کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دانشگاه های کشور لهستان قدمت دیرینه ای دارند به طوری که اکثر دانشگاه های این کشور در قرن 14 تاسیس شده اند. از مهمترین دغدغه های دانشجویان بین المللی، اقامت پس از تحصیل در لهستان می باشد و دانشجویان برای این که بتوانند اقامت این کشور را پس از اتمام تحصیلات اخذ کنند می بایست دلیل قانع کننده ای مانند انجام کار، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره به دولت لهستان ارائه کنند .

اجازه اقامت پس از تحصیل در کشور لهستان معمولا برای افرادی صادر می شود که به مدت ۵ سال در لهستان اقامت داشته است و در این مدت درآمد پایداری داشته است و ضمن پرداخت مالیات برای او بیمه درمانی تحت پوشش دولت لهستان صادر شده باشد. شرایطی که در قوانین لهستان برای اقامت دائم آمده است به قرار زیر می باشد :

  • فردی که در قلمرو جمهوری لهستان ساکن بوده و به تحصیل و دریافت آموزش های حرفه ای مشغول بوده است .
  • فردی که مجوز برای اقامت داشته است از طرقی مانند پناهندگی یا اینکه درخواست پناهندگی به جمهوری لهستان داده است یا با بهره گیری از حفاظت مکمل و یا موقت، اقامت دارد.

اقامت پس از تحصیل در لهستان راه های اقامت پس از تحصیل در لهستان

از جمله راه های اقامت پس از تحصیل در لهستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق کار

افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور، کشور لهستان را به یک بازار جذاب در اروپا تبدیل کرده است که افراد می بایست جهت ورود به بازار کار در لهستان، اجازه کار از اداره کار لهستان دریافت کنند. پیدا کردن کار در هر کشور و اخذ اقامت پس از تحصیل به پارامترهای مختلفی مانند سطح زبان اشخاص، دارا بودن سابقه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و عوامل دیگر بستگی دارد. با توجه به قوانین لهستان دانشجویان پس از تحصیل می توانند با کارت اقامت لهستان مشغول به کار شوند و دیگر لازم نیست حتما مجوز کار داشته باشند.

اقامت پس از تحصیل در لهستان

اقامت پس از تحصیل در لهستان

کل فرایند تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری یا تمدید ویزای تحصیلی تا ۲ ماه طول می کشد البته معمولا یک ماه بعد از آن کارت اقامت دائم لهستان صادر خواهد شد. افرادی که مایل به اقامت پس از تحصیل در لهستان هستند باید فرم ها و درخواست خود را به ثبت برسانند. افرادی که تمدید یا تبدیل ویزای تحصیلی آنها مورد موافقت واقع نمی شود و نمی توانند مجوز اقامت پس از تحصیل در لهستان را اخذ کنند می توانند پس از 2 هفته به رئیس دفتر مهاجران در اداره مهاجرت لهستان در شهر ورشو مراجعه کرده و درخواست تجدید نظر ارائه دهند که پاسخ این درخواست تجدید نظر پس از یک ماه بررسی اعلام خواهد شد. در مجموع می توان گفت که کشور لهستان جهت بازار کار و اقامت پس از تحصیل شرایط خیلی مناسبی ندارد زیرا کشور مهاجرپذیری در اتحادیه اروپا محسوب نمی شود.

  1. اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق ازدواج

دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل در لهستان هستند پس از ازدواج با شهروند لهستان می توانند جهت اخذ اقامت دائم لهستان و سپس تابعیت لهستان اقدام نمایند. مطابق قانون مدنی اگر فرد ایرانی خواستار ازدواج با تبعه خارجی باشد می بایست ازدواج خود را در کنسولگری ایران به ثبت برساند. مدارک مورد نیاز جهت اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق ازدواج عبارتند از:

  • تنظیم و پر کردن فرم های مخصوص جهت اقامت پس از تحصیل در لهستان
  • کپی از کارت هویت متقاضی و همسر
  • کپی شناسنامه جهت اقامت پس از تحصیل در لهستان
  • کپی از سند ازدواج جهت اقامت پس از تحصیل در لهستان
  • کپی از تصمیم گیری در مورد اعطای مجوز به حل و فصل و یا کارت اقامت از نماینده قانونی
  • اسناد و مدارک تایید اقامت بدون وقفه مورد نیاز در لهستان
  1. اقامت پس از تحصیل در لهستان از طریق کارآفرینی

دولت لهستان به دانشجویانی که تحصیلات خود را در لهستان به پایان رسانیده اند و به ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در این کشور پرداخته اند، برایشان کارت اقامت 1 ساله را صادر می­ کند. دانشجویان می ­بایست فعالیت های اقتصادی و تجاری خود را طبق قوانین و مقررات کارآفرینی در لهستان انجام دهند. برای اخذ کارت اقامت لهستان دانشجویان باید مدارکی را ارائه کنند که تمکن مالی وی را برای ادامه زندگی در لهستان اثبات کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی کشور کره جنوبی ، کشوری زیبا و پرجنب و جوش جهت تحصیل و زندگی می...

نظرات کاربران
Call Now Button