اقامت پس از تحصیل در گرجستان

کشور گرجستان ، کشوری با هزینه های بسیار پایین اقامت و زندگی سالانه است که سالانه بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت به این کشور سفر می کنند . این کشور با امنیت بسیار بالای خود و شرایط محیطی آن بستر برای ورود به حوزه شینگن را فراهم آورده است و این امکان وجود دارد تا وارد کشورهای اتحادیه شینگن شود . ویزای تحصیلی گرجستان نیز از بهترین راه های مهاجرت به گرجستان می باشد و دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در این کشور نگران اخد اقامت پس از تحصیل در گرجستان هستند و از این رو به دنبال راهی برای تمدید اقامت خود می باشند . راه های مختلفی برای تمدید اقامت تحصیلی دانشجویان می باشد که در این مقاله قصد به توضیح اقامت پس از تحصیل در گرجستان بپردازیم .

مجوز اقامت پس از تحصیل در گرجستان  ، این امکان را برای فرد مهیا می کند تا یک شهروند خارجی برای مهاجرت و اقامت در گرجستان یا در طول مدت اعتبار مجوز اقامت خود در خاک این کشور تردد کند و اقامت کند .  هم چنین این امکان وجود دارد تا در صورت مقیم شدن در گرجستان برای یک فرد غیر از  رجستان دعوت نامه صادر کند . برای دریافت اجازه اقامت توسط یک شهروند خارجی باید شخصا یا از طریق وکیل خود به هر اداره آژانس توسعه خدمات عمومی یا مرکز اجتماعی اداره مهاجرت اقدام کند و یا از طريق خدمات از راه دور توسط خدمات توسعه عمومی آژانس درخواست خود را به ثبت برساند و یک نامه برای افراد متقاضی واجد شرایط به آدرس وی در گرجستان ارسال می شود .فرد برای ارائه مدارک خود می تواند آن ها را به زبان های روسی ، انگلیسی  و گرجی ترجمه کند . با این شرایط  در صورتی که ، گذرنامه فرد ترجمه گرجی را به اداره توسعه خدمات عمومی ارسال نکرده باشد اما اطلاعات شخصی در گذرنامه دارای ترجمۀ لاتین است ، در این صورت نیازی به ترجمه پاسپورت نخواهد داشت .

اقامت پس از تحصیل در گرجستان

اقامت پس از تحصیل در گرجستان

اقامت پس از تحصیل در گرجستان روش های اقامت پس از تحصیل در گرجستان

روش های اقامت پس از تحصیل در گرجستان به شرح زیر می باشد :

  • اجازه اقامت کاری گرجستان، برای افرادی که در راستای فعالیت های کارآفرینی و یا کارگری بعد از تحصیل در گرجستان اقدام می کنند .
  • اجازه اقامت تحصیلی برای افرادی که هدف تحصیل در کشور گرجستان را دارند و در موسسات آموزشی مجاز این کشور پذیرش اخذ کرده اند .
  • اجازه اقامت برای الحاق اعضای خانوادهبه افراد خارجی که دارای مجوز اقامت در کشور گرجستان هستند و افراد واجد شرایط عبارتند از :  همسر ، فرزند و پدر و مادر نفر اصلی . هم چنین فردی که پایین تر از سن قانونی باشد یا معلولی که به طور کامل وابسته و یا تحت مراقبت (کامل) است نیز واجد شرایط خواهد بود .
  • اجازه اقامت دائم برای همسر ، پدر و مادر متقاضی اصلی و فرزند یک شهروند گرجستانی نیز صادر خواهد شد . همچنین به یک شهروند خارجی این امکان را می دهند تا برای خانواده خود درخواست اقامت کند به شرطی که در طی 6 سال گذشته در گرجستان اقامت داشته است . اگر فرد در گرجستان برای درمان در گرجستان زندگی کند یا زمان طولانی زیادی را در مأموریت دیپلماتیک یا در سفارت و مراکز هم تراز آن کار کند ، این دوره نمی تواند به دوره 6 ساله اقامتی محاسبه کرد  .
  • اجازه اقامت برای یک شهروند سابق گرجستانی که اقامت وی در گرجستان  متوقف شده ،مجدد تمدید می شود .
  • مجوز اقامت از طریق املاک از دیگر راه های اقامت پس از تحصیل در کشور گرجستان است که با حداقل مبالغی به میزان 3500 درازاری هر متر بغیر از زمین های کشاورزی اعطاء می شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button