اقامت پس از تحصیل در ارمنستان (Armenia)

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان:

کشور ارمنستان به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی و شرایط اقامت پس از تحصیل، هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان متقاضی ادامه تحصیل در ارمنستان و زندگی در ارمنستان هستند چون سطح علمی بالا و هزینه زندگی در ارمنستان در حد متوسط می باشد.به این ترتیب یکی از انواع اخذ اقامت ارمنستان، اقامت پس از تحصیل در ارمنستان است. کشور ارمنستان قوانین خاص خودش را دارد بنابراین افراد برای آگاهی از شرایط اخذ تابعیت در ارمنستان می بایست قوانین جدید را بدانند.مقررات تابعیت ارمنستان مبتنی بر قانون اساسی مصوب 1995 و قانون تابعیت 1995 کشور ارمنستان می باشد.اخذ اقامت در ارمنستان کار سختی نیست لذا اخذ اقامت ارمنستان از طریق ازدواج، تحصیل، زندگی و سرمایه گذاری صورت می گیرد.لازم به ذکر است جهت مهاجرت به ارمنستان باید از طریق روشهای مختلف وارد کشور شد و سپس به اخذ تابعیت یا اقامت ارمنستان اقدام نمود.اقامت در ارمنستان از طریق روشهای زیر امکان پذیر است:

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان – شرایط اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

شخصی که در ارمنستان تحصیل کرده است، می تواند با داشتن برخی شرایط، اقدام به اخذ اقامت ارمنستان پس از تحصیل بنماید. باید توجه داشت که اقامت پس از تحصیل در ارمنستان با موضوع اقامت دانشجویی در ارمنستان مرتبط است. به این معنا که اگر شخص، با اجازه اقامت تحصیلی در ارمنستان زندگی می کند، نیازی نیست که پس از تحصیل، بلافاصله ارمنستان را ترک کند بلکه می تواند با تقدیم درخواست اقامت پس از تحصیل پیش از اتمام اجازه موقت اقامت تحصیلی، نوع اقامت خود را تغییر دهد. اقامت پس از تحصیل در ارمنستان، می تواند به صورت موقت یا دائم باشد. شخصی که در ارمنستان تحصیل نموده است می تواند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در صورت تمایل با ورود به جامعه ی کاری، اقامت پس از تحصیل ارمنستان را کسب کند. البته اجازه اقامت پس از تحصیل در ارمنستان ابتدا موقت بوده و پس از بازه ی زمانی معینی می تواند تبدیل به اقامت دائم ارمنستان شود

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان – اقامت موقت پس از تحصیل در ارمنستان

شخصی که درخواست اقامت ارمنستان پس از تحصیل را می دهد، باید برای دریافت اقامت موقت خود، اثبات نماید که دلیل خوبی برای ماندن در ارمنستان دارد.به عبارت دیگر، مفروض است که دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود، باید ارمنستان را ترک نماید؛ به این دلیل اخذ اقامت پس از تحصیل نیازمند دلیل ویژه ای است. البته باید گفت که بر اساس قانون ارمنستان، دانشجویان از آن دسته افرادی هستند که می توانند بدون داشتن دلیل دیگری غیر از تحصیل، موفق به اخذ اقامت موقت ارمنستان بشوند؛ اما این امر مربوط به دوره ی تحصیل آنان است. توضیح آن که، بر اساس قانون ارمنستان، متقاضی اقامت موقت در ارمنستان باید جز یکی از گروه های زیر باشد:

  • کارآفرینان در ارمنستان
  • کارگران استخدام شده
  • دانشجویان
  • همسر، پدر، مادر، پدر، فرزند دارندگان اقامت موقت در ارمنستان

بنابراین اگر شخص قصد اقامت در ارمنستان پس از تحصیل را دارد، باید جز یکی از گروه های بالا قرار گیرد تا بتواند با تغییر وضعیت خود، اقامت موقت مجدد کسب نماید. در این صورت، اقامت پس از تحصیل در ارمنستان وابسته به، کار کردن یا کارآفرینی در ارمنستان خواهد بود. لازم به ذکر است که بر اساس قانون ارمنستان، اقامت در کشور ارمنستان به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • اقامت موقت برای یک سال که هزینه ی آن ۲۵۸ دلار است.
  • اقامت دائم پنج ساله، قابل تمدید که هزینه آن۳۴۴ دلار است.
  • اقامت ویژه ی ۱۰ ساله که هزینه آن ۳۶۹ دلار است.
اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

دانشجو، به منظور اخذ اقامت پس از تحصیل در ارمنستان می تواند برای اقامت موقت درخواست دهد اما بر اساس قانون این کشور، اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در ارمنستان به طور مستقیم برای دانشجویان امکانپذیر نیست و دانشجو ابتدائا باید اقامت موقت پس از تحصیل را کسب کند. البته اجازه اقامت پس از تحصیل در ارمنستان، کار چندان دشواری نیست و شخص می تواند بدون سرمایه گذاری هنگفت، خرید یا اجاره اموال، اثبات درآمد سالیانه، سپردن پول در بانک و … اقامت پس از تحصیل ارمنستان را کسب نماید.

اقامت موقت پس از تحصیل در ارمنستان برای یک سال اعطا می شود که برای مدت یک سال دیگر نیز قابل تمدید است. به منظور تمدید اجازه اقامت موقت در ارمنستان، شخص باید حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای موعد، درخواست خود را ارائه دهد. مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت شخص و کارت اقامت موقت است.اجازه اقامت پس از تحصیل در ارمنستان، توسط دپارتمان پلیس ظرف ۳۰ روز انجام می پذیرد. متقاضی اقامت موقت باید به افسر پلیس نشان دهد که شرایطی دارد که اقامت وی پس از تحصیل در ارمنستان را حداقل برای یک سال، توجیه می نماید.

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان – اقامت دائم پس از تحصیل در ارمنستان

شخص به منظور اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در ارمنستان، باید واجد شرایط زیر باشد: به خاطر داریم که دانشجویان نمی توانند مستقیما درخواست اقامت دائم بنمایند.

  • شخص نشان دهد که در ارمنستان، محل اقامت و وسیله امرار معاش دارد.
  • قبل از درخواست اقامت دائم، حداقل سه سال اقامت موقت قانونی پس از تحصیل در ارمنستان داشته باشد.

اقامت پس از تحصیل در ارمنستان

اقامت دائم ارمنستان پس از تحصیل، برای ۵ سال صادر می شود و برای ۵ سال دیگر نیز قابل تمدید است. پس از این، شخص می تواند تقاضای پاسپورت ارمنی بنماید. دریافت پاسپورت ارمنی پس از تحصیل در ارمنستان با شرایط زیر امکانپذیر است:

  • اقامت دائم ارمنستان را برای سه سال داشته باشد.
  • با زبان ارمنی آشنایی داشته باشد.
  • با جامعه ی ارمنی آشنایی داشته باشد.
  • قانون اساسی ارمنستان را بشناسد.

باید در نظر داشت که خانواده چنین شخصی می توانند با اجازه اقامت دائم با وی زندگی کنند

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button