاحبه ها می تواند به صورت آنلاین بوده و برای یک بار هم کافی و قانع کننده باشد‌ که این موضوع بسته به شرکت ها متفاوت است.

مدارک مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

اخذ ویزای کاری کشور یونان برای افرادی که می خواهند به کشور یونان از طریق کار مهاجرت داشته باشند، ارائۀ مدارک مورد نیاز سفارت این کشور الزامی است.
همچنین باید به این نکته توجه داشت که هرگونه نقص در این مدارک می تواند روند کار را متوقف کند و یا حتی از طرف سفارت این کشور پرونده را مردود اعلام کنند. لذا باید کوشید تا به درستی مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ارسال کرد.

مدارک لازم جهت اجازه اقامت در یونان از طریق کار به شرح زیر می‌باشد:

  1. گذرنامه فرد متقاضی اقامت در یونان به همراه کپی از آن
  2. دو قطعه عکس ۶*۴ از فرد متقاضی
  3. ویزای فرد متقاضی جهت اجازه اقامت در یونان از طریق کار
  4. گواهی بهداشت از یک بیمارستان دولتی
  5. گواهی بیمه سلامت فرد متقاضی برای اقامت در یونان
  6. سند یا اجاره نامه مسکن در یونان
  7. نامه تمکن مالی فرد متقاضی در اقامت یونان از طریق کار
  8. اثبات پرداخت هزینه های مورد نیاز برای اداره مالیات یونان

مدارک مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار
مدارک مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

مدارک لازم جهت تمدید اجازه مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

حداقل 60 روز قبل از انقضای اجازه اقامت کاری، بر اساس قوانین مهاجرت اقامت کاری یونان باید یک درخواست برای تمدید اقامت کاری به دفتر محلی شهرداری (Δημαρχείο / Dimarchio) یا استان (nomarxeia) محل اقامت کاری ارسال شود. مدارک لازم جهت تمدید اجازه اقامت در یونان از طریق کار به قرار زیر می‌باشد:

  • گذرنامه معتبر فرد متقاضی جهت تمدید اجازه اقامت در یونان از طریق کار
  • کپی از تمام صفحات گذرنامه برای تمدید اقامت در یونان
  • کپی تایید شده از محل اقامت فرد و همچنین مجوز کار اولیه برای تمدید اقامت در یونان از طریق کار
  • فرم تکمیل شده اجازه اقامت از طریق کار در یونان به زبان یونانی
  • بسته به نوع تمدید مجوز مهاجرت اقامت کاری یونان، اسناد اضافی مورد نیاز خواهد بود.

کارگران ساختمانی، پرستاران، کارگران خانگی و همچنین کشاورزان بیمه شده که از طریق تأمین اجتماعی کار می کنند و بیش از یک کارفرما دارند، برای درخواست صدور (یا تمدید) مجوز محل اقامت مجبور به ارائه قرارداد کاری نیستند. اما اگر مجبور به ارائه قرار داد کاری شوند ارائه کپی آن به همراه دو عکس گذرنامه ای لازم است، اما بسیاری از متقاضیان مجبور شده اند چهار عکس ارائه دهند.

 پس از ارسال درخواست، متقاضی یک فرم آبی (bebaiosi) به عنوان رسید رسیدگی به درخواست دریافت می کند. متقاضی ممکن است در این زمان کار خود را شروع کند. اعلانی که در بر گیرنده اجازه اقامت تأیید شده و آماده تحویل است معمولا ارسال نمی شود و متقاضی شخصا مسئول پیگیری برای دریافت اجازه اقامت است. اجازه به صورت برچسب است که در گذرنامه قرار می گیرد. مدیران شرکت های خارجی که به یونان منتقل می شوند معمولاً می توانند در حدود یک ماه اجازه دریافت اقامت یا کار خود را دریافت کنند. سایر متقاضیان باید انتظار داشته باشند فرآیند کارشان از شش تا دوازده ماه از تاریخ درخواست به طول بیانجامد.

شرایط مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

در سال های اخیر شرایط مهاجرت کاری یونان تغییرات بسیاری داشته است زیرا در این سال ها یونان به لحاظ شهرنشینی و صنعتی شدن رشد زیادی داشته است. به دلیل وقوع رشد صنعتی و شهرنشینی کارگران دیگر از روستاها به شهرها برای کار مراجعه نمی کنند. اشتغال در بخش های کاری یونان دارای ارقام مختلفی است که عبارتند از سهم بخش کشاورزی 8.19%، سهم بخش صنعت 21%، سهم بخش خدمات 2.59%..

در سال های اخیر تعداد موقعیت های شغلی پاره وقت در یونان رو به افزایش هستند و مردمان این کشور 5 روز در هفته و روزانه 8 ساعت مشغول به کار هستند. طبق آمار مرکز کار اتحادیه اروپا، کارمندان یونانی معمولا 42 ساعت در هفته کاری دارند. زنان یونانی معمولا در بخش های خدماتی، کشاورزی و نیمه صنعتی به عنوان نیروی کار مشغول به کار هستند. مردان یونانی نیز بیشتر در بخش صنعتی فعالیت دارند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر ویزا قبل از ارسال درخواست اجازه اقامت کاری منقضی شود، متقاضی باید به کشور محل اقامت خود برگردد و روند را دوباره آغاز کند. افرادی که بدون مجوز کار، مشغول کار شده اند مشمول جریمه و مجازات حبس نیز خواهند شد. اخذ اقامت در یونان از طریق کار معمولا از یک تا پنج سال است.
پیشنهاد می شود در اسرع وقت پس از ورود، پرونده را پیگیری کنید، زیرا روند کار طولانی و زمان بر خواهد بود.

شرایط مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار
شرایط مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

انواع مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

باید توجه داشت که راه های بسیاری جهت مهاجرت به یونان و اقامت و تابعیت در یونان وجود دارد که شامل موارد چون تحصیل در یونان،سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان، ازدواج با یک فرد یونانی تبار یا فردی که تابعیت این کشور را دارد، دریافت و پیشنهاد کاری و تولد می شود.
با توجه به روش های گوناگون، اما برخی از افراد اقامت در یونان از طریق کار را انتخاب می کنند. که خود شامل زیر مجموعه ای است که بسیار می تواند به متقاضیان در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

اقامت در یونان از طریق کار یکی از بهترین راه های مهاجرت می‌باشد که افراد می توانند از این طریق برای مهاجرت اقدام کنند. افراد با کار در یونان می توانند به اقامت در یونان و سپس تابعیت در یونان دست یابند.
لذا کشور یونان برای کار مناسب می‌باشد اما نیاز به انجام پروسه هایی می‌باشد که فرد متقاضی باید آنها را پشت سر بگذارد. در حال حاضر اخذ ویزای کار در یونان از کشور ایران و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با دشواری همراه است. لذا دریافت مشاوره از وکلای مجرب می توانند به سختی کار، سهولت ببخشد.

روش های اخذ ویزای کار به شرح زیر است:

اقامت از طریق دریافت پیشنهاد کاری

متقاضیان کاریابی در یونان باید با ویزای کوتاه مدت 30 روزه وارد خاک یونان شوند. آنها باید پس از برقراری ارتباط با یک شرکت و یا کارفرمای یونانی تأییدیۀ آن را کسب کنند و سپس به کشور خودشان بازگردند. در این میان کارفرما می بایست پیشنهاد شغلی خود را به ادارۀ استخدام نیروی کار و وزارت کشور یونان ارائه دهد. در مواردی این احتمال وجود دارد که کل فرآیند جذب این نیرو حتی تا یک سال هم طول بکشد. بعد از طی مراحل فوق، فرد موفق به اخذ اقامت یک سالۀ یونان شده و با گذشت یک سال و در صورت داشتن قرارداد امکان تمدید اقامت برای فرد وجود دارد.

اقامت از طریق کار پس از تحصیل

دانشجویان فارغ التحصیلی که موفق به استخدام شدند می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری بدل کنند. سوالی که در ذهن متقاضیان به وجود می آید این است که پس از پایان تحصیلات که با پایان ویزای تحصیلی مصادف می شود، چگونه می شود کارفرمای مورد نظر را پیدا و تاییدیه ها را از او گرفت. پاسخ این است که دولت یونان پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی به آن ها فرصت کوتاهی که معمولا 6 ماهه است می دهد. این اقامت 6 ماهه برای این است که دانشجوی فارغ التحصیل شده فرصت یابند تا کار مورد نظر خود را در یونان پیدا کنند.

در صورت پیدا کردن شغل مورد نظر می توان تاییدیه اقامت کاری یونان را از کارفرما گرفت تا اقامت تحصیلی به اقامت کاری تبدیل شود. در صورت دریافت اقامت کاری به مدت 5 سال پیاپی و پرداخت مالیات، دانشجوی فارق التحصیل می تواند اقامت دائم را دریافت کند.

اقامت در یونان از طریق کار کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا معمولا به افراد متخصص و ماهر غیر اروپایی (بین المللی) که در زمینه های خاصی مهارت دارند تعلق می گیرد. داشتن این کارت به معنی داشتن یک مجوز از اتحادیه اروپا برای زندگی و کار در کشورهای اروپایی مختلف خواهد بود. متقاضیان برای درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا باید این شرایط را داشته باشند:

  • گذرنامه معتبر
  • ویزای معتبر به منظور اشتغال در کارهای مورد تقاضا
  • قرارداد کاری معتبر برای یک پست به مدت حداقل برای یک سال که تضمین می کند حقوق فرد حداقل 1.5 برابر متوسط ​​حقوق ناخالص سالانه در یونان است.
  • مدارک تخصصی که از طریق تحصیل یا تجربه حرفه ای به دست آمده اند
  • سابقه بیمه درمانی

کارت های آبی اتحادیه اروپا به مدت دو سال اعتبار دارند. اگر قرارداد کار کوتاه تر باشد، کارت آبی اتحادیه اروپا با همان مدت به همراه سه ماه اضافی به افراد تعلق می گیرد.

کارت آبی اتحادیه اروپا
کارت آبی اتحادیه اروپا

مزایای مهاجرت اقامت کاری به یونان از طریق اخذ ویزای کار

با زندگی و کار در یونان می توان از مزایای متعددی بهره مند شد. به صورت کلی در این کشور مزایای متعدی  وجود دارند که پس از ورود به سهولت و به صورت عمومی می توان از آن ها  بهره مند شد. اما برای بهره مندی از برخی مزایای دیگر بایستی تلاش بیشتری کرد. به عنوان مثال می توان با افزایش تخصص کاری خود، می توان در مشاغل پر درآمد این کشور کار کرد.

برخی از مزایای دیگر کار در یونان عبارتند از:

مزایای کار در یونان
مزایای کار در یونان

کار در یونان و نرخ بیکاری در یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

در کشور یونان تعداد زیادی از مردم مشغول به کار می باشند و طبق آخرین آمار از خدمات ملی یونان جمعیتی بالغ بر ۴۳۶۹۰۰۰ نفر مشغول به کار می باشند. اگرچه کشور یونان یک نیروی کار نسبتا کوچک می‌باشد اما این کشور از کیفیت خاصی در زمینه شغل و کار برخوردار می‌باشد.
کشور یونان یک مکان مناسب برای کارگران و کارمندان ماهر و غیر ماهر می‌باشد که نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا از هزینه پایین تری برخوردار می‌باشد. کارگران در یونان بیشتر از دیگر کارگران در اتحادیه اروپا کار می کنند و ساعات بیشتری را مشغول به کار و فعالیت می باشند.
کشور یونان مقام دوم را در بیشترین ساعات کاری به خود اختصاص داده است که میانگین ساعت کاری در یونان در حدود ۱٫۸۱۰ ساعت می‌باشد و مقام اول بیشترین ساعت کاری به پرتغال اختصاص دارد که میانگین آن در حدود  ۸۲۳ ساعت می‌باشد.

یکی از نکاتی که متقاضیان کار در کشور یونان باید در نظر داشته باشند نرخ بیکاری کشور مقصد خواهد بود. با توجه به نرخ بیکاری بالای موجود در یونان شرایط کار و ورود افراد متقاضی کار در این کشور در مقایسه با سایر کشورهایی که اقتصادی قوی دارند سخت است. نرخ بیکاری که در سال 2020 در یونان اعلام شد 21.07 درصد است که باید آن را حتما در نظر داشت.

کار در یونان و مشاغل موردنیاز 2022 یونان

برای کاریابی و یافتن شغل مورد نظر بهتر است به آژانس های کاریابی و وب سایت های مشاوره دهنده جستجوی کار مراجعه گردد زیرا این نوع آژانس ها از فرصت های کاری به روز آگاه بوده و از بانک اطلاعات کاریابی خوبی برخوردار هستند. عمده صنایعی در یونان که شانس یافتن کار در آنها زیاد است شامل موارد زیر هستند:

  • تعمیر وسایل نقلیه موتوری
  • کار در مراکز خرده فروشی
  • کار در صنایع فلزی
  • کار با صنایع مرتبط با مواد شیمیایی
  • صنایع گردشگری
  • صنعت نساجی و پارچه
  • صنایع مرتبط با غذا و تنباکو
  • صنعت نفت و معدن

لازم به توضیح است که صنعت ساخت و ساز کشور یونان جایگاه قابل قبولی ندارد و شغل ها نیز در این زمینه کم است. مشاغلی که در یونان با کمبود نیرو مواجه هستند کارهایی نظیر تخصص حقوقی، حسابداری، فروش و تکنسین می باشند. این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا مجاز نیست.

مهاجرت اقامت کاری یونانکار در یونان و میزان حقوق در یونان

 اشخاصی که قصد اقامت از طریق اخذ ویزای کاری یونان را دارند باید از میزان حقوق در یونان اطلاع کافی کسب کنند، زیرا میزان حقوق در این کشور بر اساس ساعت کاری و شغل فرد در آن کار می کند کاملا متفاوت است.  از این روی در این بخش به میزان حقوق در یونان می پردازیم تا بتوانید اطلاعات درستی از میزان حقوق و ویزای کار این کشور کسب کنید.

کار در یونان و میزان حقوق در یونان
کار در یونان و میزان حقوق در یونان

حداقل حقوق در کشور یونان در حدود 385 یورو در هر ماه (حداقل حقوق و دستمزد) تعیین می گردد و حداکثر حقوق نیز در ماه 12،595 یورو خواهد بود.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره کار یونان میزان متوسط حقوق و دستمزد در این کشور در حدود 2،788 یورو در ماه است که این مبلغ بدین معنی است که تقریبا در حدود 50% مردم یونان درآمد ماهانه کمتر از 2،788 یورو را دارند و نیم دیگر از مردم یونان درآمدشان بیش از 2،788 یورو است.

مهاجرت اقامت کاری یونانکار در یونان و نحوه کاریابی در یونان

مراحل درخواست کار در یونان به این صورت است که، فرد متقاضی درخواست کار در یونان باید ابتدا یک درخواست کار دریافت کند و سپس فرم درخواست را از شرکت معتبر یونانی دریافت و رزومه خود را پر نماید. فرم رزومه فرد متقاضی باید حتما به صورت تایپ شده باشد البته این نکته نیز وجود دارد که ارسال عکس به همراه فرم رزومه الزامی نمی‌باشد. فرد متقاضی باید رزومه یونانی خود را بسیار دقیق تکمیل کند. لازم به ذکر است که داشتن تجربه عملی فرد برای دریافت کار بسیار مهم می‌باشد .

قبل از درخواست برای اجازه اقامت، متقاضیان باید یک شماره مالیاتی (Arithmo Forologiko Mitro – AFM) را از اداره مالیات محلی (Eforia) و همچنین یک شماره تأمین اجتماعی را از موسسه تامین اجتماعی (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης- AMKA) دریافت کنند. اخذ شماره AMKA از نزدیک ‌ترین دفتر IKA (موسسه بیمه اجتماعی) یا دفتر خدمات شهروندان (KEP) ممکن است امکان پذیر باشد. درخواست ها باید به زبان یونانی باشد و متقاضی باید شخصاً یا توسط وکیل معتبری که به آن وکالت داده این درخواست را ارائه دهد.

کار در یونان و مؤسسات کاریابی در یونان

کار در کشور یونان مانند هر کشوری در دنیا نیازمند شناخت فرد متقاضی از شرایط کاری و بازار کار این کشور است. به علاوه شناخت فرد نسبت به موسسات کاریابی در پروسه ورود فرد به بازار کار این کشور نقش تعیین کننده ای بازی می کند. در زیر نام برخی شرکت های کاریابی این کشور آمده است:

  • FORIS
  • EURO WORK
  • IKIA FRONTIDA – GONTZOU ISMINI
  • ZIKAS EVANGELOS
  • ARISTON
  • ZIKAS EVAGGELOS

کار در یونان و بررسی ویزای همراه

با توجه به قوانین مهاجرت کاری یونان در صورتی که فرد ویزای کاری خود را اخذ نموده باشد می تواند به همراه خانواده خود که شامل همسر و فرزندان زیر سن 18 سال وی می‌باشد وارد این کشور شود. بهتر است بدانید ویزای همراه برای اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به یونان را دارند در صورتی صادر می شود که فرد متقاضی در ابتدا بتواند در یونان کار مناسب خود را پیدا نماید و وی پس از اشتغال به کار، می تواند درخواست ویزای همراه را نماید و همراهان متقاضی نیز به این شرط می توانند ویزای خود را دریافت نمایند و وارد کشور یونان شوند.

شایان ذکر است ویزای همراه مخصوص مهاجرت از طریق اقامت کاری به کشور یونان همانند دیگر کشورها شامل همسر قانونی و فرزندان زیر سن 18 سال خواهد شد. به علاوه در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار یونان شرح داده خواهد شد. افرادی که به عنوان همراه فردی که در یونان کار پیدا کرده قصد اخذ ویزای این کشور و الحاق به وی در این کشور را دارند باید مدارک ذیل را ارائه کنند:

  • ارائه مدارک هویتی و شناسایی به همراه ترجمه آنها
  • ارائه اسکن پاسپورت هر یک از همراهان
  • ارائه گواهی پزشکی و سلامت هر یک از همراهان
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه اسناد ازدواج به همراه ترجمه آنها

کار در یونان و بررسی ویزای همراه
کار در یونان و بررسی ویزای همراه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در یونان

معمولا افرادی که اقدام به اخذ ویزای کاری یونان نموده اند هدف نهایی خود را اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور قرار داده اند. با مهاجرت به یونان از طریق اخذ اقامت کاری و در نهایت دریافت پاسپورت کشور یونان می توان آینده مناسبی برای خود رقم زد. پس از گذراندن پنج سال کار مداوم در یونان، افراد می توانند برای اقامت کاری طولانی مدت در سراسر اتحادیه اروپا اقدام کنند. دولت یونان اکنون در حال تغییراتی در برنامه اقامت دائم موجود خود است.

قوانین جدید به افراد خارجی اجازه می دهد تا از طریق برنامه سرمایه گذاری در کارهای مختلف هم از ویزای یونان بهره مند شوند. اجازه اقامت دائم یونان را از طریق خرید یا فعالیت در بخش املاک فقط در مدت 2 ماه می توان دریافت کرد و در صورتی که خریدار غیر اتحادیه اروپا مالکیت ملک را داشته باشد، می تواند در فواصل 5 ساله به طور نامحدود تمدید شود. یک دانشجوی بین المللی همچنین در صورت ازدواج با یک شهروند یونانی و داشتن فرزند با شریک یونانی، فقط در 3 سال نه تنها اقامت کاری بلکه اقامت دائم و قانونی در یونان را به دست خواهد آورد.

شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت یونان از طریق اقامت کاری

برای اخذ تابعیت یونان باید شرایطی را داشته باشید تا بتوانید پاسپورت کشور یونان را دریافت کنید. البته در صورتی که فرد وارد بازار کار این کشور شود و پروسه اقامت کاری خود را رعایت کرده باشد و همچنین اقامت وی هرسال براساس قرارداد کاری که با کارفرما دارد، تمدید گردد می تواند اقامت دائم خود را هم اخذ نماید. اخذ اقامت دائم در کشور یونان پس از 5 سال اتفاق می افتد، در صورتی که فرد متقاضی طی این مدت در این کشور به صورت مستمر حضور داشته و کار کرده باشد و همچنین مالیات خود را به صورت مرتب پرداخت کرده باشد.از سوی دیگر فرآیند اخذ تابعیت یونان نیز مانند دیگر کشورها پس از اخذ اقامت دائم است. پس از 7 سال اقامت در یونان در صورتی که فرد شرایط لازم را دارا باشد می تواند تابعیت این کشور را هم بگیرد.

شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت یونان از طریق اقامت کاری
شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت یونان از طریق اقامت کاری

شرایط لازم جهت اخذ تابعیت یونان مانند کشورهای دیگر به این صورت است که فرد باید اثبات کند که بدهی مالیاتی ندارد. پروسه اقامت و حضور مستمر خود را رعایت کرده است و به نوعی در جامعه این کشور ادغام شده و به زبان یونانی تسلط کامل داشته باشد. فرد متقاضی نباید طی مدت اقامت خود در این کشور مرتکب جرم کیفری و جزایی شده باشد. در صورتی که موارد ذکر شده را فرد رعایت کرده باشد و این نکته را به وسیله عدم سوء پیشینه خود نشان دهد، می تواند پاسپورت و تابعیت این کشور در صورت تایید نهایی از سوی این کشور دریافت نماید.

همچنین نباید در یک دهه قبل از درخواست اقامت کاری هیچ محکومیت غیرقابل برگشتی برای جرمی داشته باشند. دانستن زبان یونانی نیز یکی از ملزومات گرفتن اقامت دائم یونان است که نیاز به اثبات و ارائه مدرک دارد. به طور کلی برای این فرآیند، حداقل 1 سال زمان و تلاش مستمر لازم است، اما در عمل، انجام مراحل رسیدگی به تابعیت 2-4 سال طول می کشد.

کار در یونان و سخن پایانی

ویزای کار  یونان  و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت یونان به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار  یونان  و کار در  یونان  مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، لیست مؤسسات کاریابی  یونان، مشاغل مورد نیاز 2021  یونان، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری  یونان  و اخذ ویزای کار  یونان  از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور یونان را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور یونان از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت اقامت کاری یونان

✳️ انواع روش های مهاجرت به یونان کدامند؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کاری، ازدواج، پناهندگی، اقامت و تابعیت، سرمایه گذاری

✳️ مشاغل موردنیاز کار در یونان چیست؟

تعمیر وسایل نقلیه موتوری، کار در مراکز خرده فروشی، کار در صنایع فلزی، کار با صنایع مرتبط با مواد شیمیایی، صنایع گردشگری، صنعت نساجی و پارچه، صنایع مرتبط با غذا و تنباکو، صنعت نفت و معدن

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

کار در چک کار در چک

کار در چک و شرایط اخذ ویزای کار چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به چک ا...

مهاجرت کاری به ژاپن مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن یکی از کم هزینه ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت به کشور...

نظرات کاربران
زهرایی

مهاجرت کاری به یونان راحتتره یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در یونان؟

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما ، سرمایه گذاری در یونان به خصوص از طریق خرید ملک گزینه ی مناسب تری می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button