موضوع قابل توجه برای دانشجویان خارجی کشور فنلاند، اقامت پس از تحصیل می باشد.حتی کسانی که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند، با اقدام از طریق تحصیل به اقامت پس از تحصیل در فنلاند امیدوارند.مزایای بسیار کشور فنلاند و همچنین طبیعت منحصر به فرد آن باعث می شود بسیاری از مهاجران را از طریق اقامت پس از تحصیل در فنلاند تشویق می نماید.برای کسب اقامت دائم در کشور فنلاند 5 راه قانونی وجود دارد که از این میان می توان به ازدواج، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی، تمکن مالی و تحصیل اشاره نمود.افرادی که به دنبال اقامت دائم پس از اتمام تحصیل در فنلاند می باشند می توانند به یکی از راههای ذکر شده تبدیل و یا تمدید اقامت نمایند.در کشور فنلاند پس از اتمام تحصیلات اجازه 6 ماه اقامت را به فرد اعطا خواهند کرد که بتوانند به انواع راههای اقامتی آن را تبدیل نمایند.

برای افرادی که در حوزه اسکاندیناوی می باشند ، نیازی به اجازه کار و اجازه اقامت نخواهند داشت و به راحتی می توانند برای کار ورود نمایید . منتهی برای افرادی که در منطقه اقتصادی اروپا می باشند شرایط بدین شکل است که فقط نیاز به ثبت نام در نزدیک ترین ایستگاه پلیس محل اقامتی خود دارید ( این در صورتی است که فرد متقاضی بیش از مدت سه ماه در کشور فنلاند قصد کار را داشته باشد) تمامی افرادی که در خارج از کشور فنلاند و یا کشور هایی که در حوزه اقتصادی اروپا نمی باشند، اقدام می کنند،  نیاز به اقدام از طرف سفارت فنلاند در کشور مبدأ خود دارند.

هنگامی که دانشجویان تحصیلات خود را به اتمام برسانند، ویزای آنها کنسل میشود برای عبور و مرور در فنلاند ،  ویزای دانشجویی تنها به هدف بررسی و  مطالعه برای دانشجویان در زمان تحصیل آنها میباشد و  برای هیچ چیز دیگری استفاده نمی شود. اگر دانشجویان  می خواهد به  اقامت خود پس از اتمام تحصیلات در فنلاند ادامه دهند ، دانشجویان باید برای ویزای کاری اقدام کنند و ویزای دانشجویی خود را لغو کنند.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – راههای اقامت پس از تحصیل در فنلاند

چند گزینه موجود است برای فارغ التحصیلان که مایل به اقامت و کار در کشور فنلاند هستند .مانند ازدواج،کار،سرمایه گذاری ، ثبت شرکت،کارآفرینی، تمکن مالی اشاره کرد که مهم ترین آن ، یک نوع ویزا به نام  Employment Pass، یعنی پاس برای اشتغال، وجود دارد، که به عنوان  اشتغال موقت ،رمز ورودی برای  اقامت پس از تحصیل در فنلاند میباشد. طول این نوع ویزا بسته به شرایط و ضوابط متفاوت است ، از شش ماه تا حدود پنج سال میباشد و افرادی می تواند با این نوع ویزا اقامت داشته باشند که حقوق و دستمزد و قراردادها بستگی دارد . مدت زمان اقامت افراد بسته به موضوع ویزای اقامت آن ها صادر می شود، که پس از چند دوره تمدید آن به فرد به اقامت دائم فنلاند میرسد.افرادی که ۴ سال به صورت متمادی اقامت در کشور فنلاند داشته باشند این امکان وجود دارد که اقامت دائم فنلاند را اخذ نمایند.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – اولین قدم برای  اقامت پس از تحصیل در فنلاند 

ابتدا متقاضی اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند  نیاز به پیدا کردن یک شغل یا یک شرکت در کشور فنلاند دارد. اما به طور کلی ، در حال حاضر در کشور فنلاند برای  فارغ التحصیلان بین المللی و دانشجویانی که دوره تحصیل خود را به اتمام رسانده اند این امر  ساده نیست.، البته دولت فنلاند بسیار مشتاق است که دانشجویان بین المللی در کشور فنلاند مشغول به کار شوند قبل از اینکه آنها به منظور اشتغال زایی به کشورهای دیگر بروند ( حتی اگر افراد از اتباع خارجی از کشور های دیگر باشند).

برای اینکه فرد اقامت پس از تحصیل در فنلاند  داشته باشد و بتواند در آنجا کار پیدا کنند نیاز به  نوشتن یک CV برای به دست آوردن یک شغل که به اصطلاح سخت ترین بخش میباشد دارد، هنگامی که متقاضی یک پیشنهاد از یک شرکت دارد و متقاضی اخذ اقامت تحصیلی فنلاند و اقامت پس از تحصیل در فنلاند  این را میپذیرد، کارفرمای جدید فرد  باید کارمند خود را  به دولت فنلاند برای گرفتن  ویزای جدید معرفی نماید  (توجه داشته باشید که افراد این کا را نمیتواننند شخصا انجام دهند ). شرکت متقاضی باید برای تاییدیه این کار  به یکی از شش سازمان دولت بسته به کسب و کار اصلی آن شرکت معرفی شود.

افرادی که در حوزه اسکاندیناوی می باشند برای اجازه اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند  نیازی به اجازه کار نخواهند داشت و این افراد می توانند به راحتی برای کار به کشور ورود نمایند، البته این اجازه برای افرادی که در منطقه اقتصادی اروپا هستند ، به این صورت می باشد که این افراد فقط نیاز به ثبت نام در نزدیک ترین ایستگاه پلیس محل اقامتی خود دارند، و این در صورتی می باشد که فرد متقاضی اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند  بیش از مدت ۳ ماه در کشور فنلاند قصد کار را داشته باشد.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – اقدامات لازمه برای اقامت دایمی در فنلاند

برای این امر فرد نیاز دارد که یک فرم مجزا را تکمیل نمایند که برای تهیه این فرم افراد می توانند به وب سایت خدماتی مهاجرتی کشور فنلاند مراجعه نمایند و یا از طریق سفارت فنلاند در کشور خودشان این اقدامت را انجام دهند.سند مسافرتی افراد و همچنین پاسپورت معتبر افراد برای اعمال اجازه اقامت متقاضی اقامت پس از تحصیل در فنلاند  مور نیاز می باشد.کارت  اقامت افراد به همراه عکس افراد می باشد که آن را به زبان سوئدی و یا فنلاندی صادر می نمایند.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – مراحل درخواست اقامت فنلاند

مراحل درخواست اقامت فنلاند به شرح زیر می باشد :

  • پر و تکمیل کردن فرم تکمیلی مربوطه
  • رفتن به سفارت یا کنسولگری کشور فنلاند
  • پردازش برای نوبت دهی بررسی پرونده
  • پردازش مدارک متقاضی اقامت پس از تحصیل در فنلاند
  • تصمیم گیری برای مدارک متقاضی اقامت پس از تحصیل در فنلاند و روند پرونده

اگر تصمیم گیری مثبت اعلام شود به فرد  کارت اجازه اقامت  خواهد داد که در سفارت و یا  خدمات پلیس در عرض ۲ الی ۳ هفته تا اینکه به دست متقضی برسد به طول می انجامد.اگر قصد پر کردن فرم به صورت دستی را دارید، لطفا فرم را به دقت پر کنید و به یاد داشته باشید آن را امضانمایید . ارسال درخواست خود به سفارت فنلاند (یا کنسولگری) در خارج از کشور و یا به یک نقطه خدمات پلیس در فنلاند را انجام دهید .

اقامت پس از تحصیل در فنلاند –  شرایط اقامت پس از تحصیل در فنلاند و درخواست تابعیت فنلاندی

شرایط درخواست تابعیت فنلاندی به شرح زیر می باشد :

  • فرد باید حداقل سن ۱۸ سال داشته باشد و یا مزدوج بودن قبل از سن ۱۸ سالگی
  • اقامت و سکونت ، حضور به مدت ۸ سال در کشور فنلاند
  • عدم هرگونه سو پیشینه موثر و کیفری به هر دلیل
  • رعایت قوانین مقررات کشور فنلاند
  • اثبات تمکن و توان مالی شخص برای امرار و معاش و زندگی کردن در فنلاند
  • تسلط فرد بر زبان سویدی و یا فنلاندی
  • فرد متقاضی اقامت پس از تحصیل در فنلاند مشکل خاصی برای هزینه های مالیاتی و یا پرداخت هزینه های زندگی و یا شهرندی نداشته باشد
اقامت پس از تحصیل در فنلاند

اقامت پس از تحصیل در فنلاند

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – درخواست برای اقامت دائم در فنلاند

در این در خواست برای هر فردی که خواهان اقامت دائم فنلاند می باشد می بایست یک فرم مجزا تکمیل گردد . حتی برای کودکانی که در پدر و مادر آنها قیمشان باشد ، می بایست برای آنان هم به صورت جداگانه فرم تکمیل گردد .برای تهیه این فرم می توانید به وب سایت خدمات مهاجرتی فنلاند و یا از طریق سفارت فنلاند در کشور خودتان اقدام نمایید. برای کودکانی که خود گذرنامه ندارند ، بر چسب مسافرتی آنان که به اقامت والدین متصل می باشد کفایت خواهد کرد.استیکر اقامتی شما همراه با عکس شما خواهد بود و آنان را به زبان سوئدی و یا فنلاندی صادر خواهند نمود . و  زبان آن وابسته به زبانی خواهد بود که در زمان تکمیل فرم در خواست آن را داده اید . در کل صدور آن به زبان های دیگر نیز محتمل خواهد بود اما باید توجه داشت که عرفا در فنلاند به زبان سوئدی و فنلاندی صادر خواهد شد.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – دریافت اقامت دائم فنلاندی

پس از اخذ اقامت دائم کشور فنلاند شما می توانید بدون محدودیت به کشور فنلاند ورود و خروج داشته باشید و تا زمانی که مشکل و ممنوعیتی برای شما به وجود نیاید می توانید به تمام کشور های محدوده شنگن بدون محدودیت ورود داشته باشید .

خدمات مهاجرت فنلاندی زمان پردازش به طول می انجامد . برای اکثر امور زمان پردازش مدارک تعیین کرده است.  برای آن که زمان بررسی و پردازش را دقیقا اعلام نماییم کار بسیار سختی خواهد بود اما به صورت حدودی بیان نموده ایم . اما توجه داشته باشید که حجم مدارک بالا باشد مسلما زمان بررسی بالاتر خواهد رفت .شما در صورتی که فرم خود را الکترونیکی تکمیل کرده باشید تمام نواقص آن و سیر پیشرفت آن را لحظه به لحظه می توانید مشاهده نمایید . در صورت ناقص بودن پرونده شما با شما ارتباط خواهند گرفت و شما برای تکمیل پرونده می توانید اقدام نمایید .شما برای تکمیل فرم می توانید به سایت https://enterfinland.fi/eServices مراجعه نمایید .کارت اقامتی برای افراد متقاضی نهایتا در حدود دو هفته صادر خواهد شد .کارت اقامتی برای کشور های روسیه ، اسرائیل و چین از طریق پست به کنسولگری آنان ارسال خواهد شد.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – نحوه دریافت تابعیت مضاعف فنلاند

راه های مختلفی برای اخذ تابعیت فنلاند وجود دارد . از میان راه های اخذ تابعیت می توان به اخذ تابعیت از طریق پدر و مادر نیز اشاره داشت . در خواست تابعیت کشور فنلاند بسته به قوانین کشور فنلاند و روادید آن با کشور مبدأ می باشد.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – درخواست تابعیت فنلاند

برای آن که فردی خواهان کسب تابعیت کشور فنلاند باید دارای شرایط ذیل باشد :

  1. دارا بودن سن حداقل 18 سال و یا مزدوج بودن قبل از سن 18 سالگی
  2. حضور چند سال در کشور فنلاند قبل از آن که در خواست تابعیت فنلاند را در خواست نماید
  3. عدم سوء پیشینه کیفری به هر دلیلی
  4. اثبات توان مالی خود برای امرار معاش خود و خانواده خود
  5. داشتن دانش زبان سوئدی و یا فنلاندی
  6. مشکلی در پرداخت هزینه های زندگی و هر پرداختی شهروندی و قانونی خود نداسته باشید

اقامت پس از تحصیل در فنلاند – راه هایی کسب اتوماتیک شهروندی فنلاند

در کشور فنلاند راه هایی وجود دارد که باعث کسب خودکار تابعیت کشور فنلاند می شود . که به شرح ذیل می باشد :

  1. تولد در فنلاند ، در این راه که به شهروندی پدر و مادر ، و همچنین به تأهل و ازدواج فرد بسته می باشد .
  2. مشروعیت کودک متولد شده در خارج از فنلاند که بسته به تابعیت پدر یا مادر و تأهل فرد دارد .
  3. مصوبه : برای کودکان زیر 12 سال در فنلاند ، در صورت سن بالا 12 سال اکتسابی خواهد بود
  4. محل تولد ، که اگر فرزندی در فنلاند به دنیا آید و نتواند تابعیت هیچ کشوری را کسب نماید .
  5. برای افرادی که تابعیت فنلاند را کسب نماید در صورت کسب تابعیت مضاعف ، تابعیت فنلاندی خود را از دست نخواهد داد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button