اقامت پس از تحصیل در اسلوونی(Slovenia)

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

مشکل اصلی دانشجویان و دانش آموزان  پس از پایان تحصیلشان در اسلوونی و دیگر کشورهاست اقامت پس از تحصیل در اسلوونی و تبدیل ویزای تحصیلی است. از مشهورترین روش ها برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در اسلونی است. در اولین مرحله برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی باید کار پیدا کنید و کارفرما داشته باشید تا او درخواست دهد و بر اساس آن اجازه کار صادر شود.

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی – اجازه کار در اسلوونی

مهم ترین شرط این است که هیچ نامزد مناسبی در ارادات کاریابی اسلونی ثبت نشده باشد و فرد استخدام شده باعث هیچ اختلالی در بازار کار اسلوونی نشود. شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیاز به اجازه کار برای اشتغال و کار در اسلوونی ندارند. کارگران در خارج از اتحادیه اروپا تحت شمول قانون بیگانگان در خصوص کار و اشتغال هستند. در درجه اول نیاز به کارفرما دارید که مایل به استخدام شما باشد. کارفرما تحت شرایط خاصی می تواند شما را استخدام کند .

دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل پس از تحصیلات خود مجازند در اسلوونی بمانند به شرطی که قبل از انقضای مدت مجوزشان درخواستی با هدف دیگر برای گرفتن اجازه اقامت به مرجع صالح در اسلوونی تسلیم نمایند.

آنها بعد از پایان یافتن تحصیلاتشان فرصت به دست آوردن اجازه کار شخصی دارند این اجازه برای ۳ سال معتبر است به شرطی که:

باید یک سال پایانی تحصیلاتشان را در کشور اسلوونی حضور داشته باشند و حداقل آموزش عالی(ISCED 5A)  را به دست آورده باشند و یک کارفرما پیدا کنند یا خودشان بعد از دو سال از پایان تحصیلاتشان خویش فرما شوند.

در عرض یک سال تبدیل به خویش فرما بشوند یا یک برنامه تحقیقاتی(ISCED 6)  را تکمیل کنند و یک کارفرما پیدا کنند.

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

در رابطه با  اقامت پس از تحصیل در اسلوونی، اجازه اقامت در اسلوونی شخصی برای مدت ۳ سال می تواند به وسیله اعضای خانواده از کشور ثالث هم در رابطه با برنامه دوم به دست آید. اگر اتباع کشورهای ثالث ۶ ماه قبل از درخواست استخدام شوند یا خویش فرما گردند در سیستم تامین اجتماعی اسلوونی ثبت نام می کنند.مجوز می تواند برای یک دوره ۳ ساله تحت همان شرایط دوباره صادر شود.

در ادامه اقامت پس از تحصیل در اسلوونی ، تعداد مهاجران در اسلوونی از زمانی که این کشور در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست افزایش یافت  اقامت پس از تحصیل در اسلوونی، .قرار گرفتن کشور اسلوونی در مسیرهای مهم تجاری موقعیت استراتژیکی را برای این کشور به وجود آورده که این خود باعث توجه بیشتر مهاجران به کشور اسلوونی شده و همین امر تسهیل کننده برای اخذ اجازه کار برای اقامت پس از تحصیل در اسلوونی است. قوانین اسلوونی به گونه ای است که در آن افراد غیر مقیم می توانند کار و متعاقباً تابعیت کشور اسلوونی را به دست آورند پس می توان امیدوار بود شرایط برای کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند بهتر خواهد بود و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی برای آنها با دشواری کمتری مواجه است اما همین امر باعث شده قوانین مهاجرت در این کشور سخت گیرانه باشد تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button