اقامت پس از تحصیل در رومانی

کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظر جمعیت است . پایتخت این کشور ، شهر بخارست است که ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا می باشد . متقاضیان تحصیل در رومانی باید بدانند که این کشور جز اتحادیه اروپا و سازمان ناتو نیز می باشد . دانشجویانی که قصد تحصیل در رومانی را دارند به دنبال راهی برای اقامت در این کشور هستند . از همین رو اقامت پس از تحصیل در رومانی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است و افرادی که در کشور رومانی تحصیل می کنند می توانند از طریق راه های مختلف قانونی اقامت پس از تحصیل در رومانی را به دست آورند .

اقامت پس از تحصیل در رومانی راه های اقامت پس از تحصیل در رومانی

راه های اقامت پس از تحصیل در رومانی به شرح زیر می باشد :

  • اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق تخصص :

با وجود اینکه کشور رومانی در شرق اروپا واقع شده است، قوانین کار این کشور مطابق با غرب اروپا می باشد . وضعیت اشتغال در رومانی در سال های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است. نرخ بیکاری در این کشور از 8 درصد به 4.3 درصد در ژانویه 2019 کاهش یافته است. همچنین میزان دستمزد مردم کشور رومانی در طی همین دوره زمانی 25 درصد افزایش یافته است. دانشجویانی که در کشور رومانی تحصیل می کنند از شانس بیش تری برای یافتن برخوردار هستند و آنها علاوه بر آشنایی با شرایط رومانی فرصت این را دارند که با کارفرمایان در طول تحصیل آشنا شوند. تسلط به زبان رومانیایی نیز شانس یافتن شغل در بلژیک را افزایش می دهد. از سویی در صورتی که فرد دارای تخصص ویژه ای باشد می توان از از این فرصت نیز استفاده کرد .  یکی از انواع ویزای کاری در رومانی، همین ویزای تخصص می باشد .

اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی

  • اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق ازدواج :

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در رومانی ، ازدواج با یکی از شهروندان رومانی می باشد و زمانی که ازدواج به صورت رسمی در شهرداری ثبت شود، به افراد اقامت کشور رومانی داده خواهد شد که این اقامت به صورت موقت است و باید هر ساله تمدید شود. پس از دریافت اقامت در رومانی و پس از گذشت 5 سال از ازدواج افراد، قادر خواهند بود تابعیت کشور رومانی را نیز به دست آورند. دریافت تابعیت کشور رومانی دارای شرایط ویژه ای می باشد که در این صورت می تواند تا 3 ماه طول بکشد.

  • اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت :

یکی دیگر از راه های به دست آوردن اقامت در کشور رومانی، سرمایه گذاری در این کشور می باشد و در این صورت افراد باید در یکی از پروژه های اقتصادی در کشور رومانی سهیم شوند. همچنین این امکان برای افراد وجود دارد که از طریق خرید اوراق دولتی یا خرید ملک اقامت کشور رومانی را به دست آورند . در این صورت، افراد متقاضی می بایست مبلغ قابل توجهی را در اقتصاد رومانی مسدود کنند وگاهی ممکن است این هزینه تا 5 سال مسدود شود و امکان استفاده از آن را نداشته باشند. بنابراین به نظر می رسد این نوع اجازه اقامت برای دانشجویان بسیار سخت فراهم شود.

  • اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق کار :

یکی از بهترین راه های اقامت پس از تحصیل در رومانی ، اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق کار و یافتن فرصت شغلی مناسب در بازار کار کشور رومانی می باشد . متقاضیانی که به دنبال کار در رومانی می باشند باید تسلط خود را بر دانش زبان انگلیسی برای کاریابی در رومانی افزایش دهند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی کشور کره جنوبی ، کشوری زیبا و پرجنب و جوش جهت تحصیل و زندگی می...

نظرات کاربران
Call Now Button