اقامت پس از تحصیل در اسلواکی (slovakia)

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

دانشجویانی که در اسلواکی تحصیل کردند یکی از مواردی که  بعد از فارغ التحصیلی امکان اقامت بعد از تحصیل در اسلواکی وجود دارد اخذ کار پس از تحصیل در اسلواکی است.

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی – شرایط اخذ کار بعد از تحصیل در اسلواکی 

درباره  اشتغال به کار در اسلواکی و دریافت مجوز کار و اقامت در اسلواکی و برای اینکه فردی بتواند در کشور اسلواکی مشغول به کار شود شرایط و نحوه دریافت اجازه کار و اقامت برای اشتغال را دریافت کند.

اما درباره  فردی که با  تحصیل به کشور اسلواکی مهاجرت می کند و اجازه اقامت به وی نهایتا تا ۶ سال تمدید می گردد ؛ این فرد می تواند در رشته و کارهای مرتبط دانشگاهی به صورت نیمه وقت و صرفا با گرفتن تایید کار مشغول به کار شود.

اما اگر متقاضی تمایل داشته باشد پس از پایان تحصیلات خود و مدت اقامت مجاز تحصیل در اسلواکی مشغول به کار در حوزه این کشور شود ؛ موظف است اقدام به دریافت مجوز کار و اقامت بابت اشتغال نماید و می تواند این درخواست مجوز خود را در خاک کشور اسلواکی تحویل وزارت کار و امور اجتماعی و خانواده نماید. البته در این حالت باید دقت نماید که تا قبل از پایان مهلت قانونی اقامت بابت تحصیل این پروسه را به انجام برساند.

درباره کار در اسلواکی و از آنجا که اسلواکی نیز در حوزه شنگن می باشد ؛ کارفرما در صورتی مجاز به ارائه کار به فرد غیر اسلواکی  می باشد که شغل مورد نظر را ۳ ماه در اسلواکی و ۳ ماه در حوزه شنگن آگهی کرده باشد و شخصی از شهروندان اسلواکی و یا اروپایی درخواست کار را قبول نکرده باشند که علی الاصول  دریافت این پیشنهادات شغلی برای افراد خارج از اسلواکی بسیار سخت است اما  وقتی فرد برای تحصیلات در کشور اسلواکی حضور دارد ؛ می تواند در فرصت مناسب و کافی به راحتی کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کرده و شغل مورد دلخواه را بدست بیاورد. در واقع فرد متقاضی مهاجرت و کار در اسلواکی میتواند با دریافت ویزای تحصیلی به این کشور مراجعه نموده و پس از اخذ کار مناسب وضعیت ویزای خود را به ویزای اشتغال تغییر دهد.

درباره فارغ التحصیلان دانشگاهی دانشگاه های اسلواکی خصوصا دانشگاه های معروفی چون فناوری براتیسلاوا و اقتصاد براتیسلاوا این نکته مهم است که کارفرمایان بسیاری تمایل به همکاری با این فارغ التحصیلان دارند و حتی برخی از این دانشگاه ها با رویکرد آماده سازی دانشجویان برای بازار کار آنها را آموزش می دهند که مدرسه کسب و کار مستقر دردانشگاه اقتصاد براتیسلاوا به همین منظور تاسیس گردیده است.

 

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی

اقامت پس از تحصیل در اسلواکی –  اخذ ویزای کاری اسلواکی

کشور اسلواکی از جمله کشورهای جز اتحادیه اروپا است که سالانه افراد زیادی به کشور اسلواکی مهاجرت می کنند و باید بدانیم روش مهاجرت کردن از طریق کار به این کشور چگونه است و چگونه میتوانیم به اسلواکی مهاجرت کنیم ،شخصی که به عنوان کارفرما در اسلواکی است و میخواهد یک اتباع خارجی را استخدام کند باید توانایی پرداخت دستمزد یک ماه یک شهروند اسلواکی رو داشته باشد و همچنین آن کار فرما باید توانایی پرداخت بیمه و مالیات او را نیز داشته باشد و همچنین شغلی که خود کار فرما در آن کشور دارد یا همان بنگاه اقتصادی باید به سطحی از سود و زیان رسیده باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button