اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

کشور کره جنوبی ، کشوری زیبا و پرجنب و جوش جهت تحصیل و زندگی می باشد که در قسمت جنوب شبه جزیره کره در شرق آسیا قرار دارد . این کشور هم از لحاظ دانشگاهی و هم از لحاظ کاری بستر مناسبی را جهت مهاجرت افراد فراهم آورده است . لازم به ذکر است که داشتن دانشگاه های معتبر بین المللی و اهمیت آموزش و پرورش در کره جنوبی ، تحصیل در کره جنوبی را رقابتی تر کرده است . افرادی که علاقه مند به تحصیل در کره جنوبی می باشند باید با ویزای دانشجویی وارد این کشور می شوند . اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی مسئله مهمی می باشد که دانشجویان پس از پایان دوران تحصیل خود به آن فکر می کنند . پس بهتر از قبل از اقدام برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل ، از شرایطی که پس از پایان تحصیل در این کشور پیش روی افراد خواهد گرفت ، آگاهی کامل به دست آورند .

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی شرایط اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

در خصوص اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی لازم است آگاهی داشته باشید که طبق قوانین مهاجرتی کره جنوبی، دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته های علوم طبیعی و مهندسی شده اند و آن دسته از دانشجویان فارغ التحصیل که توانسته اند مدرک فوق لیسانس خود را در رشته علوم انسانی و در یکی از دانشگاه های کره اخذ کنند، بدون نیاز به دریافت مجوز ورود مجدد به کشور کره جنوبی می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و به فعالیت شغلی بپردازند. به طور کلی دریافت تابعیت و پاسپورت کره جنوبی چندان ساده به نظر نمی آید ولی راحت ترین و ساده ترین روشی که در این میان وجود دارد، ازدواج با یکی از اتباع کره جنوبی می باشد البته دریافت تابعیت کره جنوبی از طریق تولد نیز امکان پذیر است. مشروط بر این که یکی از والدین (پدر یا مادر) جزو شهروندان کره جنوبی باشند.

رشد اقتصادی کره‌ جنوبی در سطح بالایی قرار دارد، لذا نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است البته شرایط خاصی برای اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی وجود دارد. به عنوان مثال افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند، مشاغل مختلفی وجود دارد. همچنین افرادی که آشنایی لازم و کافی با زبان کره ای دارند، می توانند از فرصت ‌های شغلی بیشتری بهره مند شوند زیرا زبان مادری و رسمی مردمان کره جنوبی، زبان کره ای است.

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

کشور کره جنوبی طی 4 دهه گذشته منافع بسیاری را از راه سرمایه گذاری در این کشور به دست آورده است به طوری که در طی سال های اخیر تولید ناخالص این کشور در سال  گذشته بالای 4 درصد بوده است و این در شرایطی است که اکثر کشور های صنعتی دنیا بحران اقتصادی رو به رو بوده اند و در حال غرق شدن در این اقتصاد جهانی کشور کره توانسته توسعه اقتصادی خود را نسبتا افزایش دهد افزایش سن جمعیت جوان و متخصص این کشور چشمگیر می باشد و بازار انعطاف پذیر کره این کشور را برای سرمایه گذاری بسیار جذاب کرده است به طوری که از سال 2012 به بعد سرمایه گذاران آمریکایی به طرز چشمگیری به سمت بازار و سرمایه گذاری کره جنوبی هدایت شدند و این بازار را بسیار برای سرمایه گذاری مناسب دیدند و شرکت های در حال ورشکستگی خود را به نحوی نجات دادند .

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی مراحل اخذ اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

مراحل اخذ اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی عبارتند از :

  • این افراد باید ابتدا آموزش زبان کره ای بپردازند و یا اقدام به سرمایه گذاری در کلاس های مختص به زبان خود کنند. این مهارت ها شامل مواردی مانند مهارت زبان نظیر خواندن، نوشتن و صحبت کردن می شود.
  • از تمامی فرصت های شغلی خود در طول دروران تحصیلات خود در کشور کره جنوبی استفاده کنند.
  • این افراد باید با تمام شبکه های پیدا کردن فرصت های شغلی و بازار کار دارای ارتباطات  لازم باشند.لازم به ذکر است که شبکه مذکور باید در کشور کره جنوبی به رسمیت شناخته شده باشد.
  • آخرین مرحله برای اتمام این فرایند چک کردن کلیه مدارک تحصیلی از جانب کشور مطبوع خود می باشند.
  • افراد متقاضی اقامت پس از تحصیل در کشور کره جنوبی باید حداقل به مدت 5 سال در کشور کره جنوبی اقامت داشته باشند.
  • افراد متقاضی اقامت بعد از تحصیل در کره جنوبی باید با فرهنگ و تاریخ کره ای آشنایی داشته باشند و دارای اطلاعات فراوانی در این زمینه باشند.
  • افراد متقاضی اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی باید در مصاحبه شفاهی و آزمون کتبی این کشور شرکت کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
تیارا

سلام خسته نباشید من یه دانشجو هستم و علاقه ام برای تحصیل و اقامت در کره زیاد است من در عکاسی فوق لیسانس دارم و بازیگری کار میکنم و زبان کره ای انگلیسی رو به طور متوسط بلدم برام سوال پیش که آیا من میتونم برای ادامه تحصیل و اقامت به کره بروم؟؟؟

آتیه آفرینان

سلام سلامت باشید. برای تحصیل در رشته های هنری در کنار ارائه زبان انگلیسی و تسلط نسبی به زبان کره ای، نیاز هست نمونه کار ارائه دهید و در آزمون ورودی مرتبط با رشته های هنری شرکت کنید .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button